Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

Κρούσμα... αριστείας και στην ΕΥΠ


Υπήκοος ξένης χώρας, μη μέλους της Ε.Ε., χωρίς ελληνική ιθαγένεια διορίστηκε το 2008 -πάλι επί Ν.Δ.- στην υπηρεσία παρά τα τυπικά κριτήρια που απαγόρευαν την πρόσληψή του ● Μέχρι σήμερα όχι απλά δεν έχει ελεγχθεί ο παράνομος διορισμός, αλλά του ανατέθηκε και διοικητικό πόστο στην Ηπειρο, όπου το στέλεχος της ΕΥΠ συστήνεται με την... ιδιότητά του.

Γίνεται ένα στέλεχος της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών να συστήνεται δημόσια αποκαλύπτοντας την ιδιότητά του;

Γίνεται να έχει διοριστεί εδώ και 12 χρόνια στην ΕΥΠ και να μη γνωρίζει κανείς από τους ανωτέρους του ότι ο διορισμός του ήταν παράνομος, καθώς δεν πληρούσε τα κριτήρια της σχετικής προκήρυξης;

Γίνεται να προσλαμβάνεται στην ΕΥΠ υπήκοος ξένης χώρας, που δεν έχει πολιτογραφηθεί Ελληνας, δεν κατέχει ελληνική ταυτότητα, και να χειρίζεται ευαίσθητες πληροφορίες για την εθνική ασφάλεια; Στην ΕΥΠ του κ. Κοντολέοντος και του κ. Μητσοτάκη μάλλον γίνεται.

Η «Εφ.Συν.» αποκαλύπτει σήμερα μια απίστευτη ιστορία που εκθέτει τον «άριστο» διοικητή της ΕΥΠ Παναγιώτη Κοντολέοντα, για χάρη του οποίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης άλλαξε τον νόμο που αφορούσε τα προσόντα του διοικητή της ΕΥΠ.

Μια ιστορία που ξεκινάει το 2008 επί κυβέρνησης Ν.Δ., όταν δημοσιεύτηκε μια προκήρυξη για πλήρωση θέσεων στην ΕΥΠ. Πρόκειται για την υπ’ αριθμό 471.1/30/459543/25-6-08 προκήρυξη στην οποία προκηρύσσονταν 120 θέσεις πρόσληψης, μεταξύ των οποίων και 2 θέσεις ΔΕ7 μεταφραστών της αλβανικής γλώσσας. 

Η διάρκεια υποβολής των αιτήσεων οριζόταν για το χρονικό διάστημα από 1 έως 10 Ιουλίου 2008. Στη σελ. 2 της προκήρυξης και στα γενικά προσόντα διορισμού γινόταν σαφές ότι στην περίπτωση που οι υποψήφιοι έχουν αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια με πολιτογράφηση, «θα πρέπει να έχουν παρέλθει πέντε (5) έτη από την απόκτησή της, μέχρι την ημερομηνία λήξεως της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων», δηλαδή μέχρι την 10η Ιουλίου 2008.

Στην αίτηση που θα έπρεπε να υποβάλουν οι υποψήφιοι υποχρεώνονταν να επισυνάψουν το βιογραφικό τους όπως και νόμιμα επικυρωμένα αντίγραφα της ταυτότητας ή του διαβατηρίου τους.

Επίσης όφειλαν να προσκομίσουν ως δικαιολογητικά διορισμού ένα αντίγραφο ποινικού μητρώου, απολυτήριο Λυκείου (καθώς επρόκειτο για θέσεις Δ.Ε.) κι ένα πιστοποιητικό στρατολογίας τύπου Α (όπου θα βεβαιωνόταν ότι ο υποψήφιος έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή έχει νομίμως λάβει απαλλαγή).

Τέλος, σύμφωνα με την προκήρυξη, μια τριμελής επιτροπή προσωπικού ήταν επιφορτισμένη με το καθήκον να εξετάσει τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά που τις συνόδευαν και να αποκλείσει όσους υποψηφίους δεν πληρούσαν τους όρους.

Ανάμεσα στους υποψηφίους που κατέθεσαν τη σχετική αίτηση ήταν κι ένας (τα πλήρη στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας) ομογενής από την Αλβανία. Το προηγούμενο διάστημα ο ομογενής είχε υπηρετήσει στο ελληνικό προξενείο των Τιράνων ως μεταφραστής. 

Αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του και στην ΕΥΠ, έχοντας ωστόσο ένα μικρό πλην ουσιώδες πρόβλημα: ότι δεν είχε πολιτογραφηθεί, άρα δεν ήταν Ελληνας πολίτης, δεν είχε αστυνομική ταυτότητα, ούτε ελληνικό διαβατήριο, ούτε ποινικό μητρώο, αλλά ούτε και πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης στην Ελλάδα.

Αυτό ουδόλως τον εμπόδισε να υποβάλει τη σχετική αίτηση για την ανωτέρω προκήρυξη, παρά το γεγονός πως η ανακρίβεια δηλούμενων στοιχείων αναφερόταν πως επισύρει και τις προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις. Θα ανέμενε κανείς ότι η «τριμελής επιτροπή» θα απέρριπτε την αίτησή του καθώς δεν ήταν σύμφωνη με τους όρους, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη. 

Αντιθέτως, η αίτησή του γίνεται δεκτή και 8 μήνες μετά, στις 21 Απριλίου του 2009, ορκίζεται ως υπάλληλος της ΕΥΠ. Με απλά λόγια, ένας αλλοδαπός, υπήκοος τρίτης χώρας, μη μέλους της Ε.Ε., που δεν κατείχε την ελληνική ιθαγένεια, διοριζόταν ως μόνιμος υπάλληλος στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών.

Ερωτήματα

Μετά απ’ αυτόν τον διορισμό και με δεδομένο το γεγονός ότι είναι γνωστός στην κοινωνία των Ιωαννίνων, αλλά και σε αυτήν της βόρειας Ηπείρου, ο νέος ρόλος του συγκεκριμένου υπαλλήλου -άλλωστε όπως προαναφέραμε ο ίδιος φροντίζει να συστήνεται με την ιδιότητα του επικεφαλής του κλιμακίου της ΕΥΠ στην περιοχή-, προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα που χρήζουν απάντησης.

■ Γνώριζε ο διοικητής της ΕΥΠ κ. Κοντολέων ότι η συγκεκριμένη πρόσληψη ήταν παράνομη εξ αρχής; Αν όχι, τότε υπάρχει σοβαρό πρόβλημα εντός της ΕΥΠ. Αν ναι, γιατί δεν κινήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα κατά τον νόμο;

■ Με ποια κριτήρια όρισε ως επικεφαλής του κλιμακίου της ΕΥΠ στην Ηπειρο τον συγκεκριμένο υπάλληλο; Διέθετε τα προσόντα που ορίζονται σαφώς γι’ αυτή τη θέση;

■ Ισχύει ότι, λόγω έλλειψης απαιτούμενων προσόντων, η θέση που ανέλαβε αναφέρεται ως αυτή του «αναπληρωτή διοικητή»; Αν ισχύει, ποιος είναι ο διοικητής τον οποίο αναπληρώνει;

■ Υπάρχει ορισμένος διοικητής -που να πληροί τα προσόντα- στο κλιμάκιο της ΕΥΠ στην περιοχή; Αν όχι, γιατί παραμένει ακέφαλο το σημαντικό αυτό κλιμάκιο της ΕΥΠ;

■ Υπάρχουν άλλα στελέχη της ΕΥΠ που, σε αντίθεση με τον εκλεκτό του κ. Κοντολέοντος, πληρούν τα τυπικά και τα ουσιαστικά προσόντα ανάληψης της εθνικά κρίσιμης αυτής θέσης;

Ιθαγένεια... κατόπιν διορισμού

Ο εν λόγω υπάλληλος λαμβάνει τελικά την ελληνική ιθαγένεια 3 μήνες μετά τον διορισμό του στην ΕΥΠ και ειδικότερα στις 13 Ιουλίου του 2009. Παράλληλα λίγους μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα στις 26 Οκτωβρίου 2009, εκδίδεται από την Υ.Α. Ιωαννίνων και αστυνομική ταυτότητα στο όνομά του.

Στα χρόνια που θα ακολουθήσουν ο συγκεκριμένος υπάλληλος θα βρεθεί σε διάφορα πόστα της υπηρεσίας -καθώς καμία διοίκηση της ΕΥΠ δεν αντιμετώπισε το θέμα της παράνομης πρόσληψής του- μέχρις ότου, πριν από λίγο καιρό, ο κ. Κοντολέων να αποφασίσει να του αναθέσει ένα σημαντικό πόστο, τη διοίκηση της υπηρεσίας στο κλιμάκιο Ηπείρου και Κέρκυρας από τις αρχές του χρόνου.

Δημήτρης Τερζής 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες