Απόπειρα αντιγραφής κατά τη διάρκεια διεξαγωγής θεωρητικών εξετάσεων για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης αποκαλύφθηκε την περασμένη εβδομάδα στον βόρειο τομέα Αθηνών της Διεύθυνσης Μεταφορών της
περιφέρειας, αναδεικνύοντας για πολλοστή φορά την ανάγκη διαφοροποίησης του συστήματος εξετάσεων.
Το ζητούμενο αποτελεί η διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας, που έρχεται αντιμέτωπη με το ελληνικό… δαιμόνιο. «Οταν καθιερώθηκε η ηλεκτρονική εξέταση των σημάτων (δηλαδή, η θεωρητική εξέταση), νομίζαμε ότι εξασφαλίστηκε το αδιάβλητο της διαδικασίας. Λίγο καιρό αργότερα διαπιστώσαμε ότι ακόμα και το ηλεκτρονικό σύστημα είχε κενά, αφήνοντας περιθώρια “κλεψιάς”», εξηγεί στην «Κ» εκπαιδευτής οδήγησης, που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προχωρήσει στον σχεδιασμό ενός συστήματος το οποίο περιελάμβανε την ηλεκτρονική καταγραφή (με εικόνα και ήχο) ακόμα και της πρακτικής εξέτασης, ώστε να αποκλειστούν τα φαινόμενα παρέμβασης του ανθρώπινου παράγοντα στη διαδικασία. Στην πορεία διαπιστώθηκε ότι το σύστημα ήταν ανεφάρμοστο και αποσύρθηκε άμεσα. Στην παρούσα φάση το υπουργείο Υποδομών αναζητεί ένα νέο σύστημα, βασισμένο στο υφιστάμενο, το οποίο όμως να μην αφήνει περιθώρια «λαδώματος».
Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι από τη στιγμή που τέθηκε σε ισχύ η έκδοση προσωρινού διπλώματος εντός διημέρου από την ημέρα της επιτυχούς εξέτασης, οι νέοι οδηγοί φαίνεται ότι λαμβάνουν τα οριστικά τους διπλώματα εντός 20 ημερών, έναντι μηνών που ίσχυε πριν.
Εκπαιδευτές οδήγησης –που επιθυμούν να παραμείνουν ανώνυμοι– υποστηρίζουν ότι αφού ο νέος οδηγός απέκτησε το δικαίωμα να οδηγεί άμεσα μετά την εξέταση (καθώς το προσωρινό δίπλωμα εκδίδεται ηλεκτρονικά εντός δύο 24ώρων από την εξέταση), υπάλληλοι των περιφερειών, που φέρονται να λάμβαναν «γρηγορόσημο» κάτω από το τραπέζι για την ταχύτερη έκδοση του οριστικού διπλώματος, δεν έχουν πλέον αντικείμενο (ως προς την παράνομη δραστηριότητά τους τουλάχιστον).
Το υπουργείο Υποδομών αναζητεί τη συνδρομή του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Σχολών Οδήγησης για την αναμόρφωση του συστήματος. Μπορεί οι πρώτες αποφάσεις να έχουν ληφθεί από το υπουργείο Υποδομών, ωστόσο προχωρεί στην πρόσληψη συμβούλου για τον οριστικό σχεδιασμό του νέου συστήματος.
Ο σύμβουλος προέρχεται από το εξωτερικό και έχει εμπειρία στην εκπαίδευση των εξεταστών οδήγησης, καθώς είναι πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Σχολών Οδήγησης, του οποίου η Ελλάδα, παρεμπιπτόντως, δεν είναι μέλος.
Στη «Διαύγεια»
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια», η ανάγκη παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών για την ανάπτυξη αδιάβλητης διαδικασίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης είναι επιτακτική και γίνεται με γνώμονα την προαγωγή και τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας, ενώ το κόστος του συμβούλου ανέρχεται στις 14.880 ευρώ.
Ειδικότερα, στην απόφαση αναφέρεται: «Ανατίθεται στην εταιρεία “Manuel Picardi Consulting Services-Παροχή Υπηρεσιών” η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την ανάπτυξη αδιάβλητης διαδικασίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης που θα βοηθήσει τη σχετική επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Υποδομών».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
https://www.kathimerini.gr/
περιφέρειας, αναδεικνύοντας για πολλοστή φορά την ανάγκη διαφοροποίησης του συστήματος εξετάσεων.
Το ζητούμενο αποτελεί η διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας, που έρχεται αντιμέτωπη με το ελληνικό… δαιμόνιο. «Οταν καθιερώθηκε η ηλεκτρονική εξέταση των σημάτων (δηλαδή, η θεωρητική εξέταση), νομίζαμε ότι εξασφαλίστηκε το αδιάβλητο της διαδικασίας. Λίγο καιρό αργότερα διαπιστώσαμε ότι ακόμα και το ηλεκτρονικό σύστημα είχε κενά, αφήνοντας περιθώρια “κλεψιάς”», εξηγεί στην «Κ» εκπαιδευτής οδήγησης, που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προχωρήσει στον σχεδιασμό ενός συστήματος το οποίο περιελάμβανε την ηλεκτρονική καταγραφή (με εικόνα και ήχο) ακόμα και της πρακτικής εξέτασης, ώστε να αποκλειστούν τα φαινόμενα παρέμβασης του ανθρώπινου παράγοντα στη διαδικασία. Στην πορεία διαπιστώθηκε ότι το σύστημα ήταν ανεφάρμοστο και αποσύρθηκε άμεσα. Στην παρούσα φάση το υπουργείο Υποδομών αναζητεί ένα νέο σύστημα, βασισμένο στο υφιστάμενο, το οποίο όμως να μην αφήνει περιθώρια «λαδώματος».
Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι από τη στιγμή που τέθηκε σε ισχύ η έκδοση προσωρινού διπλώματος εντός διημέρου από την ημέρα της επιτυχούς εξέτασης, οι νέοι οδηγοί φαίνεται ότι λαμβάνουν τα οριστικά τους διπλώματα εντός 20 ημερών, έναντι μηνών που ίσχυε πριν.
Εκπαιδευτές οδήγησης –που επιθυμούν να παραμείνουν ανώνυμοι– υποστηρίζουν ότι αφού ο νέος οδηγός απέκτησε το δικαίωμα να οδηγεί άμεσα μετά την εξέταση (καθώς το προσωρινό δίπλωμα εκδίδεται ηλεκτρονικά εντός δύο 24ώρων από την εξέταση), υπάλληλοι των περιφερειών, που φέρονται να λάμβαναν «γρηγορόσημο» κάτω από το τραπέζι για την ταχύτερη έκδοση του οριστικού διπλώματος, δεν έχουν πλέον αντικείμενο (ως προς την παράνομη δραστηριότητά τους τουλάχιστον).
Το υπουργείο Υποδομών αναζητεί τη συνδρομή του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Σχολών Οδήγησης για την αναμόρφωση του συστήματος. Μπορεί οι πρώτες αποφάσεις να έχουν ληφθεί από το υπουργείο Υποδομών, ωστόσο προχωρεί στην πρόσληψη συμβούλου για τον οριστικό σχεδιασμό του νέου συστήματος.
Ο σύμβουλος προέρχεται από το εξωτερικό και έχει εμπειρία στην εκπαίδευση των εξεταστών οδήγησης, καθώς είναι πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Σχολών Οδήγησης, του οποίου η Ελλάδα, παρεμπιπτόντως, δεν είναι μέλος.
Στη «Διαύγεια»
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια», η ανάγκη παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών για την ανάπτυξη αδιάβλητης διαδικασίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης είναι επιτακτική και γίνεται με γνώμονα την προαγωγή και τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας, ενώ το κόστος του συμβούλου ανέρχεται στις 14.880 ευρώ.
Ειδικότερα, στην απόφαση αναφέρεται: «Ανατίθεται στην εταιρεία “Manuel Picardi Consulting Services-Παροχή Υπηρεσιών” η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την ανάπτυξη αδιάβλητης διαδικασίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης που θα βοηθήσει τη σχετική επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Υποδομών».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
https://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες