Συνεχίζουν την παραγωγή ελλειμμάτων οι ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), ακολουθώντας την κακή οικονομική εικόνα των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), τη στιγμή που η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση σε μετρό και ηλεκτρικό βαίνει επιδεινούμενη.
Παρά το γεγονός ότι οι ΣΤΑΣΥ υπήρξαν κατά περιόδους το «διαμάντι» των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, καθώς ήταν η μόνη εταιρεία απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής επιδότησης, η σημερινή εικόνα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντική μπορεί να χαρακτηριστεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού της, η εταιρεία θα εμφανίσει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά ζημίες. Ειδικότερα, τα έσοδα για το 2020 θα διαμορφωθούν στα 137.085.722 ευρώ, ενώ οι δαπάνες θα αγγίξουν τα 140.751.521 ευρώ, δημιουργώντας ζημίες ύψους 3.665.799 ευρώ. Οι πωλήσεις προβλέπεται να ανέλθουν σε 118.214.405 ευρώ και οι επιχορηγήσεις θα αγγίξουν τα 10 εκατ. ευρώ. Οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των δαπανών (78.646.650 ευρώ).
Στη σχετική απόφαση, όμως, που περιλαμβάνει τον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους, αναφέρεται ότι το ύψος των μη μισθολογικών παροχών θα οριστικοποιηθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4484/2017 (μισθολογικές παροχές του ευρύτερου δημοσίου τομέα). Και όλα αυτά λίγες ώρες μετά τα εικοστά γενέθλια του μέσου που άλλαξε τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας.
Σημειώνεται ότι στα έσοδα όλων των συγκοινωνιακών εταιρειών της Αθήνας έχει δημιουργηθεί «τρύπα» ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται η επιδότηση για την τετραετία 2014-2018. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, τα έσοδα –εξαιρουμένης της επιδότησης– περιορίστηκαν στα 150 εκατ. το 2018, από 250 εκατ. ευρώ που ήταν το 2014.
Η τελευταία κερδοφόρος χρήση της εταιρείας καταγράφηκε το 2014, καθώς από το 2015 και μετά τα αποτελέσματά της ήταν πάντα ελλειμματικά. Ειδικότερα, το 2013 και το 2014 εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία και ήταν απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Ωστόσο, οι ΣΤΑΣΥ «έκλεισαν» το 2016 με ζημίες 32,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 30 εκατ. ευρώ το 2015. Ετσι, το 2016 έλαβε από τον κρατικό προϋπολογισμό (ΠΔΕ, Ε.Ε.) 1,2 εκατ. ευρώ.
Στο μεταξύ, παρατηρείται σημαντική μείωση της κίνησης, καθώς από 182.619 επιβάτες το 2011, το 2017 εξυπηρέτησε 175.958 επιβιβάσεις, παρά τις επεκτάσεις. Η μείωση αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη λαθρεπιβίβαση, η οποία όμως, μετά την πλήρη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βαίνει μειούμενη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
https://www.kathimerini.gr/
Παρά το γεγονός ότι οι ΣΤΑΣΥ υπήρξαν κατά περιόδους το «διαμάντι» των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, καθώς ήταν η μόνη εταιρεία απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής επιδότησης, η σημερινή εικόνα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντική μπορεί να χαρακτηριστεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού της, η εταιρεία θα εμφανίσει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά ζημίες. Ειδικότερα, τα έσοδα για το 2020 θα διαμορφωθούν στα 137.085.722 ευρώ, ενώ οι δαπάνες θα αγγίξουν τα 140.751.521 ευρώ, δημιουργώντας ζημίες ύψους 3.665.799 ευρώ. Οι πωλήσεις προβλέπεται να ανέλθουν σε 118.214.405 ευρώ και οι επιχορηγήσεις θα αγγίξουν τα 10 εκατ. ευρώ. Οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των δαπανών (78.646.650 ευρώ).
Στη σχετική απόφαση, όμως, που περιλαμβάνει τον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους, αναφέρεται ότι το ύψος των μη μισθολογικών παροχών θα οριστικοποιηθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4484/2017 (μισθολογικές παροχές του ευρύτερου δημοσίου τομέα). Και όλα αυτά λίγες ώρες μετά τα εικοστά γενέθλια του μέσου που άλλαξε τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας.
Σημειώνεται ότι στα έσοδα όλων των συγκοινωνιακών εταιρειών της Αθήνας έχει δημιουργηθεί «τρύπα» ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται η επιδότηση για την τετραετία 2014-2018. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, τα έσοδα –εξαιρουμένης της επιδότησης– περιορίστηκαν στα 150 εκατ. το 2018, από 250 εκατ. ευρώ που ήταν το 2014.
Η τελευταία κερδοφόρος χρήση της εταιρείας καταγράφηκε το 2014, καθώς από το 2015 και μετά τα αποτελέσματά της ήταν πάντα ελλειμματικά. Ειδικότερα, το 2013 και το 2014 εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία και ήταν απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Ωστόσο, οι ΣΤΑΣΥ «έκλεισαν» το 2016 με ζημίες 32,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 30 εκατ. ευρώ το 2015. Ετσι, το 2016 έλαβε από τον κρατικό προϋπολογισμό (ΠΔΕ, Ε.Ε.) 1,2 εκατ. ευρώ.
Στο μεταξύ, παρατηρείται σημαντική μείωση της κίνησης, καθώς από 182.619 επιβάτες το 2011, το 2017 εξυπηρέτησε 175.958 επιβιβάσεις, παρά τις επεκτάσεις. Η μείωση αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη λαθρεπιβίβαση, η οποία όμως, μετά την πλήρη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βαίνει μειούμενη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
https://www.kathimerini.gr/
Σημ: Ζείδωρον: Δεν ξέρουμε από που αντλεί τα στοιχεία της η αρθρογράφος,αλλά η τελευταία τουλάχιστον παράγραφος είναι εντελώς λάθος:αναφέρει στοιχεία που προφανώς αφορούν την ημερήσια μεταφορά επιβατών από το Τραμ και μόνο από αυτό και όχι φυσικά την ετήσια.Η ΣΤΑΣΥ περιλαμβάνει τον ΗΣΑΠ,το Μετρό και το Τραμ.
Οπως φαίνεται πεντακάθαρα στην εικόνα από την σελίδα της Εμπορικής Εκμετάλλευσης των ΣΤΑΣΥ γίνεται λόγος για "1 εκατομμύριο επιβάτες που επιλέγουν καθημερινά τα μέσα σταθερής τροχιάς για τις μετακινήσεις τους"!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες