«Θέλω πίσω τα μάρμαρά μου!» έλεγε το 1983 η τότε υπουργός Πολιτισμού Μελίνα Μερκούρη, στον σερ Ντέιβιντ Ουίλσον, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για να πάρει την απάντηση: «Εσύ θέλεις τα δικά σου μάρμαρα, άλλοι θέλουν τα δικά τους».
Μετά από τριάντα έξι χρόνια, 19 διαφορετικούς υπουργούς Πολιτισμού και τρεις αλλαγές στη θέση του επικεφαλής του Μουσείου, τα Γλυπτά εξακολουθούν να βρίσκονται στο Λονδίνο.
Μιλώντας στην εφημερίδα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο νυν διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου και διακεκριμένος ιστορικός τέχνης, Χάρτβιχ Φίσερ, ξεκαθαρίζει ότι: «Το Μουσείο δεν θα επιστρέψει μόνιμα τα Γλυπτά στην Ελλάδα» ενώ αποκλείει το ενδεχόμενο «επ' αόριστον δανεισμού», αλλά και γενικά οποιουδήποτε δανεισμού, εάν η Ελλάδα δεν αποδεχθεί ότι τα Γλυπτά ανήκουν στους Βρετανούς.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας, στην ερώτηση αν έχουν δίκιο οι Έλληνες που θέλουν πίσω τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ο κ. Φίσερ απάντησε: «Μπορώ να καταλάβω ότι οι Έλληνες έχουν μια ιδιαίτερη και παθιασμένη σχέση με αυτό το κομμάτι της πολιτιστικής τους κληρονομιάς και θέλουν να δουν όλα τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα».
Απαντώντας στο γιατί το Βρετανικό Μουσείο δεν θα επιστρέψει ποτέ τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα, ανέφερε: «Εμείς εκθέτουμε τα Γλυπτά σε ένα πλαίσιο παγκόσμιων πολιτισμών, προβάλλοντας επιτεύγματα από όλο τον κόσμο κάτω από την ίδια στέγη και αναδεικνύοντας τη διασυνδεσιμότητα των πολιτισμών».
«Σε καθεμία από αυτές τις δύο τοποθεσίες, τα γλυπτά αναδεικνύουν διαφορετικές πτυχές μιας απίστευτα πλούσιας και πολυεπίπεδης ιστορίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Φίσερ, χαρακτηρίζοντας τη μετατόπιση των Γλυπτών, είτε στο Λονδίνο είτε στο Μουσείο της Ακρόπολης, ως μία «δημιουργική πράξη».
«Είναι η Ελλάδα ο νόμιμος ιδιοκτήτης των Γλυπτών;», ρωτά ο δημοσιογράφος, για να απαντήσει ο κ. Φίσερ: «Όχι, δεν το αποδέχομαι. Τα αντικείμενα της συλλογής του Βρετανικού Μουσείου βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία των επιτρόπων του Μουσείου».
Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλάει «για το νόμιμο ιδιοκτήτη των Γλυπτών», υποστηρίζει ότι δανείζουν μόνο σε όσους αναγνωρίζουν την ιδιοκτησία τους και χαρακτηρίζει τη μετατόπιση των Γλυπτών στο Λονδίνο ως μία «δημιουργική πράξη»
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στα ΝΕΑ Σαββατοκυρίακο που κυκλοφορούν και δείτε τι απαντά ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου στα ερωτήματα:
-Το Brexit θα επηρεάσει τη λειτουργία του Μουσείου;
-Εχουν δίκιο οι Ελληνες να θέλουν πίσω τα Γλυπτά του Παρθενώνα;
-Γιατί το Βρετανικό Μουσείο δεν θα επιστρέψει ποτέ τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα;
-Πώς δικαιολογεί την παραμονή των Γλυπτών στο Λονδίνο;
-Γιατί χαρακτηρίζει «δημιουργική πράξη» την μετατόπιση των Γλυπτών στο Λονδίνο;
-Τι λέει για συνομιλίες που μεταξύ Μουσείου και ελληνικών Αρχών για πιθανή επιστροφή των Γλυπτών;
-Τι απαντά στις δημοσκοπήσεις σύμφωνα με τις οποίες οι Βρετανοί τάσσονται υπέρ της επανένωσης;
-Είναι η Ελλάδα ο νόμιμος ιδιοκτήτης των Γλυπτών;
Μετά από τριάντα έξι χρόνια, 19 διαφορετικούς υπουργούς Πολιτισμού και τρεις αλλαγές στη θέση του επικεφαλής του Μουσείου, τα Γλυπτά εξακολουθούν να βρίσκονται στο Λονδίνο.
Μιλώντας στην εφημερίδα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο νυν διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου και διακεκριμένος ιστορικός τέχνης, Χάρτβιχ Φίσερ, ξεκαθαρίζει ότι: «Το Μουσείο δεν θα επιστρέψει μόνιμα τα Γλυπτά στην Ελλάδα» ενώ αποκλείει το ενδεχόμενο «επ' αόριστον δανεισμού», αλλά και γενικά οποιουδήποτε δανεισμού, εάν η Ελλάδα δεν αποδεχθεί ότι τα Γλυπτά ανήκουν στους Βρετανούς.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας, στην ερώτηση αν έχουν δίκιο οι Έλληνες που θέλουν πίσω τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ο κ. Φίσερ απάντησε: «Μπορώ να καταλάβω ότι οι Έλληνες έχουν μια ιδιαίτερη και παθιασμένη σχέση με αυτό το κομμάτι της πολιτιστικής τους κληρονομιάς και θέλουν να δουν όλα τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα».
Απαντώντας στο γιατί το Βρετανικό Μουσείο δεν θα επιστρέψει ποτέ τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα, ανέφερε: «Εμείς εκθέτουμε τα Γλυπτά σε ένα πλαίσιο παγκόσμιων πολιτισμών, προβάλλοντας επιτεύγματα από όλο τον κόσμο κάτω από την ίδια στέγη και αναδεικνύοντας τη διασυνδεσιμότητα των πολιτισμών».
«Σε καθεμία από αυτές τις δύο τοποθεσίες, τα γλυπτά αναδεικνύουν διαφορετικές πτυχές μιας απίστευτα πλούσιας και πολυεπίπεδης ιστορίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Φίσερ, χαρακτηρίζοντας τη μετατόπιση των Γλυπτών, είτε στο Λονδίνο είτε στο Μουσείο της Ακρόπολης, ως μία «δημιουργική πράξη».
«Είναι η Ελλάδα ο νόμιμος ιδιοκτήτης των Γλυπτών;», ρωτά ο δημοσιογράφος, για να απαντήσει ο κ. Φίσερ: «Όχι, δεν το αποδέχομαι. Τα αντικείμενα της συλλογής του Βρετανικού Μουσείου βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία των επιτρόπων του Μουσείου».
Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλάει «για το νόμιμο ιδιοκτήτη των Γλυπτών», υποστηρίζει ότι δανείζουν μόνο σε όσους αναγνωρίζουν την ιδιοκτησία τους και χαρακτηρίζει τη μετατόπιση των Γλυπτών στο Λονδίνο ως μία «δημιουργική πράξη»
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στα ΝΕΑ Σαββατοκυρίακο που κυκλοφορούν και δείτε τι απαντά ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου στα ερωτήματα:
-Το Brexit θα επηρεάσει τη λειτουργία του Μουσείου;
-Εχουν δίκιο οι Ελληνες να θέλουν πίσω τα Γλυπτά του Παρθενώνα;
-Γιατί το Βρετανικό Μουσείο δεν θα επιστρέψει ποτέ τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα;
-Πώς δικαιολογεί την παραμονή των Γλυπτών στο Λονδίνο;
-Γιατί χαρακτηρίζει «δημιουργική πράξη» την μετατόπιση των Γλυπτών στο Λονδίνο;
-Τι λέει για συνομιλίες που μεταξύ Μουσείου και ελληνικών Αρχών για πιθανή επιστροφή των Γλυπτών;
-Τι απαντά στις δημοσκοπήσεις σύμφωνα με τις οποίες οι Βρετανοί τάσσονται υπέρ της επανένωσης;
-Είναι η Ελλάδα ο νόμιμος ιδιοκτήτης των Γλυπτών;
Οι κλεφτες και κλεπταποδοχοι της Αγγλιας εχουν τελευταια βγαλει
ΑπάντησηΔιαγραφήμια σκατογλωσα σχετικα με τα μαρμαρα του Παρθενωνα που σπαει κο
καλα Βεβαια αυτη η θρασυτητα ειναι ιδιον των απανταχου κλεφτων
αλλα τετοια σαν αυτη των αγγλων δεν εχει αλλος Αυτο το αθλιο
και καταπτυσο βασιλειο καποια στιγμη θα βρει το μαστορα του,γιατι
εχει αιωνες τωρα που εγκληματει σε βαρος της ανθρωποτητας