Πιο εντατικό διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να καθοριστεί ένα φίλτρο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, πιθανότατα από τα ίδια τα ιδρύματα, με σκοπό να αποτρέπεται η εισαγωγή σε αυτά υποψηφίων με
βαθμολογίες κάτω από τη βάση, υπόσχεται η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
«Bρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές – η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε», ανέφερε συγκεκριμένα η υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΙ.
Και πρόσθεσε ότι «ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Παν/μιων – όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο».
Η υπουργός προανήγγειλε επίσης αναδιάταξη των σχολών και των τμημάτων, λέγοντας ότι «πρέπει ο χάρτης να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας. Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας – δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία».
Σχολιάζοντας την εισαγωγή υποψηφίων των Πανελλαδικών σε ΑΕΙ με πολύ χαμηλές βαθμολογίες ανέφερε:«Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην Επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.
Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί».
Τις σχεδιαζόμενες αλλαγές είχε φέρει στο φως με αποκλειστικό δημοσίευμα η «Κ», ήδη από τον περασμένο Απρίλιο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το υπουργείο Παιδείας μελετά συστήματα στα οποία δεν θα υπάρχει μία οριζόντια βάση για όλες τις σχολές, αλλά φίλτρα εισαγωγής διαφορετικά ανάλογα με το τμήμα.
Ωστόσο, μελετάται και η μη θεσμοθέτηση ενός καθολικού «κόφτη» των υποψηφίων, που θα τους διαχωρίζει σε πάνω και κάτω από τη βάση. Και αυτό διότι θεωρείται ότι «υπάρχουν πολύ καλά τμήματα τεχνολογικού προσανατολισμού (δηλαδή παλιά ΤΕΙ) με βάση χαμηλότερη του 10, αλλά οι απόφοιτοί τους έχουν πολύ καλές επαγγελματικές προοπτικές», όπως ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου.
βαθμολογίες κάτω από τη βάση, υπόσχεται η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
«Bρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές – η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε», ανέφερε συγκεκριμένα η υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΙ.
Και πρόσθεσε ότι «ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Παν/μιων – όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο».
Η υπουργός προανήγγειλε επίσης αναδιάταξη των σχολών και των τμημάτων, λέγοντας ότι «πρέπει ο χάρτης να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας. Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας – δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία».
Σχολιάζοντας την εισαγωγή υποψηφίων των Πανελλαδικών σε ΑΕΙ με πολύ χαμηλές βαθμολογίες ανέφερε:«Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην Επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.
Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί».
Τις σχεδιαζόμενες αλλαγές είχε φέρει στο φως με αποκλειστικό δημοσίευμα η «Κ», ήδη από τον περασμένο Απρίλιο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το υπουργείο Παιδείας μελετά συστήματα στα οποία δεν θα υπάρχει μία οριζόντια βάση για όλες τις σχολές, αλλά φίλτρα εισαγωγής διαφορετικά ανάλογα με το τμήμα.
Ωστόσο, μελετάται και η μη θεσμοθέτηση ενός καθολικού «κόφτη» των υποψηφίων, που θα τους διαχωρίζει σε πάνω και κάτω από τη βάση. Και αυτό διότι θεωρείται ότι «υπάρχουν πολύ καλά τμήματα τεχνολογικού προσανατολισμού (δηλαδή παλιά ΤΕΙ) με βάση χαμηλότερη του 10, αλλά οι απόφοιτοί τους έχουν πολύ καλές επαγγελματικές προοπτικές», όπως ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες