Σε δρόμο... ταλαιπωρίας μετατράπηκε η Αττική Οδός με την κακοκαιρία "Ελπίς". Σε μέγα «φιάσκο» κινδυνεύει να εξελιχθεί η καταβολή της αποζημίωσης των 2.000 ευρώ στους εγκλωβισμένους της Αττικής Οδού, την ώρα που ζητούν ανάλογες αποζημιώσεις και όσοι ακινητοποιήθηκαν με τα οχήματά τους σε Μεσογείων και Μαραθώνος.
Η «Ελπίδα» δοκίμασε όμως και τις αντοχές επιβατών αμαξοστοιχιών οι οποίοι θα λάβουν 1.000 ευρώ αποζημίωση, όπως και νοικοκυριών που έμειναν για πάνω από 48 ώρες χωρίς ρεύμα και που μπορούν να πάρουν «αυτοματοποιημένα» αποζημιώσεις υπό προϋποθέσεις.
Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης
Η αποζημίωση πάντως που προτίθεται να δώσει η Αττική Οδός σε όσους εγκλωβίστηκαν στις οδικές αρτηρίες τις οποίες διαχειρίζεται δεν αποκλείεται να μετατραπεί σε «μέγα φιάσκο», καθώς τα 2.000 ευρώ ίσως αποδοθούν τελικά σε άλλα άτομα από εκείνα που πραγματικά ταλαιπωρήθηκαν τις ώρες που η «Ελπίδα» σάρωνε την χώρα.
Γιατί τα 2.000 ευρώ θα πέσουν στα χέρια... επιτήδειων
Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση της εταιρείας για την αποζημίωση αναφέρει: «Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ενημερώνει ότι σε συνέχεια της πρωτόγνωρης και έντονης χιονοκαταιγίδας που σημειώθηκε στην Αττική και με αίσθημα έμπρακτης συμπαράστασης απέναντι στους οδηγούς και συνεπιβάτες τους που δοκιμάστηκαν στους οδικούς άξονες της Αττικής Οδού, πρόκειται να διαθέσει παροχή ύψους 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα».
Και η απόφαση της εταιρείας για «παροχή ύψους 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα» είναι αυτή που κρύβει «παγίδες» και η οποία πιθανόν θα στερήσει την αποζημίωση από ανθρώπους που πραγματικά ταλαιπωρήθηκαν.
Αν τα χρήματα αφορούν σε «κάθε εγκλωβισμένο όχημα» αυτόματα δεν αποζημιώνονται συνεπιβάτες που τυχόν έζησαν αυτές τις οδυνηρές καταστάσεις ή ακόμη και πελάτες ταξί που επίσης εγκλωβίστηκαν εντός της Αττικής Οδού.
Η αποζημίωση όμως σε κάθε εγκλωβισμένο όχημα εμπεριέχει και άλλες «παγίδες» ανοίγοντας τον δρόμο σε κάποιους επιτήδειους να εκμεταλλευτούν καταστάσεις.
Είναι ενδεικτικό πως ήδη έχει καταγραφεί καταγγελία υπαλλήλου –οδηγού εγκλωβισμένου για 30 ώρες στην Αττική Οδό ο οποίος μιλά για προσπάθεια του εργοδότη του να πάρει την αποζημίωση των 2.000 ευρώ εκμεταλλευόμενος τους όρους καταβολής της.
Ο εργαζόμενος εγκλωβίστηκε από τη χιονόπτωση το πρωί της Δευτέρας. Έμεινε εκεί για περισσότερες από 30 ώρες χωρίς φαγητό και κατάφερε να βγει το μεσημέρι της Τρίτης.
Σύμφωνα με τον εργαζόμενο, μετά την ανακοίνωση της αποζημίωσης από την Αττική Οδό, ο εργοδότης του τον ενημέρωσε ότι ο ίδιος θα πάρει το χρηματικό ποσό, καθώς το όχημα ανήκει σε εκείνον και όχι στον εργαζόμενο.
Έτσι προκύπτει το «αγκάθι»: Αν η αποζημίωση δοθεί ανά όχημα αρκετοί υπάλληλοι που οδηγούσαν οχήματα εταιρειών και εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό δεν θα πάρουν «δεκάρα τσακιστή» για την ταλαιπωρία τους και τα 2χίλιαρα θα τα «καρπωθούν» οι εργοδότες- ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων.
Σε κάθε περίπτωση οι εγκλωβισμένοι οδηγοί μέσω των δικαστηρίων έχουν την δυνατότητα να διεκδικήσουν μεγαλύτερες αποζημιώσεις.
Αποζημιώσεις όμως που είναι σχεδόν απίθανο να πάρουν όσοι παρέμειναν ακινητοποιημένοι μέσα στον χιονιά σε οδικές αρτηρίες όπως η Μαραθώνος και η Μεσογείων: Θα χρειαστεί να ξεκινήσουν μακροχρόνιες δικαστικές διαμάχες με απέναντί τους το Κράτος.
Αποζημιώσεις για τις διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος
Και για εκείνους πάντως που αναγκάστηκαν μέσα στο κρύο να «επιβιώσουν» χωρίς ηλεκτρικό, υπάρχει «αυτοματοποιημένη» διαδικασία μέσα από την οποία μπορούν να πάρουν αποζημίωση, υπό προϋποθέσεις.
Η συγκεκριμένη διαδικασία θεσπίστηκε μετά την «Μήδεια» και μέσω αυτής χορηγείται χρηματικό ποσό σε καταναλωτές που έχουν υποστεί βλάβη ηλεκτρικών συσκευών τους, εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του εναερίου ή υπογείου δικτύου Χαμηλής Τάσης.
Βέβαια πρόκειται για μια πολύ «σφιχτή» διαδικασία που όχι μόνον προϋποθέτει την πρόκληση ζημιάς σε οικοσκευές από την διακοπή, αλλά επιτρέπει και στον ΔΕΔΔΗΕ να βάλει «φρένο» στην αίτηση επικαλούμενος και ο ίδιος λόγους «ανωτέρας βίας», ενώ αν ο καταναλωτής εισπράξει τελικά το ποσό που θα του προκύψει ουσιαστικά παραιτείται από άλλες αξιώσεις!!
Πάντως, το χρηματικό ποσό, το οποίο ανέρχεται κατά μέγιστο στα 600 ευρώ ανεξαρτήτως τύπου παροχής καταβάλλεται, εφόσον:
- Ο Καταναλωτής ενημερώσει το συντομότερο δυνατόν τον ΔΕΔΔΗΕ για το συγκεκριμένο συμβάν (βλάβες ηλεκτρικών συσκευών), υποβάλλοντας σχετική αίτηση αποζημίωσης κατά το δυνατόν εντός της ίδιας ημέρας ή εντός των δέκα (10) επόμενων εργάσιμων ημερών από το συμβάν.
- Ο Καταναλωτής θέσει επί 2 ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό, που έχει υποστεί βλάβη στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους.
- Ο Καταναλωτής θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, με τα οποία:
- Περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και, κατά το δυνατόν, συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση, λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης, βάσει τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων, και
- Τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
Ο ΔΕΔΔΗΕ αποφασίζει επί των αιτήσεων Καταναλωτών εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή τους, προστιθέμενου του χρόνου τυχόν καθυστέρησης από πλευράς Καταναλωτή για την υποβολή στοιχείων που του ζητούνται.
Ο ΔΕΔΔΗΕ θα καταβάλλει το χρηματικό ποσό, στην περίπτωση αποδοχής της αίτησης, εντός ενός μηνός από την απόφαση επί της αίτησης.
Αν και το αρμόδιο υπουργείο άφησε ανοιχτό το «παράθυρο» για την καταβολή περαιτέρω αποζημιώσεων και σε αυτή την περίπτωση τα νοικοκυριά μπορούν να διεκδικήσουν μεγαλύτερα ποσά μέσω της δικαστικής οδού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες