Εισήγηση-βόμβα της επιτροπής διαλόγου: Καθοριστικό ρόλο θα παίζουν οι επιδόσεις στο σχολείο αλλά και οι βαθμοί στα ειδικά μαθήματα που θα ορίζουν οι ίδιες οι σχολές ΑΕΙ - ΤΕΙ.
Προβλέπεται ακόμη και η συνέντευξη ως κριτήριο επιλογής.
Η τράπεζα θεμάτων θα εμπλουτίζεται με θέματα από καθηγητές όλης της Ελλάδας. Τα ανώτατα ιδρύματα θα ορίζουν τον αριθμό των εισακτέων.
Προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο με θέματα που θα επιλέγονται από τράπεζα θεμάτων και εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ με κριτήρια που θα καθορίζουν τα ίδια τα Ιδρύματα εισηγείται προς το αρμόδιο υπουργείο ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος.
Η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων αναμένεται πάντως να προκαλέσει αντιδράσεις, δεδομένου ότι ο σχετικός θεσμός εφαρμόστηκε άπαξ προ ολίγων ετών (επί Κ. Αρβανιτόπουλου) και έπειτα καταργήθηκε αφού είχε απαξιωθεί πλήρως από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ολόκληρη η πρόταση του κ. Λιάκου στηρίζεται στην ήδη γνωστή πρόταση για τετραετείς σπουδές στο γυμνάσιο και για διετές λύκειο.
Συνεπώς, στη δεύτερη και τελευταία τάξη του λυκείου οι μαθητές με ενδοσχολικές εξετάσεις θα λαμβάνουν το Εθνικό Απολυτήριο και στη συνέχεια θα αποφασίζουν εάν θα συνεχίζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με όρους που θα βάζουν τα ΑΕΙ αλλά και με τη συνδρομή του υπουργείου Παιδείας.
Το υπόμνημα Λιάκου, παρότι δεν έχει λάβει την τελική του μορφή, βρίσκεται ήδη στα χέρια του κ. Φίλη. Προβλέπει δε για το Λύκειο, μεταξύ πολλών άλλων, τα εξής:
Α' Λυκείου. Στο τέλος της Α' Λυκείου οι μαθητές συμμετέχουν σε γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, οι οποίες έχουν στόχο να τους ανατροφοδοτήσουν και να τους καθοδηγήσουν σχετικά με την πορεία τους.
Τα θέματα των εξετάσεων της Α' Λυκείου θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων, ενώ ο βαθμός σε αυτές θα συμμετέχει ως στοιχείο του προφορικού βαθμού, ο οποίος θα συμμετέχει στη διαμόρφωση της τελικής επίδοσης σε κάθε μάθημα. ∆εν υπάρχει διαδικασία απόρριψης ούτε μετεξεταστέοι.
Β' Λυκείου. Στο τέλος της Β' Λυκείου οι μαθητές συμμετέχουν σε γραπτές εξετάσεις με τις οποίες ολοκληρώνονται οι δευτεροβάθμιες σπουδές τους και αποκτούν τον σχετικό καταληκτικό τίτλο.
Η ύλη για τις τελικές εξετάσεις του Εθνικού Απολυτηρίου είναι αυτή της τελευταίας τάξης του Λυκείου (Β' τάξη), αλλά θεωρείται ότι ο μαθητής γνωρίζει και αυτά που διδάχτηκε κατά την προηγούμενη τάξη (Α' τάξη) (δηλαδή δεν θα ζητηθεί, για παράδειγμα, η περιγραφή ενός φαινομένου που διδάχτηκε στην Α' Λυκείου, αλλά οι τύποι, τα μεγέθη και οι βασικές έννοιες θα θεωρούνται γνωστά και μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την απάντηση κάποιου θέματος).
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία η φοίτηση στο Λύκειο αυτονομείται πλήρως από την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.
Το Λύκειο θα οδηγεί στην απόκτηση ενός εθνικού απολυτηρίου. Τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές και στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένα για την επιλογή να στηρίζονται κατά 80% στο εθνικό απολυτήριο που απέκτησε κάθε υποψήφιος και κατά 20% σε προσόντα τα οποία θα καθορίζονται ανά τμήμα.
Έτσι θα υπάρχουν τμήματα που θα απαιτούν γνώση ξένων γλωσσών, επιδόσεις σε αθλήματα, γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, σχεδίου κ.α.
Ωστόσο σε κάποια τμήματα, τα λεγόμενα υψηλής ζήτησης, όπως νομικές και ιατρικές ακόμη και το 99% της μοριοδότησης για την είσοδο θα προέρχεται από το περιεχόμενο του Εθνικού Απολυτηρίου.
(Αναλυτικό ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του «Εθνους»)
Προβλέπεται ακόμη και η συνέντευξη ως κριτήριο επιλογής.
Η τράπεζα θεμάτων θα εμπλουτίζεται με θέματα από καθηγητές όλης της Ελλάδας. Τα ανώτατα ιδρύματα θα ορίζουν τον αριθμό των εισακτέων.
Προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο με θέματα που θα επιλέγονται από τράπεζα θεμάτων και εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ με κριτήρια που θα καθορίζουν τα ίδια τα Ιδρύματα εισηγείται προς το αρμόδιο υπουργείο ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος.
Η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων αναμένεται πάντως να προκαλέσει αντιδράσεις, δεδομένου ότι ο σχετικός θεσμός εφαρμόστηκε άπαξ προ ολίγων ετών (επί Κ. Αρβανιτόπουλου) και έπειτα καταργήθηκε αφού είχε απαξιωθεί πλήρως από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ολόκληρη η πρόταση του κ. Λιάκου στηρίζεται στην ήδη γνωστή πρόταση για τετραετείς σπουδές στο γυμνάσιο και για διετές λύκειο.
Συνεπώς, στη δεύτερη και τελευταία τάξη του λυκείου οι μαθητές με ενδοσχολικές εξετάσεις θα λαμβάνουν το Εθνικό Απολυτήριο και στη συνέχεια θα αποφασίζουν εάν θα συνεχίζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με όρους που θα βάζουν τα ΑΕΙ αλλά και με τη συνδρομή του υπουργείου Παιδείας.
Το υπόμνημα Λιάκου, παρότι δεν έχει λάβει την τελική του μορφή, βρίσκεται ήδη στα χέρια του κ. Φίλη. Προβλέπει δε για το Λύκειο, μεταξύ πολλών άλλων, τα εξής:
Α' Λυκείου. Στο τέλος της Α' Λυκείου οι μαθητές συμμετέχουν σε γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, οι οποίες έχουν στόχο να τους ανατροφοδοτήσουν και να τους καθοδηγήσουν σχετικά με την πορεία τους.
Τα θέματα των εξετάσεων της Α' Λυκείου θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων, ενώ ο βαθμός σε αυτές θα συμμετέχει ως στοιχείο του προφορικού βαθμού, ο οποίος θα συμμετέχει στη διαμόρφωση της τελικής επίδοσης σε κάθε μάθημα. ∆εν υπάρχει διαδικασία απόρριψης ούτε μετεξεταστέοι.
Β' Λυκείου. Στο τέλος της Β' Λυκείου οι μαθητές συμμετέχουν σε γραπτές εξετάσεις με τις οποίες ολοκληρώνονται οι δευτεροβάθμιες σπουδές τους και αποκτούν τον σχετικό καταληκτικό τίτλο.
Η ύλη για τις τελικές εξετάσεις του Εθνικού Απολυτηρίου είναι αυτή της τελευταίας τάξης του Λυκείου (Β' τάξη), αλλά θεωρείται ότι ο μαθητής γνωρίζει και αυτά που διδάχτηκε κατά την προηγούμενη τάξη (Α' τάξη) (δηλαδή δεν θα ζητηθεί, για παράδειγμα, η περιγραφή ενός φαινομένου που διδάχτηκε στην Α' Λυκείου, αλλά οι τύποι, τα μεγέθη και οι βασικές έννοιες θα θεωρούνται γνωστά και μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την απάντηση κάποιου θέματος).
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία η φοίτηση στο Λύκειο αυτονομείται πλήρως από την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.
Το Λύκειο θα οδηγεί στην απόκτηση ενός εθνικού απολυτηρίου. Τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές και στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένα για την επιλογή να στηρίζονται κατά 80% στο εθνικό απολυτήριο που απέκτησε κάθε υποψήφιος και κατά 20% σε προσόντα τα οποία θα καθορίζονται ανά τμήμα.
Έτσι θα υπάρχουν τμήματα που θα απαιτούν γνώση ξένων γλωσσών, επιδόσεις σε αθλήματα, γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, σχεδίου κ.α.
Ωστόσο σε κάποια τμήματα, τα λεγόμενα υψηλής ζήτησης, όπως νομικές και ιατρικές ακόμη και το 99% της μοριοδότησης για την είσοδο θα προέρχεται από το περιεχόμενο του Εθνικού Απολυτηρίου.
(Αναλυτικό ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του «Εθνους»)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες