Σθεναρή αντίσταση από Ελληνες και όχι μόνο Εισαγγελείς
Γράφει η Αντωνία Ξυνού
Σε συνάντηση στη Χάγη, η ελληνική πλευρά (που εκπροσωπήθηκε από δύο εισαγγελείς) μαζί με άλλες χώρες, αντέδρασαν έντονα στο να κλείσουν τις έρευνες για το πειραγμένο λογισμικό.
Σθεναρή αντίσταση στην προσπάθεια της γερμανικής Δικαιοσύνης να
μην ερευνηθούν οι ευθύνες της Volkswagen για το "πειραγμένο" λογισμικό της σε αυτοκίνητα, πρόβαλε η ελληνική πλευρά κατά τη διάρκεια συνάντησης στο πλαίσιο της Eurojust στη Χάγη.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εισαγγελείς από συνολικά 18 χώρες παγκοσμίως, στις οποίες διεξάγονται ξεχωριστές έρευνες σε βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Γερμανοί αξιωματούχοι προέβαλαν το επιχείρημα ότι η έρευνα θα πρέπει να διεξαχθεί μόνο από τη χώρα τους, οι δικαστικές αρχές της οποίας θα ασκήσουν ποινική δίωξη, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.
Κι αυτό γιατί -οπως τονίστηκε στη συνάντηση- οι δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί από τις άλλες χώρες θα πρέπει να αποσταλούν σ’ αυτούς γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει «επικάλυψη του αξιοποίνου».
Η ελληνική πλευρά, που εκπροσωπήθηκε από τους εισαγγελείς Ελένη Τουλουπάκη και Χρ. Ντζούρα, αντέδρασαν έντονα επικαλούμενoι την υπόθεση της Siemens και τους χειρισμούς της συγκεκριμένης δικογραφίας.
Κατά πληροφορίες φέρονται να εξέφρασαν σοβαρές ανησυχίες για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης Volkswagen από τη Γερμανία, "επειδή στο παρελθόν είχαμε πολύ κακή εμπειρία από την υπόθεση της Siemens, όπου τα κακουργήματα μετατράπηκαν σε πλημμελήματα".
Παρόμοια θέση πάντως, φαίνεται πως έλαβαν και άλλα κράτη, που επίσης διενεργούν αντίστοιχες έρευνες, μεταξύ των οποίων η ΗΠΑ, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία.
Οι αντίπροσωποί τους δεν συμφώνησαν με τις γερμανικές προτάσεις, με αποτέλεσμα η συνάντηση να ολοκληρωθεί χωρίς να ληφθεί κάποια απόφαση, παρά μόνο ότι θα επαναληφθεί, προκειμένου οι Γερμανοί να εκθέσουν τα επιχειρήματα τους.
Πάντως, το ταξίδι στη Χάγη φαίνεται πως ήταν κερδοφόρο για τους Έλληνες εισαγγελείς, αφού αποφασίστηκε η έναρξη μιας συνεργασίας με τις αρχές της Ιταλίας και της Γαλλίας, για την ανταλλαγή στοιχείων και την παροχή τεχνογνωσίας που θα διευκολύνουν την πορεία της έρευνας.
Υπενθυμίζεται ότι στο ξέσπασμα της είδησης για το λογισμικό της Volkswagen, το Σεπτέμβριο, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Ηλ. Ζαγοραίος, παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας για το διάστημα 2011 έως σήμερα.
Στόχος είναι να διερευνηθούν ενδεχόμενες αξιόποινες πράξεις ακόμη και σε βαθμό κακουργήματος όπως της απάτης σε βάρος του Δημοσίου, προκειμένου να καταλήξουν οι αρχές αν προκύπτει ζημία από τα τέλη ταξινόμησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, συμμετοχή στο σκάνδαλο εκπομπής ρύπων της VW φέρεται να έχει και η επίσης γερμανική πολυεθνική Bosch για το επίμαχο λογισμικό.
http://news247.gr/
Γράφει η Αντωνία Ξυνού
Σε συνάντηση στη Χάγη, η ελληνική πλευρά (που εκπροσωπήθηκε από δύο εισαγγελείς) μαζί με άλλες χώρες, αντέδρασαν έντονα στο να κλείσουν τις έρευνες για το πειραγμένο λογισμικό.
Σθεναρή αντίσταση στην προσπάθεια της γερμανικής Δικαιοσύνης να
μην ερευνηθούν οι ευθύνες της Volkswagen για το "πειραγμένο" λογισμικό της σε αυτοκίνητα, πρόβαλε η ελληνική πλευρά κατά τη διάρκεια συνάντησης στο πλαίσιο της Eurojust στη Χάγη.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εισαγγελείς από συνολικά 18 χώρες παγκοσμίως, στις οποίες διεξάγονται ξεχωριστές έρευνες σε βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Γερμανοί αξιωματούχοι προέβαλαν το επιχείρημα ότι η έρευνα θα πρέπει να διεξαχθεί μόνο από τη χώρα τους, οι δικαστικές αρχές της οποίας θα ασκήσουν ποινική δίωξη, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.
Κι αυτό γιατί -οπως τονίστηκε στη συνάντηση- οι δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί από τις άλλες χώρες θα πρέπει να αποσταλούν σ’ αυτούς γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει «επικάλυψη του αξιοποίνου».
Η ελληνική πλευρά, που εκπροσωπήθηκε από τους εισαγγελείς Ελένη Τουλουπάκη και Χρ. Ντζούρα, αντέδρασαν έντονα επικαλούμενoι την υπόθεση της Siemens και τους χειρισμούς της συγκεκριμένης δικογραφίας.
Κατά πληροφορίες φέρονται να εξέφρασαν σοβαρές ανησυχίες για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης Volkswagen από τη Γερμανία, "επειδή στο παρελθόν είχαμε πολύ κακή εμπειρία από την υπόθεση της Siemens, όπου τα κακουργήματα μετατράπηκαν σε πλημμελήματα".
Παρόμοια θέση πάντως, φαίνεται πως έλαβαν και άλλα κράτη, που επίσης διενεργούν αντίστοιχες έρευνες, μεταξύ των οποίων η ΗΠΑ, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία.
Οι αντίπροσωποί τους δεν συμφώνησαν με τις γερμανικές προτάσεις, με αποτέλεσμα η συνάντηση να ολοκληρωθεί χωρίς να ληφθεί κάποια απόφαση, παρά μόνο ότι θα επαναληφθεί, προκειμένου οι Γερμανοί να εκθέσουν τα επιχειρήματα τους.
Πάντως, το ταξίδι στη Χάγη φαίνεται πως ήταν κερδοφόρο για τους Έλληνες εισαγγελείς, αφού αποφασίστηκε η έναρξη μιας συνεργασίας με τις αρχές της Ιταλίας και της Γαλλίας, για την ανταλλαγή στοιχείων και την παροχή τεχνογνωσίας που θα διευκολύνουν την πορεία της έρευνας.
Υπενθυμίζεται ότι στο ξέσπασμα της είδησης για το λογισμικό της Volkswagen, το Σεπτέμβριο, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Ηλ. Ζαγοραίος, παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας για το διάστημα 2011 έως σήμερα.
Στόχος είναι να διερευνηθούν ενδεχόμενες αξιόποινες πράξεις ακόμη και σε βαθμό κακουργήματος όπως της απάτης σε βάρος του Δημοσίου, προκειμένου να καταλήξουν οι αρχές αν προκύπτει ζημία από τα τέλη ταξινόμησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, συμμετοχή στο σκάνδαλο εκπομπής ρύπων της VW φέρεται να έχει και η επίσης γερμανική πολυεθνική Bosch για το επίμαχο λογισμικό.
http://news247.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες