Ημερίδα για την «Οδική ασφάλεια χωρίς σύνορα»
Περίπου 130.000 νεκροί και 350.000 ανάπηροι ο απολογισμός των τροχαίων τα τελευταία 50 χρόνια. Είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 19-29 ετών.
Βαρύς είναι ο φόρος αίματος που εξακολουθεί να πληρώνει η χώρα μας εξαιτίας των θανατηφόρων τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους. Τα τροχαία εξακολουθούν να αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 19-29 ετών, τη δεύτερη για παιδιά 5-14 ετών και την τρίτη αιτία για τις ηλικίες 30-44 ετών.
Συνολικά τα τελευταία πενήντα χρόνια 130.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία, ενώ 350.000 έχουν μείνει ανάπηροι. Παρόλα αυτά περισσότερες από τις μισές παραβάσεις (53%) που εξακολουθούν να διαπιστώνονται στους ελληνικούς δρόμους σχετίζονται με την παραβίαση του ορίου ταχύτητας.
Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε σε ημερίδα που με θέμα την «Οδική Ασφάλεια χωρίς Σύνορα- Πρωτοβουλία ενημέρωσης επαγγελματιών ιδιωτών οδηγών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, στην Ελληνική και Αλβανική επικράτεια», που διοργανώθηκε από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης.
Συχνότερα θύματα είναι οι πλέον ευάλωτοι χρήστες των οδών, καθώς βάσει των στοιχείων, ακόμα και σήμερα το 70% των νεκρών από τροχαία σε δρόμους ευρωπαϊκών πόλεων είναι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Οι θάνατοι από τροχαία συμβαίνουν κατά 54% σε επαρχιακό δίκτυο, κατά 38% στις πόλεις και τους οικισμούς και κατά 8% στους αυτοκινητοδρόμους.
«Η τάση της τελευταίας 30ετίας για την εξάρτηση από τα μηχανοκίνητα οχήματα οδήγησε σε μία άνιση κατανομή του αστικού και υπεραστικού χώρου μεταξύ μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και ανθρώπου. Η πόλη αντιμετώπισε το οδικό δίκτυο ως αγωγό κυκλοφορίας μετακινούμενων από το ένα σημείο στο άλλο ξεχνώντας τον πραγματικό ρόλο της έννοιας του δρόμου ως δημόσιου χώρου με έντονη την παρουσία του ανθρώπου» σημείωσε ο κ. Μπακογιάννης προσθέτοντας πως ο χώρος που έλειπε πάρθηκε από τη θέση της γειτονιάς αλλά και από την κατάργηση του παιδικού παιχνιδιού στους δρόμους των πόλεων με αποτέλεσμα να θεωρείται επικίνδυνο ακόμα και το να πηγαινοέρχονται τα παιδιά με τα πόδια στο σχολείο.
«Η αποτελεσματική βελτίωση της ασφάλειας των πεζών και των ευάλωτων χρηστών», υπογράμμισε ο κ. Μπακογιάννης «προϋποθέτει την ενίσχυση της χωρικής συνοχής στο δημόσιο χώρο και τη βελτίωση του αστικού και του οδικού περιβάλλοντος των πόλεων μέσα από έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Αυτό αποτελεί πλέον προτεραιότητα για το υπουργείο Περιβάλλοντος που ήδη προωθεί πολιτικές προς την κατεύθυνση αυτή όπως η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο, η Εθνική Στρατηγική για την Προσβασιμότητα και η επικαιροποίηση και συμπλήρωση της νομοθεσίας για τον αστικό χώρο».
https://www.ethnos.gr/
Περίπου 130.000 νεκροί και 350.000 ανάπηροι ο απολογισμός των τροχαίων τα τελευταία 50 χρόνια. Είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 19-29 ετών.
Βαρύς είναι ο φόρος αίματος που εξακολουθεί να πληρώνει η χώρα μας εξαιτίας των θανατηφόρων τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους. Τα τροχαία εξακολουθούν να αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 19-29 ετών, τη δεύτερη για παιδιά 5-14 ετών και την τρίτη αιτία για τις ηλικίες 30-44 ετών.
Συνολικά τα τελευταία πενήντα χρόνια 130.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία, ενώ 350.000 έχουν μείνει ανάπηροι. Παρόλα αυτά περισσότερες από τις μισές παραβάσεις (53%) που εξακολουθούν να διαπιστώνονται στους ελληνικούς δρόμους σχετίζονται με την παραβίαση του ορίου ταχύτητας.
Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε σε ημερίδα που με θέμα την «Οδική Ασφάλεια χωρίς Σύνορα- Πρωτοβουλία ενημέρωσης επαγγελματιών ιδιωτών οδηγών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, στην Ελληνική και Αλβανική επικράτεια», που διοργανώθηκε από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης.
Συχνότερα θύματα είναι οι πλέον ευάλωτοι χρήστες των οδών, καθώς βάσει των στοιχείων, ακόμα και σήμερα το 70% των νεκρών από τροχαία σε δρόμους ευρωπαϊκών πόλεων είναι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Οι θάνατοι από τροχαία συμβαίνουν κατά 54% σε επαρχιακό δίκτυο, κατά 38% στις πόλεις και τους οικισμούς και κατά 8% στους αυτοκινητοδρόμους.
«Η τάση της τελευταίας 30ετίας για την εξάρτηση από τα μηχανοκίνητα οχήματα οδήγησε σε μία άνιση κατανομή του αστικού και υπεραστικού χώρου μεταξύ μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και ανθρώπου. Η πόλη αντιμετώπισε το οδικό δίκτυο ως αγωγό κυκλοφορίας μετακινούμενων από το ένα σημείο στο άλλο ξεχνώντας τον πραγματικό ρόλο της έννοιας του δρόμου ως δημόσιου χώρου με έντονη την παρουσία του ανθρώπου» σημείωσε ο κ. Μπακογιάννης προσθέτοντας πως ο χώρος που έλειπε πάρθηκε από τη θέση της γειτονιάς αλλά και από την κατάργηση του παιδικού παιχνιδιού στους δρόμους των πόλεων με αποτέλεσμα να θεωρείται επικίνδυνο ακόμα και το να πηγαινοέρχονται τα παιδιά με τα πόδια στο σχολείο.
«Η αποτελεσματική βελτίωση της ασφάλειας των πεζών και των ευάλωτων χρηστών», υπογράμμισε ο κ. Μπακογιάννης «προϋποθέτει την ενίσχυση της χωρικής συνοχής στο δημόσιο χώρο και τη βελτίωση του αστικού και του οδικού περιβάλλοντος των πόλεων μέσα από έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Αυτό αποτελεί πλέον προτεραιότητα για το υπουργείο Περιβάλλοντος που ήδη προωθεί πολιτικές προς την κατεύθυνση αυτή όπως η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο, η Εθνική Στρατηγική για την Προσβασιμότητα και η επικαιροποίηση και συμπλήρωση της νομοθεσίας για τον αστικό χώρο».
https://www.ethnos.gr/
Ημερίδα για την «Οδική ασφάλεια χωρίς σύνορα» διοργάνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας διοργάνωσε με τη συμμετοχή αντιπροσωπείας στελεχών της Αλβανικής Αστυνομίας και την ευγενική υποστήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Δυτικής Μακεδονίας και της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ημερίδα, με θέμα «Οδική Ασφάλεια Χωρίς Σύνορα», η οποία πραγματοποιήθηκε χθες, Δευτέρα 04 Νοεμβρίου 2019, στην κατάμεστη αίθουσα «Κοβεντάρειο» στην Κοζάνη.
Η ημερίδα είχε ως στόχο να συνδυάσει την εξωστρέφεια της Ελληνικής Αστυνομίας με τη δημιουργία ορθής οδηγικής συμπεριφοράς, ώστε να ενημερωθούν όλοι σε θέματα σχετικά με την Οδική Ασφάλεια και τις ενέργειες στις οποίες χρειάζεται να προβούμε σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, τόσο στην Ελληνική όσο και στην Αλβανική Επικράτεια.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν αξιόλογοι ομιλητές, τόσο υψηλόβαθμοι Αξιωματικοί της Ελληνικής και της Αλβανικής Αστυνομίας που το αντικείμενο των αρμοδιοτήτων τους άπτεται των θεμάτων οδικής ασφάλειας, όσο και διακεκριμένοι ειδικοί επιστήμονες με επιστημονική και βιωματική εμπειρία, αλλά και εξειδικευμένη γνώση.
Συγκεκριμένα συμμετείχαν ως εισηγητές:
- Ο κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Διδάκτωρ Πολεοδόμος – Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, Διδάσκων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
- Ο κ. Φίλιππος Ζουρνατζής, Αστυνόμος Α΄, Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Κοζάνης, Διπλωματούχος μηχανικός – απόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
- Ο κ. Mithat TOLA, Διευθυντής του Τμήματος Ανάλυσης και Σχεδιασμού Κινδύνων της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας της Αλβανίας.
- Ο κ. Γεώργιος Ζιάκας, Τμηματάρχης Λειτουργίας και Συντήρησης του Κλιμακίου Δυτικής Μακεδονίας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Μηχανολόγος Μηχανικός της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
- Η κα. Ελένη Κατσαρή, νομικός σύμβουλος του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης, απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στο Δημόσιο Δίκαιο.
- Η κα. Μαρία Αντωνοπούλου, Προϊσταμένη του Τμήματος Ζημιών του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης.
- Ο Αστυνομικός Διευθυντής κ. Σπυρίδων Διόγκαρης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Κοζάνης, ως συντονιστής.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημερίδας υπήρχε διερμηνεία στην Αλβανική γλώσσα, ενώ διανεμήθηκαν φυλλάδια, με συμβουλευτικό περιεχόμενο σε τρεις γλώσσες (στην ελληνική, στην αλβανική και στην αγγλική), τα οποία σε μεταγενέστερο χρόνο θα διανεμηθούν και στο σημείο Διαβατηριακού Ελέγχου Κρυσταλλοπηγής, καθώς και στα διόδια.
Σημειώνεται ότι, κατά τη διάρκεια της ημερίδας προβλήθηκαν φωτογραφίες και VIDEO, με δράσεις που εκδηλώθηκαν σε θέματα οδικής ασφάλειας από τις Υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας.
Οι εργασίες της ημερίδας, ξεκίνησαν με το καλωσόρισμα του Γενικού Περιφερειακού Αστυνομικού Διευθυντή Δυτικής Μακεδονίας, Ταξίαρχου κ. Θεόδωρου Κεραμά και την ανάπτυξη των λόγων που οδήγησαν στην ανάληψη αυτής της πρωτοβουλίας, καθώς και με τις ευχαριστίες του προς όλους όσους συνέβαλαν για την πραγματοποίηση της εν λόγω δράσης.
Ακολούθως, απεύθυνε χαιρετισμό ο Γενικός Επιθεωρητής Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος, Αντιστράτηγος κ. Κωνσταντίνος Σκούμας, οι Βουλευτές Π.Ε. Κοζάνης κ. Γεώργιος Αμανατίδης και ο κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλος, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Δυτικής Μακεδονίας και Δήμαρχος Γρεβενών, κ. Γεώργιος Δασταμάνης και ο Διευθυντής Υπηρεσίας Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κ. Αθανάσιος Ματθαίου.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, κ. Βασίλειος Άμπας, ο Δήμαρχος Κοζάνης κ. Λάζαρος Μαλούτας, ο Δήμαρχος Δεσκάτης, κ. Δημήτριος Κορδίλας, ο Δήμαρχος Πρεσπών, κ. Παναγιώτης Πασχαλίδης, ο Διοικητής Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Δυτικής Μακεδονίας, Αρχιπύραρχος κ. Ανδρέας Παπαζαχαρίας, ο Διοικητής Σχολής Πυροσβεστών Παράρτημα Πτολεμαΐδας, Πύραρχος κ. Κωνσταντίνος Μαυροματίδης και ο Αντισυνταγματάρχης 9ης Ταξιαρχίας Πεζικού, κ. Μιχαήλ Σουσαμλής.
Από την Ελληνική Αστυνομία παραβρέθηκαν, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Φλώρινας, Αστυνομικός Διευθυντής κ. Δημήτριος Παλιογιάννης, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καστοριάς, Αστυνομικός Διευθυντής κ. Θωμάς Νέστορας, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Γρεβενών, Αστυνομικός Διευθυντής κ. Χρήστος Ζαμπούρας, καθώς και ο βοηθός της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας, Αστυνομικός Διευθυντής κ. Γεώργιος Αδαμίδης.
Επίσης, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της Εκκλησίας, σωματεία-ενώσεις επαγγελματιών οδηγών, επαγγελματίες οδηγοί (λεωφορείων, φορτηγών, δημοσίας χρήσης επιβατικών αυτοκινήτων κλπ), φορείς και αρχές της τοπικής κοινωνίας, χρήστες των οδών, συνδικαλιστικές ενώσεις αστυνομικών υπαλλήλων της Δυτικής Μακεδονίας, αστυνομικό προσωπικό, απόστρατοι αστυνομικοί, εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων της περιοχής, εκπρόσωποι των μέσων μαζικής ενημέρωσης και πλήθος κόσμου.
Στο τέλος της εκδήλωσης απονεμήθηκαν αναμνηστικές-τιμητικές πλακέτες στους συμμετέχοντες, για την ουσιαστική τους συμβολή, στην επίτευξη του στόχου της ημερίδας που είναι η ενημέρωση των επαγγελματιών και των ιδιωτών οδηγών σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Στο πλαίσιο των εργασιών της ημερίδας και μετά την αποτύπωση τόσο της ελληνικής, όσο και της αλβανικής πραγματικότητας, σε θέματα οδηγικής συμπεριφοράς και οδικής ασφάλειας εξήχθησαν ουσιαστικά συμπεράσματα, τα οποία συμφωνήθηκε από τις δυο πλευρές να αξιοποιηθούν μελλοντικά.
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα οδικής ασφάλειας, θα συνεχίσει και στο μέλλον να αναλαμβάνει παρόμοιες πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν το ανθρώπινο πρόσωπο της Ελληνικής Αστυνομίας, με στόχο την υπέρτατη υποχρέωση να θωρακίζεται η ζωή και η ασφάλεια όλων των πολιτών που κινούνται στο οδικό δίκτυο.
Η ημερίδα, κατά γενική ομολογία, ευαισθητοποίησε τους παρευρισκόμενους, προκαλώντας τα ευμενή σχόλια όσων την παρακολούθησαν. Κυρίαρχη προτεραιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας αποτελεί η πρόληψη των Τροχαίων Ατυχημάτων, η οποία ως δράση εντάσσεται στη γενικότερη αποστολή της Αστυνομίας, που είναι η αποτροπή έκθεσης των πολιτών σε οποιονδήποτε κίνδυνο. Η ασφάλεια στους δρόμους δεν είναι θέμα επιβολής, είναι θέμα σεβασμού της ανθρώπινης ζωής, κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγγύης.
e-ptolemeos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες