«Κόβεται» στις εξετάσεις ετοιμότητας το υπουργείο Υποδομών, αφού προχώρησε στην ψήφιση ενός νόμου για την αλλαγή του συστήματος εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, χωρίς να έχει προετοιμάσει –ως ώφειλε– το έδαφος σε πρακτικό επίπεδο.
Με παρατάσεις και εξαιρέσεις, συνεχείς αντιδράσεις είτε από εξεταστές (υπαλλήλους των Περιφερειών) είτε από εκπαιδευτές, καθίσταται αδύνατη η ομαλοποίηση του νέου συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης.
Τέσσερις μήνες μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, που τροποποιεί το σύνολο της διαδικασίας εξέτασης και με τα προβλήματα να προϋπάρχουν, καθώς είχε προηγηθεί μακρά περίοδος αποχής των εξεταστών από τη διαδικασία, εξετάσεις για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης πραγματοποιούνται αποσπασματικά.
Ετσι, οι πολίτες βρίσκονται και πάλι σε ομηρία, οι νέες προβλέψεις που επιτρέπουν τη συνοδευόμενη οδήγηση σε άτομα 17 ετών να μην μπορούν ακόμα να εφαρμοστούν, ενώ το υπουργείο Υποδομών επιδίδεται σε συνεχείς φραστικές επιθέσεις κατά των ιδιοκτητών και εκπαιδευτών των σχολών οδήγησης.
Επιβεβαιώνοντας την αδυναμία διαχείρισης της κατάστασης, το υπουργείο προχώρησε πριν από λίγες ημέρες σε νέα παράταση. Αυτή τη φορά παρατείνει την ισχύ των δελτίων εκπαίδευσης εξέτασης (ΔΕΕ) των υποψηφίων οδηγών έως τις 31 Ιουλίου.
Οπως παραδέχεται το υπουργείο, η παράταση δίνεται «δεδομένης και της συσσώρευσης σημαντικού αριθμού φακέλων στην πλειονότητα των υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, λόγω της μέχρι πρότινος αδυναμίας διενέργειας δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς».
Η πρόβλεψη αυτή αφορά σε υποψηφίους που είχαν προγραμματισμένες εξετάσεις, οι οποίες όμως δεν πραγματοποιήθηκαν, καθώς και για όσους αιτήθηκαν εξετάσεις οι οποίες δεν προγραμματίστηκαν. Με την εν λόγω εγκύκλιο επιβεβαιώνεται ότι μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να δίδεται κάποια οριστική λύση στο πρόβλημα.
Σήμερα, ο λόγος για τον οποίο δεν διεξάγονται οι εξετάσεις ακούει στη λέξη εκπαιδευτές, οι οποίοι λόγω της μεταβατικής περιόδου που ισχύει μέχρι την 4η Ιουνίου δεν μπορούν να... βρουν χώρους για την πρακτική εξέταση των υποψηφίων χωρίς να συντρέχει κίνδυνος ατυχήματος.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα δοθεί παράταση και σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, γεγονός το οποίο θα επιτείνει τη σύγχυση, καθώς οι εμπλεκόμενοι περιμένουν την ενεργοποίηση της οριστικής πρόβλεψης που θέλει την πρακτική εξέταση των υποψηφίων να διεξάγεται σε ειδικά σημεία του δρόμου όπου θα έχει διακοπεί η κυκλοφορία. Ωστόσο, καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο να βρίσκονται κλιμάκια της τροχαίας σε όλα τα σημεία διεξαγωγής των εξετάσεων ώστε να ελέγχουν τη ροή της κυκλοφορίας των υπόλοιπων οχημάτων.
Πρόσθετο πρόβλημα προκαλεί η υποχρέωση εναλλαγής εκπαιδευτών κατά την εξέταση. Πρακτικά ο νόμος προβλέπει ότι το ζεύγος εξεταζόμενου και εκπαιδευτή θα είναι άγνωστο, καθώς δεν παρευρίσκεται στην εξέταση ο εκπαιδευτής με τον οποίο ο υποψήφιος έχει κάνει τα μαθήματα.
Η επιλογή του εκπαιδευτή, που θα βρίσκεται στην εξέταση, γίνεται κατόπιν κλήρωσης από το υπουργείο Υποδομών. «Οταν, όμως, έχουν προγραμματιστεί για παράδειγμα έξι επιτροπές (εξετάσεις) σε μία ημέρα, απαιτούνται τρεις διαφορετικοί εκπαιδευτές, οι οποίοι θα πρέπει να μπορούν να βρίσκονται στον χώρο εξέτασης που έχει οριστεί. Αυτό δεν είναι πάντα εφικτό» εξηγεί στην «Κ» ο Νίκος Γρέτζελος, πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων Δυτικής Αττικής.
Η ασφάλιση
Πριν από λίγες ημέρες λύθηκε τουλάχιστον ένα ζήτημα το οποίο προέκυψε με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος και αφορά την ασφάλιση των υποψηφίων οδηγών και των οχημάτων κατά την εξέταση η οποία διεξάγεται απουσία του εκπαιδευτή.
Στην περίπτωση μάλιστα των ηλικιωμένων οδηγών (άνω των 74 ετών), οι οποίοι καλούνται να ανανεώσουν το δίπλωμά τους, η εξέταση γίνεται στο δικό τους όχημα και όχι σε εκπαιδευτικό που διαθέτει σύστημα πέδησης στη θέση του συνοδηγού.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν στην έκδοση δύο νέων ασφαλιστικών προϊόντων τα οποία αφορούν είτε τον εκπαιδευόμενο (ονομαστική ασφάλιση) για την ημέρα της εξέτασης, είτε το όχημα.
Οι ηλικιωμένοι από την πλευρά τους δεν σταματούν να διαμαρτύρονται, καθώς εκτός από την πολύωρη αναμονή που βιώνουν κατά την επανεξέτασή τους, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στην ενημέρωση ως προς τον χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής των εξετάσεων. «Ρωτώντας σε μια σχολή οδηγών μου είπαν ότι πρέπει να πληρώσω 1.500 ευρώ προκειμένου να διασφαλίσω την ανανέωση του διπλώματός μου. Μου εξήγησαν ότι το “λάδωμα” έχει ακριβύνει, καθώς η εξέταση έχει δυσκολέψει» υποστηρίζει έξαλλος 79χρονος οδηγός, ο οποίος προσπαθεί να ανανεώσει το δίπλωμά του.
Η αίσθηση, πάντως, που επικρατεί ύστερα και από την πολύμηνη αναστάτωση που έχει φέρει ιδιοκτήτες σχολών οδηγών και εκπαιδευτές στα όρια κρίσης, «λόγω έλλειψης αντικειμένου», είναι ότι αναζητούν ένα έναυσμα για να λήξουν την κινητοποίησή τους. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να παίξει και τον ρόλο του ο χρόνος διεξαγωγής των εθνικών εκλογών στη λήψη οριστικών αποφάσεων του κλάδου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
http://www.kathimerini.gr/
Με παρατάσεις και εξαιρέσεις, συνεχείς αντιδράσεις είτε από εξεταστές (υπαλλήλους των Περιφερειών) είτε από εκπαιδευτές, καθίσταται αδύνατη η ομαλοποίηση του νέου συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης.
Τέσσερις μήνες μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, που τροποποιεί το σύνολο της διαδικασίας εξέτασης και με τα προβλήματα να προϋπάρχουν, καθώς είχε προηγηθεί μακρά περίοδος αποχής των εξεταστών από τη διαδικασία, εξετάσεις για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης πραγματοποιούνται αποσπασματικά.
Ετσι, οι πολίτες βρίσκονται και πάλι σε ομηρία, οι νέες προβλέψεις που επιτρέπουν τη συνοδευόμενη οδήγηση σε άτομα 17 ετών να μην μπορούν ακόμα να εφαρμοστούν, ενώ το υπουργείο Υποδομών επιδίδεται σε συνεχείς φραστικές επιθέσεις κατά των ιδιοκτητών και εκπαιδευτών των σχολών οδήγησης.
Επιβεβαιώνοντας την αδυναμία διαχείρισης της κατάστασης, το υπουργείο προχώρησε πριν από λίγες ημέρες σε νέα παράταση. Αυτή τη φορά παρατείνει την ισχύ των δελτίων εκπαίδευσης εξέτασης (ΔΕΕ) των υποψηφίων οδηγών έως τις 31 Ιουλίου.
Οπως παραδέχεται το υπουργείο, η παράταση δίνεται «δεδομένης και της συσσώρευσης σημαντικού αριθμού φακέλων στην πλειονότητα των υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, λόγω της μέχρι πρότινος αδυναμίας διενέργειας δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς».
Η πρόβλεψη αυτή αφορά σε υποψηφίους που είχαν προγραμματισμένες εξετάσεις, οι οποίες όμως δεν πραγματοποιήθηκαν, καθώς και για όσους αιτήθηκαν εξετάσεις οι οποίες δεν προγραμματίστηκαν. Με την εν λόγω εγκύκλιο επιβεβαιώνεται ότι μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να δίδεται κάποια οριστική λύση στο πρόβλημα.
Σήμερα, ο λόγος για τον οποίο δεν διεξάγονται οι εξετάσεις ακούει στη λέξη εκπαιδευτές, οι οποίοι λόγω της μεταβατικής περιόδου που ισχύει μέχρι την 4η Ιουνίου δεν μπορούν να... βρουν χώρους για την πρακτική εξέταση των υποψηφίων χωρίς να συντρέχει κίνδυνος ατυχήματος.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα δοθεί παράταση και σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, γεγονός το οποίο θα επιτείνει τη σύγχυση, καθώς οι εμπλεκόμενοι περιμένουν την ενεργοποίηση της οριστικής πρόβλεψης που θέλει την πρακτική εξέταση των υποψηφίων να διεξάγεται σε ειδικά σημεία του δρόμου όπου θα έχει διακοπεί η κυκλοφορία. Ωστόσο, καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο να βρίσκονται κλιμάκια της τροχαίας σε όλα τα σημεία διεξαγωγής των εξετάσεων ώστε να ελέγχουν τη ροή της κυκλοφορίας των υπόλοιπων οχημάτων.
Πρόσθετο πρόβλημα προκαλεί η υποχρέωση εναλλαγής εκπαιδευτών κατά την εξέταση. Πρακτικά ο νόμος προβλέπει ότι το ζεύγος εξεταζόμενου και εκπαιδευτή θα είναι άγνωστο, καθώς δεν παρευρίσκεται στην εξέταση ο εκπαιδευτής με τον οποίο ο υποψήφιος έχει κάνει τα μαθήματα.
Η επιλογή του εκπαιδευτή, που θα βρίσκεται στην εξέταση, γίνεται κατόπιν κλήρωσης από το υπουργείο Υποδομών. «Οταν, όμως, έχουν προγραμματιστεί για παράδειγμα έξι επιτροπές (εξετάσεις) σε μία ημέρα, απαιτούνται τρεις διαφορετικοί εκπαιδευτές, οι οποίοι θα πρέπει να μπορούν να βρίσκονται στον χώρο εξέτασης που έχει οριστεί. Αυτό δεν είναι πάντα εφικτό» εξηγεί στην «Κ» ο Νίκος Γρέτζελος, πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων Δυτικής Αττικής.
Η ασφάλιση
Πριν από λίγες ημέρες λύθηκε τουλάχιστον ένα ζήτημα το οποίο προέκυψε με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος και αφορά την ασφάλιση των υποψηφίων οδηγών και των οχημάτων κατά την εξέταση η οποία διεξάγεται απουσία του εκπαιδευτή.
Στην περίπτωση μάλιστα των ηλικιωμένων οδηγών (άνω των 74 ετών), οι οποίοι καλούνται να ανανεώσουν το δίπλωμά τους, η εξέταση γίνεται στο δικό τους όχημα και όχι σε εκπαιδευτικό που διαθέτει σύστημα πέδησης στη θέση του συνοδηγού.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν στην έκδοση δύο νέων ασφαλιστικών προϊόντων τα οποία αφορούν είτε τον εκπαιδευόμενο (ονομαστική ασφάλιση) για την ημέρα της εξέτασης, είτε το όχημα.
Οι ηλικιωμένοι από την πλευρά τους δεν σταματούν να διαμαρτύρονται, καθώς εκτός από την πολύωρη αναμονή που βιώνουν κατά την επανεξέτασή τους, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στην ενημέρωση ως προς τον χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής των εξετάσεων. «Ρωτώντας σε μια σχολή οδηγών μου είπαν ότι πρέπει να πληρώσω 1.500 ευρώ προκειμένου να διασφαλίσω την ανανέωση του διπλώματός μου. Μου εξήγησαν ότι το “λάδωμα” έχει ακριβύνει, καθώς η εξέταση έχει δυσκολέψει» υποστηρίζει έξαλλος 79χρονος οδηγός, ο οποίος προσπαθεί να ανανεώσει το δίπλωμά του.
Η αίσθηση, πάντως, που επικρατεί ύστερα και από την πολύμηνη αναστάτωση που έχει φέρει ιδιοκτήτες σχολών οδηγών και εκπαιδευτές στα όρια κρίσης, «λόγω έλλειψης αντικειμένου», είναι ότι αναζητούν ένα έναυσμα για να λήξουν την κινητοποίησή τους. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να παίξει και τον ρόλο του ο χρόνος διεξαγωγής των εθνικών εκλογών στη λήψη οριστικών αποφάσεων του κλάδου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
http://www.kathimerini.gr/
Διαβάστε σχετικά:
Αποκάλυψη: Παραλίγο τραγωδία στο Χολαργό με υποψήφια οδηγό με το νέο σύστημα εξέτασης (φωτο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες