Τέλος στην ηλεκτροδότηση των νησιών Σύρου, Πάρου, Μυκόνου και Τήνου με ρυπογόνες πετρελαϊκές μονάδες και ελάφρυνση των καταναλωτών ηλεκτρικού ρεύματος περίπου
κατά 100 εκατ. ευρώ ετησίως βάζει η ολοκλήρωση της διασύνδεσής τους με το ηπειρωτικό σύστημα.
Περί τα τέλη Ιανουαρίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΑΔΜΗΕ, αναμένεται να γίνει «ηλέκτριση» του καλωδίου διασύνδεσης της Σύρου, της Πάρου και της Τήνου και μέσα στον Φεβρουάριο της Μυκόνου.
Πρόκειται για την πρώτη φάση διασύνδεσης των συγκεκριμένων νησιών που διασφαλίζει τη διακίνηση ισχύος μέχρι 170 MW, μέγεθος που μπορεί να καλύψει τη ζήτηση των νησιών για τα επόμενα 30-40 χρόνια. Με την έναρξη λειτουργίας της διασύνδεσης, οι αυτόνομοι πετρελαϊκοί σταθμοί στους οποίους στηρίζεται σήμερα η ηλεκτροδότηση των τεσσάρων νησιών, θα τεθούν σε κατάσταση ψυχρής εφεδρείας.
Τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στους κατοίκους των εν λόγω νησιών οι οποίοι πέραν των ρύπων από την καύση πετρελαίου και μαζούτ θα αποφύγουν και τις διακοπές ρεύματος τους θερινούς μήνες που ανεβαίνει η ζήτηση λόγω τουρισμού.
Επεκτείνονται στο σύνολο των καταναλωτών που επιβαρύνονται με το υψηλό κόστος ηλεκτροδότησής τους μέσω των χρεώσεων Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας, που σε ετήσια βάση για τα συγκεκριμένα νησιά ανέρχεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ και συνολικά για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά στα 600-800 εκατ. ευρώ.
Το μέσο κόστος παραγωγής των αυτόνομων πετρελαϊκών σταθμών της ΔΕΗ στα μη διασυνδεδεμένα νησιά τον Αύγουστο του 2017, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, διαμορφώθηκε στα 336,96 ευρώ η μεγαβατώρα, όταν το αντίστοιχο κόστος στο ηπειρωτικό σύστημα κυμάνθηκε στα 50 ευρώ η μεγαβατώρα.
Η διασύνδεση των Κυκλάδων ξεκινάει από το ΚΥΤ του Λαυρίου μέσω ενός υποβρυχίου τριπολικού καλωδίου μήκους 108 χλμ. που καταλήγει στη Σύρο. Από εκεί ένα υποβρύχιο καλώδιο μήκους 33 χλμ. καταλήγει στο βόρειο άκρο της Τήνου. Ενα δεύτερο καλώδιο μήκους 46 χλμ. συνδέει τη Σύρο με την Πάρο και ένα τρίτο μήκους 35 χλμ. τη Σύρο με τη Μύκονο.
Πρόκειται για την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του σχεδιασμού διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ. Ο σχεδιασμός που στηρίχθηκε σε μελέτη του 2005 και άρχισε να υλοποιείται από το 2009 με μεγάλες καθυστερήσεις περιλαμβάνει δύο ακόμη φάσεις.
Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει τη σύνδεση της Πάρου με τη Νάξο και τη σύνδεση της Νάξου με τη Μύκονο, καθώς και την αναβάθμιση της υφιστάμενης καλωδιακής σύνδεσης Ανδρου-Λιβαδιού (Ν. Εύβοια) και Ανδρου-Τήνου με την εγκατάσταση νέων υποβρυχίων καλωδίων.
Η ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του έργου στις αρχές του 2019 θα ενισχύσει την αξιοπιστία τροφοδότησης των συγκεκριμένων νησιών, καθώς διασφαλίζεται διπλή διασύνδεση. Η τρίτη φάση περιλαμβάνει την πόντιση και δεύτερου καλωδίου Λαυρίου-Σύρου και με την ολοκλήρωσή της το 2022 διασφαλίζεται η αξιοπιστία τροφοδοσίας υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Ο ΑΔΜΗΕ με ιδιοκτήτη πλέον την κινεζική State Grid και το ελληνικό Δημόσιο καλείται να υλοποιήσει και τη διασύνδεση της Κρήτης, μέσω της Πελοποννήσου «μικρή διασύνδεση» και της Αττικής «μεγάλη διασύνδεση».
Σε επόμενη φάση και έπειτα από απόφαση της ΡΑΕ αναμένεται ο σχεδιασμός για τη διασύνδεση 21 ακόμη νησιών σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και Βορειοανατολικό Αιγαίο.
http://www.kathimerini.gr/
κατά 100 εκατ. ευρώ ετησίως βάζει η ολοκλήρωση της διασύνδεσής τους με το ηπειρωτικό σύστημα.
Περί τα τέλη Ιανουαρίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΑΔΜΗΕ, αναμένεται να γίνει «ηλέκτριση» του καλωδίου διασύνδεσης της Σύρου, της Πάρου και της Τήνου και μέσα στον Φεβρουάριο της Μυκόνου.
Πρόκειται για την πρώτη φάση διασύνδεσης των συγκεκριμένων νησιών που διασφαλίζει τη διακίνηση ισχύος μέχρι 170 MW, μέγεθος που μπορεί να καλύψει τη ζήτηση των νησιών για τα επόμενα 30-40 χρόνια. Με την έναρξη λειτουργίας της διασύνδεσης, οι αυτόνομοι πετρελαϊκοί σταθμοί στους οποίους στηρίζεται σήμερα η ηλεκτροδότηση των τεσσάρων νησιών, θα τεθούν σε κατάσταση ψυχρής εφεδρείας.
Τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στους κατοίκους των εν λόγω νησιών οι οποίοι πέραν των ρύπων από την καύση πετρελαίου και μαζούτ θα αποφύγουν και τις διακοπές ρεύματος τους θερινούς μήνες που ανεβαίνει η ζήτηση λόγω τουρισμού.
Επεκτείνονται στο σύνολο των καταναλωτών που επιβαρύνονται με το υψηλό κόστος ηλεκτροδότησής τους μέσω των χρεώσεων Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας, που σε ετήσια βάση για τα συγκεκριμένα νησιά ανέρχεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ και συνολικά για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά στα 600-800 εκατ. ευρώ.
Το μέσο κόστος παραγωγής των αυτόνομων πετρελαϊκών σταθμών της ΔΕΗ στα μη διασυνδεδεμένα νησιά τον Αύγουστο του 2017, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, διαμορφώθηκε στα 336,96 ευρώ η μεγαβατώρα, όταν το αντίστοιχο κόστος στο ηπειρωτικό σύστημα κυμάνθηκε στα 50 ευρώ η μεγαβατώρα.
Η διασύνδεση των Κυκλάδων ξεκινάει από το ΚΥΤ του Λαυρίου μέσω ενός υποβρυχίου τριπολικού καλωδίου μήκους 108 χλμ. που καταλήγει στη Σύρο. Από εκεί ένα υποβρύχιο καλώδιο μήκους 33 χλμ. καταλήγει στο βόρειο άκρο της Τήνου. Ενα δεύτερο καλώδιο μήκους 46 χλμ. συνδέει τη Σύρο με την Πάρο και ένα τρίτο μήκους 35 χλμ. τη Σύρο με τη Μύκονο.
Πρόκειται για την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του σχεδιασμού διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ. Ο σχεδιασμός που στηρίχθηκε σε μελέτη του 2005 και άρχισε να υλοποιείται από το 2009 με μεγάλες καθυστερήσεις περιλαμβάνει δύο ακόμη φάσεις.
Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει τη σύνδεση της Πάρου με τη Νάξο και τη σύνδεση της Νάξου με τη Μύκονο, καθώς και την αναβάθμιση της υφιστάμενης καλωδιακής σύνδεσης Ανδρου-Λιβαδιού (Ν. Εύβοια) και Ανδρου-Τήνου με την εγκατάσταση νέων υποβρυχίων καλωδίων.
Η ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του έργου στις αρχές του 2019 θα ενισχύσει την αξιοπιστία τροφοδότησης των συγκεκριμένων νησιών, καθώς διασφαλίζεται διπλή διασύνδεση. Η τρίτη φάση περιλαμβάνει την πόντιση και δεύτερου καλωδίου Λαυρίου-Σύρου και με την ολοκλήρωσή της το 2022 διασφαλίζεται η αξιοπιστία τροφοδοσίας υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Ο ΑΔΜΗΕ με ιδιοκτήτη πλέον την κινεζική State Grid και το ελληνικό Δημόσιο καλείται να υλοποιήσει και τη διασύνδεση της Κρήτης, μέσω της Πελοποννήσου «μικρή διασύνδεση» και της Αττικής «μεγάλη διασύνδεση».
Σε επόμενη φάση και έπειτα από απόφαση της ΡΑΕ αναμένεται ο σχεδιασμός για τη διασύνδεση 21 ακόμη νησιών σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και Βορειοανατολικό Αιγαίο.
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες