Η περιπέτεια του ηγούμενου, που ευτυχώς πήγε καλά, δείχνει ότι πείθει τους αγιορείτες να εμβολιαστούν - Στο όρος των... αρνητών μόλις το 20% των μοναχών έχει εμβολιαστεί - Περίπου 1.000 έχουν νοσήσει και τέσσερις πέθαναν - Οι εμφύλιες διαμάχες και το ανάθεμα στο Pfizer - Την επόμενη Κυριακή θα αναγνωστεί στις εκκλησίες η εγκύκλιος της Συνόδου, που καλεί τους πιστούς να εμβολιαστούντου Γιάννη Μακρυγιάννη
Η περιπέτεια του Βατοπαιδινού ηγουμένου Εφραίμ, ο οποίος έδωσε σκληρή μάχη με τον κορωνοϊό μένοντας διασωληνωμένος για σχεδόν 50 ημέρες και ευτυχώς την τελευταία εβδομάδα πηγαίνει καλύτερα, έφερε στην επιφάνεια με δραματικό τρόπο το μεγάλο πρόβλημα με τους αρνητές των εμβολίων στο Αγιον Ορος. Δεν πρόκειται μάλλον ακριβώς για πρόβλημα, αλλά για μια επικίνδυνη και ακατανόητη στάση, αν και σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενη, με βάση τη θεώρηση που έχουν πολλοί μοναχοί για τα σύγχρονα πράγματα και η οποία έχει πολλαπλώς τραγικά αποτελέσματα: οι μονές έχουν χάσει ήδη τουλάχιστον τέσσερις μοναχούς, εκατοντάδες έχουν μολυνθεί και πολλοί εξ αυτών νόσησαν σοβαρά, η μοναστική πολιτεία δοκιμάζεται από περιορισμούς, το δε ποσοστό εμβολιασμών μετά βίας φτάνει ή ξεπερνά το 20%, ενώ εσχάτως έχει γίνει εμφανής και μια εμφύλια διαμάχη, καθώς ηγούμενοι που τάσσονται υπέρ του εμβολίου αντιμετωπίζονται επικριτικά, ακόμα και με περιπαικτικά, από άλλους που επιμένουν στην απόρριψή του.
Οι τελευταίοι μάλιστα είναι σαφώς περισσότεροι και μάλλον πιο φανατικοί, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «έργο του διαβόλου», ενώ στο πρωτοφανές παζλ με τα όσα συμβαίνουν στην Αθωνική Πολιτεία προκύπτουν περίεργα πολιτικά παιχνίδια, δήθεν εναλλακτικές ιατρικές προσεγγίσεις κυρίως από τη Μονή Βατοπαιδίου, με πρωταγωνίστρια μία Ουκρανή γιατρό, διανθισμένες με αναθέματα στο Pfizer, ακόμα και χακαρίσματα στην ιστοσελίδα της Μονής Εσφιγμένου με fake news σε μοναστηριακή εκδοχή!
Ενδεικτικά της διχόνοιας είναι και τα αρνητικά σχόλια που διατυπώνονται ακόμα και δημοσίως, μέσω ιστοσελίδων σχετικών με το Αγιον Ορος, για την απόφαση του ηγουμένου της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας να γίνουν δεκτοί στο πανηγύρι του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου (γίνεται αυτό το Σαββατοκύριακο) αποκλειστικά εμβολιασμένοι μοναχοί και να αποκλειστούν επιπλέον και οι λαϊκοί προσκυνητές!
Εκκλησιαστικό site, γνωστό για τις σχετικές παρεμβάσεις του και τη διαρκή ενασχόληση με τα αγιορείτικα τεκταινόμενα, έγραφε προ ημερών επί του θέματος τα εξής (η ορθογραφία είναι του αρχικού κειμένου): «Μήπως οἱ Λαυρεῶται Μοναχοί πρωτοστατοῦν καί πάλι, ὅπως ἐπί Βέκκου, ὅπου “παρέδωσαν” τήν Ὀρθοδοξίαν, “ἀντί πινακίου φακῆς”, εἰς τόν ἀντίχριστον Πάπαν τῆς Ρώμης, ὅπως μᾶς ἀναφέρει ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, τοιουτοτρόπως καί εἰς τάς ἡμέρας μας “παραδίδουν” τήν πίστιν εἰς τά κελεύσματα τῶν παγκοσμιοποιητῶν καί τοῦ Καίσαρος. Ἆραγε, τό “πινάκιον φακῆς” ποῖον εἶναι; Μήπως τά εὐρωπαϊκά ἀργύρια;».
Οι ζηλωτές
Στο Αγιον Ορος οι υπέρμαχοι του εμβολιασμού είναι μειοψηφία. Και πιθανόν τίποτα δεν μπορεί να πείσει τους μοναχούς που μέχρι τώρα δεν έχουν προσέλθει στο Κέντρο Υγείας στις Καρυές, όπου έχει στηθεί το εμβολιαστικό κέντρο, να το πράξουν στη συνέχεια. Παλαιοημερολογίτες, από εκείνους που πρωτοστάτησαν και στις συγκεντρώσεις της περασμένης εβδομάδας κατά του εμβολίου, με πιο χαρακτηριστική αυτή που έγινε στην πλατεία Συντάγματος, οι μοναχοί έχουν σκληρή στάση απέναντι στο εμβόλιο. Λέγεται ότι καθοριστικό ρόλο στην αρνητική στάση των Αγιορειτών για το εμβόλιο, πέραν των αμιγώς θρησκευτικών αντιλήψεων δηλαδή, έχουν διαδραματίσει και «εξωγενείς» παράγοντες και πρόσωπα με διαφόρων ειδών επιρροές στη μοναστική πολιτεία. Κυκλοφορεί, για παράδειγμα, έντονα η φήμη για το πόσο επηρέασε τον ίδιο τον ηγούμενο Εφραίμ στο να μη σπεύσει να εμβολιαστεί, μία Ουκρανή γιατρός η οποία διατηρεί, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, ιατρικό κέντρο στην Ελβετία.
Ο 65χρονος ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου ταλαιπωρείται από χρόνια νοσήματα (σακχαρώδη διαβήτη, καρδιολογικά προβλήματα), αλλά μέχρι τις 21 Μαΐου, οπότε προσβλήθηκε από τον κορωνοϊό (οκτώ ημέρες μετά έγινε εσπευσμένα η αεροδιακομιδή του στον «Ευαγγελισμό» και στις 4 Ιουνίου διασωληνώθηκε έως τις 12 Ιουλίου), δεν είχε φροντίσει να αξιοποιήσει τα εμβόλια που είχε στη διάθεσή του το Αγιον Ορος από την πρώτη στιγμή της εμβολιαστικής προσπάθειας. Είναι εξαιρετικά πιθανό η επιλογή αυτή του Εφραίμ -παρότι μετέπειτα πληροφορίες θολώνουν τα περί των προθέσεών του να εμβολιαστεί- να σχετίζεται με την παρουσία και τη δράση που λέγεται ότι είχε μια μυστηριώδης Ουκρανή γιατρός και την εμπλοκή της σε... επιστημονικές τάχα αναζητήσεις της Μονής Βατοπαιδίου σχετικά με τους εμβολιασμούς και την αντιμετώπιση της πανδημίας. Οι συζητήσεις και οι φήμες που κυκλοφόρησαν ανέφεραν ότι η συγκεκριμένη μονή θεωρεί ακατάλληλο το εμβόλιο της Pfizer (!) και ότι έχει δικό της... ιατρικό επιτελείο που κάνει έρευνες για εναλλακτικές επιλογές! Να σημειωθεί ότι κάποιοι λένε για τη χρήση του ρωσικού εμβολίου Sputnik ή και άλλες ενέργειες αγνώστου περιεχομένου και στοχεύσεως, χωρίς όμως να μπορεί να επιβεβαιωθεί κάτι συγκεκριμένο.
Πάντως, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι γύρω από το θέμα του εμβολιασμού στο «Περιβόλι της Παναγιάς» παίζονται και γενικότερα παιχνίδια που ξεκινούν από τις σφαίρες εκκλησιαστικής επιρροής και φτάνουν σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, αφού η Αθωνική Πολιτεία «προσφέρεται» για «ασκήσεις διπλωματικού τύπου». Και μόνο το γεγονός ότι εξαρχής επέδειξε έντονο ενδιαφέρον για όλα όσα συμβαίνουν πέριξ της Ουρανούπολης ο Κυριάκος Βελόπουλος αρκεί για να φουντώσουν οι ερμηνείες σχετικά με τις επιδιώξεις διαφόρων κέντρων.
Ο άγνωστος πόλεμος
Από την αρχή του εμβολιαστικού προγράμματος, το Αγιον Ορος βρέθηκε στη μέση μιας ιδιότυπης αντιπαράθεσης με πολλά μέτωπα. Οι γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα στη χερσόνησο του Αθω λένε ότι οι ορθολογιστές είναι μειοψηφία, ενώ μια πολυάριθμη ομάδα μοναχών, κυρίως φανατικών ζηλωτών, έχει επιδοθεί σε τυφλή εκστρατεία κατά των εμβολιασμών, υποστηρίζοντας ότι ο κορωνοϊός είναι επινόηση του Πάπα, εντάσσεται στο σχέδιο της Νέας Τάξης Πραγμάτων και άλλα παρανοϊκά τέτοιου είδους. Με δεδομένη βέβαια την αρνητική διάθεση των περισσότερων μοναχών στο εμβόλιο, που όμως προσκρούει στην εφιαλτική πραγματικότητα με τα εκατοντάδες κρούσματα, τις πολλές νοσηλείες και τους θανάτους μοναχών, είναι και δεν είναι απορίας άξιον το πώς κάποιες πλευρές βρήκαν ευκαιρία να μετατρέψουν τη μοναστική πολιτεία σε πεδίο άσκησης επιρροής.
Στις αρχές Απριλίου, για παράδειγμα, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης και μοναδικός πολιτικός αρχηγός κατά του εμβολίου Κυριάκος Βελόπουλος ισχυρίζεται ότι «στο Αγιον Ορος γίνεται χαμός, εκβιάζουν μοναχούς για να εμβολιαστούν, θέλουν δεν θέλουν, δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο» και προειδοποιεί «θα τους τσακίσουμε», κατηγορώντας ουσιαστικά για όλα αυτά τον ηγούμενο της Μονής Εσφιγμένου αρχιμανδρίτη Βαρθολομαίο. Ο τελευταίος τού απαντά με δηκτικό και ξεκάθαρο τρόπο: «Ας αφήσουν ήσυχο το Αγιον Ορος. Με τα ψέματα προσπαθούν να κάνουν πολιτικά παιχνίδια. Κανένας εκβιασμός. Οποιος θέλει πάει και δηλώνει συμμετοχή για τον εμβολιασμό του. Ας σταματήσουν επιτέλους αυτή τη διχαστική πολιτική. Ολοι έχουν φτάσει στα όριά τους. Τα κρούσματα είναι υψηλά, οι Εντατικές γεμάτες, η οικονομία έχει γονατίσει. Κάποιοι, δυστυχώς, κωφεύουν προκλητικά και επιμένουν να σφυρίζουν αδιάφορα».
Εξαιτίας της σθεναρής στάσης της υπέρ του εμβολιασμού, η Μονή Εσφιγμένου γίνεται στόχος και άλλων κέντρων. Προς τα τέλη Απριλίου η μονή καλεί τις Αρχές της Πολιτείας να παρέμβουν, καθώς καταγγέλλει επίσημα ότι κάποιοι σφετερίζονται παράνομα το όνομά της στο Διαδίκτυο προκειμένου να διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις για να αποτρέψουν τους ανθρώπους από τον εμβολιασμό. «Υπάρχουν διαδικτυακές ιστοσελίδες και προφίλ σε κοινωνικά μέσα δικτύωσης (Facebook, YouTube, Twitter κ.τ.λ.), τα οποία φέρουν παρανόμως το όνομα της μονής μας και καθημερινά συγκεντρώνουν και αναρτούν οποιοδήποτε ψευδοεπιστημονικό άρθρο σχετικά με την πανδημία κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, σκορπώντας τον πανικό στις ψυχές των ανθρώπων, ώστε να τους αποτρέψουν από κάθε μέτρο προστασίας της υγείας τους από την απειλή... Υπό πλήρη ασυδοσία μεταδίδουν προπαγάνδα κατά του εμβολιασμού, κατά κάθε μέτρου προστασίας και των διαγνωστικών τεστ. Ακόμα και οι πιο παράλογες προτροπές παρουσιάζονται ως δήθεν εντολές του Θεού (φευ!), καλυμμένες με αιρετικά και ψευδοθεολογικά επιχειρήματα», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που προδίδει την αγωνία των μοναχών.
Σημειωτέον ότι ο ηγούμενος της νόμιμης Μονής Εσφιγμένου Βαρθολομαίος έχει επισημάνει από νωρίς ότι «τον αγώνα κατά του κορωνοϊού εδώ δυσκολεύουν οι τάσεις για συνωμοσιολογία σε υπερθετικό βαθμό. Υπάρχουν αρκετοί ανεγκέφαλοι. Πολεμούν το εμβόλιο παραβλέποντας ότι κάνει καλό. Τρέφονται με αυτή την κατάσταση, τους αρέσει, πιστεύουν ότι κάνουν αγώνα για την Ορθοδοξία και κατά της Νέας Τάξης Πραγμάτων και του Αντίχριστου. Υπονομεύουν με αυτό τον ύπουλο τρόπο τη ζωή των ανθρώπων».
Με κάτι τέτοια, διόλου περίεργο, όσο και καταδικαστέο βέβαια, που τον έβαλαν στόχο οι φανατικοί. Η επιχειρηματολογία όσων ηγουμένων και μοναχών στο Αγιον Ορος είναι κατά του εμβολίου εδράζεται κυρίως σε τέσσερις λόγους, ώστε να φαίνεται ισχυρή και όχι εντελώς μεταφυσική και αντεπιστημονική. Και τουλάχιστον εντός της Αθωνικής Πολιτείας, τα επιχειρήματα αυτά πιάνουν τόπο, όπως δείχνουν το επίμονο μέτωπο άρνησης του εμβολιασμού και η σχετικά ακραία ρητορική κάποιων μοναχών. Οι αρνητές επικαλούνται, καταρχάς, ότι «σημαίνουσες πνευματικές προσωπικότητες του Αγίου Ορους, όπως ο Γέροντες Παρθένιος της Μονής Αγίου Παύλου, Ευθύμιος της Ιεράς Καλύβης Αναστάσεως του Χριστού στην Καψάλα, ο Γαβριήλ του Ιερού Κουτλουμουσιανού Κελλίου Οσίου Χριστοδούλου του εν Πάτμω», αλλά και ο Γέρων Παύλος από τα Βουλευτήρια, κάτοχος MD Μοριακής Βιολογίας και Βιοϊατρικής, «έχουν καλύψει το θέμα πνευματικά και ιατρικά με απαρέγκλιτη έως σήμερα αρνητική στάση στον εμβολιασμό», όπως αναφέρεται.Το δεύτερο επιχείρημα πολλών μοναχών είναι ότι «δεν θέλουν να γίνουν πειραματόζωα». Τρίτος λόγος άρνησης και ουσιαστικά υπεκφυγής από τον εμβολιασμό είναι «οι παρενέργειες που προκύπτουν στους εμβολιασμένους».
Ο τέταρτος λόγος σχετίζεται με τα στοιχεία που επικαλούνται πολλές μονές και αφορούν τον αριθμό των όσων έχουν μολυνθεί στο μεταξύ από τον ιό, αλλά και στον τρόπο που πέρασαν τη δοκιμασία. «Πολλές ιερές μονές έχουν νοσήσει από τον κορωνοϊό με μηδαμινές ανάγκες ιατρικής περίθαλψης (Καρακάλλου, Δοχειαρίου, Κωνσταμονίτου, Ζωγράφου κ.α.) και δεν συμφωνούν με το μέγεθος τρομοκρατίας που παρουσιάζεται», αναφέρουν οι αρνητές.
Οι τελευταίοι μάλιστα είναι σαφώς περισσότεροι και μάλλον πιο φανατικοί, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «έργο του διαβόλου», ενώ στο πρωτοφανές παζλ με τα όσα συμβαίνουν στην Αθωνική Πολιτεία προκύπτουν περίεργα πολιτικά παιχνίδια, δήθεν εναλλακτικές ιατρικές προσεγγίσεις κυρίως από τη Μονή Βατοπαιδίου, με πρωταγωνίστρια μία Ουκρανή γιατρό, διανθισμένες με αναθέματα στο Pfizer, ακόμα και χακαρίσματα στην ιστοσελίδα της Μονής Εσφιγμένου με fake news σε μοναστηριακή εκδοχή!
Ενδεικτικά της διχόνοιας είναι και τα αρνητικά σχόλια που διατυπώνονται ακόμα και δημοσίως, μέσω ιστοσελίδων σχετικών με το Αγιον Ορος, για την απόφαση του ηγουμένου της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας να γίνουν δεκτοί στο πανηγύρι του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου (γίνεται αυτό το Σαββατοκύριακο) αποκλειστικά εμβολιασμένοι μοναχοί και να αποκλειστούν επιπλέον και οι λαϊκοί προσκυνητές!
Εκκλησιαστικό site, γνωστό για τις σχετικές παρεμβάσεις του και τη διαρκή ενασχόληση με τα αγιορείτικα τεκταινόμενα, έγραφε προ ημερών επί του θέματος τα εξής (η ορθογραφία είναι του αρχικού κειμένου): «Μήπως οἱ Λαυρεῶται Μοναχοί πρωτοστατοῦν καί πάλι, ὅπως ἐπί Βέκκου, ὅπου “παρέδωσαν” τήν Ὀρθοδοξίαν, “ἀντί πινακίου φακῆς”, εἰς τόν ἀντίχριστον Πάπαν τῆς Ρώμης, ὅπως μᾶς ἀναφέρει ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, τοιουτοτρόπως καί εἰς τάς ἡμέρας μας “παραδίδουν” τήν πίστιν εἰς τά κελεύσματα τῶν παγκοσμιοποιητῶν καί τοῦ Καίσαρος. Ἆραγε, τό “πινάκιον φακῆς” ποῖον εἶναι; Μήπως τά εὐρωπαϊκά ἀργύρια;».
Οι ζηλωτές
Στο Αγιον Ορος οι υπέρμαχοι του εμβολιασμού είναι μειοψηφία. Και πιθανόν τίποτα δεν μπορεί να πείσει τους μοναχούς που μέχρι τώρα δεν έχουν προσέλθει στο Κέντρο Υγείας στις Καρυές, όπου έχει στηθεί το εμβολιαστικό κέντρο, να το πράξουν στη συνέχεια. Παλαιοημερολογίτες, από εκείνους που πρωτοστάτησαν και στις συγκεντρώσεις της περασμένης εβδομάδας κατά του εμβολίου, με πιο χαρακτηριστική αυτή που έγινε στην πλατεία Συντάγματος, οι μοναχοί έχουν σκληρή στάση απέναντι στο εμβόλιο. Λέγεται ότι καθοριστικό ρόλο στην αρνητική στάση των Αγιορειτών για το εμβόλιο, πέραν των αμιγώς θρησκευτικών αντιλήψεων δηλαδή, έχουν διαδραματίσει και «εξωγενείς» παράγοντες και πρόσωπα με διαφόρων ειδών επιρροές στη μοναστική πολιτεία. Κυκλοφορεί, για παράδειγμα, έντονα η φήμη για το πόσο επηρέασε τον ίδιο τον ηγούμενο Εφραίμ στο να μη σπεύσει να εμβολιαστεί, μία Ουκρανή γιατρός η οποία διατηρεί, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, ιατρικό κέντρο στην Ελβετία.
Ο 65χρονος ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου ταλαιπωρείται από χρόνια νοσήματα (σακχαρώδη διαβήτη, καρδιολογικά προβλήματα), αλλά μέχρι τις 21 Μαΐου, οπότε προσβλήθηκε από τον κορωνοϊό (οκτώ ημέρες μετά έγινε εσπευσμένα η αεροδιακομιδή του στον «Ευαγγελισμό» και στις 4 Ιουνίου διασωληνώθηκε έως τις 12 Ιουλίου), δεν είχε φροντίσει να αξιοποιήσει τα εμβόλια που είχε στη διάθεσή του το Αγιον Ορος από την πρώτη στιγμή της εμβολιαστικής προσπάθειας. Είναι εξαιρετικά πιθανό η επιλογή αυτή του Εφραίμ -παρότι μετέπειτα πληροφορίες θολώνουν τα περί των προθέσεών του να εμβολιαστεί- να σχετίζεται με την παρουσία και τη δράση που λέγεται ότι είχε μια μυστηριώδης Ουκρανή γιατρός και την εμπλοκή της σε... επιστημονικές τάχα αναζητήσεις της Μονής Βατοπαιδίου σχετικά με τους εμβολιασμούς και την αντιμετώπιση της πανδημίας. Οι συζητήσεις και οι φήμες που κυκλοφόρησαν ανέφεραν ότι η συγκεκριμένη μονή θεωρεί ακατάλληλο το εμβόλιο της Pfizer (!) και ότι έχει δικό της... ιατρικό επιτελείο που κάνει έρευνες για εναλλακτικές επιλογές! Να σημειωθεί ότι κάποιοι λένε για τη χρήση του ρωσικού εμβολίου Sputnik ή και άλλες ενέργειες αγνώστου περιεχομένου και στοχεύσεως, χωρίς όμως να μπορεί να επιβεβαιωθεί κάτι συγκεκριμένο.
Πάντως, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι γύρω από το θέμα του εμβολιασμού στο «Περιβόλι της Παναγιάς» παίζονται και γενικότερα παιχνίδια που ξεκινούν από τις σφαίρες εκκλησιαστικής επιρροής και φτάνουν σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, αφού η Αθωνική Πολιτεία «προσφέρεται» για «ασκήσεις διπλωματικού τύπου». Και μόνο το γεγονός ότι εξαρχής επέδειξε έντονο ενδιαφέρον για όλα όσα συμβαίνουν πέριξ της Ουρανούπολης ο Κυριάκος Βελόπουλος αρκεί για να φουντώσουν οι ερμηνείες σχετικά με τις επιδιώξεις διαφόρων κέντρων.
Ο άγνωστος πόλεμος
Από την αρχή του εμβολιαστικού προγράμματος, το Αγιον Ορος βρέθηκε στη μέση μιας ιδιότυπης αντιπαράθεσης με πολλά μέτωπα. Οι γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα στη χερσόνησο του Αθω λένε ότι οι ορθολογιστές είναι μειοψηφία, ενώ μια πολυάριθμη ομάδα μοναχών, κυρίως φανατικών ζηλωτών, έχει επιδοθεί σε τυφλή εκστρατεία κατά των εμβολιασμών, υποστηρίζοντας ότι ο κορωνοϊός είναι επινόηση του Πάπα, εντάσσεται στο σχέδιο της Νέας Τάξης Πραγμάτων και άλλα παρανοϊκά τέτοιου είδους. Με δεδομένη βέβαια την αρνητική διάθεση των περισσότερων μοναχών στο εμβόλιο, που όμως προσκρούει στην εφιαλτική πραγματικότητα με τα εκατοντάδες κρούσματα, τις πολλές νοσηλείες και τους θανάτους μοναχών, είναι και δεν είναι απορίας άξιον το πώς κάποιες πλευρές βρήκαν ευκαιρία να μετατρέψουν τη μοναστική πολιτεία σε πεδίο άσκησης επιρροής.
Στις αρχές Απριλίου, για παράδειγμα, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης και μοναδικός πολιτικός αρχηγός κατά του εμβολίου Κυριάκος Βελόπουλος ισχυρίζεται ότι «στο Αγιον Ορος γίνεται χαμός, εκβιάζουν μοναχούς για να εμβολιαστούν, θέλουν δεν θέλουν, δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο» και προειδοποιεί «θα τους τσακίσουμε», κατηγορώντας ουσιαστικά για όλα αυτά τον ηγούμενο της Μονής Εσφιγμένου αρχιμανδρίτη Βαρθολομαίο. Ο τελευταίος τού απαντά με δηκτικό και ξεκάθαρο τρόπο: «Ας αφήσουν ήσυχο το Αγιον Ορος. Με τα ψέματα προσπαθούν να κάνουν πολιτικά παιχνίδια. Κανένας εκβιασμός. Οποιος θέλει πάει και δηλώνει συμμετοχή για τον εμβολιασμό του. Ας σταματήσουν επιτέλους αυτή τη διχαστική πολιτική. Ολοι έχουν φτάσει στα όριά τους. Τα κρούσματα είναι υψηλά, οι Εντατικές γεμάτες, η οικονομία έχει γονατίσει. Κάποιοι, δυστυχώς, κωφεύουν προκλητικά και επιμένουν να σφυρίζουν αδιάφορα».
Εξαιτίας της σθεναρής στάσης της υπέρ του εμβολιασμού, η Μονή Εσφιγμένου γίνεται στόχος και άλλων κέντρων. Προς τα τέλη Απριλίου η μονή καλεί τις Αρχές της Πολιτείας να παρέμβουν, καθώς καταγγέλλει επίσημα ότι κάποιοι σφετερίζονται παράνομα το όνομά της στο Διαδίκτυο προκειμένου να διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις για να αποτρέψουν τους ανθρώπους από τον εμβολιασμό. «Υπάρχουν διαδικτυακές ιστοσελίδες και προφίλ σε κοινωνικά μέσα δικτύωσης (Facebook, YouTube, Twitter κ.τ.λ.), τα οποία φέρουν παρανόμως το όνομα της μονής μας και καθημερινά συγκεντρώνουν και αναρτούν οποιοδήποτε ψευδοεπιστημονικό άρθρο σχετικά με την πανδημία κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, σκορπώντας τον πανικό στις ψυχές των ανθρώπων, ώστε να τους αποτρέψουν από κάθε μέτρο προστασίας της υγείας τους από την απειλή... Υπό πλήρη ασυδοσία μεταδίδουν προπαγάνδα κατά του εμβολιασμού, κατά κάθε μέτρου προστασίας και των διαγνωστικών τεστ. Ακόμα και οι πιο παράλογες προτροπές παρουσιάζονται ως δήθεν εντολές του Θεού (φευ!), καλυμμένες με αιρετικά και ψευδοθεολογικά επιχειρήματα», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που προδίδει την αγωνία των μοναχών.
Σημειωτέον ότι ο ηγούμενος της νόμιμης Μονής Εσφιγμένου Βαρθολομαίος έχει επισημάνει από νωρίς ότι «τον αγώνα κατά του κορωνοϊού εδώ δυσκολεύουν οι τάσεις για συνωμοσιολογία σε υπερθετικό βαθμό. Υπάρχουν αρκετοί ανεγκέφαλοι. Πολεμούν το εμβόλιο παραβλέποντας ότι κάνει καλό. Τρέφονται με αυτή την κατάσταση, τους αρέσει, πιστεύουν ότι κάνουν αγώνα για την Ορθοδοξία και κατά της Νέας Τάξης Πραγμάτων και του Αντίχριστου. Υπονομεύουν με αυτό τον ύπουλο τρόπο τη ζωή των ανθρώπων».
Με κάτι τέτοια, διόλου περίεργο, όσο και καταδικαστέο βέβαια, που τον έβαλαν στόχο οι φανατικοί. Η επιχειρηματολογία όσων ηγουμένων και μοναχών στο Αγιον Ορος είναι κατά του εμβολίου εδράζεται κυρίως σε τέσσερις λόγους, ώστε να φαίνεται ισχυρή και όχι εντελώς μεταφυσική και αντεπιστημονική. Και τουλάχιστον εντός της Αθωνικής Πολιτείας, τα επιχειρήματα αυτά πιάνουν τόπο, όπως δείχνουν το επίμονο μέτωπο άρνησης του εμβολιασμού και η σχετικά ακραία ρητορική κάποιων μοναχών. Οι αρνητές επικαλούνται, καταρχάς, ότι «σημαίνουσες πνευματικές προσωπικότητες του Αγίου Ορους, όπως ο Γέροντες Παρθένιος της Μονής Αγίου Παύλου, Ευθύμιος της Ιεράς Καλύβης Αναστάσεως του Χριστού στην Καψάλα, ο Γαβριήλ του Ιερού Κουτλουμουσιανού Κελλίου Οσίου Χριστοδούλου του εν Πάτμω», αλλά και ο Γέρων Παύλος από τα Βουλευτήρια, κάτοχος MD Μοριακής Βιολογίας και Βιοϊατρικής, «έχουν καλύψει το θέμα πνευματικά και ιατρικά με απαρέγκλιτη έως σήμερα αρνητική στάση στον εμβολιασμό», όπως αναφέρεται.Το δεύτερο επιχείρημα πολλών μοναχών είναι ότι «δεν θέλουν να γίνουν πειραματόζωα». Τρίτος λόγος άρνησης και ουσιαστικά υπεκφυγής από τον εμβολιασμό είναι «οι παρενέργειες που προκύπτουν στους εμβολιασμένους».
Ο τέταρτος λόγος σχετίζεται με τα στοιχεία που επικαλούνται πολλές μονές και αφορούν τον αριθμό των όσων έχουν μολυνθεί στο μεταξύ από τον ιό, αλλά και στον τρόπο που πέρασαν τη δοκιμασία. «Πολλές ιερές μονές έχουν νοσήσει από τον κορωνοϊό με μηδαμινές ανάγκες ιατρικής περίθαλψης (Καρακάλλου, Δοχειαρίου, Κωνσταμονίτου, Ζωγράφου κ.α.) και δεν συμφωνούν με το μέγεθος τρομοκρατίας που παρουσιάζεται», αναφέρουν οι αρνητές.
Διάφορες εκτιμήσεις που διατυπώνονται, αλλά δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν λένε ότι έχουν νοσήσει περί τους 800-1.000, δηλαδή περίπου οι μισοί μοναχοί, μέχρι τώρα και άρα έχει φτιαχτεί ένα υποτυπώδες τείχος φυσικής ανοσίας. Στις 21 Μαρτίου μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας στις Καρυές 400 δόσεις από το εμβόλιο της Pfizer και ξεκίνησαν αμέσως οι εμβολιασμοί, υπό την εποπτεία του διευθυντή Κωνσταντίνου Δοκουσλή. Ανταποκρίθηκαν σε εκείνη τη φάση λιγότεροι από 300 μοναχοί, ποσοστό δηλαδή 15% από τους 2.000 που διαβιούν στις 20 μονές της Αθωνικής Πολιτείας. Μόλις ολοκληρώθηκε ο κύκλος αυτών των εμβολιασμών, στη συνέχεια υπήρξαν στασιμότητα και έλλειψη ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.
Οι ρυθμοί είναι απελπιστικά χαμηλοί όλο αυτό το διάστημα και οι εκτιμήσεις λένε ότι ίσως μέχρι τώρα να έχουν φτάσει οι εμβολιασμοί λίγο πάνω από το 20%. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι υπάρχει ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός μοναχών που προτίμησε να εμβολιαστεί κρυφά για προφανείς λόγους, ο κυριότερος των οποίων είναι να μη γίνει στόχος των φανατικών.
Οι ρυθμοί είναι απελπιστικά χαμηλοί όλο αυτό το διάστημα και οι εκτιμήσεις λένε ότι ίσως μέχρι τώρα να έχουν φτάσει οι εμβολιασμοί λίγο πάνω από το 20%. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι υπάρχει ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός μοναχών που προτίμησε να εμβολιαστεί κρυφά για προφανείς λόγους, ο κυριότερος των οποίων είναι να μη γίνει στόχος των φανατικών.
Σημειωτέον ότι το Αγιον Ορος έκλεισε για τους επισκέπτες από τον περασμένο Δεκέμβριο και άνοιξε μετά τις 11 Μαΐου. Ολους αυτούς τους μήνες και κυρίως αφότου άνοιξε και πάλι στους προσκυνητές, διενεργούνται για την ασφαλή μετακίνηση rapid tests. Αλλωστε ο διοικητής του Αγίου Ορους Αθανάσιος Μαρτίνος ήταν ο άνθρωπος που βοήθησε αποφασιστικά για να έρθουν γρήγορα στη χώρα rapid tests, αλλά και οργάνωσε όλη την υγειονομική επιχείρηση ώστε να παρασχεθεί κάθε βοήθεια στους μοναχούς, ειδικά σε μια δύσβατη περιοχή, όπου οι μετακινήσεις γίνονται σε κάποιες περιπτώσεις μόνο με τη βοήθεια μουλαριών. Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα κρούσματα κορωνοϊού εμφανίστηκαν στο «Περιβόλι της Παναγίας» από την αρχή της πανδημίας στη χώρα μας, την άνοιξη του 2020, από τέσσερις μοναχούς που επέστρεψαν από ταξίδι στην Ευρώπη και έτσι δεν υπήρξε καμία ψευδαίσθηση για το αν υπάρχει ή όχι ο ιός και αν κάνει ή δεν κάνει εξαίρεση στους ανθρώπους της Εκκλησίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες