Ο Αμπού Αλο, όπως ήταν το ψευδώνυμό του, αποτελούσε νούμερο ένα στόχο για τις υπηρεσίες της Ε.Ε., που βρίσκονται στο κυνήγι των δουλεμπόρων. Τον περασμένο Οκτώβριο τον εντόπισαν στην Αθήνα
Βρετανοί μυστικοί αστυνομικοί και ενημέρωσαν τη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ.
Ηταν η απαρχή της επιχείρησης «Οδύσσεια», που ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, όταν ανοικτά της Υδρας βρέθηκε να πλέει το ιστιοπλοϊκό «Ελπίδα». Σε αυτό επέβαιναν 19 υπήκοοι Ιράκ και Ιράν, που είχαν πληρώσει 4.000 ευρώ έκαστος για να ταξιδέψουν παράνομα στην Ιταλία καθώς και δύο Ουκρανοί ναυτικοί.
Οι τελευταίοι δεν ήταν άγνωστοι στα στελέχη των ελληνικών υπηρεσιών ασφαλείας. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο ένας απ’ αυτούς είχε τον περασμένο Αύγουστο ταξιδέψει στο Μαυροβούνιο μαζί με δύο ομοεθνείς του για να φορτώσουν σε ένα άλλο ιστιοπλοϊκό με το όνομα «My Dream» πάνω από ένα τόνο κάνναβης.
Το σκάφος με τα ναρκωτικά εντοπίστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 21ης Αυγούστου ανοικτά του Πόρτο Κάγιο στη Μάνη, ο ίδιος ωστόσο δεν συνελήφθη καθώς δεν επιβιβάστηκε στο «My Dream», αλλά επέστρεψε με άλλο τρόπο στην Ελλάδα. Πιθανολογείται ότι τα ναρκωτικά θα κατέληγαν στην Τουρκία, όπου θα ανταλλάσσονταν με ηρωίνη, κάτι που έχει συμβεί σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις στο παρελθόν.
Ο Αμπού Αλο είναι 45χρονος υπήκοος Ιράκ, που φέρεται να είχε ανάμειξη σε τουλάχιστον δύο ακόμα απόπειρες μεταφοράς μεταναστών από τις ακτές της Δυτικής Ελλάδας στην Ιταλία. Στη μία απ’ αυτές, τον Σεπτέμβριο του 2019, ένα υπό ιταλική σημαία δουλεμπορικό σκάφος είχε εκπέμψει SOS ανοικτά της Κεφαλονιάς και λίγο αργότερα εντοπίστηκε από το Λιμενικό, έχοντας κρυμμένους στην καμπίνα του 35 πρόσφυγες και μετανάστες. Το δεύτερο περιστατικό εκτυλίχθηκε τον Νοέμβριο του 2018, όταν σε κοινή επιχείρηση αστυνομίας και λιμενικού είχε εντοπιστεί στη Βάθεια Λακωνίας σκάφος με 46 μετανάστες και προορισμό την Ιταλία.
Η παρακολούθηση του Ιρακινού ξεκίνησε το πρωί της 10ης Οκτωβρίου από πολυκατοικία της οδού Αγίου Μελετίου και λίγες ώρες αργότερα συνέβη κάτι αναπάντεχο που ανέτρεψε τον αρχικό σχεδιασμό των δουλεμπόρων και της ΕΛ.ΑΣ. Οδηγώντας ένα νοικιασμένο αυτοκίνητο υπό την επήρεια αλκοόλ, ο 45χρονος Ιρακινός είχε συγκρουστεί με Ι.Χ. στην πλατεία Αττικής και στη συνέχεια, ενώ προσπαθούσε να απομακρυνθεί αναπτύσσοντας ταχύτητα, είχε προσκρούσει σε σταθμευμένα ταξί έξω από τον σταθμό του μετρό «Αττική». Απεγκλωβίστηκε από τα συντρίμμια με τη συνδρομή πυροσβεστών και μεταφέρθηκε για νοσηλεία στο νοσοκομείο.
Το διάστημα που ακολούθησε πάντως, πραγματοποίησε επαφές σε Ελευσίνα και Αίγινα για την αγορά σκάφους που θα μετέφερε παράτυπους μετανάστες στην Ιταλία, ενώ έπαιρνε οδηγίες μέσω τηλεφώνου από Τούρκο κρατούμενο των φυλακών Ναυπλίου, τον οποίο η ΕΛ.ΑΣ. θεωρεί «εγκέφαλο» του δουλεμπορικού δικτύου. Ο Τούρκος είχε συλληφθεί και φυλακιστεί τον Αύγουστο του 2016 μετά το ναυάγιο με 67 μετανάστες ανοικτά της Μεσσηνίας, ενώ κάποιους μήνες νωρίτερα είχε εμπλακεί στη μεταφορά παράτυπων μεταναστών από την Τουρκία σε Τήλο και Ψέριμο. Στη διάρκεια της μυστικής έρευνας «Οδύσσεια» διαπιστώθηκε ότι αποτελούσε τον χρηματοδότη του δουλεμπορικού δικτύου, ενώ στα επίσημα δικαστικά έγγραφα επισημαίνεται ότι «ο εγκλεισμός του τον βοήθησε να οικοδομήσει διασυνδέσεις και επαφές που του επέτρεπαν να στρατολογεί μέλη και συνεργάτες».
Το μήκους περίπου δέκα μέτρων ιστιοπλοϊκό «Ελπίδα» αγοράστηκε τον Δεκέμβριο από ιδιώτη στην Αίγινα, αντί 14.000 ευρώ. Στα συμβόλαια ως ιδιοκτήτρια του σκάφους εμφανίζεται μια 26χρονη από τα Καμίνια, σύντροφος του Πακιστανού ο οποίος κρατείται στο ίδιο κελί με τον Τούρκο «εγκέφαλο». Ελληνας χειριστής, με παρελθόν και αυτός στη διακίνηση μεταναστών, μετέφερε το σκάφος από την Αίγινα αρχικά στη μαρίνα της Βάρκιζας για συντήρηση και στη συνέχεια στη Μαραθόπολη Μεσσηνίας απ’ όπου –σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό– θα ξεκινούσε το ταξίδι για την Ιταλία.
Το σκάφος των διακινητών
Στη Μαραθόπολη έφτασαν στα μέσα Ιανουαρίου και οι δύο Ουκρανοί ναυτικοί, που ταξίδεψαν αεροπορικώς από το Κίεβο στην Αθήνα με αποστολή να μεταφέρουν το σκάφος με τους μετανάστες από την Ελλάδα στην Ιταλία. Λίγο πριν τον απόπλου ωστόσο, ένας τυχαίος έλεγχος του πληρώματος από το Λιμενικό στο Κατάκολο έδωσε νέα τροπή στην έρευνα.
Ο μυστηριώδης «Ντιμά»
Τι ακριβώς συνέβη; Στη διάρκεια του ελέγχου διαπιστώθηκε μια οικονομικής φύσης εκκρεμότητα και τα μέλη του πληρώματος κάλεσαν για βοήθεια τον κάτοχο μιας τηλεφωνικής σύνδεσης Γεωργίας. Οι αστυνομικοί της Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος που κατέγραφαν τις κινήσεις των Ουκρανών ανέλυσαν τα δεδομένα και διαπίστωσαν ότι η ίδια τηλεφωνική σύνδεση «έβγαινε» σε τουλάχιστον τρεις ακόμα υποθέσεις διακίνησης παράτυπων μεταναστών και χρησιμοποιείται από υπήκοο Γεωργίας. Ο μυστηριώδης «Ντιμά», όπως είναι το ψευδώνυμό του, φέρεται να λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα τους Ουκρανούς ναυτικούς και στα δουλεμπορικά δίκτυα που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο και μάλιστα, είναι τέτοια η ισχύς του, που η ευρωπαϊκή υπηρεσία Europol έχει συντάξει ειδική έκθεση με αποκλειστικό αντικείμενο τον ίδιο! Διέφυγε τη σύλληψη και τα ίχνη του αναζητούνται σε Τουρκία και Γεωργία.
Με δεδομένα τα παραπάνω, δεν θα πρέπει να προξενεί εντύπωση ότι η σύλληψη των δουλεμπόρων τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον. «Ηταν μια μεγάλη επιχείρηση για την εξάρθρωση μιας σημαντικής, διεθνούς εγκληματικής οργάνωσης, που δραστηριοποιείται στη διακίνηση μεταναστών τα τελευταία χρόνια. Οι αξιωματικοί μας έπαιξαν σημαντικό ρόλο στις συλλήψεις» επεσήμανε σε γραπτή δήλωσή του ο Βρετανός Μάθιου Λονγκ, υποδιοικητής της NCA, υπηρεσίας ασφαλείας της Βρετανίας. «Αξιωματούχοι της Europol στάλθηκαν να παράσχουν υπηρεσιακή βοήθεια στην Ελλάδα», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Europol.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
https://www.kathimerini.gr/
Βρετανοί μυστικοί αστυνομικοί και ενημέρωσαν τη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ.
Ηταν η απαρχή της επιχείρησης «Οδύσσεια», που ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, όταν ανοικτά της Υδρας βρέθηκε να πλέει το ιστιοπλοϊκό «Ελπίδα». Σε αυτό επέβαιναν 19 υπήκοοι Ιράκ και Ιράν, που είχαν πληρώσει 4.000 ευρώ έκαστος για να ταξιδέψουν παράνομα στην Ιταλία καθώς και δύο Ουκρανοί ναυτικοί.
Οι τελευταίοι δεν ήταν άγνωστοι στα στελέχη των ελληνικών υπηρεσιών ασφαλείας. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο ένας απ’ αυτούς είχε τον περασμένο Αύγουστο ταξιδέψει στο Μαυροβούνιο μαζί με δύο ομοεθνείς του για να φορτώσουν σε ένα άλλο ιστιοπλοϊκό με το όνομα «My Dream» πάνω από ένα τόνο κάνναβης.
Το σκάφος με τα ναρκωτικά εντοπίστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 21ης Αυγούστου ανοικτά του Πόρτο Κάγιο στη Μάνη, ο ίδιος ωστόσο δεν συνελήφθη καθώς δεν επιβιβάστηκε στο «My Dream», αλλά επέστρεψε με άλλο τρόπο στην Ελλάδα. Πιθανολογείται ότι τα ναρκωτικά θα κατέληγαν στην Τουρκία, όπου θα ανταλλάσσονταν με ηρωίνη, κάτι που έχει συμβεί σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις στο παρελθόν.
Ο Αμπού Αλο είναι 45χρονος υπήκοος Ιράκ, που φέρεται να είχε ανάμειξη σε τουλάχιστον δύο ακόμα απόπειρες μεταφοράς μεταναστών από τις ακτές της Δυτικής Ελλάδας στην Ιταλία. Στη μία απ’ αυτές, τον Σεπτέμβριο του 2019, ένα υπό ιταλική σημαία δουλεμπορικό σκάφος είχε εκπέμψει SOS ανοικτά της Κεφαλονιάς και λίγο αργότερα εντοπίστηκε από το Λιμενικό, έχοντας κρυμμένους στην καμπίνα του 35 πρόσφυγες και μετανάστες. Το δεύτερο περιστατικό εκτυλίχθηκε τον Νοέμβριο του 2018, όταν σε κοινή επιχείρηση αστυνομίας και λιμενικού είχε εντοπιστεί στη Βάθεια Λακωνίας σκάφος με 46 μετανάστες και προορισμό την Ιταλία.
Η παρακολούθηση του Ιρακινού ξεκίνησε το πρωί της 10ης Οκτωβρίου από πολυκατοικία της οδού Αγίου Μελετίου και λίγες ώρες αργότερα συνέβη κάτι αναπάντεχο που ανέτρεψε τον αρχικό σχεδιασμό των δουλεμπόρων και της ΕΛ.ΑΣ. Οδηγώντας ένα νοικιασμένο αυτοκίνητο υπό την επήρεια αλκοόλ, ο 45χρονος Ιρακινός είχε συγκρουστεί με Ι.Χ. στην πλατεία Αττικής και στη συνέχεια, ενώ προσπαθούσε να απομακρυνθεί αναπτύσσοντας ταχύτητα, είχε προσκρούσει σε σταθμευμένα ταξί έξω από τον σταθμό του μετρό «Αττική». Απεγκλωβίστηκε από τα συντρίμμια με τη συνδρομή πυροσβεστών και μεταφέρθηκε για νοσηλεία στο νοσοκομείο.
Το διάστημα που ακολούθησε πάντως, πραγματοποίησε επαφές σε Ελευσίνα και Αίγινα για την αγορά σκάφους που θα μετέφερε παράτυπους μετανάστες στην Ιταλία, ενώ έπαιρνε οδηγίες μέσω τηλεφώνου από Τούρκο κρατούμενο των φυλακών Ναυπλίου, τον οποίο η ΕΛ.ΑΣ. θεωρεί «εγκέφαλο» του δουλεμπορικού δικτύου. Ο Τούρκος είχε συλληφθεί και φυλακιστεί τον Αύγουστο του 2016 μετά το ναυάγιο με 67 μετανάστες ανοικτά της Μεσσηνίας, ενώ κάποιους μήνες νωρίτερα είχε εμπλακεί στη μεταφορά παράτυπων μεταναστών από την Τουρκία σε Τήλο και Ψέριμο. Στη διάρκεια της μυστικής έρευνας «Οδύσσεια» διαπιστώθηκε ότι αποτελούσε τον χρηματοδότη του δουλεμπορικού δικτύου, ενώ στα επίσημα δικαστικά έγγραφα επισημαίνεται ότι «ο εγκλεισμός του τον βοήθησε να οικοδομήσει διασυνδέσεις και επαφές που του επέτρεπαν να στρατολογεί μέλη και συνεργάτες».
Το μήκους περίπου δέκα μέτρων ιστιοπλοϊκό «Ελπίδα» αγοράστηκε τον Δεκέμβριο από ιδιώτη στην Αίγινα, αντί 14.000 ευρώ. Στα συμβόλαια ως ιδιοκτήτρια του σκάφους εμφανίζεται μια 26χρονη από τα Καμίνια, σύντροφος του Πακιστανού ο οποίος κρατείται στο ίδιο κελί με τον Τούρκο «εγκέφαλο». Ελληνας χειριστής, με παρελθόν και αυτός στη διακίνηση μεταναστών, μετέφερε το σκάφος από την Αίγινα αρχικά στη μαρίνα της Βάρκιζας για συντήρηση και στη συνέχεια στη Μαραθόπολη Μεσσηνίας απ’ όπου –σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό– θα ξεκινούσε το ταξίδι για την Ιταλία.
Το σκάφος των διακινητών
Στη Μαραθόπολη έφτασαν στα μέσα Ιανουαρίου και οι δύο Ουκρανοί ναυτικοί, που ταξίδεψαν αεροπορικώς από το Κίεβο στην Αθήνα με αποστολή να μεταφέρουν το σκάφος με τους μετανάστες από την Ελλάδα στην Ιταλία. Λίγο πριν τον απόπλου ωστόσο, ένας τυχαίος έλεγχος του πληρώματος από το Λιμενικό στο Κατάκολο έδωσε νέα τροπή στην έρευνα.
Ο μυστηριώδης «Ντιμά»
Τι ακριβώς συνέβη; Στη διάρκεια του ελέγχου διαπιστώθηκε μια οικονομικής φύσης εκκρεμότητα και τα μέλη του πληρώματος κάλεσαν για βοήθεια τον κάτοχο μιας τηλεφωνικής σύνδεσης Γεωργίας. Οι αστυνομικοί της Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος που κατέγραφαν τις κινήσεις των Ουκρανών ανέλυσαν τα δεδομένα και διαπίστωσαν ότι η ίδια τηλεφωνική σύνδεση «έβγαινε» σε τουλάχιστον τρεις ακόμα υποθέσεις διακίνησης παράτυπων μεταναστών και χρησιμοποιείται από υπήκοο Γεωργίας. Ο μυστηριώδης «Ντιμά», όπως είναι το ψευδώνυμό του, φέρεται να λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα τους Ουκρανούς ναυτικούς και στα δουλεμπορικά δίκτυα που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο και μάλιστα, είναι τέτοια η ισχύς του, που η ευρωπαϊκή υπηρεσία Europol έχει συντάξει ειδική έκθεση με αποκλειστικό αντικείμενο τον ίδιο! Διέφυγε τη σύλληψη και τα ίχνη του αναζητούνται σε Τουρκία και Γεωργία.
Με δεδομένα τα παραπάνω, δεν θα πρέπει να προξενεί εντύπωση ότι η σύλληψη των δουλεμπόρων τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον. «Ηταν μια μεγάλη επιχείρηση για την εξάρθρωση μιας σημαντικής, διεθνούς εγκληματικής οργάνωσης, που δραστηριοποιείται στη διακίνηση μεταναστών τα τελευταία χρόνια. Οι αξιωματικοί μας έπαιξαν σημαντικό ρόλο στις συλλήψεις» επεσήμανε σε γραπτή δήλωσή του ο Βρετανός Μάθιου Λονγκ, υποδιοικητής της NCA, υπηρεσίας ασφαλείας της Βρετανίας. «Αξιωματούχοι της Europol στάλθηκαν να παράσχουν υπηρεσιακή βοήθεια στην Ελλάδα», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Europol.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
https://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες