Δευτέρα 11 Μαρτίου 2019

"Φωνή της Πάρου": Η ανέπαφη ελληνική πραγματικότητα


Πριν από ένα μήνα, έλαβα από την τράπεζα την νέα χρεωστική μου κάρτα. Ποιος εγώ, διαχρονικός πολέμιος του πλαστικού χρήματος. Οι συναλλαγές «εξελίσσονται» ταχύτατα.

Το χρήμα ως μέσο ανταλλαγής, τα κέρματα, τα χαρτονομίσματα, οι επιταγές, τα γραμμάτια ανήκουν στο παρελθόν. Η χρήση των καρτών, το E-Banking, έχουν αλλάξει συνήθειες, μαζί -πλέον!- με την χρήση του κινητού μας (Mobile Banking).


Γράφει ο Γιώργος Ε. Δεκάριστος,
Οικονομολόγος-Λογιστής

Αναφέρουν, ως πλεονέκτημα την ταχύτητα και αμεσότητα των συναλλαγών με κάρτες. Όμως, χάσαμε την επαφή με την πραγματικότητα της κατάστασης, στην κοινωνία της κρίσης που βιώνουμε.

Το πραγματικό χρήμα και τα κεφάλαια τα διαχειρίζονται οι τράπεζες και το κράτος μέσω των υπουργικών χαρτοφυλακίων. Δηλαδή, ανά πάσα στιγμή κλείνουν οι τράπεζες, με τους λογαριασμούς μας να κάνουν φτερά!Άλλωστε στο πρόσφατο παρελθόν εφαρμόσθηκε στην άμεση κρίση ρευστότητας.

Και, εγώ ο αδαής, πριν παραλάβω την νέα μου κάρτα! Απαντώντας, στην ερώτηση της εκάστοτε ταμία των καταστημάτων, αν είναι ανέπαφη ή όχι; με περισσή βεβαιότητα, ότι είμαι παραδοσιακός λάτρης της επαφής και της ανθρώπινης επικοινωνίας!

Η νέα κάρτα, είναι ανέπαφη θες, δεν θες... και όχι τίποτε άλλο, κάποτε, ιδιαιτέρως στην επαρχία, τους καλοκαιρινούς μήνες, αν πλήρωνες 2 ή 8 ευρώ με κάρτα στον έμπορο, έκανε και φασαρία, γιατί δεν είχες ρευστό!

Δυστυχώς, με την ανέπαφη κάρτα δεν διαχειριζόμαστε:

1. το αντίτιμο της εργασίας μας

2. τις πληρωμές μας

3. την αξία και αμεσότητα των αγαθών

4. τα χρηματοοικονομικά κεφάλαια και τις αποταμιεύσεις μας

5. τη ρευστότητα της κοινωνίας μας στο συναλλακτικό κύκλωμα

Συνεπώς, για να ξεπεράσει αυτή την κρίση ο καπιταλισμός του καζίνου, της ψηφιακής τεχνολογίας και των ολιγαρχιών, καταστρέφει το μεγαλύτερο μέρος του κεφαλαίου και της εργασίας κηρύσσοντας πόλεμο στην κοινωνία. Έπεται και… το κρυπτονόμισμα (Bitcoin)!

Δέκα χρόνια ζούμε, την ανυπαρξία επαφής (ανέπαφη) -κάθε άλλο από εσκεμμένη!- με την κοινωνική πραγματικότητα, των τραπεζών και των πολιτικών. Αποκαλώντας, φασίστες την πλειοψηφία του λαού που διαμαρτύρεται για το Σύνταγμα, τα δίκαια της πατρίδας του και τις συνθήκες διαβίωσης του.

Παράλληλα, αυξάνονται οι στρατιές απελπισμένων, αστέγων, ανέργων, στον βωμό διατήρησης του ευρώ, μειώνοντας την ταχύτητα και ποσότητα κυκλοφορίας του, στα χέρια των συναλλασσόμενων!

Η εσκεμμένη ανέπαφη πραγματικότητα δημιουργήθηκε από: υπερδανεισμό της χώρας για χάρη του διαχρονικού πελατειακού κρατικού συστήματος, συστηματική κλοπή των ασφαλιστικών ταμείων, «θεσμική» παραγραφή των χρεών που είχαν τα κόμματα στις τράπεζες με την παράλληλη αμνηστία των τραπεζιτών πραγματοποιώντας την παραγραφή, τα διαπλεκόμενα πανηγύρια των κυβερνήσεων, τους κλέφτες εργολήπτες και προμηθευτές Δημοσίου, τις διαχρονικές ποδοσφαιρικές και ραδιοτηλεοπτικές «παράγκες», τις λίστες γνωστών φοροφυγάδων και σκανδάλων (Siemens, Λαγκάρντ etc).

Η εθνική χρεοκοπία (συντεταγμένη, ασύντακτη δεν έχει σημασία, πλέον!) συνέπεια της πελατειακής και πολιτικής μαλάκυνσης των κομμάτων μαζί με τα κοινωνικά δεινά της χώρας, μας βυθίζουν στο τέλμα: κλοπές, δολοφονίες, ανεργία, πτώχευση ή ξεπούλημα αναρίθμητων επιχειρήσεων, πληθυσμιακή ταπείνωση των ελλήνων, συσσίτια, μετανάστευση (brain drain) της νεολαίας μας, παρηγοριά στα ψυχοφάρμακα, αύξηση αυτοκτονιών, τυφλή οργή λαού παρακολουθώντας τη χώρα του, εξευτελισμένη-εξαρτημένη, να ξεπουλά εκβιαζόμενη τον πλούτο της και να σκυλευεται, διεθνώς η ιστορία της μαζί με τα ιερά και όσια κλπ.

Εν κατακλείδι, η αντίληψη της ανέπαφης πραγματικότητας θεωρώ ότι, ερμηνεύεται στην έκφραση του καθηγητή φιλοσοφίας και συγγραφέα, Χρήστου Γιανναρά: «Η αξιοπρέπεια σήμερα, βρίσκεται σε ανυπαρξία». Περιγράφοντας, γλαφυρότατα και στο ομώνυμο βιβλίο του, την απαίτηση: «Να επαναστατήσει η αξιοπρέπεια».

Η εξάλειψη της ανέπαφης πραγματικότητας επαφίεται στις αρχές, αξίες και τα ιδανικά των εκάστοτε πολιτών της κανονικότητας, εκλέγοντας αντιπρόσωπους, με κριτήριο τα προαναφερόμενα συστατικά και την υγιής ελληνοκεντρικότητα.

Από την "Φωνή της Πάρου" που κυκλοφορεί και την οποία μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη παρακάτω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες