Την εκτίμηση ότι η Αττική Οδός έχει προ πολλού αποσβεστεί εξέφρασε χθες ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Σημείωσε δε ότι η αιτία που δεν έχει ακόμα επιστραφεί στο Δημόσιο είναι οι όροι της σύμβασης
παραχώρησης, οι οποίοι ευνοούν τον ιδιώτη εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος. Τέλος, απέκλεισε το ενδεχόμενο παράτασης της σύμβασης έναντι αναστολής αύξησης των διοδίων.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Καραμανλής επιτέθηκε στην Αττική Οδό για την πρόσφατη απόφασή της να προχωρήσει σε αύξηση στις τιμές των διοδίων.
«Κατά την άποψή μας, αυτός ο δρόμος έχει βγάλει τα κέρδη του. Ομως η σύμβαση παραχώρησης είναι δομημένη έτσι που στα χαρτιά φαίνεται ότι αυτό δεν έχει γίνει», ανέφερε, σημειώνοντας ότι, για να αποδειχθεί αυτό, το Δημόσιο θα έπρεπε να εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη με την κοινοπραξία, κάτι που δεν επιθυμεί. «Δεν μπορεί να έρχεται κάποιος σε μια νέα κυβέρνηση και να αυξάνει τα διόδια χωρίς καμία συνεννόηση. Δεν θα το επιτρέψουμε. Σε αυτή τη φάση, πρέπει όλοι να δείξουμε αυτοσυγκράτηση», προσέθεσε.
Τέλος, ο κ. Καραμανλής απέκλεισε διετή παράταση «κάτω από το τραπέζι» της σύμβασης της Αττικής Οδού, με αντάλλαγμα την αναστολή των αυξήσεων. «Το 2024 το αργότερο λήγει η σύμβαση και θα βγει νέος διαγωνισμός», ανέφερε. Ερωτώμενος για τα ηλεκτρονικά διόδια, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι ο διαγωνισμός προχώρησε χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η συναίνεση των κοινοπραξιών στις οποίες έχει παραχωρηθεί η διαχείριση των διοδίων.
«Πρέπει βέβαια να έρθουμε σε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους, που δεν θα το δεχθούν εύκολα, γιατί η κυβέρνηση προκήρυξε έναν διαγωνισμό χωρίς να έχει προηγηθεί συνεννόηση με τις κοινοπραξίες, ο απόλυτος παραλογισμός», ανέφερε.
Σημείωσε όμως ότι θα υποστηρίξει τη συνέχιση του διαγωνισμού. «Η Βουλγαρία και η Ρουμανία το έχουν καταφέρει, γιατί όχι κι εμείς», είπε χαρακτηριστικά.
Οσον αφορά τον διαγωνισμό «Πάτρας - Πύργου», ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε ότι ένας εκ των οκτώ εργολάβων του «σαλαμοποιημένου» έργου ζήτησε αποζημίωση για να απομακρύνει τα σκουπίδια που υπήρχαν στον χώρο του έργου. «Υποτίθεται ότι η κυβέρνηση εγκαινίασε πριν από τις εκλογές ένα εργοτάξιο. Αντ’ αυτού παραλάβαμε 50.000 τόνους σκουπιδιών και την απαίτηση του εργολάβου να πάρει 2 εκατ. ευρώ για να τα καθαρίσει και να αρχίσει το έργο».
Επανέλαβε δε πως εξετάζονται όλες οι εναλλακτικές. «Καλό είναι να μη λέμε ψέματα. Το έργο ήταν από την αρχή λάθος και πρέπει να το επανεξετάσουμε και να ξέρουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα ποια θα είναι η σωστή και βιώσιμη λύση. Θα μελετήσουμε διεξοδικά τις εναλλακτικές. Είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όποια απόφαση και να λάβουμε δεν θα θέσει σε κίνδυνο το έργο».
Τέλος, για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) επανέλαβε ότι στην ουσία δεν υπάρχει διαγωνισμός σε εξέλιξη. «Δεν έχει δημοπρατηθεί τίποτα, παρά μόνο κάτι σκίτσα και μια ιδέα. Δεν υπάρχει χάραξη, δεν υπάρχουν περιβαλλοντικοί όροι».
https://www.kathimerini.gr/
παραχώρησης, οι οποίοι ευνοούν τον ιδιώτη εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος. Τέλος, απέκλεισε το ενδεχόμενο παράτασης της σύμβασης έναντι αναστολής αύξησης των διοδίων.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Καραμανλής επιτέθηκε στην Αττική Οδό για την πρόσφατη απόφασή της να προχωρήσει σε αύξηση στις τιμές των διοδίων.
«Κατά την άποψή μας, αυτός ο δρόμος έχει βγάλει τα κέρδη του. Ομως η σύμβαση παραχώρησης είναι δομημένη έτσι που στα χαρτιά φαίνεται ότι αυτό δεν έχει γίνει», ανέφερε, σημειώνοντας ότι, για να αποδειχθεί αυτό, το Δημόσιο θα έπρεπε να εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη με την κοινοπραξία, κάτι που δεν επιθυμεί. «Δεν μπορεί να έρχεται κάποιος σε μια νέα κυβέρνηση και να αυξάνει τα διόδια χωρίς καμία συνεννόηση. Δεν θα το επιτρέψουμε. Σε αυτή τη φάση, πρέπει όλοι να δείξουμε αυτοσυγκράτηση», προσέθεσε.
Τέλος, ο κ. Καραμανλής απέκλεισε διετή παράταση «κάτω από το τραπέζι» της σύμβασης της Αττικής Οδού, με αντάλλαγμα την αναστολή των αυξήσεων. «Το 2024 το αργότερο λήγει η σύμβαση και θα βγει νέος διαγωνισμός», ανέφερε. Ερωτώμενος για τα ηλεκτρονικά διόδια, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι ο διαγωνισμός προχώρησε χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η συναίνεση των κοινοπραξιών στις οποίες έχει παραχωρηθεί η διαχείριση των διοδίων.
«Πρέπει βέβαια να έρθουμε σε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους, που δεν θα το δεχθούν εύκολα, γιατί η κυβέρνηση προκήρυξε έναν διαγωνισμό χωρίς να έχει προηγηθεί συνεννόηση με τις κοινοπραξίες, ο απόλυτος παραλογισμός», ανέφερε.
Σημείωσε όμως ότι θα υποστηρίξει τη συνέχιση του διαγωνισμού. «Η Βουλγαρία και η Ρουμανία το έχουν καταφέρει, γιατί όχι κι εμείς», είπε χαρακτηριστικά.
Οσον αφορά τον διαγωνισμό «Πάτρας - Πύργου», ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε ότι ένας εκ των οκτώ εργολάβων του «σαλαμοποιημένου» έργου ζήτησε αποζημίωση για να απομακρύνει τα σκουπίδια που υπήρχαν στον χώρο του έργου. «Υποτίθεται ότι η κυβέρνηση εγκαινίασε πριν από τις εκλογές ένα εργοτάξιο. Αντ’ αυτού παραλάβαμε 50.000 τόνους σκουπιδιών και την απαίτηση του εργολάβου να πάρει 2 εκατ. ευρώ για να τα καθαρίσει και να αρχίσει το έργο».
Επανέλαβε δε πως εξετάζονται όλες οι εναλλακτικές. «Καλό είναι να μη λέμε ψέματα. Το έργο ήταν από την αρχή λάθος και πρέπει να το επανεξετάσουμε και να ξέρουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα ποια θα είναι η σωστή και βιώσιμη λύση. Θα μελετήσουμε διεξοδικά τις εναλλακτικές. Είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όποια απόφαση και να λάβουμε δεν θα θέσει σε κίνδυνο το έργο».
Τέλος, για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) επανέλαβε ότι στην ουσία δεν υπάρχει διαγωνισμός σε εξέλιξη. «Δεν έχει δημοπρατηθεί τίποτα, παρά μόνο κάτι σκίτσα και μια ιδέα. Δεν υπάρχει χάραξη, δεν υπάρχουν περιβαλλοντικοί όροι».
https://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες