Δεν γνωρίζουν τίποτε οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας - Πρόκειται για υπερβολή και αδικία, λέει ο πρόεδρος της Β' ΕΛΜΕ Αιτ/νίας
Ιδιαίτερης μεταχείρισης στην φετινή διαδικασία των πανελλαδικών τυγχάνουν οι μαθητές της τρίτης τάξης των Λυκείων σε Αστακό, Βόνιτσα, Μύτικα αλλά και των λυκειακών τάξεων της Παλαίρου, που σύμφωνα με επίσημες απαντήσεις και αποφάσεις, εντάσσονται σε ειδικό καθεστώς ποσόστωσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξαιτίας των σεισμών της Λευκάδας, τον Νοέμβριο του 2015.Να θυμίσουμε πως εκείνη την περίοδο και αφού οι σεισμοί προκάλεσαν τα γνωστά προβλήματα στο γειτονικό νησί αλλά και μικροζημιές σε κάποιες περιοχές της δυτικής Αιτωλοακαρνανίας, έγινε τον Φεβρουάριο η οριοθέτηση των σεισμόπληκτων περιοχών και σε αυτές εντάχθηκε ολόκληρος ο δήμος Ακτίου – Βόνιτσας και οι Δημοτικές Ενότητες Αλυζίας και Αστακού του δήμου Ξηρομέρου.
Από εκείνη τη στιγμή, αρχικά από τις Δημοτικές Αρχές των δυο δήμων, προφανώς μετά από τοπικές πιέσεις και στη συνέχεια μέσω βουλευτών της Αιτωλοακαρνανίας, κατατέθηκαν αιτήματα ώστε σε ειδικό καθεστώς για τις πανελλαδικές (ποσόστωση) να ενταχτούν οι μαθητές της τρίτης Λυκείου των περιοχών αυτών.
Στα τέλη Μαρτίου, έγινε γνωστό ότι στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις», ως άρθρο 37, υπήρξε νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, «ρυθμίζεται επί τω δικαίω το ζήτημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών των : ……. γ ) του Γενικού Λυκείου Μύτικα της Δημοτικής Ενότητας Αλυζίας, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας και δ) του Γενικού Λυκείου Αστακού της Δημοτικής Ενότητας Αστακού, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας. Η διάταξη αυτή κρίνεται απαραίτητη λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που αντιμετώπισαν οι μαθητές λόγω του σεισμού και προς άμβλυνση των δυσκολιών που αντιμετώπισαν εξαιτίας του.»
Η εξέλιξη αυτή όμως προκάλεσε αντιδράσεις, όχι για την ικανοποίηση ενός αιτήματος που προφανώς δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική κατάσταση που προκάλεσαν οι σεισμοί, αλλά με το εγγονός ότι… εξαιρέθηκαν οι μαθητές της Βόνιτσας και της Παλαίρου.
Ετσι, άρχισε ένας νέος κύκλος πιέσεων, ώστε στην σχετική ρύθμιση να ενταχθούν και οι συγκεκριμένοι μαθητές και το Υπουργείο, που προφανώς ούτε ήξερε ούτε και ρώτησε να μάθει , απάντησε δια στόματος του αρμοδίου υπουργού κ. Φίλη, μετά από επικοινωνία που είχε μαζί του ο βουλευτής Κ. Καραγκούνης, πως «η μη συμπερίληψη των μαθητών του Δήμου Ακτίου– Βόνιτσας, στο άρθρο 37, του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις», οφείλεται αποκλειστικά σε νομοτεχνική παράλειψη», υπήρξε δε δέσμευση από μέρους του Υπουργού, ότι «το Υπουργείο θα προβεί άμεσα στην απαραίτητη νομοθετική διόρθωση ώστε να αρθεί η ως άνω αδικία».
Η πραγματική αδικία
Από εκεί και πέρα όμως αρχίζουν οι πραγματικές αντιδράσεις: Μαθητές και γονείς μόλις μαθαίνουν τις εξελίξεις αυτές εξεγείρονται όπως είναι φυσιολογικό, μιας και είναι γνωστό στους πάντες οτι οι σεισμοί της Λευκάδας είτε δεν επηρέασαν είτε επηρέασαν ελάχιστα την εκπαιδευτική διαδικασία στις περιοχές αυτές της Αιτωλοακαρνανίας. Γίνεται ξεκάθαρα λόγος για «ρουσφέτι» του Υπουργείου, που δεν έχει απολύτως καμιά ιδέα και εικόνα για το τι ακριβώς έγινε με τους σεισμούς στην δυτική Αιτωλοακαρνανία,
Χαρακτηριστικά το «Γ» την Παρασκευή επιχείρησε να επικοινωνήσει στη μια το μεσημέρι και εντός ωραρίου και με τις τέσσερις σχολικές μονάδες (Βόνιτσας, Αστακού, Παλαίρου και Μύτικα).
Απάντησε μόνον ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου της Βόνιτσας, που είπε πως το σχολείο την περίοδο των σεισμών δεν υπέστη καμιά βλάβη και πως έκλεισε προληπτικά για 2-3 μέρες, μέχρι να ελεγχθεί. Επισήμανε πάντως πως οι μετασεισμοί «επηρέασαν την ψυχολογία των μαθητών»…
Στο συγκεκριμένο σχολείο φοιτούν 56 μαθητές της Γ” λυκείου, που με βάση την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας θα έχουν την δυνατότητα με χαμηλότερους βαθμούς να εισέλθουν με μπόνους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μόνο και μόνο επειδή γειτνιάζουν με την σεισμόπληκτη Λευκάδα…
Επικοινωνία επιχειρήθηκε και με τις δυο Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Αιτωλοακαρνανία και την Δυτική Ελλάδα (Πάτρα) και είναι χαρακτηριστικό πως κανείς εκ των αρμοδίων γνώριζε κάτι. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το Υπουργείο δεν μπήκε καν στον κόπο να ρωτήσει τις αρμόδιες τοπικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, για το εάν υπήρχε πραγματικός λόγος και ανάγκη οι μαθητές αυτών των περιοχών να ενταχθούν σε ειδικό καθεστώς. Τα αιτήματα των δημάρχων και οι ερωτήσεις των βουλευτών στάθηκαν αρκετές όπως φαίνεται.
«Δεν συντρέχει λόγος-πρόκειται για αδικία»
Το «Γ» επικοινώνησε και με τον πρόεδρο της Β” ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γ. Καραμητσόπουλο, που τόνισε μεταξύ άλλων πως για τις εξελίξεις αυτές ενημερώθηκε προ ολίγων ημερών και δεν έκρυψε την έκπληξη του: «Είμαι αιρετό μέλος στο ΠΥΣΔΕ και ουδέποτε ρωτηθήκαμε ή μας απασχόλησε το θέμα αυτό. Προφανώς το Υπουργείο Παιδείας δεν μπήκε στον κόπο να ρωτήσει και όλα αυτά μάλλον είναι αποτέλεσμα κάποιων υπόγειων διαδρομών. Δεν υπήρχε λόγος να μπουν οι συγκεκριμένοι μαθητές σε ειδική κατηγορία, αφού τα σχολεία τους έκλεισαν για δυο μέρες και δεν επηρεάστηκε η εκπαιδευτική διαδικασία. Σε άλλα σχολεία, χάνονται πολύ περισσότερες ώρες για διάφορους λόγους. Αυτό είναι άδικο και σε βάρος κάποιων άλλων μαθητών και το θέμα θα μας απασχολήσει σε επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Β” ΕΛΜΕ» είπε ο κ. Καραμητσόπουλος.
Εφημερίδα ΓΕΓΟΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες