Πρωτοφανές θράσος και αδιαφορία για τους θεσμούς επιδεικνύει για ακόμη μια φορά η εισαγγελέας Εφετών Γεωργία Τσατάνη, αρνούμενη να παραδώσει στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής της δικογραφία της υπόθεσης Βγενόπουλου.
Η δικογραφία της υπόθεσης είχε ζητηθεί επισήμως από τον
Άρειο Πάγο με αίτημα της προέδρου της Επιτροπής Τασίας Χριστοδουλοπούλου. Αντί όμως η δικογραφία να διαβιβαστεί στη Βουλή, η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας παρέλαβε έγγραφο από την ελεγχόμενη εισαγγελέα Τσατάνη με το οποίο αρνείτο να την αποστείλει.
Το γεγονός αυτό κρίνεται ιδιαίτερα σοβαρό καθότι πρώτον, αποδεικνύει ότι η επίμαχη δικογραφία βρίσκεται ακόμη στα χέρια της εισαγγελέως η οποία την αρχειοθέτησε, πράγμα για το οποίο ελέγχεται πειθαρχικά και δεύτερον διότι ο Άρειος Πάγος, το ανώτατο δικαστήριο δηλαδή, φαίνεται πως μετέφερε επίσημο αίτημα της Βουλής στη Γεωργία Τσατάνη, η οποία τελικώς αρνήθηκε να το ικανοποιήσει.
Φαίνεται επιπλέον πως μέλη της Επιτροπής και συγκεκριμένα οι Ευάγγελος Βενιζέλος και Μάκης Βορίδης βρίσκουν τουλάχιστον λογική αυτή τη συμπεριφορά παρότι γνωρίζουν -ως καλοί νομικοί αμφότεροι- ότι η συμπεριφορά της Τσατάνη είναι τουλάχιστον παράτυπη.
Οι δύο βουλευτές και λιγότερο ο Γιάννης Τραγάκης, προσπάθησαν κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα ισχυριζόμενοι ότι δεν είναι αρμοδιότητα της Επιτροπής να ελέγξει τη δικογραφία, παρά μόνο το ενδεχόμενο πολιτικής παρέμβασης στη Δικαιοσύνη.
Ουδέν αναληθέστερο αυτού. Σύμφωνα με τον άρθρο 43Α του Κανονισμού της Βουλής, το οποίο περιγράφει τις αρμοδιότητες των Επιτροπών, η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας μπορεί όχι μόνο να ζητάει έγγραφα αλλά και να καλεί σε ακρόαση οποιονδήποτε επιθυμεί, ακόμη κι αν αυτός είναι ανώτατος δικαστικός όπως ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου, του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Αναφέρει συγκεκριμένα το άρθρο ότι: «Η Επιτροπή μπορεί να καλεί σε ακρόαση λειτουργούς του κράτους, καθώς και οποιοδήποτε δημόσιο πρόσωπο για θέματα που αφορούν στη λειτουργία των θεσμών και της διαφάνειας, η προσέλευση των οποίων είναι υποχρεωτική. Η Επιτροπή μπορεί να καλεί σε ακρόαση τον πρόεδρο και τους αντιπροέδρους του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Αρείου Πάγου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τον γενικό επίτροπο της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τον γενικό επίτροπο των διοικητικών δικαστηρίων για θέματα που αφορούν σε λειτουργικά ζητήματα της δικαιοσύνης προς το σκοπό της ενίσχυσης της διαφάνειας».
Στο συγκεκριμένο άρθρο επισημαίνεται επίσης ότι «η Επιτροπή έχει την εξουσία συλλογής πληροφοριών και εγγράφων και την εξουσία κλήσης και εξέτασης προσώπων με ανάλογη εφαρμογή των άρθρων 146 και 147». Για την ιστορία, τα συγκεκριμένα άρθρα αποτυπώνουν το πλαίσιο από το οποίο διέπονται οι Εξεταστικές Επιτροπές και μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι «η Εξεταστική Επιτροπή έχει δικαίωμα να ζητεί προφορικές ή γραπτές πληροφορίες από δημόσιες Αρχές, διοικήσεις νομικών προσώπων δημόσιου και ιδιωτικού δικαίου, καθώς και από τους πολίτες» κι επίσης «έχει δικαίωμα να ζητεί να προσκομιστούν δημόσια και άλλα έγγραφα που υπάρχουν στα αρχεία του κράτους».
Τα παραπάνω σημαίνουν ότι η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας λειτουργεί ως οιωνεί Εξεταστική Επιτροπή έχοντας το δικαίωμα κλήσης και εξέτασης προσώπων και φυσικά παροχής εγγράφων. Μάλιστα από το 1996, όπου συστάθηκε η συγκεκριμένη Επιτροπή, δεν υπήρξε άρνηση παροχή δικογραφιών ή άλλων εγγράφων ούτε μία φορά.
Η πρώτη τέτοια περίπτωση είναι αυτή της εισαγγελέως Τσατάνη, γεγονός που εγείρει το ερώτημα: γιατί δεν παραδίδει τη δικογραφία, ώστε να διαπιστωθεί ότι η αρχειοθέτηση έγινε ορθώς, όπως υποστηρίζει η ίδια και να σβηστούν τα σύννεφα στην υπόθεση Βγενόπουλου;
http://www.koutipandoras.gr/
Η δικογραφία της υπόθεσης είχε ζητηθεί επισήμως από τον
Άρειο Πάγο με αίτημα της προέδρου της Επιτροπής Τασίας Χριστοδουλοπούλου. Αντί όμως η δικογραφία να διαβιβαστεί στη Βουλή, η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας παρέλαβε έγγραφο από την ελεγχόμενη εισαγγελέα Τσατάνη με το οποίο αρνείτο να την αποστείλει.
Το γεγονός αυτό κρίνεται ιδιαίτερα σοβαρό καθότι πρώτον, αποδεικνύει ότι η επίμαχη δικογραφία βρίσκεται ακόμη στα χέρια της εισαγγελέως η οποία την αρχειοθέτησε, πράγμα για το οποίο ελέγχεται πειθαρχικά και δεύτερον διότι ο Άρειος Πάγος, το ανώτατο δικαστήριο δηλαδή, φαίνεται πως μετέφερε επίσημο αίτημα της Βουλής στη Γεωργία Τσατάνη, η οποία τελικώς αρνήθηκε να το ικανοποιήσει.
Φαίνεται επιπλέον πως μέλη της Επιτροπής και συγκεκριμένα οι Ευάγγελος Βενιζέλος και Μάκης Βορίδης βρίσκουν τουλάχιστον λογική αυτή τη συμπεριφορά παρότι γνωρίζουν -ως καλοί νομικοί αμφότεροι- ότι η συμπεριφορά της Τσατάνη είναι τουλάχιστον παράτυπη.
Οι δύο βουλευτές και λιγότερο ο Γιάννης Τραγάκης, προσπάθησαν κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα ισχυριζόμενοι ότι δεν είναι αρμοδιότητα της Επιτροπής να ελέγξει τη δικογραφία, παρά μόνο το ενδεχόμενο πολιτικής παρέμβασης στη Δικαιοσύνη.
Ουδέν αναληθέστερο αυτού. Σύμφωνα με τον άρθρο 43Α του Κανονισμού της Βουλής, το οποίο περιγράφει τις αρμοδιότητες των Επιτροπών, η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας μπορεί όχι μόνο να ζητάει έγγραφα αλλά και να καλεί σε ακρόαση οποιονδήποτε επιθυμεί, ακόμη κι αν αυτός είναι ανώτατος δικαστικός όπως ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου, του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Αναφέρει συγκεκριμένα το άρθρο ότι: «Η Επιτροπή μπορεί να καλεί σε ακρόαση λειτουργούς του κράτους, καθώς και οποιοδήποτε δημόσιο πρόσωπο για θέματα που αφορούν στη λειτουργία των θεσμών και της διαφάνειας, η προσέλευση των οποίων είναι υποχρεωτική. Η Επιτροπή μπορεί να καλεί σε ακρόαση τον πρόεδρο και τους αντιπροέδρους του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Αρείου Πάγου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τον γενικό επίτροπο της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τον γενικό επίτροπο των διοικητικών δικαστηρίων για θέματα που αφορούν σε λειτουργικά ζητήματα της δικαιοσύνης προς το σκοπό της ενίσχυσης της διαφάνειας».
Στο συγκεκριμένο άρθρο επισημαίνεται επίσης ότι «η Επιτροπή έχει την εξουσία συλλογής πληροφοριών και εγγράφων και την εξουσία κλήσης και εξέτασης προσώπων με ανάλογη εφαρμογή των άρθρων 146 και 147». Για την ιστορία, τα συγκεκριμένα άρθρα αποτυπώνουν το πλαίσιο από το οποίο διέπονται οι Εξεταστικές Επιτροπές και μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι «η Εξεταστική Επιτροπή έχει δικαίωμα να ζητεί προφορικές ή γραπτές πληροφορίες από δημόσιες Αρχές, διοικήσεις νομικών προσώπων δημόσιου και ιδιωτικού δικαίου, καθώς και από τους πολίτες» κι επίσης «έχει δικαίωμα να ζητεί να προσκομιστούν δημόσια και άλλα έγγραφα που υπάρχουν στα αρχεία του κράτους».
Τα παραπάνω σημαίνουν ότι η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας λειτουργεί ως οιωνεί Εξεταστική Επιτροπή έχοντας το δικαίωμα κλήσης και εξέτασης προσώπων και φυσικά παροχής εγγράφων. Μάλιστα από το 1996, όπου συστάθηκε η συγκεκριμένη Επιτροπή, δεν υπήρξε άρνηση παροχή δικογραφιών ή άλλων εγγράφων ούτε μία φορά.
Η πρώτη τέτοια περίπτωση είναι αυτή της εισαγγελέως Τσατάνη, γεγονός που εγείρει το ερώτημα: γιατί δεν παραδίδει τη δικογραφία, ώστε να διαπιστωθεί ότι η αρχειοθέτηση έγινε ορθώς, όπως υποστηρίζει η ίδια και να σβηστούν τα σύννεφα στην υπόθεση Βγενόπουλου;
http://www.koutipandoras.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες