Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα (28.12.2015) από την τραγωδία του Norman Atlantic και μια σοκαριστική καταγγελία έρχεται στο φως. Υπάρχουν στοιχεία πως όταν ξέσπασε η φωτιά στο επιβατηγό πλοίο, το πλήρωμα έθεσε σε λειτουργία λάθος σύστημα πυρασφάλειας, σε λάθος γέφυρα του πλοίου!
Η σοκαριστική αποκάλυψη έρχεται από την ιταλική εφημερίδα Il
Fatto Quotidiano. «Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι στο Norman Atlantic μπορεί να τέθηκε σε λειτουργία το λάθος σύστημα πυρασφάλειας, σε λάθος γέφυρα του πλοίου», αναφέρει το δημοσίευμα. Η πυρκαγιά στο Νorman Atlantic κόστισε τη ζωή σε 11 ανθρώπους, ενώ οι αγνοούμενοι παραμένουν ακόμη 18. Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίστηκαν αδιάκοπα επί 34 ώρες.
Όπως γράφει η εφημερίδα, σύμφωνα με μια πρώτη έρευνα επιτροπής του ιταλικού υπουργείου Μεταφορών, η οποία δεν έχει καταλήξει ακόμη σε οριστικό συμπέρασμα, μπορεί να υπήρξε πρόβλημα στην ενεργοποίηση του συστήματος πυρασφάλειας του πλοίου. Και αυτό διότι βρέθηκαν ανοικτές οι βαλβίδες του συστήματος στην γέφυρα αριθμός τρία, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, όχι στην γέφυρα τέσσερα, όπου διαπιστώθηκε ότι ξέσπασε η πυρκαγιά.
«Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε επίσης να εξηγηθεί το γεγονός ότι ο κυβερνήτης Αρτζίλιο Τζακομάτσι, στις πιο δύσκολες, αρχικές στιγμές τις όλης κινητοποίησης, ρωτά το πλήρωμα επτά φορές μέσα σε λίγα λεπτά, αν έχει τεθεί σε λειτουργία το σύστημα πυρασφάλειας», γράφει η Il Fatto Quotidiano.
«Πράγματι κάποιος έκανε λάθος την στιγμή που έπρεπε να ξεκινήσει να λειτουργεί το σύστημα που χρησιμεύει για να σβήσουν άμεσα οι φλόγες; Και το γεγονός αυτό μπορεί να επηρέασε την ταχύτητα με την οποία διαδόθηκε η πυρκαγιά;», διερωτάται η ιταλική εφημερίδα.
Παράλληλα, η Il Fatto αναφέρει ότι βάσει μαρτυριών των επιβατών «από τις μάνικες αντί για νερό έβγαινε καπνός», και υπενθυμίζει ότι πολλοί απόρησαν για ποιο λόγο το πλοίο ρυμουκλήθηκε μέχρι την Ιταλία, αντί να επιλεγεί ένα λιμάνι της Αλβανίας, οι ακτές της οποίας ήταν σε μικρή απόσταση από το σημείο στο οποίο βρισκόταν το πλοίο.
Σύμφωνα με τον συντάκτη, τέλος, μέλος του πληρώματος ανέφερε στην κατάθεσή του ότι «τα φορτηγά ήταν παρκαρισμένα, στα γκαράζ, σε υπερβολικά μικρή απόσταση, το ένα από το άλλο» και ότι δεν υπήρχαν, πιθανώς, αρκετές πρίζες για τα φορτηγά ψυγεία.
Να θυμίσουμε εδώ ότι οι αρμόδιες ιταλικές αρχές στο Μπάρι άρχισαν στα τέλη Νοεμβρίου να αδειάζουν τους χώρους του πλοίου «Νόρμαν Ατλάντικ», σχεδόν έντεκα μήνες μετά την πυρκαγιά η οποία είχε ξεσπάσει μεσοπέλαγα τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης Δεκεμβρίου, και η οποία προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον έντεκα ανθρώπων.
Όπως υπογραμμίζει ο ιταλικός Τύπος, υπάρχουν ελπίδες να μπορέσουν, κατά τη διαδικασία εκκένωσης του πλοίου, να εντοπισθούν οι σοροί, μέρους, τουλάχιστον, των δεκαοκτώ αγνοουμένων. Παράλληλα, με την εκκένωση του «Νόρμαν Ατλάντικ», όπως αναφέρει η εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα», οι εισαγγελείς του Μπάρι επιδιώκουν να εξακριβώσουν τις αιτίες που προκάλεσαν την πυρκαγιά, με σαφέστερη, κατά συνέπεια, απόδοση των ευθυνών.
Συνεχίζεται, επίσης, η προσεκτική ακρόαση του υλικού που οι Ιταλοί τεχνικοί κατάφεραν να διασώσουν από το «μαύρο κουτί» και από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του πλοίου, με τους διαλόγους του πληρώματος και με την επικοινωνία τους με τις λιμενικές αρχές.
Συνολικά, προσθέτει η «Λα Ρεπούμπλικα», για την τραγική αυτή υπόθεση έχουν αποσταλεί δώδεκα κλήσεις σε απολογία σε επτά μέλη του πληρώματος, στον Ιταλό εφοπλιστή Κάρλο Βιζεντίνι, σε δυο νόμιμους εκπροσώπους της ναυλώτριας εταιρίας ΑΝΕΚ, έναν υπάλληλό της και στον κυβερνήτη Αρτζίλιο Τζιακομάτσι, για εξ αμελείας συνέργεια σε ναυάγιο, πολλαπλή ανθρωποκτονία και πρόκληση βλάβης.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το σχετικό μας φάκελο Norman Atlantic
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες