Η Πορτογαλία μπαίνει σήμερα στην τρίτη συνεχόμενη ημέρα της απεργίας των οδηγών βυτιοφόρων και μεταφορέων επικίνδυνων φορτίων, με την κυβέρνηση να έχει διατάξει από το βράδυ της Δευτέρας την παρέμβαση του στρατού, ώστε να καλυφθούν οι ελάχιστες ανάγκες για καύσιμα στη χώρα.
Η κυβερνητική παρέμβαση έχει επιτρέψει την τροφοδοσία αρκετών πρατηρίων, όμως 461 από αυτά έχουν, κυριολεκτικά, «μείνει από καύσιμα»(το 15% του συνολικού δικτύου πρατηρίων στη χώρα). Ένα άλλο 16,8% των πρατηρίων διαθέτει μόνον «κάποιες ποσότητες». Ιδίως οι ελλείψεις είναι ορατές στις νότιες και παράκτιες περιοχές, όπου βρίσκονται τα περισσότερα παραθεριστικά θέρετρα.
Λόγω της έλλειψης καυσίμων, όλο και περισσότεροι Πορτογάλοι διασχίζουν τα σύνορα της χώρας με την Ισπανία για να γεμίσουν τις δεξαμενές καυσίμων τους. Μάλιστα, χθες, η συσσώρευση τόσων Πορτογάλων στα ισπανικά πρατήρια προκάλεσε ελλείψεις και σε πολλά από αυτά, στερεύοντας τα αποθέματά τους σε βενζίνη και ντίζελ.
Η Ουέλβα, το Μπανταχόθ, η Θαμόρα και η Σαλαμάνκα είναι ορισμένες από τις ισπανικές επαρχίες που δέχθηκαν την «εισβολή» πορτογάλων οδηγών και στα πρατήριά τους δημιουργήθηκαν μεγάλες ουρές από αυτοκίνητα που έφθαναν από τη γειτονική χώρα. Στη Γαλικία μάλιστα, όπως τονίζουν πολλοί εργαζόμενοι που διασχίζουν τα σύνορα καθημερινά, η αθρόα μετακίνηση οδηγών για να εξασφαλίσουν καύσιμα είχε ξεκινήσει ήδη από την περασμένη Παρασκευή, αμέσως μετά την προκήρυξη της απεργίας.
Στα πρατήρια της Ουέλβα, όπου είναι συνηθισμένοι οι Πορτογάλοι πελάτες μιας και η τιμή των καυσίμων στην Ισπανία είναι χαμηλότερη από την χώρα τους, η κίνηση των Λουζιτανών οδηγών είναι αδιάκοπη όλη την εβδομάδα και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. «Συνηθίσαμε να βλέπουμε περισσότερους Πορτογάλους από Ισπανούς. Δεν παίρνουμε ανάσα όλην την ημέρα», τονίζει ο Ραούλ Ροδρίγεθ, ιδιοκτήτης πρακτορείου στο Αγιαμόντε.
Η κυβέρνηση του Αντόνιου Κόστα έχει επιβάλλει από τη Δευτέρα δελτίο στην τροφοδοσία με καύσιμα στα πρατήρια, προκειμένου να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή παράλυση εν μέσω τουριστικής περιόδου και έχει κηρύξει τη χώρα σε κατάσταση ενεργειακής ανάγκης έως τις 21 Αυγούστου.
Τα μέτρα αυτά εξασφαλίζουν την τροφοδοσία των αεροδρομίων και υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, όπως η Πυροσβεστική. Στα πρατήρια επιβάλλεται περιορισμένη τροφοδοσία στους ιδιώτες, 15 λίτρα σε εκείνα με ελάχιστες υπηρεσίες και 25 στα υπόλοιπα. Το μέτρο αυτό έχει προκαλέσει τον εκνευρισμό των οδηγών, που ενώ περιμένουν πολλή ώρα στις ουρές επιστρέφουν σπίτι τους με μισογεμάτο ντεπόζιτο και προσάπτουν στην κυβέρνηση πως δεν έχει δώσει σαφείς εξηγήσεις στο κοινό.
Η απεργία των βυτιοφόρων είναι η δεύτερη που βιώνει η χώρα μέσα στο ίδιο έτος. Η προηγούμενη, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου και παρατάθηκε για 72 ώρες ήταν πιο ηχηρή, καθώς ελλείψει ενημέρωσης για το πόσο θα διαρκέσει πολλά πρατήρια έκλεισαν από την πρώτη ημέρα της κινητοποίησης.
Τελικά, η απεργία έληξε καθώς η κυβέρνηση υποσχέθηκε μισθολογικές αυξήσεις. Υπόσχεση που όμως δεν τηρήθηκε, όπως υποστηρίζει το Εθνικό Συνδικάτο Μεταφορέων Επικίνδυνων Υλικών της Πορτογαλίας (SNMMP), που αξιώνει από τους εργοδότες του κλάδου να τηρήσουν την υπογεγραμμένη συμφωνία.
https://www.newsit.gr/
Η κυβερνητική παρέμβαση έχει επιτρέψει την τροφοδοσία αρκετών πρατηρίων, όμως 461 από αυτά έχουν, κυριολεκτικά, «μείνει από καύσιμα»(το 15% του συνολικού δικτύου πρατηρίων στη χώρα). Ένα άλλο 16,8% των πρατηρίων διαθέτει μόνον «κάποιες ποσότητες». Ιδίως οι ελλείψεις είναι ορατές στις νότιες και παράκτιες περιοχές, όπου βρίσκονται τα περισσότερα παραθεριστικά θέρετρα.
Λόγω της έλλειψης καυσίμων, όλο και περισσότεροι Πορτογάλοι διασχίζουν τα σύνορα της χώρας με την Ισπανία για να γεμίσουν τις δεξαμενές καυσίμων τους. Μάλιστα, χθες, η συσσώρευση τόσων Πορτογάλων στα ισπανικά πρατήρια προκάλεσε ελλείψεις και σε πολλά από αυτά, στερεύοντας τα αποθέματά τους σε βενζίνη και ντίζελ.
Η Ουέλβα, το Μπανταχόθ, η Θαμόρα και η Σαλαμάνκα είναι ορισμένες από τις ισπανικές επαρχίες που δέχθηκαν την «εισβολή» πορτογάλων οδηγών και στα πρατήριά τους δημιουργήθηκαν μεγάλες ουρές από αυτοκίνητα που έφθαναν από τη γειτονική χώρα. Στη Γαλικία μάλιστα, όπως τονίζουν πολλοί εργαζόμενοι που διασχίζουν τα σύνορα καθημερινά, η αθρόα μετακίνηση οδηγών για να εξασφαλίσουν καύσιμα είχε ξεκινήσει ήδη από την περασμένη Παρασκευή, αμέσως μετά την προκήρυξη της απεργίας.
Στα πρατήρια της Ουέλβα, όπου είναι συνηθισμένοι οι Πορτογάλοι πελάτες μιας και η τιμή των καυσίμων στην Ισπανία είναι χαμηλότερη από την χώρα τους, η κίνηση των Λουζιτανών οδηγών είναι αδιάκοπη όλη την εβδομάδα και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. «Συνηθίσαμε να βλέπουμε περισσότερους Πορτογάλους από Ισπανούς. Δεν παίρνουμε ανάσα όλην την ημέρα», τονίζει ο Ραούλ Ροδρίγεθ, ιδιοκτήτης πρακτορείου στο Αγιαμόντε.
Η κυβέρνηση του Αντόνιου Κόστα έχει επιβάλλει από τη Δευτέρα δελτίο στην τροφοδοσία με καύσιμα στα πρατήρια, προκειμένου να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή παράλυση εν μέσω τουριστικής περιόδου και έχει κηρύξει τη χώρα σε κατάσταση ενεργειακής ανάγκης έως τις 21 Αυγούστου.
Τα μέτρα αυτά εξασφαλίζουν την τροφοδοσία των αεροδρομίων και υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, όπως η Πυροσβεστική. Στα πρατήρια επιβάλλεται περιορισμένη τροφοδοσία στους ιδιώτες, 15 λίτρα σε εκείνα με ελάχιστες υπηρεσίες και 25 στα υπόλοιπα. Το μέτρο αυτό έχει προκαλέσει τον εκνευρισμό των οδηγών, που ενώ περιμένουν πολλή ώρα στις ουρές επιστρέφουν σπίτι τους με μισογεμάτο ντεπόζιτο και προσάπτουν στην κυβέρνηση πως δεν έχει δώσει σαφείς εξηγήσεις στο κοινό.
Η απεργία των βυτιοφόρων είναι η δεύτερη που βιώνει η χώρα μέσα στο ίδιο έτος. Η προηγούμενη, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου και παρατάθηκε για 72 ώρες ήταν πιο ηχηρή, καθώς ελλείψει ενημέρωσης για το πόσο θα διαρκέσει πολλά πρατήρια έκλεισαν από την πρώτη ημέρα της κινητοποίησης.
Τελικά, η απεργία έληξε καθώς η κυβέρνηση υποσχέθηκε μισθολογικές αυξήσεις. Υπόσχεση που όμως δεν τηρήθηκε, όπως υποστηρίζει το Εθνικό Συνδικάτο Μεταφορέων Επικίνδυνων Υλικών της Πορτογαλίας (SNMMP), που αξιώνει από τους εργοδότες του κλάδου να τηρήσουν την υπογεγραμμένη συμφωνία.
https://www.newsit.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες