Τελετή Μνήμης στην Πλατεία Ηρώων Αεροπόρων και Πεσόντων C-130 στον Πειραιά & στην 112 ΠΜ στην Ελευσίνα
Συμπληρώθηκαν 28 χρόνια από τη συντριβή του C-130 στην κορυφή τους όρους Οθρυς στις 5 Φεβρουαρίου 1991,με αποτέλεσμα 63 άνθρωποι (αξιωματικοί,υπαξιωματικοί και σμηνίτες) να χάσουν τη ζωή τους.
Ηταν Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 1991 όταν ένα μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με προορισμό τη Νέα Αγχίαλο. Είκοσι λεπτά μετά την απογείωση το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από το ραντάρ.
Έπειτα από τρεις ημέρες έρευνας, το πρωί της Παρασκευής 8 Φεβρουαρίου κυβερνήτης στρατιωτικού ελικοπτέρου που συμμετείχε στις έρευνες αναγνωρίζει τα συντρίμμια του C-130 στην κορυφή Τσατάλι του όρους Όθρυς σε υψόμετρο 1.520 μέτρων.
Κανένας από τους 63 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και σμηνίτες επέζησε της πρόσκρουσης.
H δίκη άρχισε έπειτα από τρία χρόνια και εννέα μήνες, στις 4 Νοεμβρίου 1994 στο Αεροδικείο Αθηνών, με μοναδικό κατηγορούμενο – για παράβαση στρατιωτικού καθήκοντος εν καιρώ μερικής επιστράτευσης, για ανθρωποκτονία κατά συρροήν και εξ αμελείας και για καταστροφή αεροπλάνου – τον επισμηναγό Στέφανο Τίγκα, ο οποίος ήταν υπεύθυνος εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου την ημέρα του δυστυχήματος.
Ύστερα από μια σύντομη αλλά γεμάτη ένταση δίκη μόλις δύο εβδομάδων, το Αεροδικείο επέβαλε στον απόστρατο πλέον επισμηναγό φυλάκιση δύο ετών με τριετή αναστολή.
Το μοιραίο αεροσκάφος της Π.Α. τύπου C-130 με αριθμό 748 είχε απογειωθεί την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 1991, λίγο πριν από το μεσημέρι, από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, στο πλαίσιο διατεταγμένης αποστολής που είχε σχέση με την εμπλοκή της χώρας μας στα γεγονότα του Περσικού.
Όπως έγραψε το taxydromos.gr ο προορισμός του σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΕΘΑ ήταν η Κρήτη, αλλά έπρεπε πρώτα να πάρει προσωπικό από την 111 ΠΜ (Αγχίαλο) που στη συνέχεια θα μετέφερε στην 115 ΠΜ (Χανιά) και στο Τυμπάκι.
Το αεροσκάφος βρισκόταν περίπου 38 χιλιόμετρα από την Αγχίαλο, όταν ξαφνικά χάθηκε από το ραντάρ χωρίς προηγουμένως να έχει αναφερθεί κάποιο πρόβλημα από τον κυβερνήτη του επισμηναγό Δ. Μπίνα.
Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που κατατέθηκαν στα στρατιωτικά δικαστήρια που ακολούθησαν, η τελευταία επαφή του με τον πύργο ελέγχου της 111 ΠΜ ήταν στις 12.55 το μεσημέρι κι ενώ είχε αρχίσει η διαδικασία προσγείωσης διά οργάνων, λόγω χαμηλής νέφωσης και κακοκαιρίας που επικρατούσε στην περιοχή. Μετά χάθηκε...
Οκτώ αεροσκάφη F-16, δύο C-130, δυο πυροσβεστικά CL-215, δύο ελικόπτερα Σινούκ, ελικόπτερα του Ναυτικού και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας άρχισαν να ερευνούν την περιοχή όπου είχε χαθεί το αεροσκάφος.
Παράλληλα μεγάλες δυνάμεις καταδρομών και πεζοναυτών άρχισαν να «χτενίζουν» τα πιθανά σημεία πτώσης του, ψάχνοντας κυρίως πάνω από τη νοητή γραμμή της πορείας που θα έπρεπε να είχε ακολουθήσει.
Όμως παρά την τεράστια κινητοποίηση, ο εντοπισμός των συντριμμιών του C-130 έγινε ύστερα από τέσσερις ημέρες, στην πλαγιά «Τσατάλι» του όρους Όθρυς, 60 χιλιόμετρα περίπου μακριά από το σημείο που θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται και σε λάθος γωνία 63 μοίρες.
Τα αίτια του πολύνεκρου αεροπορικού δυστυχήματος δεν έγιναν ποτέ γνωστά.
Το αεροσκάφος βρισκόταν περίπου 38 χιλιόμετρα από την Αγχίαλο, όταν ξαφνικά χάθηκε από το ραντάρ χωρίς προηγουμένως να έχει αναφερθεί κάποιο πρόβλημα από τον κυβερνήτη του επισμηναγό Δ. Μπίνα.
Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που κατατέθηκαν στα στρατιωτικά δικαστήρια που ακολούθησαν, η τελευταία επαφή του με τον πύργο ελέγχου της 111 ΠΜ ήταν στις 12.55 το μεσημέρι κι ενώ είχε αρχίσει η διαδικασία προσγείωσης διά οργάνων, λόγω χαμηλής νέφωσης και κακοκαιρίας που επικρατούσε στην περιοχή. Μετά χάθηκε...
Οκτώ αεροσκάφη F-16, δύο C-130, δυο πυροσβεστικά CL-215, δύο ελικόπτερα Σινούκ, ελικόπτερα του Ναυτικού και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας άρχισαν να ερευνούν την περιοχή όπου είχε χαθεί το αεροσκάφος.
Παράλληλα μεγάλες δυνάμεις καταδρομών και πεζοναυτών άρχισαν να «χτενίζουν» τα πιθανά σημεία πτώσης του, ψάχνοντας κυρίως πάνω από τη νοητή γραμμή της πορείας που θα έπρεπε να είχε ακολουθήσει.
Όμως παρά την τεράστια κινητοποίηση, ο εντοπισμός των συντριμμιών του C-130 έγινε ύστερα από τέσσερις ημέρες, στην πλαγιά «Τσατάλι» του όρους Όθρυς, 60 χιλιόμετρα περίπου μακριά από το σημείο που θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται και σε λάθος γωνία 63 μοίρες.
Τα αίτια του πολύνεκρου αεροπορικού δυστυχήματος δεν έγιναν ποτέ γνωστά.
H δίκη άρχισε έπειτα από τρία χρόνια και εννέα μήνες, στις 4 Νοεμβρίου 1994 στο Αεροδικείο Αθηνών, με μοναδικό κατηγορούμενο – για παράβαση στρατιωτικού καθήκοντος εν καιρώ μερικής επιστράτευσης, για ανθρωποκτονία κατά συρροήν και εξ αμελείας και για καταστροφή αεροπλάνου – τον επισμηναγό Στέφανο Τίγκα, ο οποίος ήταν υπεύθυνος εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου την ημέρα του δυστυχήματος.
Ύστερα από μια σύντομη αλλά γεμάτη ένταση δίκη μόλις δύο εβδομάδων, το Αεροδικείο επέβαλε στον απόστρατο πλέον επισμηναγό φυλάκιση δύο ετών με τριετή αναστολή.
Ο Στέφανος Τίγκας πάντως έπειτα από έναν χρόνο και δύο μήνες, στις 19 Ιανουαρίου 1996, κρίθηκε παμψηφεί αθώος από το Διαρκές Αναθεωρητικό Αεροδικείο.
Λίγους μήνες όμως μετά την αθώωσή του ο επισμηναγός πέθανε από την στεναχώρια του.
Οι συγγενείς των θυμάτων είχαν μιλήσει για δίκη - παρωδία και κατηγόρησαν το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για απόκρυψη εγγράφων.
Λίγους μήνες όμως μετά την αθώωσή του ο επισμηναγός πέθανε από την στεναχώρια του.
Οι συγγενείς των θυμάτων είχαν μιλήσει για δίκη - παρωδία και κατηγόρησαν το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για απόκρυψη εγγράφων.
Δείτε το βίντεο-αφιέρωμα από την εκπομπή "Μηχανή του χρόνου":
Διαβάστε επίσης ένα αποκαλυπτικό άρθρο με στοιχεία "φωτιά" για την τραγωδία του C 130 του Μάκη Νοδάρου στο HOT DOC του Μαϊου 2012,με το οποίο βέβαια πολλοί διαφωνούν
Τελετή Μνήμης στην Πλατεία Ηρώων Αεροπόρων και Πεσόντων C-130 στον Άγιο Διονύσιο Πειραιά και στην 112 ΠΜ στην Ελευσίνα
Εκδηλώσεις μνήμης για τους 63 πεσόντες του αεροπορικού δυστυχήματος του αεροσκάφους C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, στο όρος Όθρυς, στις 5 Φεβρουαρίου του 1991, πραγματοποιήθηκαν χθες στον Δήμο Πειραιά και στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση Ελευσίνας, παρουσία του διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης, υποπτεράρχου, Αθανασίου Σαββόπουλου.
Χθες το πρωί τελέστηκε τρισάγιο και ακολούθησε η κατάθεση στεφάνων στην πλατεία «63 Θυμάτων C-130-748» του Δήμου Πειραιά. Στη συνέχεια, τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων της 112 Πτέρυγας Μάχης, στην αεροπορική βάση Ελευσίνας.
Στις εκδηλώσεις παραβρέθηκαν ανώτατοι αξιωματικοί και αντιπροσωπείες αξιωματικών και υπαξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας, συγγενείς των θυμάτων, καθώς και σύλλογοι, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες