Την πρόθεσή τους να βγουν στους δρόμους τις επόμενες ημέρες φορώντας «μπλε γιλέκα» ανακοίνωσαν οι ειδικοί φρουροί σε ένδειξη διαμαρτυρίας γιατί μέχρι στιγμής δεν έχει επιλυθεί η εμπλοκή με την επιστροφή και στους ίδιους των αναδρομικών τους.
Στην ανακοίνωση με την οποία προαναγγέλλουν τις συγκεντρώσεις με τα υπηρεσιακά αλεξίσφαιρα γιλέκα τους, οι ειδικοί φρουροί κάνουν λόγο για σειρά επικοινωνιών με στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αλλά και υψηλόβαθμους αστυνομικούς.
Ζητούν, δε, νομοθετικές και κανονιστικές πρωτοβουλίες ώστε να «θεραπευτούν» την αστοχία των νομοθετημάτων όπως είχε προαναγγείλει ο πρόεδρος του σωματείου στο ΘΕΜΑ 104,6 από την Τρίτη.
Η ανακοίνωση του Σωματείου Ειδικών Φρουρών έχει ως εξής:
«Εκεί που μας χρωστάγανε μας παίρνουν και το βόδι…»
(Μέχρις στιγμής τουλάχιστον…)
Μέχρι πριν λίγη ώρα κορυφώθηκαν μια σειρά επικοινωνιών και συναντήσεων, όπως με στελέχη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (γραφείο κας Υπουργού),με τελευταία την σημερινή έκτακτη συνάντηση που πραγματοποίησε το προεδρείο του Σ.Ε.Φ.Ε.Α.Α., με τους τεχνικούς του Συμβούλους, στο Αρχηγείο, παρουσία του Προϊστάμενου του Κλάδου Οικονομοτεχνικών και Πληροφορικής Ντζιοβάρα Παναγιώτη ,του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Χρηματικού Λιάρου Δ. και της Υποδ/ντριας Χρηματικού κας Βαργιαμήδου Αθ., όπου και ελπίζουμε ότι τέθηκαν οι σωστές βάσεις και υπήρξε εκατέρωθεν η ενημέρωση, ώστε η πιο πάνω λαϊκή ρήση να διαψευστεί.
Το πρόβλημα
Αδιαμφισβήτητα ο ν. 4575/2018 δημιουργεί την εμπλοκή που δημιουργείται στην καταβολή του υπολοίπου των δικαιούμενων αναδρομικών αποδοχών στους ΕΦ και προερχομένων εξ αυτών αστυνομικών.
Το πρόβλημα οδηγήθηκε σε αδιέξοδο ύστερα και από την υπ’ αριθ. 2/ 88411/ΔΕΠ από 4-12-2018 κ.υ.α. με τις αντιφατικές και εντελώς ακατανόητες διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 1 και 5 αυτής.
Άρθρο 1 παρ. 1
"Το χρηματικό ποσό που απορρέει από τις διατάξειςτης παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4575/2018 (Α’ 192)
Άρθρο 10 ν. 4575/2018
Καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού στα στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας
1. Στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και για όσο χρόνο αυτά ήταν εν ενεργεία κατά το χρονικό διάστημα από 1.8.2012 έως και 31.12.2016, καταβάλλεται εφάπαξ χρηματικό ποσό, που αντιστοιχεί στη διαφορά μεταξύ των μηνιαίων αποδοχών που θα δικαιούνταν να λάβουν με βάση τις ισχύουσες κατά την 31.7.2012 μισθολογικές διατάξεις και των μηνιαίων αποδοχών που πράγματι τους κατεβλήθησαν με βάση το άρθρο 86 του ν. 4307/2014 (Α’ 246). Το χρηματικό ποσό του προηγούμενου εδαφίου υπολογίζεται με αναφορά στο χρονικό διάστημα από 1.8.2012 έως και 31.12.2016.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθορίζεται ο χρόνος, η διαδικασία, οι προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις κρατήσεις και κάθε άλλο αναγκαίο ζήτημα σχετικά με την καταβολή του ποσού της προηγούμενης παραγράφου.
3. Οι διατάξεις του παρόντος δεν επηρεάζουν τις αποδοχές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, οι οποίες έχουν ληφθεί υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 155 του ν. 4472/2017 (Α’ 74).
για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και για όσο χρόνο αυτά ήταν στην ενέργεια, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως και 31-12-2016, θα καταβληθεί εφάπαξ μέχρι την 27-1-2019. Στις περιπτώσεις που κατά τους σχετικούς υπολογισμούς προκύψει, συνολικά, αρνητικό χρηματικό ποσό αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη."
Εάν πράγματι η ερμηνεία και η βούληση του Αρχηγείου κινούνται σε θετικό πρόσημο, δηλαδή στην πραγματική αποκατάσταση των αποδοχών των Ε.Φ και προερχομένων εξ αυτών αστυνομικών που μειώθηκαν δυνάμει αντισυνταγματικών νόμων, τότε θα πρέπει να μας εξηγήσει το Αρχηγείο και οι κκ Υπουργοί, γιατί το δεύτερο μισό των αναδρομικών δεν είναι όχι μόνο ισόποσο με το πρώτο μισό του νόμου "ΣΑΜΑΡΑ" (Ν. 4307/2014 και 2/88371/ΔΕΠ κ.υ.α. Β΄ 3093/14), προστιθεμένου του υπολοίπου αναδρομικών, αλλά μηδενικό, ακόμη - ακόμη και αρνητικό!!!
Κάτι τέτοιο προσκρούει στη λογική, υπερβαίνει τους μαθηματικούς κανόνες και – ελπίζουμε- είναι αντίθετο με την πολιτική βούληση.
Κάτι ψελλίσματα περί διαφορετικής βάσης υπολογισμού των διαφορών αποδοχών, που στο νόμο Σαμαρά υπολογίζονται βάσει βασικού μισθού ενώ στον υπό εφαρμογή νόμο της παρούσας κυβέρνησης επί του συνόλου των αποδοχών, ασφαλώς δεν μπορούν να πείσουν κανένα.
Αν κάθε αρνητικός υπολογισμός δεν λαμβάνεται υπόψη (άρθρο 1 παρ. 1 εδάφιο δεύτερο της κ.υ.α.), τότε ποια η πραγματική και νομική σκοπιμότητα του άρθρου 5 της αυτής κ.υ.α.???
Άρθρο 5
"Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν εφαρμόζονται σε όσους ανήκαν, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως 31-12-2016, σε κατηγορίες προσωπικού, οι οποίες εξομοιώνονταν ή συνδέονταν μισθολογικά με τις αναφερόμενες στο άρθρο 1 όμοιες, πλην των μαθητών των σχολών αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των σχολών των Σωμάτων Ασφαλείας."
Ενημερωτικό Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας
Από το πρώτο λεπτό απαιτήσαμε την έκδοση ενημερωτικού εγγράφου, ώστε να δούμε την δικαιολογητική βάση του Αρχηγείου και των Οικονομικών Υπηρεσιών του, σε σχέση με το αποτέλεσμα της μη καταβολής των αναδρομικών ποσών σε μια τόσο μεγάλη μερίδα ενστόλων. Γνωρίζουμε ότι είναι ολοκληρωμένο και είναι εκτενές σε περιεχόμενο, μιας και μας επιδείχθηκε, χωρίς ακόμη όμως να μας έχει παραδοθεί. Θα αποτελούσε και αποτελεί εργαλείο για το Σ.Ε.Φ.Ε.Α.Α για πλέον ολοκληρωμένη άποψη, ελπίζοντας άμεσα να μας δοθεί. Ο χρόνος όμως είναι πολύτιμος και πρέπει να κινηθούμε με όσα μέσα έχουμε στη διάθεση μας.
Λύσεις υπάρχουν
Είτε νομοθετική είτε κανονιστική πρωτοβουλία μπορούν να θεραπεύσουν την αστοχία των νομοθετημάτων, να εκφράσουν αυθεντικά την πολιτική βούληση και να αποκαταστήσουν τις γλίσχρες αποδοχές των Ε.Φ. και προερχομένων εξ αυτών αστυνομικών, σε ένα στοιχειωδώς αξιοπρεπές επίπεδο για τη διαβίωσή τους.
Η μέχρι στιγμής παρουσία του Σωματείου μας στο Αρχηγείο, υπογραμμίζει την απόλυτη διάθεσή του για παροχή κάθε συνδρομής σε νομικό και τεχνικό επίπεδο, για την εξεύρεση λύσης που επαναλαμβάνουμε ότι υπάρχει και προτείνουμε. Έχει άλλωστε ζητηθεί συνάντηση με τις πολιτικές Προϊσταμένους του Υπουργείου μας, εκτιμώντας ότι υπάρχουν θετικές συνθήκες για συνεργασία που θα οδηγήσουν σε μια δίκαιη αποκατάσταση.
ΜΠΛΕ ΓΙΛΕΚΑ
Προειδοποιούμε όμως, ότι η διάθεση συνεργασίας μας και η εκ προοιμίου πεποίθησή μας για άμεση και θετική ανταπόκριση του Υπουργείου, να μην εκληφθεί σε καμία περίπτωση ως διάθεση συμβιβασμού ή αναστολής μαχητικών κινητοποιήσεων ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΜΠΛΕ ΓΙΛΕΚΑ (τα ΥΠΗΡΕΣ. ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΑ) ακόμη και μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων από μία κατηγορία φρουρών του νόμου που αποτελεί την αιχμή του δόρατος, της μάχιμης αστυνόμευσης, που στο σύνολό τους αντιμετωπίζουν καθημερινά τον κίνδυνο.
https://www.protothema.gr/
Στην ανακοίνωση με την οποία προαναγγέλλουν τις συγκεντρώσεις με τα υπηρεσιακά αλεξίσφαιρα γιλέκα τους, οι ειδικοί φρουροί κάνουν λόγο για σειρά επικοινωνιών με στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αλλά και υψηλόβαθμους αστυνομικούς.
Ζητούν, δε, νομοθετικές και κανονιστικές πρωτοβουλίες ώστε να «θεραπευτούν» την αστοχία των νομοθετημάτων όπως είχε προαναγγείλει ο πρόεδρος του σωματείου στο ΘΕΜΑ 104,6 από την Τρίτη.
Η ανακοίνωση του Σωματείου Ειδικών Φρουρών έχει ως εξής:
«Εκεί που μας χρωστάγανε μας παίρνουν και το βόδι…»
(Μέχρις στιγμής τουλάχιστον…)
Μέχρι πριν λίγη ώρα κορυφώθηκαν μια σειρά επικοινωνιών και συναντήσεων, όπως με στελέχη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (γραφείο κας Υπουργού),με τελευταία την σημερινή έκτακτη συνάντηση που πραγματοποίησε το προεδρείο του Σ.Ε.Φ.Ε.Α.Α., με τους τεχνικούς του Συμβούλους, στο Αρχηγείο, παρουσία του Προϊστάμενου του Κλάδου Οικονομοτεχνικών και Πληροφορικής Ντζιοβάρα Παναγιώτη ,του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Χρηματικού Λιάρου Δ. και της Υποδ/ντριας Χρηματικού κας Βαργιαμήδου Αθ., όπου και ελπίζουμε ότι τέθηκαν οι σωστές βάσεις και υπήρξε εκατέρωθεν η ενημέρωση, ώστε η πιο πάνω λαϊκή ρήση να διαψευστεί.
Το πρόβλημα
Αδιαμφισβήτητα ο ν. 4575/2018 δημιουργεί την εμπλοκή που δημιουργείται στην καταβολή του υπολοίπου των δικαιούμενων αναδρομικών αποδοχών στους ΕΦ και προερχομένων εξ αυτών αστυνομικών.
Το πρόβλημα οδηγήθηκε σε αδιέξοδο ύστερα και από την υπ’ αριθ. 2/ 88411/ΔΕΠ από 4-12-2018 κ.υ.α. με τις αντιφατικές και εντελώς ακατανόητες διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 1 και 5 αυτής.
Άρθρο 1 παρ. 1
"Το χρηματικό ποσό που απορρέει από τις διατάξειςτης παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4575/2018 (Α’ 192)
Άρθρο 10 ν. 4575/2018
Καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού στα στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας
1. Στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και για όσο χρόνο αυτά ήταν εν ενεργεία κατά το χρονικό διάστημα από 1.8.2012 έως και 31.12.2016, καταβάλλεται εφάπαξ χρηματικό ποσό, που αντιστοιχεί στη διαφορά μεταξύ των μηνιαίων αποδοχών που θα δικαιούνταν να λάβουν με βάση τις ισχύουσες κατά την 31.7.2012 μισθολογικές διατάξεις και των μηνιαίων αποδοχών που πράγματι τους κατεβλήθησαν με βάση το άρθρο 86 του ν. 4307/2014 (Α’ 246). Το χρηματικό ποσό του προηγούμενου εδαφίου υπολογίζεται με αναφορά στο χρονικό διάστημα από 1.8.2012 έως και 31.12.2016.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθορίζεται ο χρόνος, η διαδικασία, οι προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις κρατήσεις και κάθε άλλο αναγκαίο ζήτημα σχετικά με την καταβολή του ποσού της προηγούμενης παραγράφου.
3. Οι διατάξεις του παρόντος δεν επηρεάζουν τις αποδοχές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, οι οποίες έχουν ληφθεί υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 155 του ν. 4472/2017 (Α’ 74).
για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και για όσο χρόνο αυτά ήταν στην ενέργεια, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως και 31-12-2016, θα καταβληθεί εφάπαξ μέχρι την 27-1-2019. Στις περιπτώσεις που κατά τους σχετικούς υπολογισμούς προκύψει, συνολικά, αρνητικό χρηματικό ποσό αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη."
Εάν πράγματι η ερμηνεία και η βούληση του Αρχηγείου κινούνται σε θετικό πρόσημο, δηλαδή στην πραγματική αποκατάσταση των αποδοχών των Ε.Φ και προερχομένων εξ αυτών αστυνομικών που μειώθηκαν δυνάμει αντισυνταγματικών νόμων, τότε θα πρέπει να μας εξηγήσει το Αρχηγείο και οι κκ Υπουργοί, γιατί το δεύτερο μισό των αναδρομικών δεν είναι όχι μόνο ισόποσο με το πρώτο μισό του νόμου "ΣΑΜΑΡΑ" (Ν. 4307/2014 και 2/88371/ΔΕΠ κ.υ.α. Β΄ 3093/14), προστιθεμένου του υπολοίπου αναδρομικών, αλλά μηδενικό, ακόμη - ακόμη και αρνητικό!!!
Κάτι τέτοιο προσκρούει στη λογική, υπερβαίνει τους μαθηματικούς κανόνες και – ελπίζουμε- είναι αντίθετο με την πολιτική βούληση.
Κάτι ψελλίσματα περί διαφορετικής βάσης υπολογισμού των διαφορών αποδοχών, που στο νόμο Σαμαρά υπολογίζονται βάσει βασικού μισθού ενώ στον υπό εφαρμογή νόμο της παρούσας κυβέρνησης επί του συνόλου των αποδοχών, ασφαλώς δεν μπορούν να πείσουν κανένα.
Αν κάθε αρνητικός υπολογισμός δεν λαμβάνεται υπόψη (άρθρο 1 παρ. 1 εδάφιο δεύτερο της κ.υ.α.), τότε ποια η πραγματική και νομική σκοπιμότητα του άρθρου 5 της αυτής κ.υ.α.???
Άρθρο 5
"Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν εφαρμόζονται σε όσους ανήκαν, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως 31-12-2016, σε κατηγορίες προσωπικού, οι οποίες εξομοιώνονταν ή συνδέονταν μισθολογικά με τις αναφερόμενες στο άρθρο 1 όμοιες, πλην των μαθητών των σχολών αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των σχολών των Σωμάτων Ασφαλείας."
Ενημερωτικό Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας
Από το πρώτο λεπτό απαιτήσαμε την έκδοση ενημερωτικού εγγράφου, ώστε να δούμε την δικαιολογητική βάση του Αρχηγείου και των Οικονομικών Υπηρεσιών του, σε σχέση με το αποτέλεσμα της μη καταβολής των αναδρομικών ποσών σε μια τόσο μεγάλη μερίδα ενστόλων. Γνωρίζουμε ότι είναι ολοκληρωμένο και είναι εκτενές σε περιεχόμενο, μιας και μας επιδείχθηκε, χωρίς ακόμη όμως να μας έχει παραδοθεί. Θα αποτελούσε και αποτελεί εργαλείο για το Σ.Ε.Φ.Ε.Α.Α για πλέον ολοκληρωμένη άποψη, ελπίζοντας άμεσα να μας δοθεί. Ο χρόνος όμως είναι πολύτιμος και πρέπει να κινηθούμε με όσα μέσα έχουμε στη διάθεση μας.
Λύσεις υπάρχουν
Είτε νομοθετική είτε κανονιστική πρωτοβουλία μπορούν να θεραπεύσουν την αστοχία των νομοθετημάτων, να εκφράσουν αυθεντικά την πολιτική βούληση και να αποκαταστήσουν τις γλίσχρες αποδοχές των Ε.Φ. και προερχομένων εξ αυτών αστυνομικών, σε ένα στοιχειωδώς αξιοπρεπές επίπεδο για τη διαβίωσή τους.
Η μέχρι στιγμής παρουσία του Σωματείου μας στο Αρχηγείο, υπογραμμίζει την απόλυτη διάθεσή του για παροχή κάθε συνδρομής σε νομικό και τεχνικό επίπεδο, για την εξεύρεση λύσης που επαναλαμβάνουμε ότι υπάρχει και προτείνουμε. Έχει άλλωστε ζητηθεί συνάντηση με τις πολιτικές Προϊσταμένους του Υπουργείου μας, εκτιμώντας ότι υπάρχουν θετικές συνθήκες για συνεργασία που θα οδηγήσουν σε μια δίκαιη αποκατάσταση.
ΜΠΛΕ ΓΙΛΕΚΑ
Προειδοποιούμε όμως, ότι η διάθεση συνεργασίας μας και η εκ προοιμίου πεποίθησή μας για άμεση και θετική ανταπόκριση του Υπουργείου, να μην εκληφθεί σε καμία περίπτωση ως διάθεση συμβιβασμού ή αναστολής μαχητικών κινητοποιήσεων ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΜΠΛΕ ΓΙΛΕΚΑ (τα ΥΠΗΡΕΣ. ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΑ) ακόμη και μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων από μία κατηγορία φρουρών του νόμου που αποτελεί την αιχμή του δόρατος, της μάχιμης αστυνόμευσης, που στο σύνολό τους αντιμετωπίζουν καθημερινά τον κίνδυνο.
https://www.protothema.gr/
Εμεις που δεν εχουμε αλεξισφαιρα γιλεκα θα διεκδικησουμε τα κλεμενα απο
ΑπάντησηΔιαγραφήτις συνταξεις μας με τα σωβρακα γιατι αυτα μας απομειναν