Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2021

Με επικοινωνιακές χάντρες και καθρεφτάκια ο Μητσοτάκης στη χωρίς Μετρό Θεσσαλονίκη


Η κυβέρνηση βρίσκεται προ αδιεξόδου στην υπόθεση του Μετρό και των Αρχαίων, καθώς ό,τι έχει υποστηρίξει έχει διαψευστεί στην πράξη και όσα έχει υποσχεθεί εξακολουθούν να παραμένουν υποσχέσεις.

Γράφει ο Γιάννης Α. Μυλόπουλος 
Πρώτα γιατί η λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου αποδεικνύεται σήμερα ότι, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις, προκάλεσε τελικά μεγάλη καθυστέρηση στο έργο, το οποίο μένει καθηλωμένο, χωρίς καμία πρόοδο από τις εκλογές του 2019 μέχρι σήμερα. 

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φορά που το έργο προχώρησε σημαντικά ήταν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Αφού το 2015, μετά από 10 χρόνια κατασκευής, είχε φτάσει μόλις στο 30% της ολοκλήρωσής του, τη στιγμή που στα 4 χρόνια κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, 2015-2019, προχώρησε στο 75%.

Δεύτερο γιατί το κόστος του εκτοξεύτηκε στα ύψη, εξ αιτίας των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που με τη μορφή των αποζημιώσεων, ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων που η ίδια η κυβέρνηση προκάλεσε, μεταφέρονται από τα δημόσια ταμεία στα ταμεία των εργολάβων.

Τρίτο γιατί με τα εργοτάξια σταματημένα επί δύο χρόνια το έργο είναι στον αέρα, χωρίς χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, διαψεύδοντας έτσι τις υποσχέσεις της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού ότι δήθεν θα παραδίνονταν ολόκληρο και όχι… κολοβό, τον Απρίλιο του 2023.

Τέταρτο γιατί κορυφαίοι μελετητές, ειδικοί στο επιστημονικό αντικείμενο των υπόγειων κατασκευών και καθηγητές του ΕΜΠ και του πολυτεχνείου του ΑΠΘ, διαψεύδουν το αφήγημα της κυβέρνησης που ήθελε την απόσπαση των αρχαιοτήτων να αποτελεί μονόδρομο, καθώς διαβεβαιώνουν με μελέτες και τεχνικές εκθέσεις τους ότι η τεχνική λύση που ακολουθούνταν και επέτρεπε στο βυζαντινό πολεοδομικό συγκρότημα της Βενιζέλου να παραμείνει αμετακίνητο, ήταν μια λύση επιστημονικά ορθή και τεχνικά εφικτή, που έχει εφαρμοστεί από το σταθμό Μοναστηράκι του Μετρό της Αθήνας, μέχρι σε σταθμούς Μετρό στη γειτονική Ιταλία. Ενώ αντίθετα, ουδείς επιστήμονας επιβεβαιώνει το αφήγημα του μονόδρομου, πλην πολιτικών προσώπων που όμως δεν έχουν δει ποτέ ούτε στον ύπνο τους εργοτάξιο μετρό.

Τέλος, διαψεύδεται και ο κορυφαίος ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι δήθεν ο τεμαχισμός και η απόσπαση των αρχαιοτήτων δεν θα επηρεάσει την ακεραιότητα και την αυθεντικότητά τους, καθώς εκατοντάδες κορυφαίοι διεθνώς επιστήμονες και αρχαιολόγοι, με επιστολές τους προς την κυβέρνηση, ζητούν την παραμονή των αρχαίων στη θέση όπου βρίσκονταν επί 18 αιώνες.

Κατόπιν τούτων, σήμερα είναι φανερό ότι η αλλαγή σχεδιασμού των έργων του μετρό δεν εξυπηρετούσε τίποτε περισσότερο παρά μικροπολιτικές σκοπιμότητες της κυβέρνησης της ΝΔ, με πρώτη την αγωνία της μην τυχόν και πιστωθεί τη λειτουργία του Μετρό ο πολιτικός της αντίπαλος, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Με μόνους κερδισμένους τους εργολάβους που εισπράττουν και θα συνεχίσουν να εισπράττουν εκατομμύρια ευρώ αντιπαραγωγικού χρήματος.

Για να αλλάξει η κυβέρνηση την ατζέντα για το Μετρό και τα Αρχαία στα εγκαίνια της ΔΕΘ και για να διασκεδάσει τις σε βάρος της εντυπώσεις ως αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων διαψεύσεων και της χαρακτηριστικής αναξιοπιστίας της, ετοιμάζει επικοινωνιακή φιέστα στη Θεσσαλονίκη.

Πιστή στην πολιτική δημιουργίας εντυπώσεων και όχι στην παραγωγή έργου, επιστρατεύει άλλο ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Το οποίο όμως κι αυτό, επειδή στηρίζεται σε απόκρυψη και διαστρέβλωση της αλήθειας, θα γυρίσει μπούμεραγκ στην κυβέρνηση.

Για να αποδείξουν, έστω και καθυστερημένα, το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τα αρχαία και για να αντιστρέψουν το κλίμα δυσαρέσκειας στη Θεσσαλονίκη, όπου το 63% των πολιτών δηλώνουν ότι επιθυμούν την επαναφορά της λύσης με τα αρχαία αμετακίνητα, κάνουν… μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα. Ενεργοποιούν μια ούτως ή άλλως ειλημμένη απόφαση από το 2017, αυτή της επανατοποθέτησης μιας μαρμαρόστρωτης πλατείας που βρέθηκε στον γειτονικό της Βενιζέλου σταθμό της Αγ. Σοφίας.

Οργανώνουν λοιπόν ειδική επικοινωνιακή φιέστα στο σταθμό Αγίας Σοφίας, με την παρουσία του Μητσοτάκη, την οποία σκηνοθετούν έτσι, ώστε να φανεί πόσο αγαπούν τα αρχαία, προσπαθώντας να διαψεύσουν, δια των εντυπώσεων, την πραγματική εικόνα της αναξιοπιστίας και της υποκρισίας τους.
Όμως, δυστυχώς γι’ αυτούς, λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο, διότι:

  1. Η επανατοποθέτηση της συγκεκριμένης πλατείας δεν γίνεται κατόπιν δικής τους επιλογής. Η σχετική απόφαση ελήφθη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2017 και είναι δεσμευτική όσον αφορά στην ολοκλήρωση του έργου. Την ανάγκη δηλαδή φιλοτιμία ποιούμενοι, παρουσιάζουν μια έτσι κι αλλιώς υποχρεωτική επανατοποθέτηση που άλλοι αποφάσισαν, ως δική τους επιλογή.
  2. Η απόφαση του ΚΑΣ του 2017 προέβλεπε την επανατοποθέτηση της πλατείας στη θέση όπου βρέθηκε και όχι στην επιφάνεια του εδάφους που, για λόγους επικοινωνιακούς, φαίνεται να την τοποθετούν τώρα.
  3. Για να συμψηφίσουν τη δική τους πολιτική της απόσπασης των αρχαιοτήτων, την οποία διακαώς υποστηρίζουν σήμερα ως μονόδρομο, με την πολιτική που ακολουθήθηκε επί προηγούμενων κυβερνήσεων, διαστρεβλώνουν την αλήθεια και αποκρύπτουν τα πραγματικά γεγονότα. Που είναι ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ακολούθησε μια ισορροπημένη πολιτική διατήρησης αμετακίνητων των αρχαιοτήτων που οι αρχαιολόγοι έκριναν ως σημαντικών, λόγω της ακεραιότητας και της αυθεντικότητάς τους, αποσπώντας από την άλλη εκείνα τα ευρήματα που μπορούσαν να τεμαχιστούν, λόγω της όχι καλής κατάστασης στην οποία βρίσκονταν.
  4. Το 2017 βρέθηκαν δυο πλατείες στο σταθμό Αγίας Σοφίας. Η μια, στο βόρειο τμήμα του σταθμού, στη γωνία των οδών Εγνατία και Πλάτωνος, βρέθηκε σε εξαιρετική κατάσταση και γι’ αυτό το λόγο διατηρήθηκε αμετακίνητη στη θέση της. Για να γίνει μάλιστα αυτό εφικτό, άλλαξε ο σχεδιασμός της βόρειας πρόσβασης του σταθμού. Η άλλη, αυτή που τώρα επανατοποθετείται, λόγω της κακής κατάστασης στην οποία βρέθηκε, αποφασίστηκε να αποσπαστεί προσωρινά με την υποχρέωση της επανατοποθέτησής της όταν ο σταθμός Αγ. Σοφίας ολοκληρωθεί.
  5. Υπάρχει όμως και ένα κορυφαίο γεγονός που τους εκθέτει ανεπανόρθωτα και το οποίο αποκρύπτουν σαν επτασφράγιστο μυστικό. Στο πλαίσιο της πολιτικής τους να καταστρέφουν ό,τι αρχαίο αποκαλύπτεται στα έργα του Μετρό, δεν επανατοποθέτησαν ποτέ στη θέση του, παρά την περί του αντιθέτου απόφαση του ΚΑΣ, τον Decumanus Maximus που βρέθηκε στο σταθμό Αγίας Σοφίας το 2011 και αποσπάστηκε με υπογραφή της τότε γενικής γραμματέως και σημερινής υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη το 2012
  6. Και μάλιστα η απόσπαση της Μέσης Οδού έγινε εν γνώσει τους ότι ήταν εξ αντικειμένου αδύνατον να επανατοποθετηθεί, λόγω ενός παντορροϊκού αγωγού που βρέθηκε εκεί. Κάτι που επιδεινώνει πολύ τη θέση και της κυβέρνησης, αλλά και της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη. Μια ακόμη λαθροχειρία, επιπλέον της Βενιζέλου, την οποία προσπάθησαν, ατυχώς, να χρεώσουν στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διαδίδοντας ότι δήθεν ο Decumanus στην Αγίας Σοφίας αποσπάστηκε 5 χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 2017.
  7. Και τέλος η φιέστα τους θυμίζει «περσινά ξινά σταφύλια». Ανακοινώνουν σαν μεγάλη προσφορά της κυβέρνησης Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη τη δημιουργία Μουσείου Μετρό. Μια απόφαση όμως που, δυστυχώς γι’ αυτούς, ελήφθη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ανακοινώθηκε στις 8/1/2018 από τον γράφοντα και τότε πρόεδρο της Αττικό Μετρό, (https://www.voria.gr/article/milopoulos-archizoun-ta-erga-tou-metro-sti-...)

Ήρθε η ώρα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη να πληρώσει τα ψέματα, την υποκρισία και τα επικοινωνιακά τεχνάσματα με τα οποία κάλυψε τις μικροπολιτικές της σκοπιμότητες και τις ιδεολογικές της εμμονές.

Οι ίδιες επικοινωνιακές τεχνικές με τις χάντρες και τα καθρεφτάκια για ιθαγενείς που είχαν επινοήσει το 2019 επιστρατεύονται και τώρα, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να καλυφθεί το έγκλημα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Με τη διαφορά ότι τώρα πια ο κόσμος τους έχει καταλάβει και δεν πρόκειται να ξεγελαστεί για δεύτερη φορά…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες