Τουλάχιστον ένα τετράμηνο θα έχουν στην διάθεσή τους οι σχολές οδηγών αλλά και το υπουργείο Μεταφορών για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που θα φέρει στις εξετάσεις των νέων αδειών οδήγησης το νομοσχέδιο από την ημέρα της ψήφισής του.
του Γιώργου Κ. Ανδρή (ga@newsauto.gr)
Το νομοσχέδιο που απεστάλη με καθυστέρηση πολλών μηνών στη Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης ώστε να προωθηθεί στη συνέχεια στη Βουλή περιλαμβάνει πολλές αλλαγές από το αρχικό κείμενο και τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών το κρατούν ως «επτασφράγιστο μυστικό».
Η βασική αλλαγή που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο που έχει προωθηθεί για κατάθεση αφορά στην γνωστοποίηση προς ο υποψήφιο οδηγό για το αν πέρασε με επιτυχία τις δοκιμασίες ή όχι καθώς σύμφωνα με πληροφορίες θα το μαθαίνει πέντε ημέρες μετά την πραγματοποίηση των εξετάσεων!
Δηλαδή ο υποψήφιος θα αγωνιά ακόμη 5 ημέρες μετά τις εξετάσεις για να μάθει αν μπορεί να οδηγήσει. Πάντως κάποια στελέχη από την αγορά εκτιμούν πως το συγκεκριμένο άρθρο θα αφαιρεθεί από το τελικό κείμενο που θα κατατεθεί στη Βουλή…
Επίσης από την ημέρα εκκίνησης διενέργειας των εξετάσεων αναμένεται να προκληθεί το αδιαχώρητο καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 70.000 υποψήφιοι οδηγοί.
Τι αλλαγές έρχονται τους επόμενους μήνες
Η διαδικασία της εξέτασης θα ελέγχεται από ένα κέντρο που θα δημιουργηθεί στο υπουργείο Μεταφορών ενώ τα οχήματα θα έχουν κάμερες με απευθείας σύνδεση στο υπουργείο. Ο εκπαιδευτής βγαίνει εκτός οχήματος και η πρακτική εξέταση θα γίνεται σε δύο στάδια και αν ο υποψήφιος οδηγός πετύχει στο ένα και αποτύχει στο άλλο τότε θα επανεξετάζεται και στα δύο!
Ποιος θα είναι ο τρόπος εξέτασης για το δίπλωμα οδήγησης
Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου. Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετηθεί μέσα σε 4 μήνες από την ψήφιση του νομοσχεδίου κάμερα µε μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των µμοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου.
Ο υπουργός Μεταφορών έχει ξεκαθαρίσει ότι τα έξοδα για την τοποθέτηση κάμερας στα αυτοκίνητα των εξεταστών θα βαρύνουν τους δάσκαλους οδήγησης.
Η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, απεικονίζοντας τον χώρο, τους συμμετέχοντες, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος και το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται.
Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
Πώς θα παίρνουν δίπλωμα οδήγησης οι 17χρονοι οδηγοί
Με βάση το νομοσχέδιο, οι 17χρονοι οδηγοί θα μπορούν να καθίσουν στο τιμόνι αφού πρώτα περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, ενώ το κανονικό δίπλωμα θα εκδίδεται όταν κλείσουν τα 18 και πάλι μετά από πρακτική εξέταση.
Ο ανήλικος υποχρεούται σε ασφαλιστική κάλυψη µε ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωματικής βλάβης ή ζημιών, περιλαμβανομένης και της χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης.
Ο ενήλικος που θα τον συνοδεύει θα πρέπει να είναι ηλικίας τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος άδειας οδήγησης επί µία πενταετία και να µην του έχει καταλογιστεί κανένας βαθμός ποινής στο point system για χρονικό διάστημα ενός έτους.
Με τη συμπλήρωση των 18 ετών, ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να λάβει την κανονική άδεια οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει υποπέσει σε παραβάσεις για τις οποίες καταλογίζονται βαθμοί ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών.
Βαριές ποινές
Μεγάλες «καμπάνες» επιβάλλουν οι νέες ρυθμίσεις και για όσους παρεμποδίζουν ή αλλοιώνουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα αφαιρούνται –μεταξύ άλλων – από τους εκπαιδευτές και τις σχολές οδηγών οι σχετικές άδειες.
Οι παραβάσεις που σχετίζονται µε τη διαδικασία χορήγησης διπλωμάτων θα διαχωριστούν σε τρεις κατηγορίες: τις πολύ σοβαρές, στις οποίες θα συμπεριληφθούν η δωροδοκία και η αλλοίωση των αποτελεσμάτων εξέτασης, τις σοβαρές και τις ελαφρές.
https://www.newsauto.gr/
του Γιώργου Κ. Ανδρή (ga@newsauto.gr)
Το νομοσχέδιο που απεστάλη με καθυστέρηση πολλών μηνών στη Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης ώστε να προωθηθεί στη συνέχεια στη Βουλή περιλαμβάνει πολλές αλλαγές από το αρχικό κείμενο και τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών το κρατούν ως «επτασφράγιστο μυστικό».
Η βασική αλλαγή που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο που έχει προωθηθεί για κατάθεση αφορά στην γνωστοποίηση προς ο υποψήφιο οδηγό για το αν πέρασε με επιτυχία τις δοκιμασίες ή όχι καθώς σύμφωνα με πληροφορίες θα το μαθαίνει πέντε ημέρες μετά την πραγματοποίηση των εξετάσεων!
Δηλαδή ο υποψήφιος θα αγωνιά ακόμη 5 ημέρες μετά τις εξετάσεις για να μάθει αν μπορεί να οδηγήσει. Πάντως κάποια στελέχη από την αγορά εκτιμούν πως το συγκεκριμένο άρθρο θα αφαιρεθεί από το τελικό κείμενο που θα κατατεθεί στη Βουλή…
Επίσης από την ημέρα εκκίνησης διενέργειας των εξετάσεων αναμένεται να προκληθεί το αδιαχώρητο καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 70.000 υποψήφιοι οδηγοί.
Τι αλλαγές έρχονται τους επόμενους μήνες
Η διαδικασία της εξέτασης θα ελέγχεται από ένα κέντρο που θα δημιουργηθεί στο υπουργείο Μεταφορών ενώ τα οχήματα θα έχουν κάμερες με απευθείας σύνδεση στο υπουργείο. Ο εκπαιδευτής βγαίνει εκτός οχήματος και η πρακτική εξέταση θα γίνεται σε δύο στάδια και αν ο υποψήφιος οδηγός πετύχει στο ένα και αποτύχει στο άλλο τότε θα επανεξετάζεται και στα δύο!
Ποιος θα είναι ο τρόπος εξέτασης για το δίπλωμα οδήγησης
Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου. Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετηθεί μέσα σε 4 μήνες από την ψήφιση του νομοσχεδίου κάμερα µε μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των µμοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου.
Ο υπουργός Μεταφορών έχει ξεκαθαρίσει ότι τα έξοδα για την τοποθέτηση κάμερας στα αυτοκίνητα των εξεταστών θα βαρύνουν τους δάσκαλους οδήγησης.
Η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, απεικονίζοντας τον χώρο, τους συμμετέχοντες, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος και το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται.
Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
Πώς θα παίρνουν δίπλωμα οδήγησης οι 17χρονοι οδηγοί
Με βάση το νομοσχέδιο, οι 17χρονοι οδηγοί θα μπορούν να καθίσουν στο τιμόνι αφού πρώτα περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, ενώ το κανονικό δίπλωμα θα εκδίδεται όταν κλείσουν τα 18 και πάλι μετά από πρακτική εξέταση.
Ο ανήλικος υποχρεούται σε ασφαλιστική κάλυψη µε ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωματικής βλάβης ή ζημιών, περιλαμβανομένης και της χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης.
Ο ενήλικος που θα τον συνοδεύει θα πρέπει να είναι ηλικίας τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος άδειας οδήγησης επί µία πενταετία και να µην του έχει καταλογιστεί κανένας βαθμός ποινής στο point system για χρονικό διάστημα ενός έτους.
Με τη συμπλήρωση των 18 ετών, ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να λάβει την κανονική άδεια οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει υποπέσει σε παραβάσεις για τις οποίες καταλογίζονται βαθμοί ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών.
Βαριές ποινές
Μεγάλες «καμπάνες» επιβάλλουν οι νέες ρυθμίσεις και για όσους παρεμποδίζουν ή αλλοιώνουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα αφαιρούνται –μεταξύ άλλων – από τους εκπαιδευτές και τις σχολές οδηγών οι σχετικές άδειες.
Οι παραβάσεις που σχετίζονται µε τη διαδικασία χορήγησης διπλωμάτων θα διαχωριστούν σε τρεις κατηγορίες: τις πολύ σοβαρές, στις οποίες θα συμπεριληφθούν η δωροδοκία και η αλλοίωση των αποτελεσμάτων εξέτασης, τις σοβαρές και τις ελαφρές.
https://www.newsauto.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες