Αλαλούμ αναμένεται να προκληθεί από σήμερα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας και αυτό γιατί ο ΟΑΣΑ έδωσε γραμμή στους οδηγούς να ανοίγουν μόνο την μπροστινή πόρτα, προκειμένου να γίνεται από τη συγκεκριμένη είσοδο η επιβίβαση των επιβατών.
Το παράδοξο ωστόσο της υπόθεσης είναι πως δεν θα έχουν και τα ανάλογα «χρέη» ελεγκτών και έτσι όχι μόνο δεν θα σταματήσει η όποια λαθρεπιβίβαση αλλά θα υπάρξει και ταλαιπωρία, αφού η αναμονή στις στάσεις θα είναι μεγάλη.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, το μέτρο πρόκειται να εφαρμοστεί στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή. Οπως εξήγησε, το ΥΠΟΜΕΔΙ έχει προτείνει ήδη στους οδηγούς – λαμβάνοντας ένα επιπλέον εισόδημα – να ελέγχουν ποιοι χτυπούν εισιτήριο και ποιοι όχι.
Από την πλευρά τους πάντως οι εργαζόμενοι αναφέρουν στον Ελεύθερο Τύπο ότι δεν προτίθενται να ακούσουν τις οδηγίες που έδωσε ο Οργανισμός αφενός γιατί δεν είναι σαφείς και αφετέρου διότι εκτιμούν πως όλο αυτό θα προκαλέσει την οργή των πολιτών λόγω των ανάλογων καθυστερήσεων που θα υπάρξουν.
Μάλιστα, τονίζουν χαρακτηριστικά πως από τη στιγμή που ένα λεωφορείο έχει τουλάχιστον τρία ακυρωτικά μηχανήματα και ο ΟΑΣΑ με το μέτρο αυτό προωθεί την επικύρωση συγκεκριμένα σε ένα, δηλαδή στο μπροστινό, σημαίνει πως όλα τα υπόλοιπα απλώς τοποθετήθηκαν χωρίς ουσιαστικό λόγο.«Εχοντας λοιπόν αυτό ως δεδομένο, να υποθέσουμε πως κατασπατάλησαν χρήματα, την ίδια ώρα που εμείς φωνάζουμε για ελλείψεις σε βασικά ανταλλακτικά;», αναφέρουν με έμφαση.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, με το σταδιακό κλείσιμο των θυρών στις γραμμές 1, 2 και 3 του μετρό, έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση εσόδων και στις οδικές συγκοινωνίες. Μόνο για τον Μάιο, κάθε εβδομάδα υπήρχε αύξηση της τάξεως του 8%. Αυτό συνέβη κυρίως γιατί οι περισσότερες διαδρομές είναι μετεπιβίβασης (χρησιμοποίησαν μετρό και συνέχισαν με το ίδιο κόμιστρο σε λεωφορείο).
Παράλληλα, φαίνεται πως οι πολίτες έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν την ιδέα της λαθρεπιβίβασης, παρά το γεγονός ότι ουσιαστικοί έλεγχοι έχουν να γίνουν εδώ και τρία χρόνια.
Σήμερα στο κυνήγι της εισιτηριοδιαφυγής βρίσκονται μόνο 15 ελεγκτές για όλο το λεκανοπέδιο, ενώ τον τελευταίο μήνα 65 υπάλληλοι της ΟΣΥ (μερίδα εργαζομένων που βρισκόταν μέχρι πρότινος στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού) εκπαιδεύονται προκειμένου να συνεισφέρουν στον έλεγχο επικύρωσης κομίστρων.
Οπως αναφέρουν υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΑΣΑ στον «Ε.Τ.», το αμέσως προσεχές διάστημα οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι θα προμηθεύονται από την υπηρεσία τους καθημερινά ένα διαφορετικό πλάνο με τις γραμμές που θα κάνουν επιτόπιους ελέγχους.
Ειδικότερα, ένας ελεγκτής στη βάρδια του θα μπαίνει στο λεωφορείο ή το τρόλεϊ, θα κάθεται για περίπου 2 – 4 στάσεις και θα ελέγχει από την πόρτα του οδηγού όσους επιβάτες εισέρχονται. Η πίσω πόρτα θα παραμένει κλειστή μέχρι να ανέβουν όλοι όσοι περιμένουν στη στάση, ενώ μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα ανοίγει για να γίνεται η αποβίβαση.
Βέβαια, μέχρι όλα τα παραπάνω να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή, θα παραμένει στη διακρατική ευχέρεια του εκάστοτε οδηγού αν θα συνεισφέρει στον έλεγχο των επιβατών.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 2/7/18
Το παράδοξο ωστόσο της υπόθεσης είναι πως δεν θα έχουν και τα ανάλογα «χρέη» ελεγκτών και έτσι όχι μόνο δεν θα σταματήσει η όποια λαθρεπιβίβαση αλλά θα υπάρξει και ταλαιπωρία, αφού η αναμονή στις στάσεις θα είναι μεγάλη.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, το μέτρο πρόκειται να εφαρμοστεί στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή. Οπως εξήγησε, το ΥΠΟΜΕΔΙ έχει προτείνει ήδη στους οδηγούς – λαμβάνοντας ένα επιπλέον εισόδημα – να ελέγχουν ποιοι χτυπούν εισιτήριο και ποιοι όχι.
Από την πλευρά τους πάντως οι εργαζόμενοι αναφέρουν στον Ελεύθερο Τύπο ότι δεν προτίθενται να ακούσουν τις οδηγίες που έδωσε ο Οργανισμός αφενός γιατί δεν είναι σαφείς και αφετέρου διότι εκτιμούν πως όλο αυτό θα προκαλέσει την οργή των πολιτών λόγω των ανάλογων καθυστερήσεων που θα υπάρξουν.
Μάλιστα, τονίζουν χαρακτηριστικά πως από τη στιγμή που ένα λεωφορείο έχει τουλάχιστον τρία ακυρωτικά μηχανήματα και ο ΟΑΣΑ με το μέτρο αυτό προωθεί την επικύρωση συγκεκριμένα σε ένα, δηλαδή στο μπροστινό, σημαίνει πως όλα τα υπόλοιπα απλώς τοποθετήθηκαν χωρίς ουσιαστικό λόγο.«Εχοντας λοιπόν αυτό ως δεδομένο, να υποθέσουμε πως κατασπατάλησαν χρήματα, την ίδια ώρα που εμείς φωνάζουμε για ελλείψεις σε βασικά ανταλλακτικά;», αναφέρουν με έμφαση.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, με το σταδιακό κλείσιμο των θυρών στις γραμμές 1, 2 και 3 του μετρό, έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση εσόδων και στις οδικές συγκοινωνίες. Μόνο για τον Μάιο, κάθε εβδομάδα υπήρχε αύξηση της τάξεως του 8%. Αυτό συνέβη κυρίως γιατί οι περισσότερες διαδρομές είναι μετεπιβίβασης (χρησιμοποίησαν μετρό και συνέχισαν με το ίδιο κόμιστρο σε λεωφορείο).
Παράλληλα, φαίνεται πως οι πολίτες έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν την ιδέα της λαθρεπιβίβασης, παρά το γεγονός ότι ουσιαστικοί έλεγχοι έχουν να γίνουν εδώ και τρία χρόνια.
Σήμερα στο κυνήγι της εισιτηριοδιαφυγής βρίσκονται μόνο 15 ελεγκτές για όλο το λεκανοπέδιο, ενώ τον τελευταίο μήνα 65 υπάλληλοι της ΟΣΥ (μερίδα εργαζομένων που βρισκόταν μέχρι πρότινος στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού) εκπαιδεύονται προκειμένου να συνεισφέρουν στον έλεγχο επικύρωσης κομίστρων.
Οπως αναφέρουν υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΑΣΑ στον «Ε.Τ.», το αμέσως προσεχές διάστημα οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι θα προμηθεύονται από την υπηρεσία τους καθημερινά ένα διαφορετικό πλάνο με τις γραμμές που θα κάνουν επιτόπιους ελέγχους.
Ειδικότερα, ένας ελεγκτής στη βάρδια του θα μπαίνει στο λεωφορείο ή το τρόλεϊ, θα κάθεται για περίπου 2 – 4 στάσεις και θα ελέγχει από την πόρτα του οδηγού όσους επιβάτες εισέρχονται. Η πίσω πόρτα θα παραμένει κλειστή μέχρι να ανέβουν όλοι όσοι περιμένουν στη στάση, ενώ μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα ανοίγει για να γίνεται η αποβίβαση.
Βέβαια, μέχρι όλα τα παραπάνω να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή, θα παραμένει στη διακρατική ευχέρεια του εκάστοτε οδηγού αν θα συνεισφέρει στον έλεγχο των επιβατών.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 2/7/18
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες