Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

Ψηφίστηκε ο νέος ΚΟΚ με τα εισοδηματικά κριτήρια


Με τη θετική ψήφο των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ψηφίστηκε επί της αρχής σήμερα το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, οι διατάξεις του οποίου ρυθμίζουν και ζητήματα σχετικά με τη
λειτουργία των εταιρειών παροχής μεταφοράς επιβατών (Beat και Uber) και ζητήματα σχετικά με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Το νομοσχέδιο καταψήφισε η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι ενώ «παρών» δήλωσαν Χρυσή, Αυγή, ΚΚΕ και Ενωση Κεντρώων.

Επίσης, με πλειοψηφία εγκρίθηκαν και τα άρθρα που αφορούν ειδικά τις προαναφερόμενες εταιρείες, σε ονομαστική ψηφοφορία που είχαν αιτηθεί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Οπως προκύπτει από το σχετικό ηλεκτρονικό αρχείο υπέρ των συγκεκριμένων άρθρων ψήφισαν μεταξύ άλλων και οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής.

Στις προβλέψεις που αφορούν στον ΚΟΚ έγιναν ορισμένες τροποποιήσεις ύστερα από σχετικές παρατηρήσεις της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής πάνω στο αρχικό κείμενο που είχε κατατεθεί από το υπουργείο Υποδομών.

Παρά το γεγονός ότι η αρχική πρόβλεψη ήθελε τα περιβόητα εισοδηματικά κριτήρια στην επιβολή προστίμων να μετατίθενται σε δεύτερο χρόνο με την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, η επιστημονική επιτροπή της Βουλής αποφάνθηκε ότι δεν μπορεί το ύψος των προστίμων να ορίζεται από υπουργική απόφαση.

Ετσι διευκρινίζεται μέσα στο σχέδιο νόμου ότι τα πρόστιμα μειώνονται κατά 40% στο σύνολό τους (με ορισμένες εξαιρέσεις), αλλά διπλασιάζονται για τους παραβάτες που εμφανίζουν εισόδημα από 50.001-100.000 ευρώ, ενώ τριπλασιάζεται για εκείνους με εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ. Το ακέραιο του προστίμου θα καταβάλλουν μόνοι οι παραβάτες με εισοδήματα έως 50.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι δυνάμεις της Τροχαίας θα διαθέτουν ηλεκτρονικές συσκευές για τον καταλογισμό των προστίμων, μέσω των οποίων (θα είναι διασυνδεδεμένες με τις βάσεις δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών) θα ενημερώνονται για την κατηγορία εισοδήματος στην οποία ανήκει ο παραβάτης.

Παρά το γεγονός ότι στελέχη του υπουργείου Υποδομών διευκρινίζουν ότι οι αστυνομικοί δεν θα έχουν πρόσβαση στα ακριβή στοιχεία εισοδήματος των παραβατών και μόνο το γεγονός ότι θα γνωρίζουν σε ποια από τις τρεις κατηγορίες εισοδήματος αρκεί για να τεθεί ζήτημα παραβίασης προσωπικών δεδομένων.

Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα στην καλύτερη περίπτωση αυτή η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη το φθινόπωρο. Ωστόσο εκτιμάται ότι θα προηγηθούν προσφυγές με επίκεντρο τα προσωπικά δεδομένα των παραβατών.

Συνολικά οι ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ προβλέπουν ότι εξαιρούνται της μείωσης του προστίμου οι παραβάσεις που κρίνονται επικίνδυνες για την ανθρώπινη ζωή (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση στοπ και ερυθρού σηματοδότη κ.α.). Ταυτόχρονα καταργείται η έκπτωση ύψους 50% για την εξόφληση προστίμου εντός 10 ημερών.

Οι βασικές προβλέψεις

Η βασική αλλαγή στη φιλοσοφία του ΚΟΚ αφορά στο ύψος των προστίμων το οποίο μειώνεται κατά 40% για ορισμένες παραβάσεις καθώς επίσης και η απάλειψη της παροχής έκπτωσης για την καταβολή του προστίμου εντός 10ημέρου από τον καταλογισμό του.

Παράλληλα κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις σε υψηλής, μεσαίας και χαμηλής επικινδυνότητας. Τα πρόστιμα για της χαμηλής επικινδυνότητας παραβάσεις διαμορφώνονται μέχρι 100 ευρώ, για της μεσαίας από 101 έως 300 ευρώ και για της υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις από 301 έως 600 ευρώ. Δύο πρόσθετες κατηγορίες αφορούν στις πολύ υψηλής συχνότητας παραβάσεις και αυτές της αντικοινωνικής συμπεριφοράς.

Για τις δύο αυτές κατηγορίες θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες. Επίσης παραβάσεις που αφορούν σε χρήση κινητού την ώρα της οδήγησης, τη χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη μη χρήση ζώνη ασφαλείας ή κράνους, τη χρήση κράνους και τη ρίψη τσιγάρου, τιμωρούνται με αφαίρεση πινακίδων και άδειας για 60 ημέρες.

http://www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες