Το άγνωστο δίκτυο διακίνησης 15 τόνων κοκαΐνης ετησίως – Ο έλεγχος των 25.000 κοντέινερ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη – Ποιος ο ρόλος της καραντίνας - Σύμφωνα με την έκθεση της Europol τον κύριο ρόλο μεταφοράς κοκαΐνης στην Ευρώπη άρχισαν να παίρνουν αλβανοί διακινητές, μέλη «φαμιλιών» της γειτονικής χώρας. του Βασίλη Γ. Λαμπρόπουλου
Η υπόθεση με τη σύλληψη του 32χρονου πρώην ποδοσφαιριστή και της φίλης του που συμμετείχε σε reality με τα οκτώ κιλά κοκαΐνης είναι ένα μόνο μικρό τμήμα ενός τεράστιου πολυεθνικού συστήματος διακίνησης της συγκεκριμένης ναρκωτικής ουσίας.
Οι μαζικές εισαγωγές κοκαΐνης στην Ελλάδα, που μπορεί να ξεπερνούν τους 10-15 τόνους ετησίως (αξίας άνω των 500.000.000 ευρώ), αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης γίνονται πλέον κυρίως από την αλβανική μαφία και άλλους βαλκάνιους εισαγωγείς με σχετική συμμετοχή και ελλήνων διακινητών.
Το αλβανικό δίκτυο έχει δημιουργήσει «βάσεις» στην Κολομβία, στο Εκουαδόρ με γάμους εκεί αλβανών λαθρεμπόρων και συνεχείς επαφές με ομοεθνείς τους σε όλο τον κόσμο. Οι αλβανοί ναρκέμποροι διαθέτουν τεράστια χρηματικά ποσά σε ρευστό από την παραγωγή και διακίνηση κάνναβης και κυριαρχούν.
Σε έναν αλβανικό λαθρεμπορικό επεκτατισμό που έχει εκτοπίσει την ιταλική και τη σερβική μαφία κι έχει τρομάξει όλες τις διωκτικές αρχές αφού μπορεί να επηρεάσει και θέματα γενικότερης ασφάλειας». Σε αυτή την επισήμανση προχώρησε μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» ανώτατο στέλεχος της ΕΛ.ΑΣ. σχετικά με τη διακίνηση κοκαΐνης στη χώρα μας.
«Είναι χαρακτηριστικό» επισημαίνει «ότι προ μερικών ημερών υπήρξε ενημέρωση για συγκροτημένη δράση αλβανών λαθρεμπόρων ναρκωτικών μέχρι και στη μακρινή Ισλανδία, η οποία ζήτησε εκτάκτως την αρωγή και την ενημέρωση ξένων διωκτικών υπηρεσιών.
Τα περισσότερα έσοδα της αλβανικής μαφίας, σύμφωνα με αναλύσεις δεδομένων, επενδύονται κυρίως σε πολυετή ξενοδοχεία στην Αδριατική.
Κύριος τρόπος εισαγωγής κοκαΐνης στην Ελλάδα είναι μέσω των 25.000 κοντέινερ με μπανάνες, καφέ, μεταλλεύματα που έρχονται πλέον (μετά το 2019 που άρχισαν αυτές οι εμπορικές γραμμές) κάθε χρόνο στην Ελλάδα απευθείας διά θαλάσσης από χώρες της Νοτίου Αμερικής.
Πλέον, έλληνες λαθρέμποροι έχουν συμπληρωματικό ρόλο στη διανομή της ή έχουν… εκχωρήσει δικαιώματα έναντι πάγιας αμοιβής στους αλλοδαπούς διακινητές. Κάτι παρόμοιο γίνεται και στην Ιταλία όπου η περιβόητη «Ντραγκέτα» γίνεται ακόλουθος των αλβανών διακινητών».
1,8 τόνοι κοκαΐνης το 2020
Η διακίνηση κοκαΐνης στη χώρα μας αποκτά τεράστιες διαστάσεις και αναδείχθηκε ξανά με τη σύλληψη του 32χρονου (εργαζόταν και ως υδραυλικός) και της φίλης του που κατηγορούνταν ότι διακινούσαν τη συγκεκριμένη ναρκωτική ουσία σε στέκια στη Γλυφάδα, στο Παγκράτι και αλλού.
Την υπόθεση χειρίστηκε διεξοδικά η Υποδιεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών της Ασφάλειας Αττικής που έχει και το κύριο βάρος των σχετικών ερευνών. Με στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. να εκτιμούν ότι η καθαρότητα της κοκαΐνης που κατασχέθηκε αλλά και ορισμένα στοιχεία από τη δικογραφία της υπόθεσης οδηγούν στο πιθανό συμπέρασμα ότι πρόκειται για ναρκωτικά που είχαν εισαχθεί προσφάτως απευθείας στην Ελλάδα και όχι σε άλλα λιμάνια της Ευρώπης (Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο και αλλού), οπότε θα υπήρχε «ενδιάμεση» νόθευσή της. Με κύριο μέλημα των λαθρεμπόρων να μην αποκαλυφθούν οι οργανωτές του φορτίου κοκαΐνης και να μην υπάρχουν αποκαλυπτικές μαρτυρίες από συλληφθέντες.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ΕΛ.ΑΣ., του ΣΔΟΕ και άλλων αρχών για τη διακίνηση κοκαΐνης, «η συνολική ποσότητα της ουσίας αυτής που κατασχέθηκε στην Ελλάδα κατά το έτος 2020 ήταν 1,8 τόνοι, αυξημένη κατά 88% σε σχέση με το έτος 2019, ενώ πρόκειται για τη μεγαλύτερη ποσότητα κοκαΐνης που έχει κατασχεθεί σε ετήσια βάση τα τελευταία 25 χρόνια στην Ελλάδα.Με τις κατασχεμένες ποσότητες να αυξάνονται συνεχώς.
Σε ποσοστό 89%, η προέλευση της κοκαΐνης η οποία κατασχέθηκε ήταν από χώρες της Λατινικής Αμερικής. Ως τρόποι μεταφοράς, πέρα από τα κοντέινερ σε φορτηγά πλοία που ελλιμενίζονται σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, είναι τα ιστιοπλοϊκά σκάφη, φορτηγά οχήματα μέσω του λιμανιού Πάτρας και μικρότερες ποσότητες με ταχυδρομικά δέματα, στις αποσκευές ή μέσα στο σώμα επιβατών στο «Ελ. Βενιζέλος».
Η καραντίνα άλλαξε τα… δρομολόγια
Στην έκθεση της ΕΛ.ΑΣ. υπάρχουν και σημαντικά ευρήματα για τον ρόλο της «καραντίνας» λόγω Covid-19 στη διακίνηση ναρκωτικών. Οπως σημειώνεται, «τα μέτρα που εφαρμόστηκαν δημιούργησαν αλλαγές στον τρόπο της περαιτέρω διακίνησης ναρκωτικών εντός της Ελλάδας.
Ετσι εξαρθρώθηκαν εγκληματικές οργανώσεις διακίνησης κοκαΐνης, όπως και άλλων ουσιών οι οποίες χρησιμοποιούσαν μοτοσικλέτες υψηλών επιδόσεων και ΙΧΕ οχήματα με ειδικά διαμορφωμένες ηλεκτρικές κρύπτες, ώστε να μεταφέρουν τις ναρκωτικές ουσίες σε σπίτια αγοραστών σε 24ωρη βάση σε κάποιες περιπτώσεις με το προκάλυμμα εργασίας διανομής σε κατάστημα διανομής φαγητού».
Η μεγαλύτερη πρόσφατη ενδεικτική επιτυχία των ελληνικών αρχών είναι η εξάρθρωση, τον Ιανουάριο του 2020, δικτύου εισαγωγής 1,2 τόνων κοκαΐνης αξίας περίπου 50 εκατ. ευρώ που εντοπίστηκαν σε κατοικία στον Αστακό και υπήρξαν συλλήψεις κυρίως αλβανών λαθρεμπόρων που είχαν κατηγορηθεί για αιματηρές ληστείες, υποθέσεις ναρκωτικών κ.λπ. Επιπλέον διαπιστώθηκε η συμμετοχή ελλήνων και μαροκινών συνεργών.
Σημειώνεται ότι συνεχής συνεργασία της αλβανικής μαφίας με μαροκινούς ναρκοεμπόρους έχει καταδειχθεί και σε έρευνες από τις Αρχές της Ολλανδίας και του Βελγίου. Τα ναρκωτικά είχαν μεταφερθεί με ιστιοπλοϊκό σκάφος από την Καραϊβική.
Επιπλέον τον περασμένο Ιούλιο στο λιμάνι του Πειραιά σε κοντέινερ με καφέ προερχόμενο από τη Γουατεμάλα εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν 352 κιλά κοκαΐνης. Επίσης τον περασμένο Μάρτιο είχαν εντοπισθεί αλλά 100 κιλά κοκαΐνης στον Πειραιά σε κοντέινερ με τρόφιμα που προερχόταν από το Εκουαδόρ.
Αλβανικά «δίκτυα» διακίνησης στη Βόρεια Ευρώπη
Σε 28σέλιδη έκθεση της Europol (Ευρωπαϊκή Αστυνομία) για τη διακίνηση κοκαΐνης στην Ευρώπη, η οποία συντάχθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου 2021, επισημαίνεται ότι μετά τη συμφωνία ειρήνης που υπεγράφη το 2016 ανάμεσα στους Κολομβιανούς αντάρτες της FARC το κολομβιανό καρτέλ σταδιακά κατακερματίστηκε.
Ετσι τον κύριο ρόλο μεταφοράς κοκαΐνης στην Ευρώπη άρχισαν να παίρνουν αλβανοί διακινητές μέλη «φαμιλιών» της γειτονικής χώρας όπως και ορισμένοι από άλλες βαλκανικές χώρες (κυρίως Μαυροβούνιοι, Βούλγαροι, Σέρβοι, Κροάτες κ.λπ.).
Αλβανικά «δίκτυα» – παροικίες εισαγωγής, υποδοχής και διανομής της κοκαΐνης έχουν δημιουργηθεί στη Βόρεια Ευρώπη. Αναφέρεται ενδεικτικά ότι στη διάρκεια του 2020, στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας και στην Αμβέρσα του Βελγίου, κατασχέθηκαν 100 τόνοι κοκαΐνης μέσα σε κοντέινερ.
Μάλιστα στην έκθεση υπάρχει ειδική μνεία στη δράση της αλβανικής εγκληματικής οργάνωσης διακινητών «Compania Bello», που επί χρόνια δραστηριοποιείται στη μεταφορά τόνων κοκαΐνης από το Εκουαδόρ στην Ευρώπη αλλά και στα Ηνωμένα Ευρωπαϊκά Εμιράτα και έχουν γίνει επιχειρήσεις εξάρθρωσής της και σύλληψης μελών της και στην Ελλάδα.
https://www.tovima.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες