Ετος σταθεροποίησης των τιμών με μικρές αυξητικές τάσεις στα ασφάλιστρα του κλάδου αυτοκινήτου εκτιμάται ότι θα είναι το 2018. Τα περιθώρια των μειώσεων στις τιμές έχουν
εξαντληθεί και η πλειονότητα των εταιρειών επανεξετάζει την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί, προχωρώντας σε δειλές αυξήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων και συγκεκριμένες περιοχές που συγκεντρώνουν υψηλά ποσοστά ζημιών.
Η διόρθωση των τιμών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, που έχουν υποχωρήσει κατά 40% την τελευταία πενταετία, είναι προ των πυλών καθώς όλοι οι δείκτες συνηγορούν ότι οι δυνατότητες για περαιτέρω συγκράτηση έχουν εξανεμιστεί.
Αυτό πιστοποιούν και τα στοιχεία για το 2016 που δημοσίευσε χθες η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, με βάση τα οποία ο συνολικός δείκτης ζημιών, όπως προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη και τα αποθέματα προηγούμενων ετών στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου, επιδεινώθηκε και διαμορφώθηκε στο 66,1% από 62,4% το 2015.
Η εξέλιξη αυτή καταγράφηκε παρά την αύξηση του αριθμού των ασφαλισμένων οχημάτων (από 4,2 εκατομμύρια οχήματα το 2015 σε 4,4 εκατομμύρια οχήματα το 2016) αλλά και τη μείωση του μέσου κόστους ζημίας από τα 1.420 ευρώ το 2015 στα 1.400 ευρώ το 2016.
Να σημειωθεί ότι οι εργασίες του κλάδου αυτοκινήτου μειώθηκαν στο 1 δισ. ευρώ το 2016 (από 1,1 δισ. ευρώ το 2015), γεγονός που σε συνδυασμό με την επιδείνωση του δείκτη ζημιών σημαίνει ότι οι εταιρείες πριμοδοτούν τη μείωση των ασφαλίστρων όχι μέσα από την αύξηση της παραγωγής, αλλά από τα αποθέματα των προηγούμενων ετών.
Ο έντονος ανταγωνισμός στον κλάδο αυτοκινήτου εκδηλώνεται κυρίως μέσα από τη μεταφορά μεγάλων χαρτοφυλακίων από μεγάλα ασφαλιστικά δίκτυα, που καρπώνονται με αυτό τον τρόπο υπέρογκες προμήθειες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά το γεγονός πως η ασφάλιση του αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική εκ του νόμου και το ασφαλιστικό προϊόν είναι τυποποιημένο, οι προμήθειες ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και το 30%.
Αν και το είδος της ασφάλισης δεν δικαιολογεί αυτό το ύψος των προμηθειών, η μεταφορά μεγάλων χαρτοφυλακίων από εταιρεία σε εταιρεία με τη μεσολάβηση μεγάλων ασφαλιστικών γραφείων συντηρεί τις στρεβλώσεις στην αγορά εις βάρος του υγιούς ανταγωνισμού και μιας πιο ορθολογικής τιμολόγησης με ποιοτικά χαρακτηριστικά από την οποία θα έβγαινε ωφελημένος ο ασφαλισμένος.
Από την ανάλυση των στοιχείων της ΕΑΕΕ προκύπτει ότι το 2016 οι ασφαλιστικές εταιρείες κατέβαλαν 586,9 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις σε 419.204 περιστατικά ζημιών. Από αυτά τα 290.451 περιστατικά αφορούσαν υλικές ζημιές που κόστισαν 295,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι αποζημιώσεις για 11.595 περιστατικά που είχαν σωματικές βλάβες, ανήλθαν σε 199,3 εκατ. ευρώ.
Αν και πιο «ζημιάρικα» αυτοκίνητα είναι τα επιβατικά Ι.Χ. που προκάλεσαν 321.150 ζημίες απορροφώντας και το 75,5% των αποζημιώσεων, η ανάλυση της ΕΑΕΕ δείχνει ότι από την άποψη του μέσου κόστους αποζημιώσεων τα πιο «ζημιάρικα» ήταν τα ενοικιαζόμενα Ι.Χ., που καταγράφουν τον υψηλότερο δείκτη ζημιών, δηλαδή τις υψηλότερες αποζημιώσεις σε σχέση με τα ασφάλιστρα.
Οι νομοί με τη μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών είναι η Αττική, η Αχαΐα, η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, αλλά οι νομοί που στοιχίζουν περισσότερο, δηλαδή καταγράφουν υψηλό κόστος μέσης ζημίας, εντοπίζονται στην Πελοπόννησο (Αργολίδα, Αρκαδία και Ηλεία), αλλά και διάσπαρτα σε άλλους νομούς της χώρας, όπως η Αρτα, η Ρόδος, η Ευρυτανία, η Χαλκιδική. Το μεγαλύτερο μέρος των ατυχημάτων, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα και στη μη χρήση ζώνης ή κράνους.
http://www.kathimerini.gr/
εξαντληθεί και η πλειονότητα των εταιρειών επανεξετάζει την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί, προχωρώντας σε δειλές αυξήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων και συγκεκριμένες περιοχές που συγκεντρώνουν υψηλά ποσοστά ζημιών.
Η διόρθωση των τιμών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, που έχουν υποχωρήσει κατά 40% την τελευταία πενταετία, είναι προ των πυλών καθώς όλοι οι δείκτες συνηγορούν ότι οι δυνατότητες για περαιτέρω συγκράτηση έχουν εξανεμιστεί.
Αυτό πιστοποιούν και τα στοιχεία για το 2016 που δημοσίευσε χθες η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, με βάση τα οποία ο συνολικός δείκτης ζημιών, όπως προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη και τα αποθέματα προηγούμενων ετών στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου, επιδεινώθηκε και διαμορφώθηκε στο 66,1% από 62,4% το 2015.
Η εξέλιξη αυτή καταγράφηκε παρά την αύξηση του αριθμού των ασφαλισμένων οχημάτων (από 4,2 εκατομμύρια οχήματα το 2015 σε 4,4 εκατομμύρια οχήματα το 2016) αλλά και τη μείωση του μέσου κόστους ζημίας από τα 1.420 ευρώ το 2015 στα 1.400 ευρώ το 2016.
Να σημειωθεί ότι οι εργασίες του κλάδου αυτοκινήτου μειώθηκαν στο 1 δισ. ευρώ το 2016 (από 1,1 δισ. ευρώ το 2015), γεγονός που σε συνδυασμό με την επιδείνωση του δείκτη ζημιών σημαίνει ότι οι εταιρείες πριμοδοτούν τη μείωση των ασφαλίστρων όχι μέσα από την αύξηση της παραγωγής, αλλά από τα αποθέματα των προηγούμενων ετών.
Ο έντονος ανταγωνισμός στον κλάδο αυτοκινήτου εκδηλώνεται κυρίως μέσα από τη μεταφορά μεγάλων χαρτοφυλακίων από μεγάλα ασφαλιστικά δίκτυα, που καρπώνονται με αυτό τον τρόπο υπέρογκες προμήθειες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά το γεγονός πως η ασφάλιση του αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική εκ του νόμου και το ασφαλιστικό προϊόν είναι τυποποιημένο, οι προμήθειες ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και το 30%.
Αν και το είδος της ασφάλισης δεν δικαιολογεί αυτό το ύψος των προμηθειών, η μεταφορά μεγάλων χαρτοφυλακίων από εταιρεία σε εταιρεία με τη μεσολάβηση μεγάλων ασφαλιστικών γραφείων συντηρεί τις στρεβλώσεις στην αγορά εις βάρος του υγιούς ανταγωνισμού και μιας πιο ορθολογικής τιμολόγησης με ποιοτικά χαρακτηριστικά από την οποία θα έβγαινε ωφελημένος ο ασφαλισμένος.
Από την ανάλυση των στοιχείων της ΕΑΕΕ προκύπτει ότι το 2016 οι ασφαλιστικές εταιρείες κατέβαλαν 586,9 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις σε 419.204 περιστατικά ζημιών. Από αυτά τα 290.451 περιστατικά αφορούσαν υλικές ζημιές που κόστισαν 295,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι αποζημιώσεις για 11.595 περιστατικά που είχαν σωματικές βλάβες, ανήλθαν σε 199,3 εκατ. ευρώ.
Αν και πιο «ζημιάρικα» αυτοκίνητα είναι τα επιβατικά Ι.Χ. που προκάλεσαν 321.150 ζημίες απορροφώντας και το 75,5% των αποζημιώσεων, η ανάλυση της ΕΑΕΕ δείχνει ότι από την άποψη του μέσου κόστους αποζημιώσεων τα πιο «ζημιάρικα» ήταν τα ενοικιαζόμενα Ι.Χ., που καταγράφουν τον υψηλότερο δείκτη ζημιών, δηλαδή τις υψηλότερες αποζημιώσεις σε σχέση με τα ασφάλιστρα.
Οι νομοί με τη μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών είναι η Αττική, η Αχαΐα, η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, αλλά οι νομοί που στοιχίζουν περισσότερο, δηλαδή καταγράφουν υψηλό κόστος μέσης ζημίας, εντοπίζονται στην Πελοπόννησο (Αργολίδα, Αρκαδία και Ηλεία), αλλά και διάσπαρτα σε άλλους νομούς της χώρας, όπως η Αρτα, η Ρόδος, η Ευρυτανία, η Χαλκιδική. Το μεγαλύτερο μέρος των ατυχημάτων, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα και στη μη χρήση ζώνης ή κράνους.
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες