Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

Μέχρι το τέλος του 2018 τα ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση


Εγκρίθηκε με σημερινή απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη η έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού για την «Εγκατάσταση
πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Στόχος είναι να εφαρμοστεί ένα ολότελα νέο σύστημα, το οποίο θα οδηγήσει σε κατάργηση των σταθμών διοδίων, όπως τους γνωρίζουμε σήμερα. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου του 2018, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί μετά τη δημοσίευση της περίληψης της Διακήρυξης στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ όπως εκτιμάται το σύστημα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 2018, αρχής γενομένης από την Εγνατία Οδό.

Παράλληλα έχει ήδη ξεκινήσει, μετά από πρόσκληση που απευθύνθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η διαδικασία διαβούλευσης με τους παραχωρησιούχους για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργούν με Συμβάσεις Παραχώρησης.

Υπενθυμίζεται πως οι παραχωρησιούχοι, όπως είχε επισημάνει η «Κ», ήταν επιφυλακτικοί απέναντι στο σχέδιο του υπουργείου. Ετσι, προχώρησαν σε διαφορετική κατεύθυνση, προτείνοντας (και σε μία περίπτωση εφαρμόζοντας) ένα σύστημα αναλογικής χρέωσης, με βάση τους σημερινούς πομποδέκτες.

Το σύστημα θα αφορά τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα και τα ΙΧ οχήματα.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων αδιάλειπτης ροής (free- flow), με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά και αναλογικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης- και μόνο με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου- Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας- Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διόδιου τέλους.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου το συγκεκριμένο σύστημα πλεονεκτεί σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο σύστημα χρέωσης, καθόσον εξασφαλίζει τη χρέωση του χρήστη αποκλειστικά με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο αφενός την προσαρμογή προς την ισχύουσα σχετική κοινοτική νομοθεσία, και αφετέρου τη μέγιστη δυνατή κοινωνική αποδοχή της.

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:

1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit- OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),

2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με τη χιλιομετρική αυτή απόσταση.

Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταφορών.

Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο (είσοδος- έξοδος) ενώ μετά την είσπραξη του διόδιου τέλους, τα στοιχεία θα διαγράφονται από το σύστημα για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

http://www.kathimerini.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες