Ερωτήματα για την ασφάλεια των Boeing 737 Max 8 εγείρει το δεύτερο αεροπορικό δυστύχημα που συμβαίνει με το εν λόγω αεροσκάφος μέσα σε διάστημα λίγων μηνών. To «μαύρο κουτί» βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας
και ο έλεγχος των δεδομένων που έχει καταγράψει αναμένεται να ρίξει φως στις έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος.
Το αεροσκάφος των αιθιοπικών αερογραμμών που έπεσε το Σάββατο 62 χλμ. βορειοανατολικά της Αντις Αμπέμπα, αφήνοντας πίσω του 157 νεκρούς, ήταν το ίδιο μοντέλο με το αεροσκάφος που συνετρίβη στην Ινδονησία τον Οκτώβριο, σκοτώνοντας 189 άτομα. Αυτό το αεροπλάνο είχε αγοραστεί πριν από τρεις μήνες.
Και στις δύο περιπτώσεις, τα ολοκαίνουργια αεροπλάνα παρουσίασαν προβλήματα λεπτά μετά την απογείωση και τελικά έπεσαν, ενώ κανείς δεν επέζησε.
Η έρευνα και στις δύο περιπτώσεις συνεχίζεται, αλλά η τελευταία συντριβή εγείρει ακόμη περισσότερα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του 737 Max, το οποίο η Boeing παρουσίασε το 2017 ως το πιο εξελιγμένο μοντέλο του δημοφιλούς 737.
Μάλιστα το 737 Max έκανε ρεκόρ για την Boeing, επιτυγχάνοντας τις πιο γρήγορες πωλήσεις από οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος και πλέον χρησιμοποιείται από πολλές αεροπορικές ανά το κόσμο.
Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα για το εν λόγω μοντέλο - Ποιο είναι το Boeing 737 Max
Είναι το τελευταίο μοντέλο του Boeing 737, ένα αεροσκάφος που πετάει από τη δεκαετία του 1960. Υπάρχουν τέσσερα είδη Max στον στόλο, το 7, το 8, το 9 και το 10. Τα δύο αεροσκάφη των παραπάνω δυστυχημάτων ήταν της σειράς 8.
Το 737 Max χρησιμοποιείται κυρίως για πτήσεις μικρής και μεσαίας διάρκειας, αλλά μερικές αεροπορικές εταιρείες κάνουν πτήσεις μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ. Είναι πιο αποδοτικό από πλευράς καυσίμων σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις του 737.
Η πτήση των αιθιοπικών αερογραμμών απογειώθηκε από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, την Αντίς Αμπέμπα, και πήγαινε στο Ναϊρόμπι της Κένυας.
Τι έχει γίνει γνωστό μετά τη συντριβή στην Ινδονησία
Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουν οι ειδικοί εάν τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους χθες ήταν τα ίδια με τη συντριβή στην Ινδονησία.
Αλλά υπάρχουν κάποιες ομοιότητες: Την Κυριακή, η πτήση έχασε επαφή με τον πύργο ελέγχου περίπου έξι λεπτά μετά την απογείωση. Ο πιλότος είχε ζητήσει και του είχε δοθεί άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με τις αιθιοπικές αερογραμμές. Αλλά το αεροπλάνο τελικά έπεσε περίπου 62 χλμ. βορειοανατολικά της Αντις Αμπέμπα.
Και στην περίπτωση της Lion Air στην Ινδονησία, η πτώση έλαβε χώρα λίγα λεπτά μετά την απογείωση και ενώ το πλήρωμα είχε ζήτησε την άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Οι έρευνες από τις ινδονησιακές και αμερικανικές αεροπορικές αρχές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η απότομη -κατακόρυφη- πτώση του αεροσκάφους θα μπορούσε να προκληθεί από μια ανανέωση του λογισμικού της Boeing, η οποία έγινε για να σταματήσει ένα πρόβλημα που παρουσίαζε το αεροσκάφος, αλλά μπορεί να στείλει το αεροπλάνο σε απότομη κάθοδο εάν οι υψομετρικές και γωνιακές πληροφορίες στο σύστημα του υπολογιστή είναι λανθασμένη.
Η αλλαγή στο σύστημα ελέγχου πτήσης, που μπορεί να αντικαταστήσει τις χειροκίνητες κινήσεις στο μοντέλο Max, δεν είχαν αναλυθεί στους πιλότους, σύμφωνα με ορισμένα συνδικάτα.
Μετά από αυτή τη συντριβή, η Boeing δήλωσε ότι συνέχισε «να αξιολογήσει την ανάγκη για αλλαγές στο λογισμικό ή αλλού, όσο μαθαίνουμε περισσότερα από τη διεξαγόμενη έρευνα».
Όσο για το δυστύχημα της Κυριακής, η Boeing ανακοίνωσε πως είναι έτοιμη να βοηθήσει την Ethiopian Airlines στην διερεύνηση της τραγωδίας.
Ποιες αεροπορικές εταιρείες έχουν το Max;
Εκτός από την Ethiopian Airlines (η οποία έχει τη φήμη ότι διαθέτει τον νεότερο στόλο από τις άλλες αεροπορικές εταιρείες της Αφρικής) και την Lion Air (μια ινδονησιακή εταιρεία χαμηλού κόστους με μακρά ιστορία προβλημάτων συντήρησης), πολλές άλλες αεροπορικές σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν αυτό το μοντέλο.
Από τις αμερικανικές εταιρείες οι American Airlines, Southwest Airlines και United Airlines, ενώ μεταξύ των άλλων μεγάλων εταιρειών ανά τον κόσμο, Max χρησιμοποιούν οι Aerolíneas Argentinas, Air China, Icelandair και LOT Polish Airlines.
Εάν ανησυχείτε, οι περισσότερες εταιρείες σας επιτρέπουν να δείτε με τι τύπο αεροσκάφους θα πετάξετε, όταν κλείνετε τα εισιτήρια. Επίσης, μπορείτε να δείτε με τι τύπο αεροσκάφους πετάτε στο seatguru.com.
Πηγή: The New York Times
από https://www.huffingtonpost.gr/
και ο έλεγχος των δεδομένων που έχει καταγράψει αναμένεται να ρίξει φως στις έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος.
Το αεροσκάφος των αιθιοπικών αερογραμμών που έπεσε το Σάββατο 62 χλμ. βορειοανατολικά της Αντις Αμπέμπα, αφήνοντας πίσω του 157 νεκρούς, ήταν το ίδιο μοντέλο με το αεροσκάφος που συνετρίβη στην Ινδονησία τον Οκτώβριο, σκοτώνοντας 189 άτομα. Αυτό το αεροπλάνο είχε αγοραστεί πριν από τρεις μήνες.
Και στις δύο περιπτώσεις, τα ολοκαίνουργια αεροπλάνα παρουσίασαν προβλήματα λεπτά μετά την απογείωση και τελικά έπεσαν, ενώ κανείς δεν επέζησε.
Η έρευνα και στις δύο περιπτώσεις συνεχίζεται, αλλά η τελευταία συντριβή εγείρει ακόμη περισσότερα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του 737 Max, το οποίο η Boeing παρουσίασε το 2017 ως το πιο εξελιγμένο μοντέλο του δημοφιλούς 737.
Μάλιστα το 737 Max έκανε ρεκόρ για την Boeing, επιτυγχάνοντας τις πιο γρήγορες πωλήσεις από οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος και πλέον χρησιμοποιείται από πολλές αεροπορικές ανά το κόσμο.
Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα για το εν λόγω μοντέλο - Ποιο είναι το Boeing 737 Max
Είναι το τελευταίο μοντέλο του Boeing 737, ένα αεροσκάφος που πετάει από τη δεκαετία του 1960. Υπάρχουν τέσσερα είδη Max στον στόλο, το 7, το 8, το 9 και το 10. Τα δύο αεροσκάφη των παραπάνω δυστυχημάτων ήταν της σειράς 8.
Το 737 Max χρησιμοποιείται κυρίως για πτήσεις μικρής και μεσαίας διάρκειας, αλλά μερικές αεροπορικές εταιρείες κάνουν πτήσεις μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ. Είναι πιο αποδοτικό από πλευράς καυσίμων σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις του 737.
Η πτήση των αιθιοπικών αερογραμμών απογειώθηκε από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, την Αντίς Αμπέμπα, και πήγαινε στο Ναϊρόμπι της Κένυας.
Τι έχει γίνει γνωστό μετά τη συντριβή στην Ινδονησία
Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουν οι ειδικοί εάν τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους χθες ήταν τα ίδια με τη συντριβή στην Ινδονησία.
Αλλά υπάρχουν κάποιες ομοιότητες: Την Κυριακή, η πτήση έχασε επαφή με τον πύργο ελέγχου περίπου έξι λεπτά μετά την απογείωση. Ο πιλότος είχε ζητήσει και του είχε δοθεί άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με τις αιθιοπικές αερογραμμές. Αλλά το αεροπλάνο τελικά έπεσε περίπου 62 χλμ. βορειοανατολικά της Αντις Αμπέμπα.
Και στην περίπτωση της Lion Air στην Ινδονησία, η πτώση έλαβε χώρα λίγα λεπτά μετά την απογείωση και ενώ το πλήρωμα είχε ζήτησε την άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Οι έρευνες από τις ινδονησιακές και αμερικανικές αεροπορικές αρχές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η απότομη -κατακόρυφη- πτώση του αεροσκάφους θα μπορούσε να προκληθεί από μια ανανέωση του λογισμικού της Boeing, η οποία έγινε για να σταματήσει ένα πρόβλημα που παρουσίαζε το αεροσκάφος, αλλά μπορεί να στείλει το αεροπλάνο σε απότομη κάθοδο εάν οι υψομετρικές και γωνιακές πληροφορίες στο σύστημα του υπολογιστή είναι λανθασμένη.
Η αλλαγή στο σύστημα ελέγχου πτήσης, που μπορεί να αντικαταστήσει τις χειροκίνητες κινήσεις στο μοντέλο Max, δεν είχαν αναλυθεί στους πιλότους, σύμφωνα με ορισμένα συνδικάτα.
Μετά από αυτή τη συντριβή, η Boeing δήλωσε ότι συνέχισε «να αξιολογήσει την ανάγκη για αλλαγές στο λογισμικό ή αλλού, όσο μαθαίνουμε περισσότερα από τη διεξαγόμενη έρευνα».
Όσο για το δυστύχημα της Κυριακής, η Boeing ανακοίνωσε πως είναι έτοιμη να βοηθήσει την Ethiopian Airlines στην διερεύνηση της τραγωδίας.
Ποιες αεροπορικές εταιρείες έχουν το Max;
Εκτός από την Ethiopian Airlines (η οποία έχει τη φήμη ότι διαθέτει τον νεότερο στόλο από τις άλλες αεροπορικές εταιρείες της Αφρικής) και την Lion Air (μια ινδονησιακή εταιρεία χαμηλού κόστους με μακρά ιστορία προβλημάτων συντήρησης), πολλές άλλες αεροπορικές σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν αυτό το μοντέλο.
Από τις αμερικανικές εταιρείες οι American Airlines, Southwest Airlines και United Airlines, ενώ μεταξύ των άλλων μεγάλων εταιρειών ανά τον κόσμο, Max χρησιμοποιούν οι Aerolíneas Argentinas, Air China, Icelandair και LOT Polish Airlines.
Εάν ανησυχείτε, οι περισσότερες εταιρείες σας επιτρέπουν να δείτε με τι τύπο αεροσκάφους θα πετάξετε, όταν κλείνετε τα εισιτήρια. Επίσης, μπορείτε να δείτε με τι τύπο αεροσκάφους πετάτε στο seatguru.com.
Πηγή: The New York Times
από https://www.huffingtonpost.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες