Με το άνοιγμα των προσφορών και την αποδοχή του πλειοδότη ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την «πώληση» των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το τίμημα το οποίο δεν αντιστοιχεί σε καμία περίπτωση στην πραγματική αξία της εταιρείας έγινε αποδεκτό από την κυβέρνηση και τον υπουργό οικονομικών κ. Σταϊκούρα και ακολούθησε «ομοβροντία» διθυραμβικών δημοσιευμάτων από τα φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης. Συγκεκριμένα στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για το ακίνητο της ΕΤΑΔ Α.Ε στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η μεγαλύτερη δεξαμενή στη Μεσόγειο (η δεξαμενή 5) καθώς και η προβλήτα στην οποία σήμερα λειτουργεί ο προσφυγικός καταυλισμός πλειοδότησε η εταιρεία του εφοπλιστή Γ. Προκοπίου η οποία προσέφερε ποσό 37,3 εκατομμύρια ευρώ (ποσό μειωμένο κατά 35% από την αρχική εκτίμηση που υπήρχε στον 1ο διαγωνισμό 55 εκατομμύρια).
Στον διαγωνισμό συμμετείχε και η εταιρεία του άλλου διεκδικητή του επίσης εφοπλιστή Θ. Πριόβολου η οποία μειοδότησε.
Στον διαγωνισμό που διεξήγαγε ο ειδικός διαχειριστής για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά συμμετείχαν και πάλι οι 2 εφοπλιστές και πλειοδότησε και πάλι η εταιρεία συμφερόντων του Προκοπίου προσφέροντας περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 22 εκατομμυρίων που προσέφερε η εταιρεία συμφερόντων του Θ. Πριόβολου.
Για την συγκεκριμένη προσφορά και την εξέλιξη του διαγωνισμού το σωματείο εργαζομένων του ναυπηγείου Σκαραμαγκά «η Τρίαινα» εξέδωσε δελτίο τύπου που μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Η κοροϊδία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά συνεχίζεται. Σήμερα 7 Ιουλίου άνοιξαν οι προσφορές των υποτιθέμενων επενδυτών για την εξαγορά του ενεργητικού των Ναυπηγείων. 22.1 εκατομμύρια η μία, 25,2 η άλλη.
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ των δύο προσφορών, υποψιάζει, ούτως ή άλλως η προσφερόμενη τιμή είναι απολύτως εξευτελιστική και δεν ανταποκρίνεται σε καμιά περίπτωση στην πραγματική αξία του Ναυπηγείου, την οποία ανεξάρτητοι εκτιμητές έχουν προσδιορίσει σε πάνω από 100 εκατομμύρια.
Δίνουν 25 εκατομμύρια για το συγκεκριμένο Ναυπηγείο το οποίο είναι σε λειτουργία και το οποίο κατασκευάζει ακόμη και υποβρύχια, ενώ οι ίδιοι προσφέρουν 37 εκατομμύρια για το διπλανό ακίνητο της ΕΤΑΔ, το οποίο είναι μόνο οικόπεδα και μια δεξαμενή.
Οι εργαζόμενοι με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του σωματείου, η οποία εκφράζει το σύνολο των εργαζομένων, δεν πρόκειται να αποδεχτούν αυτή την εξέλιξη. Είμαστε από την αρχή αντίθετοι με την διαδικασία της ειδικής διαχείρισης, τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα μας δικαιώνουν.
Καλούμε τον ειδικό διαχειριστή, καλούμε και την κυβέρνηση να μην αποδεχτούν αυτό το ξεπούλημα. Καλούμε το διαχειριστή να μην αναδείξει πλειοδότη….»
Να σημειώσουμε εδώ ότι το ναυπηγείο «πουλήθηκε» χωρίς τους εργαζόμενους. Έτσι παρά τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού και των Υπουργών της κυβέρνησης σε 1η φάση δεν δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας αλλά 750 εργαζόμενοι παίρνουν το δρόμο της ανεργίας.
Όσον αφορά τις δηλώσεις για την επαναλειτουργία μιας κλειστής επιχείρησης κλπ που κυκλοφορούν σε τύπο και λοιπά μέσα ενημέρωσης να σημειωθούν τα ακόλουθα: Μιλάμε για μια επιχείρηση πραγματικά Εθνικής σημασίας, που λειτουργεί κανονικά. Που ο κάθε πραγματικά καλοπροαίρετος ενδιαφερόμενος για το τι πραγματικά συμβαίνει μπορεί να απευθύνει μία σειρά ερωτήσεων στο Πολεμικό Ναυτικό που διαχειρίζεται τα τελευταία χρόνια τα συγκεκριμένα ναυπηγεία.
Πόσα από τα πλοία του Π.Ν. επισκευάσθηκαν, συντηρήθηκαν ή προχώρησαν σε εκσυγχρονισμό στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων τα τελευταία χρόνια; Αν δεν λειτουργούσαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα υπήρχε διαθέσιμο πολεμικό πλοίο να πλέει στο Αιγαίο; ή θα κυκλοφορούσαν μόνο ψαρόβαρκες;
Πόσα είναι τα χρήματα που εξοικονόμησε το Ελληνικό κράτος από την μη πληρωμή χρημάτων σε κάποιο ιδιωτικό ναυπηγείο για την επισκευή των πολεμικών πλοίων και για την ολοκλήρωση των υποβρυχίων; Πόσες φορές πρέπει κάποιος να πολλαπλασιάσει το τίμημα που θα καταβάλουν οι νέοι αγοραστές για να πλησιάσει το ποσό που το Ελληνικό κράτος εξοικονόμησε τα χρόνια αυτά για τις εκτελεσμένες εργασίες;
Ποιο είναι το κόστος κατασκευής του προσομοιωτή διαρροής που κατασκευάστηκε στα Ελληνικά ναυπηγεία και ποιο είναι το αντίστοιχο τίμημα που ζητούσαν ιδιώτες για να το κατασκευάσουν;
Τι θα γίνει με τις επισκευές και την συντήρηση των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού; Για παράδειγμα τα υποβρύχια χρειάζονται το ship lift των ναυπηγείων. Όπως αναφέρεται όμως στους όρους του διαγωνισμού οι εργαζόμενοι μετά την μεταβίβαση του ενεργητικού της εταιρείας στις επόμενες ημέρες θα απολυθούν (χωρίς την αποζημίωση την οποία δικαιούνται αφού το τίμημα δεν φτάνει για να πληρωθούν ούτε στο ελάχιστο τα χρωστούμενα σε αυτούς) αφού δεν περιλαμβάνονται σε αυτό.
Ποιο είναι το επίπεδο της τεχνογνωσίας των εργαζομένων στα Ελληνικά ναυπηγεία και ποια η άποψη τους για το επίπεδο της συνεργασίας μεταξύ των στελεχών του ΠΝ και των εργαζομένων;
Θα μπορούσε κάποιος να συνεχίσει τις ερωτήσεις για πολλά πράγματα, αλλά αρκούν οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα και θα βγουν αβίαστα συμπεράσματα. Συμπεράσματα που αφορούν ποιο πραγματικά είναι το εθνικό συμφέρον, ποια ήταν τελικά η καλύτερη λύση και άλλα πολλά. Απλά μια τελευταία ερώτηση προς την κυβέρνηση αλλά και κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο.
Πως μπορεί κάποιος να εξηγήσει το γεγονός ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (μεγαλύτερα, με σαφώς καλύτερο εξοπλισμό, και πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες) θα καταλήξουν σε ιδιώτη με 25 περίπου εκατομμύρια (καθαρά από υποχρεώσεις και χωρίς υποχρεώσεις προς εργαζόμενους αποζημιώσεις, συμβάσεις εργασίας κλπ), ενώ τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα καταλήξουν στα χέρια της ONEX με ποσό που θα πλησιάσει ή θα ξεπεράσει τα 400 εκατομμύρια (τόσα περίπου είναι τα χρέη που έχει αναλάβει);
Ποιος είναι ο λόγος που ένας ιδιώτης ο οποίος συμμετείχε στον 1ο διαγωνισμό για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΟΝΕΧ) που κηρύχτηκε άγονος δεν επανήλθε από την στιγμή που η κατάσταση στα ναυπηγεία Ελευσίνας έχει βαλτώσει;
Άρθρο αναγνώστη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες