Το υπουργικό συμβούλιο θα καθορίσει το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου και των ιδιωτών - Στην «κλίνη του Προκρούστη» μπαίνουν τα senior ομόλογα - Ερωτηματικό με τις προνομιούχες μετοχές - Οι αλλαγές στο ΤΧΣ και οι συνεταιριστικές τράπεζες - Ξεκινάει στις 17.30 στην αρμόδια επιτροπή οικονομικών της Βουλής η συζήτηση
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη διαδικασία της
ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, τις αλλαγές στην εταιρική διακυβέρνηση του ΤΧΣ και την υιοθέτηση συστήματος αξιολόγησης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Το νομοσχέδιο κρατάει ανοικτό το ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου στις αυξήσεις κεφαλαίου καθώς σχετική απόφαση θα ληφθεί από το υπουργικό συμβούλιο. Ταυτόχρονα οι πληροφορίες που διαρρέουν από την κυβέρνηση ότι η πρόθεση είναι να υπάρχει μία αναλογία μεταξύ ιδιωτών και δημοσίου 50-50, κάτι που θα οριστεί με την υπουργική απόφαση, εντείνει την αβεβαιότητα. Γενικότερα η παράταση της αβεβαιότητας που δημιουργεί το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στις αυξήσεις θεωρείται ένας παράγοντας που δυσχεραίνει τις αυξήσεις κεφαλαίων, καθώς οι ξένοι επενδυτές θέλουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα ποσοστά που θα ελέγχει το κράτος.
Παράλληλα ανοίγει παράθυρο στη χρησιμοποίηση και των senior ομολόγων στην ανακεφαλαιοποίηση.
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση «την ουσιαστική αλλαγή στο άρθρο 6α αποτελεί η προσθήκη κατά απαίτηση του Eurogroup των εγχειρόγραφων υποχρεώσεων μη προτιμητέων από διάταξη αναγκαστικού δικαίου (senior liabilities non preferred by mandatory provisions of law) στην κατηγορία των υποχρεώσεων εκείνων των οποίων η ονομαστική αξία μειώνεται ή οι οποίες δύνανται να μετατρέπονται σε τίτλους κεφαλαίου που προσμετρώνται στα ίδια κεφάλαια της κατηγορίας 1 (CET 1)».
Ένα άλλο σημείο το οποίο φαίνεται να είναι ανοικτό είναι το ζήτημα των προνομιούχων μετοχών που είχαν εκδοθεί το 2008 στα πλαίσια της τότε ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών.
Εν τω μεταξύ ενισχύεται ο ρόλος του ΤΧΣ και γι αυτό το λόγο απαιτείται διασφάλιση των διαδικασιών στελέχωσης του. Επιτροπή του Ταμείου θα αξιολογεί τα στελέχη και θα έχει δικαίωμα απομάκρυνσης για όποιον δεν μπορεί να ανταποκριθεί.
Επίσης με το νομοσχέδιο επιδιώκεται να δοθεί λύση στο κεφαλαιακό πρόβλημα των συνεταιριστικών τραπεζών και γι αυτό αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο για τις συνεταιριστικές τράπεζες έτσι ώστε να μπορούν να ενισχυθούν με ιδιωτικά κεφάλαια αλλά και να προσελκύσουν θεσμικούς και στρατηγικούς επενδυτές. Συγκεκριμένα με απόφαση Γενικής Συνέλευσης θα επιτρέπεται η χορήγηση περισσότερων δικαιωμάτων ψήφων και δικαιωμάτων σύμπραξης σε θεσμικούς εταίρους που θα έχουν λάβει έγκριση από την ΤτΕ.
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Αιτιολογική έκθεση
Τροποποιούμενες-Καταργούμενες διατάξεις
Σχέδιο νόμου
Έκθεση Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
Ειδική έκθεση
Έκθεση αξιολόγησης συνεπειών ρυθμίσεων
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη διαδικασία της
ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, τις αλλαγές στην εταιρική διακυβέρνηση του ΤΧΣ και την υιοθέτηση συστήματος αξιολόγησης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Το νομοσχέδιο κρατάει ανοικτό το ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου στις αυξήσεις κεφαλαίου καθώς σχετική απόφαση θα ληφθεί από το υπουργικό συμβούλιο. Ταυτόχρονα οι πληροφορίες που διαρρέουν από την κυβέρνηση ότι η πρόθεση είναι να υπάρχει μία αναλογία μεταξύ ιδιωτών και δημοσίου 50-50, κάτι που θα οριστεί με την υπουργική απόφαση, εντείνει την αβεβαιότητα. Γενικότερα η παράταση της αβεβαιότητας που δημιουργεί το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στις αυξήσεις θεωρείται ένας παράγοντας που δυσχεραίνει τις αυξήσεις κεφαλαίων, καθώς οι ξένοι επενδυτές θέλουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα ποσοστά που θα ελέγχει το κράτος.
Παράλληλα ανοίγει παράθυρο στη χρησιμοποίηση και των senior ομολόγων στην ανακεφαλαιοποίηση.
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση «την ουσιαστική αλλαγή στο άρθρο 6α αποτελεί η προσθήκη κατά απαίτηση του Eurogroup των εγχειρόγραφων υποχρεώσεων μη προτιμητέων από διάταξη αναγκαστικού δικαίου (senior liabilities non preferred by mandatory provisions of law) στην κατηγορία των υποχρεώσεων εκείνων των οποίων η ονομαστική αξία μειώνεται ή οι οποίες δύνανται να μετατρέπονται σε τίτλους κεφαλαίου που προσμετρώνται στα ίδια κεφάλαια της κατηγορίας 1 (CET 1)».
Ένα άλλο σημείο το οποίο φαίνεται να είναι ανοικτό είναι το ζήτημα των προνομιούχων μετοχών που είχαν εκδοθεί το 2008 στα πλαίσια της τότε ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών.
Εν τω μεταξύ ενισχύεται ο ρόλος του ΤΧΣ και γι αυτό το λόγο απαιτείται διασφάλιση των διαδικασιών στελέχωσης του. Επιτροπή του Ταμείου θα αξιολογεί τα στελέχη και θα έχει δικαίωμα απομάκρυνσης για όποιον δεν μπορεί να ανταποκριθεί.
Επίσης με το νομοσχέδιο επιδιώκεται να δοθεί λύση στο κεφαλαιακό πρόβλημα των συνεταιριστικών τραπεζών και γι αυτό αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο για τις συνεταιριστικές τράπεζες έτσι ώστε να μπορούν να ενισχυθούν με ιδιωτικά κεφάλαια αλλά και να προσελκύσουν θεσμικούς και στρατηγικούς επενδυτές. Συγκεκριμένα με απόφαση Γενικής Συνέλευσης θα επιτρέπεται η χορήγηση περισσότερων δικαιωμάτων ψήφων και δικαιωμάτων σύμπραξης σε θεσμικούς εταίρους που θα έχουν λάβει έγκριση από την ΤτΕ.
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Αιτιολογική έκθεση
Τροποποιούμενες-Καταργούμενες διατάξεις
Σχέδιο νόμου
Έκθεση Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
Ειδική έκθεση
Έκθεση αξιολόγησης συνεπειών ρυθμίσεων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες