Στα χέρια της αστυνομίας βρίσκεται ο φερόμενος ως δράστης της "κλοπής του αιώνα" από την Εθνική Πινακοθήκη. Ο 49χρονος οικοδόμος και ελαιοχρωματιστής, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., ομολόγησε ότι ο ίδιος είναι ο δράστης της κλοπής πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη, τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012. "Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που αγαπάω την τέχνη, ήθελα να το κάνω για εμένα, δεν είχα σκοπό να τα πουλήσω" φέρεται να είπε ο 49χρονος στους αστυνομικούς. Όπως παραδέχτηκε, επί έξι μήνες είχε κάνει επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη, κατόπτευση του χώρου αλλά και παρακολουθήσεις των φυλάκων, ώστε να μάθει τα πάντα για τις καθημερινές κινήσεις και συνήθειές τους και να καταφέρει να θέσει σε εφαρμογή το σχέδιό του.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα εκείνης της περιόδου, ο δράστης ο οποίος στις κάμερες ασφαλείας φάνηκε να φορά σκούφο, παραπλάνησε τον άνδρα ασφαλείας του κτιρίου με ψεύτικους συναγερμούς. Ακολούθως, έσπασε τζάμι της Πινακοθήκης και εισέβαλε στον χώρο όπου φυλάσσονταν οι πίνακες, ενώ στη συνέχεια κάθισε στις σκάλες που οδηγούσαν στο υπόγειο του κτιρίου, έκοψε με κοπίδι τους πίνακες από τις κορνίζες και διέφυγε. Οι δύο πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν, εντοπίστηκαν συσκευασμένοι μέσα σε ρεματιά στο δάσος του Κουβαρά, όπου ο 49χρονος τους έκρυψε πριν από δύο μήνες, αφού βγήκαν δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι οι αρχές βρίσκονται κοντά στην εξιχνίαση της υπόθεσης. Τα προηγούμενα χρόνια φέρεται να τους κρατούσε σε ειδική κρύπτη στο σπίτι του. Πρόκειται για τον πίνακα του Πικάσο "Γυναικείο κεφάλι" που είχε φιλοτεχνηθεί το 1939 και το δώρισε ο μεγάλος ζωγράφος το 1949 στον ελληνικό λαό ως τιμητική προσφορά για τη γενναία αντίσταση στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής. Ο δεύτερος είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Πιτ Μοντριάν του 1905 που απεικονίζει έναν ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού "Ο ανεμόμυλος Στάμμερ", ο οποίος αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά, ο οποίος τον δώρισε στην συνέχεια στην Εθνική Πινακοθήκη.
Εκτός από τους δύο πίνακες που βρέθηκαν, από την Εθνική Πινακοθήκη είχε κλαπεί ακόμη ένα έργο και συγκεκριμένα ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια. Ο 49χρονος υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι την ημέρα της διάρρηξης τσαλάκωσε τον συγκεκριμένο πίνακα και τον πέταξε στην τουαλέτα. Μετά τη σύλληψή του, οδήγησε τους αστυνομικούς στο σημείο όπου είχε κρύψει τους δύο πίνακες, οι οποίοι στη συνέχεια αναγνωρίστηκαν από τον τότε Διευθυντή του Τμήματος Καλλιτεχνικής Συντήρησης και Έρευνας της Πινακοθήκης, ο οποίος πιστοποίησε τη γνησιότητα τους. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, όταν οι αστυνομικοί ρώτησαν τον 49χρονο γιατί επέλεξε να κλέψει αυτούς τους συγκεκριμένους πίνακες, εκείνος απάντησε ότι "αυτούς βρήκα μπροστά μου". Αυτή την απάντηση οι αστυνομικοί την άκουσαν, όπως είναι λογικό, με επιφύλαξη. Η έρευνα εξάλλου δεν έχει σταματήσει αλλά συνεχίζεται προκειμένου να εξακριβωθούν κι άλλες πτυχές της υπόθεσης, όπως το πότε μεταφέρθηκαν οι δύο πίνακες στη ρεματιά. Σύμφωνα με τις σημερινές ανακοινώσεις, ο φερόμενος ως δράστης επισκεπτόταν πολύ συχνά τη Βρετανία και την Ολλανδία, ενώ ο ίδιος υποστηρίζει ότι είχε πάθος με τα έργα τέχνης και ήθελε να τα έχει σπίτι του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες