ΕΓΓΡΑΦΟ-ΦΩΤΙΑ ΠΕΡΙΠΛΕΚΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ
Στις 11η Σεπτεμβρίου του 2004 το πανελλήνιο συγκλονίζεται από την πτώση του ελικοπτέρου Σινούκ που εκτελεί πτήση μεταφοράς επισήμων από την Αθήνα στις Καρυές του Αγίου Ορους.
Στη θαλάσσια περιοχή της Σιθωνίας Χαλκιδικής έχασαν τη ζωή τους 17 άνθρωποι, πλήρωμα και επιβάτες του μοιραίου ελικοπτέρου, ανάμεσά τους και ο Μακαριστός Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος Ζ', που πραγματοποιούσε επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα.
Στις 11η Σεπτεμβρίου του 2004 το πανελλήνιο συγκλονίζεται από την πτώση του ελικοπτέρου Σινούκ που εκτελεί πτήση μεταφοράς επισήμων από την Αθήνα στις Καρυές του Αγίου Ορους.
Στη θαλάσσια περιοχή της Σιθωνίας Χαλκιδικής έχασαν τη ζωή τους 17 άνθρωποι, πλήρωμα και επιβάτες του μοιραίου ελικοπτέρου, ανάμεσά τους και ο Μακαριστός Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος Ζ', που πραγματοποιούσε επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα.
Η τραγωδία τράβηξε αμέσως τα φώτα της δημοσιότητας και το ενδιαφέρον της ελληνικής κοινωνίας, αφού πέρα από την απώλεια των ανθρώπινων ζωών, στο κουβάρι της υπόθεσης μπλέχτηκαν χρονοβόρες έρευνες, «θολά» συμπεράσματα, αναπάντητα ερωτήματα, πολύπλοκα νομικά προβλήματα, περίεργα έως ανεξήγητα περιστατικά, απόρρητα πορίσματα, συνθέτοντας ένα «θρίλερ μυστηρίου» γύρω από το οποίο εξυφάνθηκαν πολλά σενάρια, χωρίς να έχουν δοθεί, ακόμα, πειστικές εξηγήσεις.
Ολα τα γεγονότα και οι υποθέσεις πυροδότησαν τη δημιουργία μυθολογίας γύρω από τα αίτια της πτώσης του Σινούκ, που πολλές φορές φτάνουν και τα όρια της συνωμοσιολογίας, σχετικά με το τι κρύβεται πίσω από τη μοιραία πτώση.
Η πιστωτική
Ενα ακόμη μυστήριο έρχεται να προστεθεί σήμερα, σχετικά με τα πρόσωπα του μοιραίου ελικοπτέρου και αφορά τον 43χρονο αντισυνταγματάρχη Δημήτριο Παπασπύρου, συγκυβερνήτη του Σινούκ. Εντεκα ημέρες μετά την πτώση του Σινούκ και τον θάνατο του συγκυβερνήτη, άγνωστοι προέβησαν σε δύο συναλλαγές με την πιστωτική κάρτα του, με εξουσιοδότηση χρήσης, σε κατάστημα ηλεκτρικών ειδών στα Εξάρχεια.
Το περίεργο είναι ότι, σύμφωνα με έγγραφο που έχει στη διάθεσή του το «Εθνος της Κυριακής», 33 ημέρες μετά τον θάνατό του κάποιος εμφανίστηκε στην τράπεζα και αμφισβήτησε τις συναλλαγές, οι οποίες τελικά ακυρώθηκαν.
Κι αν ίσχυε τότε η δέσμευση ταυτοπροσωπίας ενώπιον της τράπεζας, προκειμένου να ακυρωθούν οι χρεώσεις στην κάρτα, τότε... η αναζήτηση του τι ακριβώς έχει συμβεί ανάγεται σε θρίλερ. Το μυστήριο μεγαλώνει αν σκεφτεί κανείς ότι ο συγκυβερνήτης Παπασπύρου δεν ανεσύρθη ποτέ από το ελικόπτερο νεκρός, ούτε ξεβράστηκε η σορός του οπουδήποτε.
Η ζώνη του καθίσματός του βρέθηκε λυμένη και το κράνος του συνθλιμμένο, εντός του ελικοπτέρου. Ως αγνοούμενος μετά πάροδο 6 μηνών θεωρήθηκε βάσει νόμου νεκρός.
Ερευνα
Το ερώτημα για το τι μπορεί να έχει συμβεί θέσαμε στον ιδιωτικό ερευνητή της οικογένειας Παπασπύρου, Αγγελο Αγραφιώτη, που το 2004 του είχε ανατεθεί η διερεύνηση της υπόθεσης διακίνησης των πιστωτικών καρτών του συγκυβερνήτη Παπασπύρου και αναγκαστικά από τότε παρακολουθεί στενά και την υπόθεση διερεύνησης του δυστυχήματος.
Το ερώτημα για το τι μπορεί να έχει συμβεί θέσαμε στον ιδιωτικό ερευνητή της οικογένειας Παπασπύρου, Αγγελο Αγραφιώτη, που το 2004 του είχε ανατεθεί η διερεύνηση της υπόθεσης διακίνησης των πιστωτικών καρτών του συγκυβερνήτη Παπασπύρου και αναγκαστικά από τότε παρακολουθεί στενά και την υπόθεση διερεύνησης του δυστυχήματος.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, το ελικόπτερο σηκώθηκε από την Ελευσίνα και προσγειώθηκε στον Καρέα, από όπου παρέλαβε τον Πατριάρχη και τους άλλους επιβάτες. Ενώ ο Παπασπύρου επιβιβάστηκε στην απογείωση από τη βάση, στον Καρέα δεν τον αναφέρει κανείς.
«Το κύκλωμα που διακινούσε τις πιστωτικές κάρτες του Παπασπύρου, διενεργώντας παράνομες συναλλαγές και αναλήψεις της μισθοδοσίας του ακόμη και 2 μήνες μετά το δυστύχημα, εντοπίστηκε και ταυτοποιήθηκε από εμένα και έχει σχηματιστεί δικογραφία εναντίον δύο προσώπων. Μέχρι σήμερα έχουν περάσει 12 χρόνια και η δίκη τους στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, με διάφορες αιτιολογίες κάθε φορά, ακόμη δεν έχει γίνει. Πρέπει να αναφερθεί πως ο ένας κατηγορούμενος εμπλεκόταν και σε έτερο παράνομο κύκλωμα, του δικαστή με τη μεζούρα» δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο κ. Αγραφιώτης.
Ο Δημήτρης Παπασπύρου ήταν έγγαμος, πατέρας ενός ανηλίκου και ενός ενηλίκου τότε παιδιών. Ανθυπολοχαγός έγινε σε ηλικία 22 ετών, στις 23/7/1983. Απόφοιτος Ανωτάτης Σχολής Πολέμου το 2001 σε ηλικία 40 ετών. Είχε συμπληρώσει συνολικά 1.620 ώρες πτήσεως με ελικόπτερα. Είχε λάβει ηθικές αμοιβές: Χρυσό Σταυρό Τάγματος Φοίνικα, Μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Β' Τάξεως, Διαμνημονεύσεις Ευδοκίμου Διοικήσεως και Υπηρεσίας σε Επιτελείο. Ηταν ο Διοικητής της Μονάδας που διετέθη το μοιραίο ελικόπτερο.
Οπως φαίνεται από το έγγραφο που παρουσιάζεται σήμερα για πρώτη φορά, 11 ημέρες μετά την πτώση του ελικοπτέρου και τον χαμό του συγκυβερνήτη, άγνωστοι προέβησαν σε δύο συναλλαγές με τη χρήση της προσωπικής του πιστωτικής κάρτας, με χρήση εξουσιοδότησης.
Οι αγορές έγιναν από μεγάλο κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών στη Στουρνάρη και συγκεκριμένα κάθε αγορά είχε αξία 1.998€. Το είδος που είχε αγοραστεί ήταν τηλεκάρτες! Οι χρήστες της κάρτας θέλησαν να μην ξεπεράσουν το όριο των 2.000 ευρώ που τότε απαιτούσε αυτοπρόσωπη παρουσία του κατόχου της κάρτας.
Η εταιρεία του καταστήματος έστειλε τα εντάλματα των αγορών στην τράπεζα, αντιπρόσωπο της πιστωτικής στην Ελλάδα, προς εξόφληση μέσω της κάρτας. Στις 14/10/2004 η Διεύθυνση Διαχείρισης Κινδύνου της τράπεζας με επιστολή της προς την εταιρεία, σημειώνει: «Αναφερόμενοι στις πιο κάτω συναλλαγές που έγιναν στην επιχείρησή σας, σας πληροφορούμε ότι επεστράφησαν από την τράπεζα του εξωτερικού γιατί ο κάτοχος τις αμφισβητεί».
Βάσεις δεδομένων
«Το 2004, οι βάσεις δεδομένων δεν ήταν συνδεδεμένες και γενικά υπήρχε μία δυσκολία στο να μπορέσεις να αμφισβητήσεις κάποιες χρεώσεις στην κάρτα σου. Ναι μεν μπορούσες να επικοινωνήσεις αρχικά τηλεφωνικά, αλλά στη συνέχεια έπρεπε να αποδείξεις ότι δεν ήσουν εσύ ο ίδιος που χρέωσες τις κάρτες. Δεν μπορώ να πω αν χρειάζεται αυτοπρόσωπη παρουσία, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να θυμηθεί τι ακριβώς είχε συμβεί, ωστόσο ναι, αυτό το έγγραφο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα» δήλωσε στο «Εθνος της Κυριακής» στέλεχος της τράπεζας.
«Το 2004, οι βάσεις δεδομένων δεν ήταν συνδεδεμένες και γενικά υπήρχε μία δυσκολία στο να μπορέσεις να αμφισβητήσεις κάποιες χρεώσεις στην κάρτα σου. Ναι μεν μπορούσες να επικοινωνήσεις αρχικά τηλεφωνικά, αλλά στη συνέχεια έπρεπε να αποδείξεις ότι δεν ήσουν εσύ ο ίδιος που χρέωσες τις κάρτες. Δεν μπορώ να πω αν χρειάζεται αυτοπρόσωπη παρουσία, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να θυμηθεί τι ακριβώς είχε συμβεί, ωστόσο ναι, αυτό το έγγραφο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα» δήλωσε στο «Εθνος της Κυριακής» στέλεχος της τράπεζας.
Είναι αλήθεια πως 12 χρόνια πριν, που οι φάκελοι και τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών δεν ήταν ψηφιοποιημένα και γενικά επικρατούσε μία διαφορετική αντίληψη σχετικά με τη διασταύρωση στοιχείων, όλα θα μπορούσαν να έχουν συμβεί. Ακόμη και το ενδεχόμενο, ο θάνατος του Παπασπύρου να έγινε γνωστός και η τράπεζα αυτοβούλως να θέλησε να ακυρώσει τις χρεώσεις.
Ωστόσο, κανείς επίσης δεν μπορεί να αποκλείσει το εξωφρενικό ενδεχόμενο, ο Δημήτρης Παπασπύρου να ζει σε κάποια χώρα του εξωτερικού, όπως σημειώνεται στο έγγραφο. Ενα σενάριο σε σχέση με τα αίτια της πτώσης είναι αυτό που θέλει το ελικόπτερο να έπεσε λόγω έκρηξης. Υπήρξαν πληροφορίες ότι η πραγματογνωμοσύνη ανέφερε πως «εντός του πατώματος στο ύψος των χειριστών, υπήρχαν κομμένες καλωδιώσεις των γεννητριών καθώς και το σύνολο των καλωδιώσεων που περνούν από εκεί. Τα μέταλλα πίσω από το πιλοτήριο ήταν διαβρωμένα, σαν να αναπτύχθηκαν υψηλές θερμοκρασίες. Τέτοια διάβρωση και σημειακή καταστροφή μπορούν να προκληθούν μόνο από εκρήξεις».
Επίσης, λέγεται ότι στον φάκελο του εισαγγελέα του Στρατοδικείου Θεσσαλονίκης υπήρχε και μία έκθεση ιατροδικαστού, σύμφωνα με την οποία στα σώματα των θυμάτων «ανευρέθησαν χημικά εγκαύματα, τα οποία δεν προκλήθηκαν από στοιχεία του ελικοπτέρου αλλά από έκρηξη». Η εν λόγω εξέταση δεν αξιολογήθηκε ποτέ σοβαρά. Η δε ίδια ιατροδικαστής Λάρισας, η οποία εξέτασε επτά από τα δεκαεπτά πτώματα, παρά το γεγονός ότι και οι δεκαεπτά σοροί ήταν να σταλούν στη Θεσσαλονίκη και διαπίστωσε ότι στο σώμα τους έφεραν εγκαύματα και ενσφηνωμένα υλικά, που δεν προέρχονταν από στοιχεία των Σινούκ, φέρεται να έχει πάρει ξαφνική μετάθεση.
Δικαστικές περιπέτειες
«Πράσινο» για αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων
«Πράσινο» για αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων
Οι οικογένειες των θυμάτων της συντριβής διεκδικούν αποζημιώσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο.
Στους περισσότερους συγγενείς είχαν επιδικαστεί σε πρώτο βαθμό αποζημιώσεις περίπου 6,8 εκατ. ευρώ, αν και διεκδικούσαν μεγαλύτερα ποσά, ενώ σε άλλους οι αιτήσεις δεν έγιναν δεκτές. Ομως, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών έκρινε ότι δεν πρέπει να πάρουν αποζημίωση οι συγγενείς, καθώς αναγνώρισε ότι υπήρξαν τυπικές παραβάσεις κατά τη διάρκεια της πτήσης, αλλά δεν εντόπισε παράνομη πράξη ή παράλειψη των οργάνων του Δημοσίου.
Μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο, πάνω από 11 χρόνια μετά το αεροπορικό δυστύχημα, το Συμβούλιο της Επικρατείας ήρθε να ανατρέψει σειρά δικαστικών αποφάσεων που είχαν «κλείσει» τον δρόμο του καταλογισμού αστικών ευθυνών και της διεκδίκησης αποζημιώσεων.
Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε εσφαλμένες τις αποφάσεις Διοικητικών Εφετείων, που πριν από περίπου δυόμισι χρόνια απέρριψαν τις σχετικές αγωγές και κάνοντας τώρα δεκτές τις αιτήσεις αναίρεσης που υπέβαλαν πάνω από 40 στενοί συγγενείς των θυμάτων, ανοίγει τον δρόμο για να προσδιοριστούν σημαντικές αποζημιώσεις για την ηθική βλάβη που υπέστησαν.
Το βάρος των αστικών ευθυνών για την ψυχική οδύνη, τον πόνο και τη στενοχώρια που ένιωσαν οι συγγενείς για τους ανθρώπους τους που έχασαν τόσο άδικα, καλείται πλέον να σηκώσει -σε έναν νέο γύρο του δικαστικού μαραθωνίου- το ελληνικό Δημόσιο.
Εθνος της Κυριακής
Διαβάστε όλο το σχετικό μας φάκελο για την:
Πτώση του Σινούκ,η 11η Σεπτεμβρίου της Ελλάδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες