Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

Πτώση Mirage: Ο “νεκρός” ραδιοφάρος της Σκύρου που αν δούλευε ο Σμηναγός Μπαλταδώρος θα ζούσε (έγγραφα & βίντεο)

Ένας ειδικός εξηγεί γιατί η έλλειψη ραδιοφάρου μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή

Η τραγωδία με τη συντριβή του Mirage 2000-5 συγκλόνισε την ελληνική κοινή γνώμη και προβλημάτισε τους ειδικούς. Πολλοί απ΄ αυτούς τους ειδικούς -αεροπόρους και
εμπειρογνώμονες- άφησαν να εννοηθεί ότι τα αίτια της συντριβής θα πρέπει να αναζητηθούν στο έτσι κι αλλιώς τεράστιο ποσοστό του “ανθρώπινου παράγοντα” στον οποίο τελικά αποδίδονται τα περισσότερα αεροπορικά δυστυχήματα.

Παντού στον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα, ο “ανθρώπινος παράγοντας” ταυτίζεται με το “λάθος χειριστή”. Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως τις περισσότερες, αυτό να ΄ναι σωστό.

Ο “ανθρώπινος παράγοντας” όμως δεν μπορεί να αφορά μόνο στους χειριστές. Και δεν μπορεί πάντα να φταίνε μόνο αυτοί. Άνθρωποι εμπλέκονται σε μια πτήση χωρίς να ΄ναι στο πιλοτήριο. Και μπορεί δικά τους λάθη, παραλείψεις ή καθυστερήσεις να ΄χουν παίξει καθοριστικό ρόλο σ΄ ένα αεροπορικό δυστύχημα.

Στην περίπτωση του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου που σήμερα θα γιόρταζε την ονομαστική του εορτή, είναι εξαιρετικά πιθανό να βρισκόμαστε σε μια τέτοια περίπτωση ανθρώπινου λάθους που δεν βαρύνει όμως τον χειριστή!

Το Militaire.gr αποκαλύπτει σήμερα ένα έγγραφο που δεν είναι απόρρητο, ούτε μυστικό. Εντοπίστηκε από άνθρωπο που γνωρίζει καλά τα αεροπορικά θέματα κι έχει ασχοληθεί με διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων.

Αναζητώντας λοιπόν σε ανοιχτές πηγές αυτά που πρέπει κάθε εμπειρογνώμονας να ψάξει, πρώτα απ΄ όλα διαπίστωσε το πρώτο λάθος, που αν δεν υπήρχε, το Mirage 2000-5 του Γιώργου Μπαλταδώρου δεν θα είχε πέσει!

Ο ραδιοφάρος της Σκύρου λοιπόν που θα έδινε την απαραίτητη βοήθεια κατά τη προσέγγιση του Σμηναγού στο αεροδρόμιο, ήταν εκτός λειτουργίας όπως προκύπτει από το έγγραφο που δημοσιεύουμε. Ειδικά με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στη περιοχή, όπου η ορατότητα ήταν προβληματική, η λειτουργία του ραδιοφάρου ήταν κάτι παραπάνω από αναγκαία. Όπως προκύπτει από το έγγραφο υπάρχουν κι άλλες ελλείψεις στο αεροδρόμιο, οι οποίες όμως στο συγκεκριμένο συμβάν δεν έπαιξαν ρόλο.

Στο σχεδιάγραμμα που έχει φτιάξει άνθρωπος που έχει ασχοληθεί με διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων γίνεται σαφές πως ο ραδιοφάρος θα απέκλειε την τραγωδία με το Mirage 2000-5.


Το θέμα του ραδιοφάρου που ήταν εκτός λειτουργίας θα απασχολήσει ασφαλώς την επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα συντάξει το πόρισμα για τη συντριβή του αεροσκάφους. Το βέβαιο είναι πως αυτό το στοιχείο δείχνει ότι κανένας μας δεν πρέπει να βιάζεται και να ταυτίζει πάντα το “ανθρώπινο λάθος” με τον χειριστή ενός αεροσκάφους, ειδικά όταν αυτός δεν είναι πια στη ζωή και δεν μπορεί να μιλήσει.
https://www.militaire.gr/

Ένας ειδικός εξηγεί γιατί η έλλειψη ραδιοφάρου μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή



Η αποκάλυψη του προβλήματος του ραδιοφάρου στη Σκύρο και το πόσο αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην τραγωδία με τη πτώση του Mirage 2000-5 και το θάνατο του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, αναλύεται από έναν ειδικό.

Πόσο σημαντική ήταν αυτή η έλλειψη και ποια άλλα βοηθήματα υπήρχαν ή δεν υπήρχαν για τον χειριστή του αεροσκάφους.

Ο κ.Κωνσταντίνος Νομίδης Ηλεκτρονικός Μηχανικός και Πραγματογνώμων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών μιλά στο Militaire.gr για το θέμα, εξηγώντας γιατί είναι κρίσιμο στοιχείο ο ραδιοφάρος.

Επισημαίνει ότι αν λειτουργούσε δεν θα γινόταν το ατύχημα και υποστηρίζει ότι η πιθανότητα να έγινε λάθος από τον χειριστή περιορίζεται σημαντικά εξαιτίας αυτού του γεγονότος. Το όποιο χειριστικό λάθος,αν υπάρχει τέτοιο, προήλθε από άλλες αιτίες κι όχι από ευθύνη του χειριστή, υποστηρίζει ο κ.Νομίδης.

Τι ακριβώς συνέβη προφανώς θα το βρει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων και μόνο αυτή.Το αναφέρουμε αυτό γιατί με ανώνυμο μήνυμα μας πληροφόρησαν ότι υπήρχε “στρατιωτικός ραδιοφάρος” ο οποίος ήταν εν λειτουργία. Ποιες ήταν ακριβώς οι συνθήκες υπό τις οποίες έγινε το ατύχημα θα μας το πει μόνο το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων. Αν βέβαια το μάθουμε…
https://www.militaire.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες