To απόγευμα της 29ης Οκτωβρίου του 1959, γύρω στις 5.20 μ.μ., δύο αγρότες στον Αυλώνα (κωμόπολη βόρεια της Πάρνηθας) επέστρεφαν από τα χωράφια τους στο σπίτι, όταν άκουσαν έναν εκκωφαντικό θόρυβο.
Αντανακλαστικά σήκωσαν τα κεφάλια τους και κοίταξαν προς τον ουρανό, για να δουν τμήμα του αεροπλάνου να στροβιλίζεται με δύναμη στον αέρα και να προσγειώνεται στο έδαφος, μόλις 500 μέτρα από το σπίτι τους.
Από το σημείο της πρόσκρουσης, άρχισαν να βγαίνουν σύννεφα μαύρου καπνού. «Πριν προλάβουμε να καταλάβουμε τι συνέβαινε, είδαμε μέσα στο μούχρωμα της ώρας (είχε ήδη αρχίσει να σκοτεινιάζει), έναν πυκνό καπνό να ανεβαίνει ψηλά προς το Αλωνάκι κι έπειτα να βγαίνουν μέσα από τον καπνό φλόγες», είπε ένας εκ των δύο.
Ήταν το πρώτο δυστύχημα των τότε νεοσύστατων Ολυμπιακών Αερογραμμών. Η πτήση με κωδικό 214 εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με ένα ελικοφόρο τύπου DC-3 (Ντακότα). Στο αεροπλάνο επέβαιναν 18 άτομα, εκ των οποίων τα τρία ήταν μέλη του πληρώματος. Δεν επιβίωσε κανείς του δυστυχήματος.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής, οι χωρικοί ειδοποίησαν άμεσα τον αστυνομικό σταθμάρχη Αυλώνα, ο οποίος, με τη σειρά του ενημέρωσε με επείγον τηλεφώνημα τον υποδιοικητή Καπανδριτίου. Σύντομα, μία ομάδα χωροφυλάκων και χωρικών προσέγγισε το σημείο.
Όταν έφτασαν στο σημείο, το μόνο που μπορούσαν να δουν ήταν σκορπισμένα συντρίμμια και αποσκευές να φλέγονται «ως πυροτέχνημα λόγω των εκ νάυλον ευφλέκτων υλών», όπως αναφέρει η εφημερίδα Μακεδονία.
Το έδαφος στην περιοχή ήταν ανώμαλο και δασώδες, αποτελούμενο από θάμνους και μικρά πεύκα. Οι Αρχές, μαζί με τους κατοίκους, ξεχύθηκαν στην περιοχή για να βρουν τραυματίες και νεκρούς.
Αντανακλαστικά σήκωσαν τα κεφάλια τους και κοίταξαν προς τον ουρανό, για να δουν τμήμα του αεροπλάνου να στροβιλίζεται με δύναμη στον αέρα και να προσγειώνεται στο έδαφος, μόλις 500 μέτρα από το σπίτι τους.
Από το σημείο της πρόσκρουσης, άρχισαν να βγαίνουν σύννεφα μαύρου καπνού. «Πριν προλάβουμε να καταλάβουμε τι συνέβαινε, είδαμε μέσα στο μούχρωμα της ώρας (είχε ήδη αρχίσει να σκοτεινιάζει), έναν πυκνό καπνό να ανεβαίνει ψηλά προς το Αλωνάκι κι έπειτα να βγαίνουν μέσα από τον καπνό φλόγες», είπε ένας εκ των δύο.
Ήταν το πρώτο δυστύχημα των τότε νεοσύστατων Ολυμπιακών Αερογραμμών. Η πτήση με κωδικό 214 εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με ένα ελικοφόρο τύπου DC-3 (Ντακότα). Στο αεροπλάνο επέβαιναν 18 άτομα, εκ των οποίων τα τρία ήταν μέλη του πληρώματος. Δεν επιβίωσε κανείς του δυστυχήματος.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής, οι χωρικοί ειδοποίησαν άμεσα τον αστυνομικό σταθμάρχη Αυλώνα, ο οποίος, με τη σειρά του ενημέρωσε με επείγον τηλεφώνημα τον υποδιοικητή Καπανδριτίου. Σύντομα, μία ομάδα χωροφυλάκων και χωρικών προσέγγισε το σημείο.
Όταν έφτασαν στο σημείο, το μόνο που μπορούσαν να δουν ήταν σκορπισμένα συντρίμμια και αποσκευές να φλέγονται «ως πυροτέχνημα λόγω των εκ νάυλον ευφλέκτων υλών», όπως αναφέρει η εφημερίδα Μακεδονία.
Το έδαφος στην περιοχή ήταν ανώμαλο και δασώδες, αποτελούμενο από θάμνους και μικρά πεύκα. Οι Αρχές, μαζί με τους κατοίκους, ξεχύθηκαν στην περιοχή για να βρουν τραυματίες και νεκρούς.
Οι αναζητήσεις απέβησαν άκαρπες, αφού τα σώματά τους είχαν διαμελισθεί και απανθρακωθεί σε τέτοιο βαθμό που ήταν αδύνατο να τα αναγνωρίσουν. «Εψήθησαν ζωντανοί οι άνθρωποι», είπαν χαρακτηριστικά οι χωρικοί στις καταθέσεις τους.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
Το αεροπλάνο είχε απογειωθεί από το Ελληνικό στις 5.10 μ.μ., με δέκα λεπτά καθυστέρηση. Ο κυβερνήτης είχε τότε ενημερώσει τον πύργο ελέγχου ότι η πτήση «έχει καλώς». Η επόμενη ενημέρωση για την πορεία της πτήσης έπρεπε να γίνει στις 5.25, στο στρατιωτικό αερόδρομιο Τανάγρας. Η ενημέρωση αργούσε, αλλά οι υπεύθυνοι θεώρησαν ότι οφείλεται στην καθυστερημένη αναχώρηση της πτήσης.
Ήταν λίγο μετά τις 6 μ.μ. όταν σήμανε ο συναγερμός
Το ίδιο απόγευμα, τα γραφεία της Ολυμπιακής στην Θεσσαλονίκη, είχαν κατακλυστεί από συγγενείς, οι οποίοι γνώριζαν ότι οι οικείοι τους επρόκειτο να ταξιδέψουν εκείνη την ημέρα και ήθελαν να μάθουν αν βρίσκονται ανάμεσα στα θύματα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
Την επόμενη του δυστυχήματος ξεκίνησαν οι ανακρίσεις για να διευρευνηθούν τα αίτια και οι ευθύνες για τον θάνατο των 15 επιβατών και των τριών εργαζομένων. Αν και η κυβέρνηση Καραμανλή αρχικά έκανε λόγο για κακές καιρικές συνθήκες, το τελικό πόρισμα έδειξε βλάβη στον κινητήρα κατά τη διάρκεια της απογείωσης.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, λίγο μετά την απογείωσή του, το αεροπλάνο σημείωσε καθοδική πορεία, η οποία εναλλάχθηκε απότομα με ανοδική. Ένας από τους έλικες έσπασε, τραυματίζοντας το αριστερό φτερό του αεροπλάνου, το οποίο τελικά αποκόπηκε. Ήταν το φτερό που είδαν οι δύο χωρικοί να στροβιλίζεται στον αέρα.
https://www.vice.com/gr/
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
Το αεροπλάνο είχε απογειωθεί από το Ελληνικό στις 5.10 μ.μ., με δέκα λεπτά καθυστέρηση. Ο κυβερνήτης είχε τότε ενημερώσει τον πύργο ελέγχου ότι η πτήση «έχει καλώς». Η επόμενη ενημέρωση για την πορεία της πτήσης έπρεπε να γίνει στις 5.25, στο στρατιωτικό αερόδρομιο Τανάγρας. Η ενημέρωση αργούσε, αλλά οι υπεύθυνοι θεώρησαν ότι οφείλεται στην καθυστερημένη αναχώρηση της πτήσης.
Ήταν λίγο μετά τις 6 μ.μ. όταν σήμανε ο συναγερμός
Το ίδιο απόγευμα, τα γραφεία της Ολυμπιακής στην Θεσσαλονίκη, είχαν κατακλυστεί από συγγενείς, οι οποίοι γνώριζαν ότι οι οικείοι τους επρόκειτο να ταξιδέψουν εκείνη την ημέρα και ήθελαν να μάθουν αν βρίσκονται ανάμεσα στα θύματα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
Την επόμενη του δυστυχήματος ξεκίνησαν οι ανακρίσεις για να διευρευνηθούν τα αίτια και οι ευθύνες για τον θάνατο των 15 επιβατών και των τριών εργαζομένων. Αν και η κυβέρνηση Καραμανλή αρχικά έκανε λόγο για κακές καιρικές συνθήκες, το τελικό πόρισμα έδειξε βλάβη στον κινητήρα κατά τη διάρκεια της απογείωσης.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, λίγο μετά την απογείωσή του, το αεροπλάνο σημείωσε καθοδική πορεία, η οποία εναλλάχθηκε απότομα με ανοδική. Ένας από τους έλικες έσπασε, τραυματίζοντας το αριστερό φτερό του αεροπλάνου, το οποίο τελικά αποκόπηκε. Ήταν το φτερό που είδαν οι δύο χωρικοί να στροβιλίζεται στον αέρα.
https://www.vice.com/gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες