Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

Απάντηση της Ιεράς Μονής Βλοχού σε δημοσίευμα


Στις 23 Αυγούστου 2020,ανήμερα της εορτής της Απόδοσης της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (τα «Εννιάμερα της Παναγίας» λέει ο λαός) αναδημοσιεύσαμε ένα άρθρο από την ιστοσελίδα Dem-Press με τίτλο
"Σαν άλλοτε... στο Μοναστήρι του Βλοχού στις 22 και 23 Αυγούστου" και φωτογραφία από παλαιότερη εποχή με Καινουργιώτες προσκυνητές στην Ιερά Μονή που γιόρταζε.

Στο κείμενο ο συντάκτης αναπολούσε την εποχή που έφυγε και διατύπωνε κάποιες σκέψεις και απόψεις για την λειτουργία του Μοναστηριού,τις οποίες ο Μοναχός και διαχειριστής της Ιεράς Μονής Βλοχού, Αρχιμανδρίτης Ιερόθεος Σκιαδάς,θεωρεί υβριστικές και μας έστειλε την παρακάτω επιστολή την οποία και δημοσιεύουμε αυτούσια.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ & ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΛΟΧΟΥ
ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ
Τ.Κ. 300.10 ΒΛΟΧΟΣ
Ἀριθ. Πρωτ: 2
τηλ:26410.25199

Ἐν Βλοχῷ τῇ 27/08/2020

 ΠΡΟΣ
1. Τήν ἱστοσελίδα Dem. press
 ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ
2. Τήν ἱστοσελίδα Zeidoron Dtsoukas
ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ
3. Τήν ἱστοσελίδα Kainourgio. press
ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ

ΚΟΙΝ: Τήν Ἱ. Μητρόπολη Αἰτωλίας & Ἀκαρνανίας
Ὑπόψιν Μητροπολίτου κκ. ΚΟΣΜΑ.
ΜΕΣΟΛΛΟΓΙ.

ΘΕΜΑ: Ἀπάντηση στήν ἰστοσελίδα Dem.press για ὑβριστικὀ δημοσίευμα ἐνάντια στην Ἱερᾶ Μονή.

Σχετικό: Ἡ δημοσιευθεῖσα ἀνάρτησή του τήν 23/8/20.

Κα/κε Δ/ντά.

Παρακαλοῦμε γιά τήν δημοσίευση τῆς ἐπιστολῆς μας, στήν ἱστοσελίδα σας, σέ ἀπάντηση ἀνάρτησης πού δημοσιεύσατε στίς 23/08/2020 μέ τίτλο «Σαν άλλοτε … στο Μοναστήρι Βλοχού 22-23 Αυγούστου».

Ἀπαντώντας σέ ἐπιστολή σας, ἡ ὁποία δημοσιεύτηκε στό διαδίκτυο στήν ἱστοσελίδα σας Dem. press στίς 23/08/2020 καἰ ὥρα 10.18 πμ. μέ τίτλο «Σαν άλλοτε … στο Μοναστήρι Βλοχού 22-23 Αυγούστου» ἐνῶ δέν εἶχε τελειώσει ἀκόμη ἡ Θ. Λειτουργία τῆς πανηγύρεως τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ἐσεῖς ἐργαζόσασταν πυρετωδῶς πῶς θά τήν δυσφημήσετε!

Θά θέλαμε λοιπόν νά ἐκφράσουμε τήν λύπη μας, γιά τήν ἀνίερη καί χωρίς ἀφορμή ἐπίθεσή σας πρός τό μοναστήρι, τό ράσο καί ὁλιγώτερον πρός τό πρόσωπόν μας, πού μετά ἀπό 22 χρόνια διακονίας καί ἐν ἡμέρᾳ πανηγύρεως της Ἱ.Μονῆς, μέ τά ὑπονοούμενά σας καί τόν ἀπαξιωτικό σας τρόπο πού ἀπευθύνεσθε, ὅτι ὅλα εἶναι λάθος καί συγκεκριμένα «ίσως όλοι αυτοί οι νεόφερτοι να μην γνωρίζουν!» ὅπως μᾶς λέτε, ἐκτός τοῦ ὅτι, ἔτσι ἀόριστα, «κάτι σημαντικές εργασίες-ανακατασκευές που έγιναν από τους μοναχούς στις υποδομές του, αλλά αυτό μόνο αρκεί;»

Τελικά μέσα στήν ἐπιστολή σας, δέν καταλάβαμε, ποιό ἦταν τό πρόβλημά σας, τό ὅτι «όλοι αυτοί κλειδώδηκαν εντός των τειχών και λειτουργούν την ΙΜ μόνο για λατρευτικές τελετές» !!! δηλ. τί ἔπρεπε, νά κάνουμε καί σατανικές τελετές ἤ κάποιες ἄλλες τελετές ἤ κάτι ἄλλο, πού δέν συνάδει μέ τό Μοναστήρι;

Ἀναφέρεται ὅτι «το Μοναστήρι όταν ήταν ενοριακό και οι Καινουργιώτες του άνω και κάτω Βλοχού ζούσαν αγαπημένες αξέχαστες αδερφικές στιγμές». Μᾶλλον ἔχετε παντελῆ ἄγνοια, γιατί τό Μοναστήρι ποτέ δέν ἦταν ἐνοριακό, ἀλλά ἕνα παγκόσμιο προσκύνημα ὅπως ὄλα τά Μοναστήρια καί μάλιστα διοικούνταν καί διοικεῖται ἀπό πενταμελῆ ἐπιτροπή, ὑπάρχουν βιβλία πού ἀναφέρεται καί ἡ διοίκηση καί οἱ ἀποφάσεις καί τά ἔσοδα καί μάλιστα, ὁ νῦν Μητροπολίτης μας ὅταν ἀκόμη ἦταν ἱεροκήρυκας τῆς Μητροπόλεώς μας, μᾶς ἀνέφερε ὅτι πάνω ἀπό σαράντα χρόνια ἐρχόταν, στήν ἐγκαταλελειμμένη μέν, ἀλλά ἐν ὑποστάσει Ἱερά Μονή. Ἐάν βέβαια ἀνατρέχατε σέ ἱστορικά στοιχεία, γιά τήν Μονή, θά βλέπατε ὅτι ἀπ’ἀρχῆς τό Μοναστήρι ἦταν σταυροπηγιακή Μονή καί ὑπήγετο κατ’εὐθείαν στό Πατριαρχεῖο Κπόλεως!

Πάλιν γράφετε, εἰρωνικά, κάποιοι «μεγαλοσταυρίτες» «άρπαξαν την ευκαιρία και το παρέδωσαν στον τοπικό επίσκοπο και κλείδωσαν απ' έξω τους Λαϊκούς. Απαγόρευσαν ουσιαστικά την ελεύθερη πρόσβαση εντός του Μοναστηριού, που ήταν πριν». Τελικά αὐτοί πού εἶχαν τήν εὐθύνη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς πρίν, ἦταν «μεγαλοσταυρίτες» καί σεῖς πού ἀμφιβάλλουμε ἄν πηγαίνετε Ἐκκλησία ποτέ, εἶστε αὐτοί, οἱ γνῶστες τοῦ πῶς γίνεται ὁ Σταυρός; Τουλάχιστον δέν κάνατε τόν κόπο νά τούς διδάξετε πῶς γίνεται νά σταυροκοποιούνται χωρίς νά φαίνονται «μεγαλοσταυρίτες» ἤ νά δεχθοῦμε τά ψεύδη σας ὅτι ἐμεῖς πού ἀναλάβαμε κλειδώσαμε ἀπέξω τούς λαϊκούς; Μά ἡ παρουσία τοῦ κόσμου μαρτυρεῖ ἀκριβῶς τό ἀντίθετο καί μάλιστα θά λέγαμε, χωρίς νά καυχώμαστε, ἀνακαινίσθηκε ἡ Ι. Μονή ἐκ βάθρων μέ πολύ κόπο καί προσωπική ἐργασία καί μάλιστα μέ τό ὑστέρημα καί τήν ἀγάπη τῆς τοπικής μας κοινωνίας καί ὄχι μόνο!

Μᾶς ἐπιπλήτετε γιατί δέν ὑπάρχει Μοναστηριακός Τουρισμός. Βεβαίως καί τόν Μοναστηριακό τουρισμό καί ἐμεῖς θά τόν θέλαμε, γιατί ἡ Ι. Μονή στερεῖται ἐσόδων, ἀλλά δέν ὑπάρχει πρόσβαση λεωφορείων στόν ἤδη υπάρχοντα δρόμο, πού καί αὐτόν τόν βελτιώσαμε κατά πολύ. Ὅμως σᾶς πληροφοροῦμε ὅτι συχνά-πυκνά προσέρχονται τουρίστες μέ τά ιχ αὐτοκίνητά τους καί προσπαθοῦμε νά τούς προσφέρουμε ὅτι τό καλλίτερο καί φεύγουν περισσότερο χαίροντες γιά τήν φιλοξενία παρά γιά τά ἀρχαῖα τοῦ τόπου.

Ὅτι πάλι ὅπως ἀναφέρεται «οι διάφοροι κύκλοι εκτός ότι έχουν αναγορευτεί ιδιοκτήτες του θρησκευτικού συναισθήματος των ντόπιων, διαχειρίζονται κάτι που δεν τους ανήκει»

Καλά, σέ μᾶς δέν ἀνήκει, αὐτή εἶναι ἡ ἀλήθεια, γιατί καί οἱ Ναοί καί τά Μοναστήρια εἶναι περιουσιακά στοιχεῖα τῆς ὁρθοδόξου Ἐκκλησία μας, (ἐμεῖς εἴμαστε φύλακες πού μᾶς ἐμπιστεύθηκε ἡ Ι. Μητρόπολη μέ ἐπίσημα ἔγγραφα). Ἐρωτοῦμε ὅμως, δέν ἀνήκει στήν Ἱερά Μητρόπολή μας καί δέν εἶναι ὁ οἰκεῖος Μητροπολίτης ὑπεύθυνος γιά τίς Μονές καί ἐνοριακούς ναούς τῆς περιφέρειάς του; ἀνήκουν καί αὐτά σέ σᾶς καί εἶστε ὁ καθ’ ὕλην ἀρμόδιος καί γιά αὐτά; Κύριε ἐλέησον!

Ἀποροῦμε πάλι γιά τόν τρόπο πού μᾶς ἐγκαλεῖτε, γιατί ἄν πράγματι θέλατε νά βοηθήσετε τήν Μονή, θά μᾶς κάνατε προτάσεις καί ὄχι πόλεμο καί κρυβόμενοι πίσω ἀπό τήν ἀνωνυμία! καί ἀπό πότε τέλος πάντων ἡ Ι. Μονή πού εἶναι Ν.Π.Δ.Δ. ἀπαγορεύεται νά ἔχει λειτουργικό πρόγραμμα, σύμφωνα πάντα μέ τήν γνώμη τοῦ οἰκείου Μητροπολίτη; ἤ μήπως τό ἔγκλημά μας ἦταν ὅτι δέν πέρασε ἀπό δική σας ἔγκριση;

Δέν ἔχετε μετακινηθεῖ ποτέ ἀπό τόν χῶρο πού διαμένετε καί δέν ἔχετε πάει οὔτε στό Ἅγιον Ὄρος ἤ σέ ἄλλα Μοναστήρια, ἀνά τήν ἐπικράτεια, νά δεῖτε πῶς ὁ λαός καί ἡ ἐκεῖ τοπική κοινωνία καυχᾶται καί κάνει τά πάντα γιά τήν συντήρηση τῶν προσκυνημάτων καί Μονῶν; Καί τί λέγω καί αὐτά τά ἱερά προσκυνήματα και Μοναστήρια πού βρίσκονται σέ ξένες χῶρες, ὅπως στό Ἰσραήλ, εὐρωπαϊκές χῶρες, Ἀμερική καί ἀκόμη καί σαυτές τίς Ἀφρικανικές χῶρες εἶναι προστατευόμενα καί ὁ χῶρος τους εἶναι χῶρος μόνο λατρείας καἰ προσευχῆς καί ἀναπαύσεως τῶν πονεμένων ἀνθρώπων;

Γνωρίζετε ὅτι λόγω καί τῶν πολλῶν ζημιῶν ἀπό τούς κεραυνούς, ἡ Ἱερά Μονή μετά δυσκολίας συντηρεῖτε, ἀλλά ποτέ δέν σκεφθήκαμε νά γίνουμε ἐπαῖτες, οὔτε νά ἐπιβαρύνουμε κανένα προσκυνητή καί καμμία ὑπηρεσία, καί μάλιστα καί αὐτό τό ταπεινό κεράκι τό προσφέρουμε πάντα δωρεάν, ἀλλά πολύ περισσότερο δέν σκεφθήκαμε νά προσβάλουμε καί νά ἀπαξιώσουμε πρόσωπα καί ὑπηρεσίες, ὅπως δυστυχῶς βλέπουμε στήν ἐπιστολή σας!

Τώρα, ὅτι σφάλαμε πού δέν σᾶς ρωτήσαμε, αὐτό δυστυχῶς τό ὁμολογοῦμε, ὅτι δέν τό πράξαμε!

Τέλος ἡ τάχα ἀπορία σας «Οι ευθύνες πολλές και πολλών για αυτή την εξέλιξη του Μοναστηριού. Υπάρχει άραγε απάντηση σε αυτό το περιβάλλον;» μᾶς γεμίζει ἀκόμη περισσότερη θλίψη, γιατί καί ὁ πιό ἄσχετος θά ἀπευθυνόταν τουλάχιστον στήν οἰκεία Μητροπολή μας, γιά νά ἐνημερωθεῖ πλήρως τά τῆς Ἱερᾶς Μονῆς.

Πάντως θά θέλαμε νά σᾶς ἐνημερώσουμε ὅτι δέν ἔχουμε κάτι μαζί σας, ἄν καί δέν γνωρίζουμε σέ ποιούς ἀπευθυνόμαστε, λόγω τῆς ἀνωνυμίας σας, ἀλλά ἔχουμε τήν ἐντύπωση ὅτι, σαυτήν τήν διακονίαν μας ἐδῶ, δέν σᾶς βλάψαμε ἤ σᾶς προσβάλαμε σέ κάτι, ἀλλά ὀφείλαμε μίαν ἀπάντηση σαυτό τό ἐμπαικτικό καί προσβλητικό κείμενό σας. Δέν ἔπρεπε πρῶτα νά μᾶς ἐνημερώσετε γιά τυχόν λάθη μας καί παραλείψεις ἤ ἄν εἴχατε κάποιους ἐνδοιασμούς ἤ προβληματισμούς ἤ καί ἀκόμη καλλίτερα νά ἀπευθυνθεῖτε στόν σεβαστό μας Μητροπολίτη καί κατόπιν νά μᾶς κρεμάσετε στήν ἀνάρτησή σας; Ταπεινά νομίζουμε ὅτι ἔχουμε καί ἐμεῖς, σάν Ἐκκλησία, δικαιώματα ὑπάρξεως καί ἄμυνας)

Καί ἐν κατακλείδι, ἡ ἀναστήλωση τῆς Μονῆς, μέ τήν ἀκρόπολη ἀποτελοῦν ἕνα κόσμημα γιά τήν περιοχή μας καί ὄχι μόνο καί εἶναι ἕνας θησαυρός πολύτιμος γιά τήν Ἐκκλησία μας καί ἀνεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά γιά τήν πατρίδα μας, πού χάριτι Θεοῦ, καί μέ τόσες ἀντίξοες συνθῆκες καταφέραμε μέ ὅλους αὐτούς πού ἀγαπᾶνε τό Μοναστήρι καί το θεωροῦν δεύτερο σπίτι τους.

Ὁ ἐλέῳ Θεοῦ, Ἱερεύς καί Μοναχός & διαχειριστής τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βλοχοῦ

Ἀρχιμανδρίτης Ἱερόθεος Σκιαδᾶς

Υ.Γ: Ἐσεῖς, σεβαστοί κύριοι τῶν ἱστοσελίδων: Zeidoron Dtsoukas καί Kainourgio. Press, πού ἀναδημοσιεύσατε τό κείμενο τοῦ DEM. PRESS, θά σᾶς παρακαλούσαμε νά εἶστε πιό προσεκτικοί, διότι αυτό δυστυχῶς ἀποτελεῖ καί βαρύ ποινικό ἀδίκημα, καί καλόν εἶναι ἐάν δέν τεκμηριώνεται αὐτό πού ἀνεβάζετε, μήν τό δημοσιεύετε, γιατί μπορεῖ νά ἐκθέτετε πρόσωπα καί Ὀργανισμούς. Πολλῷ δέ μᾶλλον, δέν πρέπει νά ἀνεβάζετε τέτοια κείμενα ὅταν χρησιμοποιούνται ὑβριστικές καί ἐμπαθεῖς ἐκφράσεις, ἀπό ἄσχετους ἀνθρώπους, πού θέλουν νά βγάλουν τά ἀπωθημένα τους ἤ δέν ξέρω ἐγώ τί ἄλλο, ἐπειδή ἡ τοπική κοινωνία πολλές φορές τούς ἀπέρριψε.

Πρέπει νά μάθουμε στήν ζωή μας νά εἴμαστε δυνατές προσωπικότητες, εὐγενεῖς, δίκαιοι, καί νά κινούμαστε μέσα στά πλαίσια τῆς ἀνθρωπιάς καί τῆς ἀρχοντιάς καί ἰδίως οἱ ἱστορικοί καί δημοσιογράφοι νά εἶναι πλήρως ἀντικειμενικοί, ἔστω καί ἄν ἔρχονται σέ ἀντίθεση μέ τά πιστεύω τους, αὐτά πού γράφουν, γιατί τά γραπτά μένουν (scripta manent πού λέγαν καί οἱ λατῖνοι) καί νά ἐκφράζονται μέ τέτοιο τρόπο πού ὁ λόγος τους καί ἡ γραφίδα τους νά γράφει «ἱστορία»! Καί δέν ἐμποδίζουν ποτέ οἱ περιστάσεις τόν ἄνθρωπο, ἀλλά ἡ προαίρεσή του, ὅπως μᾶς λέγει καί ἡ Ἁγία Γραφή «ὁ δίκαιος μπορεῖ νά γίνει μόνο δικαιότερος ἄν πειρασθεῖ καί ὁ ρυπαρός μόνο ρυπαρότερος».

Ἄς εὐχηθοῦμε νά ἐξαληφθεῖ αὐτό τό ἐλάττωμα τῆς τοπικῆς μας κοινωνίας, πού συμβάλλει, ὥστε πολλές φορές, ἄνθρωποι περιθωριακοί καί μέ κόμπλεξ πού ἀντί νά προσφέρουν, προσπαθοῦν νά βραχυκλώσουν τήν κοινωνία καί νά δημιουργήσουν μία νοσηρή κατάσταση μέ τίς λασπολογίες τους καί τίς ἀμπελοσοφίες τους καί δέν ἐπιτρέπουν νά προσφερθεῖ αὐτό τό ἀνώτερο, τό ὡραῖο καί ὡφέλιμο, ὑλικό καί πνευματικό. Τό ἀποτέλεσμα θά εἶναι νά ἀνέβει τό ἐπίπεδο τῆς κοινωνίας μας καί συνολικότερα τῆς ἔνδοξης Πατρίδος μας, ὥστε νά κυριαρχεῖ τό ἀγνότερο, τό ὡραιότερο, τό τελειώτερο καί νά ἐπικρατήσουν οἱ μεγάλες μορφές καί οἱ δυνατές προσωπικότητες, πού τόσο ἀνάγκη ἔχει ὁ τόπος μας!

Ι.Μ.ΒΛΟΧΟΥ

Σχόλιο Ζείδωρον: Σε ότι μας αφορά έχουμε να πούμε ότι σεβόμαστε και την Εκκλησία και την Ιερά Μονή,αλλά και το έργο του σεβαστού Αρχιμανδρίτη καθότι έχουμε επισκεφθεί το Μοναστήρι και μάλιστα Μεγάλη Τετάρτη βράδυ και ακούσαμε το λόγο του που μας καθήλωσε...

Από κει και πέρα γνωρίζουμε και τον συντάκτη του άρθρου (δεν είμαστε ανώνυμοι αφού υπογράφουμε με τ' όνομά μας),ο οποίος είναι γνωστός εκπαιδευτικός,ασχολούμενος χρόνια με τα κοινά, τόσο στο Καινούργιο όπου γεννήθηκε όσο και σε όλο το νομό....

Εμείς είδαμε την ανάρτηση,λόγω και της ημέρας που δημοσιεύθηκε,ως νοσταλγία και θύμηση μιας εποχής που έφυγε ανεπιστρεπτί γι' αυτό και στην δική μας ανάρτηση προσθέσαμε και την ιστορία με το κανόνι με φωτογραφίες του Μοναστηριού.

Για τα σημεία που θεωρήθηκαν υβριστικά αρμόδιος να απαντήσει είναι ο ίδιος ο συντάκτης του άρθρου,εμείς όπως γράψαμε και στην αρχή ως σκέψεις και απόψεις τα είδαμε και χωρίς πρόθεση να προσβάλουν κάποιον.

Δεκτές οι νουθεσίες, αλλά οι χαρακτηρισμοί που περιέχονται στο υστερόγραφο της επιστολής μάλλον αδικούν τον συντάκτη της!

Δημήτρης Τσούκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες