Μετά τα πανηγυρικά εγκαίνια του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών - Αθηνών,σήμερα το μεσημέρι έρχεται η σειρά για το κόψιμο της κορδέλας στην Ιόνια Οδό.Θα δοθούν στην κυκλοφορία 37 χιλιόμετρα νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου.
Στις 14:30 σε πιο… στενο κύκλο θα δοθεί στην κυκλοφορία η σήραγγα της Κλόκοβας, η μεγαλύτερη στην Ιόνια Οδό και το τμήμα μέχρι το Κεφαλόβρυσο. Συνολικά θα δοθούν στην κυκλοφορία 37 χιλιόμετρα νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου και αν προσθέσουμε τα 59 χιλιόμετρα που ήδη λειτουργούν από τις 27 Δεκεμβρίου, τότε πλέον, από την Κλόκοβα μέχρι και την Παράκαμψη Αμφιλοχίας, θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία 96 χιλιόμετρα νέου δρόμου.
Επίσης προσθέτοντας και το τμήμα Άγιος Δημήτριος Άρτας-Πέρδικα Ιωαννίνων συνολικού μήκους 53χλμ, τότε στο σύνολο ης η Ιόνια Οδός θα λειτουργεί από τη Μεγάλη Τετάρτη 149χλμ από τα συνολικά 196χλμ.
Την παράδοση του νέου τμήματος στην κυκλοφορία θα κάνει ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και αμέσως μετά ο δρόμος θα ανοίξει για να εξυπηρετήσει τους ταξιδιώτες του Πάσχα. Ο άξονας της Ιόνιας Οδού διαθέτει 2 λωρίδες συν την λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση και ανισόπεδους κόμβους σε όλο το μήκος της.
Για τα υπόλοιπα υπό κατασκευή τμήματα, ο μέχρι σήμερα προγραμματισμός είναι την Πρωτομαγιά να δοθούν και τα πρώτα χιλιόμετρα από το Αντίρριο μέχρι την Κλόκοβα, ολοκληρώνοντας πλήρως το νότιο τμήμα που θα διαθέτει 100χλμ συνεχούς αυτοκινητόδρομου.
Για το καλοκαίρι προγραμματίζεται η ολοκλήρωση των 2 τελευταίων τμημάτων Αμφιλοχία-Άγιος Δημήτριος και Πέρδικα-Κοσμηρά που θα ολοκληρώσει πλήρως το έργο.
Το υπό παράδοση τμήμα διαθέτει 1 Ανισόπεδο Κόμβο (Μεσολογγίου) και 1 Ημικόμβο (Ευηνοχωρίου), και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:
- 4 γέφυρες με σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μήκος τη Γέφυρα Ευήνου ποταμού (μήκος 260μ. και ύψος βάθρων 35μ.)
- 2 δίδυμες σήραγγες: Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.900μ. και Καλυδώνας με συνολικό μήκος 1.240μ.
- 11 Άνω & 24 Κάτω διαβάσεις
- 1 Cut & Cover μήκους 97μ.
- 98 οχετοί
Πλέον με αυτά τα 97 χιλιόμετρα σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού από την περιοχή της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία δε θα ξεπερνά τα 45 λεπτά αντί της 1 ώρας και 15 λεπτών από το υπάρχον δίκτυο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού .
Οι οδηγοί με το που θα διασχίζουν τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου – Αντιρρίου) θα συναντούν μετά από λίγα χιλιόμετρα 2 κυκλικούς κόμβους. Ο ένας κόμβος θα τους οδηγεί στην είσοδο της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) και ο έτερος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τοπικές μετακινήσεις.
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι η διάνοιξη της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου, πραγματοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, εντός μόλις 13 μηνών, ενώ το δεύτερο ρεκόρ ήρθε με την παράδοση σε κυκλοφορία μέσα σε μόλις 24 μήνες! Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και από τα 4 μέτωπα. (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας).
Ανά 330μ. οι κλάδοι της σήραγγας ενώνονται, για λόγους ασφαλούς εκκένωσης, με συνδετήριες στοές διέλευσης πεζών, ενώ ανά κατεύθυνση έχουν κατασκευαστεί δύο εσοχές έκτακτης ανάγκης (parking) μήκους 50μ. συνοδευόμενες με σήραγγες αναστροφής οχημάτων. Επιπλέον, προ και μετά των μετώπων των σηράγγων, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, υπάρχει δυνατότητα αναστροφής στα αντίθετα ρεύματα.
Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι ήδη σε κυκλοφορία είναι και το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελλάδες Άρτας (Παράκαμψη Άρτας) έως Πέρδικα Ιωαννίνων (Δήμος Δωδώνης), συνολικού μήκους 53 χλμ. Με αυτό το τμήμα, ο χρόνος του ταξιδιού από Φιλιππιάδα σε Ιωάννινα μειώθηκε στο μισό. (30 λεπτά αντί 1 ώρα)
*Στην ελληνική μυθολογία ο Κένταυρος Νέσσος ήταν γιος του Ιξίωνα και της Νεφέλης και είχε λάβει μέρος στην πάλη του Φόλου με τον Ηρακλή. Αφού καταδιώχθηκε από τον ήρωα, ο Νέσσος εγκαταστάθηκε στις όχθες του ποταμού Ευήνου, όπου εργαζόταν ως περαματάρης, περνώντας πεζούς διαβάτες στην άλλη πλευρά του ποταμού πάνω στην πλάτη του.*
Με πληροφορίες από http://sinidisi.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες