Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Συνέντευξη Ιερώνυμου στον Παπαχελά: Αποκαλύψεις για Τσίπρα,Φίλη,Καμμένο,Χριστόδουλο - Τι είπε για ισλαμοποίηση και για Τζαμί στην Αθήνα (βίντεο)

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη

Σε μία εφ' όλης της ύλης συνέντευξή του ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μίλησε το βράδυ της Τρίτης στον Αλέξη Παπαχελά και την εκπομπή «Ιστορίες» του ΣΚΑΪ χωρίς να κρύψει την έντονη καχυποψία που υπάρχει μεταξύ του Υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη και του ιδίου. 

Επιπλέον έθιξε  θέματα όπως τον διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους, τον κίνδυνο ισλαμοποίησης αλλά και την ανέγερση τζαμιού στην Αθήνα.Αποκάλυψε δε τι του είπε ο Καμμένος το κρίσιμο βράδυ στο Μαξίμου.


Συγκεκριμένα ο Αρχιεπίσκοπος ανέφερε ότι «ο πρωθυπουργός στις συζητήσεις μας μου είπε και ξαναείπε ότι δε θα κάνουμε τίποτα, μολονότι είμαστε η Αριστερά αν δεν το συζητήσουμε και καταλήξουμε στο τι θέλουμε.

Δυστυχώς, ο κ. Φίλης -του ζητώ συγγνώμη και από αυτή τη θέση-, είναι ένας προβληματικός άνθρωπος. Άλλα λέει το βράδυ, άλλα λέει το πρωί. Είναι ασυνεπής. Και το λέω αυτό ως Αρχιεπίσκοπος. Είναι ασυνεπής στις σχέσεις του και στα λόγια του (...)

Ο κ. Φίλης θέλει να ορίσει τι θα διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία. Έχει το δικαίωμα ως υπουργός Παιδείας. Αλλά η Εκκλησία δεν έχει δικαίωμα να πει ποια είναι η πίστη της; Όταν βλέπει ότι όλα κατακρεμνίζονται και στο θέμα της Παιδείας και στο θέμα των σχέσεων, στις παραδόσεις μας, στην Ιστορία... Δεν έχει λόγο αυτή η Εκκλησία να πει πώς θέλει τα Θρησκευτικά;»

Ο κ. Ιερώνυμος τόνισε επίσης πως ενώ έφυγαν από το Μαξίμου όμορφα και ειρηνικά, τότε ο κ. Φίλης με τις δηλώσεις του τα άλλαξε όλα, αποκαλύπτοντας πως έγινε διαμαρτυρία στο γραφείο του πρωθυπουργού. Αποκάλυψε μάλιστα πως το γραφείο του πρωθυπουργού στην απάντησή του άδειασε πανηγυρικά τον υπουργό Παιδείας, κ. Φίλη, καθώς όπως ισχυρίστηκε ο Αρχιεπίσκοπος του απάντησαν: “μην ακούτε, αυτά που είπε ο Πρωθυπουργός, αυτά θα γίνουν. Οι απόψεις του κ. Φίλη είναι προσωπικές απόψεις”.

Για τη στάση του Πάνου Καμμένου στο θέμα που προέκυψε είπε «αν μου πείτε Μακαριότατε, δε συμφωνείτε, δε θέλετε, εγώ ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί». Και μάλιστα παρακάλεσε να μη φύγουμε από αυτόν τον χώρο. -σχεδόν μετά δακρύων- αν δε βρούμε λύση γιατί ο τόπος χρειάζεται συναίνεση για να προχωρήσουμε.

Για το χωρισμό εκκλησίας – κράτους: Στην Εκκλησία μας, στην Ορθοδοξία μας, δεν υπάρχει στην Αποστολή την ποιμαντική της Εκκλησίας, η λέξη χωρισμός. Χωρίζω ποιον; Το παιδί μου; Στην Ελλάδα, και παντού βέβαια, αλλά στην Ελλάδα, οι πολίτες δημιουργούν το Κράτος. Υπάρχει μία σχέση. Σημαίνει ότι υπάρχει μία μητρική σχέση μεταξύ της Εκκλησίας και του λαού μας. Ποιος θα μας χωρίσει;

Επίσης αρνητικός εμφανίστηκε στο θέμα της μισθοδοσίας του κλήρου, να βαρύνει δηλαδή αποκλειστικά την Εκκλησία και όχι το κράτος. Όπως είπε “εάν μας δώσει το Κράτος όλη την περιουσία, που μας έχει πάρει, όλη την περιουσία, είτε με συμβάσεις, με Νόμους, με ξέρω ‘γω οποιεσδήποτε νομικές διαδικασίες, τις δωρεές που έχουμε κάνει και ιδιαίτερα τις καταχρηστικές απαλλοτριώσεις από το 1920 – 1930, εάν μας τα δώσει αυτά τα πράγματα, μπορούσαμε να κάνουμε ό,τι έκαναν και οι Γερμανοί”.

Ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο λέγοντας πως σέβεται το έργο του παρόλο που ήταν πικραμένος για λόγους ουσιαστικούς σημειώνοντας πως είχε διαφορετική άποψη σε μερικά πράγματα. Ξεκαθάρισε ωστόσο πως δεν είναι του χαρακτήρα του να καλέσει τον κόσμο από το μπαλκόνι σε συγκεντρώσεις, επισημαίνοντας πως “δεν αγαπώ τα αίματα και δεν αρνήθηκα το διάλογο και το λόγο με όλους τους πολιτικούς”.

Οταν ρωτήθηκε εάν υπάρχουν ακραίοι στην Εκκλησία ο Αρχιεπίσκοπος ήταν αρνητικός λέγοντας πως “δεν έχουμε ούτε ακραίους ούτε Ταλιμπάν. Έχουμε ανθρώπους οι οποίοι βλέπουν με έναν άλλο τρόπο πολλά θέματα μεταξύ των οποίων και αυτό και θέλουν μία άλλη αντιμετώπιση”.

Συγκεκριμένα αναφερόμενος στον Μητροπολίτη Αμβρόσιο,ο οποίος από χτες νοσηλεύεται στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Ρίο, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε πως είναι ακραίος λέγοντας πως αυτά που επισημαίνει δεν είναι λάθη, αλλά είναι ο τρόπος με τον οποίο τα λέει.

Για τον κίνδυνο ισλαμοποίησης: Δεν είναι κίνδυνος ισλαμοποίησης όταν πιστεύουμε ότι αυτοί ήρθανε και θα πάνε στις πατρίδες τους. Αλλά δεν είναι ό,τι το καλύτερο. Είναι μια απόπειρα αλλοίωσης από κέντρα που, ξέρουν αυτά, αυτού του τόπου. Να μην είναι μόνο η γλώσσα ελληνική, να μην είναι μόνο θρησκεία η ελληνική, να μην είναι μόνο η συνείδηση ελληνική. Ο τόπος μας προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον ανθελληνισμό και στον αποχριστιανισμό. Εκείνοι που δεν το βλέπουν είναι μακριά νυχτωμένοι. Και εκείνοι που το βλέπουν χαίρονται γιατί βλέπουν και το καμαρώνουν ότι το πρόγραμμα τους και το όνειρο τους πραγματοποιείται.

Για την ανέγερση Τζαμιού στην Αθήνα: Θα μπορούσε να αναβληθεί κατά την δική μου την άποψη, έως ότου να ξεκαθαρίσει το θέμα των μουσουλμάνων. Θα μείνουν εδώ, δικαιούνται. Αν όμως είναι περαστικοί τι χρειάζεται; Τίποτα δε θα κάνουμε... Και αυτό να γίνει ποιος θα το διοικήσει; Πρώτον. Τι θα είναι αυτό; Θα είναι ένας τόπος προσευχής ή θα είναι ένας χώρος διδασκαλίας; Ποιος θα διδάξει τον μουσουλμανισμό; Είναι ένα πρόβλημα αυτό. Και ο άλλος ο κίνδυνος ότι θα γίνει αφορμή πολέμου μεταξύ των μουσουλμάνων. Στο τζαμί ποιοι θα πάνε; Θα πάνε οι Σιίτες, θα πάνε οι Σουνίτες; (...)Επομένως είναι μια μεγάλη δοκιμασία, ένα μεγάλο πρόβλημα και πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά. Γι’ αυτό η δική μου θέση, η προσωπική, δεν μιλάω, δεν εκπροσωπώ κανέναν, είμαι επιφυλακτικός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες