Με 2.445 κουτιά που περιείχαν 24.500.000 εκατ. λαθραία τσιγάρα, ήταν φορτωμένο -στα τέσσερα κοντέινερ που μετέφερε- το μικρό φορτηγό πλοίο Daslis με σημαία Τόνγκο,
που ακινητοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης ύστερα από συντονισμένη επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος στα ανοιχτά της Γυάρου.
Το σύνολο των διαφυγόντων δασμών του φορτίου, σύμφωνα με τις τελωνειακές Αρχές, ανέρχεται στο ποσό των 4.702.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τις διωκτικές Αρχές, το πλοίο επαρακολουθείτο από τον Νοέμβριο και το φορτίο θα ξεφορτώνονταν σε απόκρυμνη παραλία των νοτίων προαστίων. Ένα μέρος από τα τσιγάρα θα κατέληγε στην ελληνική αγορά και το υπόλοιπο θα μεταφερόταν στη Μ. Βρετανία.
Το πλοίο, που είχε κλειστό το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης (AIS), προκειμένου να μην μπορεί να εντοπιστεί από τις διωκτικές Αρχές, είχε αποπλεύσει από τη Βηρυτό του Λιβάνου με 6 Αιγύπτιους πλήρωμα και είχε τελικό προορισμό την Οδησσό.
Οι Αιγύπτιοι -δύο εκ των οποίων (πλοίαρχος, πρώτος μηχανικός) έφεραν και πλαστά πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας- θα οδηγηθούν το μεσημέρι στον εισαγγελέα Σύρου για παραβάσεις του εθνικού τελωνειακού κώδικα και για λαθρεμπορία τσιγάρων.
Κατά τη διάρκεια της προανάκρισης ο πλοίαρχος δεν έδωσε επαρκείς εξηγήσεις για τον προορισμό του φορτίου με αποτέλεσμα να μην καταστεί δυνατός ο εντοπισμός του αποστολέα και παραλήπτη του, ενώ αναφορικά με το σύστημα αναγνώρισης του πλοίου επικαλέστηκε δυσλειτουργία και βλάβη.
Επίσης, η πορεία του πλοίου δεν ήταν ενδεδειγμένη για την ολοκλήρωση του ταξιδιού, ενώ δεν βρέθηκαν χάρτες της θαλάσσιας διαδρομής.
Επιπλέον, διενεργήθηκε επιθεώρηση στο πλοίο και διαπιστώθηκαν 25 παρατηρήσεις εκ των οποίων οι 22 επισύρουν την ποινή της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου.
Το Daslis οδηγήθηκε χθες στα ναυπηγεία του Νεωρίου, προκειμένου με τη χρήση γερανού και τη συνδρομή εργαζομένων του ναυπηγείου να ξεφορτωθούν τα τέσσερα κοντέινερ που είχε πάνω του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το συγκεκριμένο πλοίο είχε απασχολήσει τις Αρχές και το 2015 στην Κρήτη με υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. Τότε το σκάφος ονομαζόταν Rozetta κι ενώ βρισκόταν ανοιχτά της Ιεράπετρας, το πλήρωμα που αντιλήφθηκε ότι επαρακολουθείτο, άρχισε να πετάει τις κούτες με τα λαθραία τσιγάρα στη θάλασσα.
Το παράνομο φορτίο έγινε αντιληπτό από ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος 5,5 ναυτικά μίλια νότια της Ιεράπετρας, κατά τη διαδικασία της εκφόρτωσής του από το μικρό φορτηγό πλοίο σε αλιευτικό σκάφος.
Από την έρευνα του 2015, είχαν εντοπιστεί το αλιευτικό σκάφος, αλλά και 2.092 κούτες τσιγάρων, τις οποίες είχαν πετάξει στη θάλασσα τα δύο μέλη του πληρώματος του αλιευτικού, μόλις είδαν τους λιμενικούς να πλησιάζουν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
που ακινητοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης ύστερα από συντονισμένη επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος στα ανοιχτά της Γυάρου.
Το σύνολο των διαφυγόντων δασμών του φορτίου, σύμφωνα με τις τελωνειακές Αρχές, ανέρχεται στο ποσό των 4.702.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τις διωκτικές Αρχές, το πλοίο επαρακολουθείτο από τον Νοέμβριο και το φορτίο θα ξεφορτώνονταν σε απόκρυμνη παραλία των νοτίων προαστίων. Ένα μέρος από τα τσιγάρα θα κατέληγε στην ελληνική αγορά και το υπόλοιπο θα μεταφερόταν στη Μ. Βρετανία.
Το πλοίο, που είχε κλειστό το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης (AIS), προκειμένου να μην μπορεί να εντοπιστεί από τις διωκτικές Αρχές, είχε αποπλεύσει από τη Βηρυτό του Λιβάνου με 6 Αιγύπτιους πλήρωμα και είχε τελικό προορισμό την Οδησσό.
Οι Αιγύπτιοι -δύο εκ των οποίων (πλοίαρχος, πρώτος μηχανικός) έφεραν και πλαστά πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας- θα οδηγηθούν το μεσημέρι στον εισαγγελέα Σύρου για παραβάσεις του εθνικού τελωνειακού κώδικα και για λαθρεμπορία τσιγάρων.
Κατά τη διάρκεια της προανάκρισης ο πλοίαρχος δεν έδωσε επαρκείς εξηγήσεις για τον προορισμό του φορτίου με αποτέλεσμα να μην καταστεί δυνατός ο εντοπισμός του αποστολέα και παραλήπτη του, ενώ αναφορικά με το σύστημα αναγνώρισης του πλοίου επικαλέστηκε δυσλειτουργία και βλάβη.
Επίσης, η πορεία του πλοίου δεν ήταν ενδεδειγμένη για την ολοκλήρωση του ταξιδιού, ενώ δεν βρέθηκαν χάρτες της θαλάσσιας διαδρομής.
Επιπλέον, διενεργήθηκε επιθεώρηση στο πλοίο και διαπιστώθηκαν 25 παρατηρήσεις εκ των οποίων οι 22 επισύρουν την ποινή της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου.
Το Daslis οδηγήθηκε χθες στα ναυπηγεία του Νεωρίου, προκειμένου με τη χρήση γερανού και τη συνδρομή εργαζομένων του ναυπηγείου να ξεφορτωθούν τα τέσσερα κοντέινερ που είχε πάνω του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το συγκεκριμένο πλοίο είχε απασχολήσει τις Αρχές και το 2015 στην Κρήτη με υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. Τότε το σκάφος ονομαζόταν Rozetta κι ενώ βρισκόταν ανοιχτά της Ιεράπετρας, το πλήρωμα που αντιλήφθηκε ότι επαρακολουθείτο, άρχισε να πετάει τις κούτες με τα λαθραία τσιγάρα στη θάλασσα.
Το παράνομο φορτίο έγινε αντιληπτό από ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος 5,5 ναυτικά μίλια νότια της Ιεράπετρας, κατά τη διαδικασία της εκφόρτωσής του από το μικρό φορτηγό πλοίο σε αλιευτικό σκάφος.
Από την έρευνα του 2015, είχαν εντοπιστεί το αλιευτικό σκάφος, αλλά και 2.092 κούτες τσιγάρων, τις οποίες είχαν πετάξει στη θάλασσα τα δύο μέλη του πληρώματος του αλιευτικού, μόλις είδαν τους λιμενικούς να πλησιάζουν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες