Το «Δεν πληρώνω», πέθανε!
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, πρότεινε την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης και εισηγήθηκε ουσιαστικά τη σύλληψη των λαθρεπιβατών,σήμερα κατά την ακρόασή του για το Πολυνομοσχέδιο στην Επιτροπή της Βουλής και δεν κουνήθηκε φύλλο!
Ο κ. Δημητριάδης μιλώντας στην Επιτροπή, ζήτησε επί της ουσίας να συλλαμβάνονται όσοι πιάνονται χωρίς εισιτήριο στα Μέσα Μεταφοράς. Η πρόταση, αυτή του κ. Γρηγόρη Δημητριάδη όταν ακούστηκε δεν προκάλεσε καμία απολύτως αντίδραση, ακόμα και από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που άλλοτε έχυναν αγωνιστικό αίμα… για δωρεάν μετακινήσεις χωρίς εισιτήρια και στα κινήματα του «Δεν πληρώνω».
Χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, αυτό που πρότεινε για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, ήταν «οι παραβάτες να μην τιμωρούνται σε επίπεδο πταίσματος αλλά σε βαθμό πλημμελήματος»!
Ποια η διαφορά μεταξύ πταίσματος και πλημμελήματος, για κάποιον που θα πιαστεί χωρίς να έχει «κόψει» εισιτήριο;
Σύμφωνα με νομικούς:
Πταίσμα: Προβλέπει ως ποινή την κράτηση ή την επιβολή προστίμου. Η διάρκεια της κράτησης κυμαίνεται από μία ημέρα ως ένα μήνα. Σήμερα ο νόμος κατά της λαθρεπιβίβασης του ΟΑΣΑ προβλέπει μόνο την επιβολή προστίμου, περίπου 60πλάσιο του κομίστρου.
Πλημμέλημα: Ο ένοχος θα τιμωρείται με φυλάκιση από τρία έως πέντε έτη. Ο παραβάτης είτε θα οδηγείται στο Αυτόφωρο είτε θα δικάζεται με τακτική δικάσιμο από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο. Εάν ο κατηγορούμενος θελήσει να κάνει έφεση της πρωτόδικης απόφασης αυτή θα δικαστεί στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο. Ο παραβάτης για να κριθεί ένοχος για πλημμέλημα, απαιτείται να έχει δόλο (πρόθεση), εκτός κι αν ο νόμος θα προβλέπει να τιμωρείται ρητώς και η αμέλεια.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, πρότεινε την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης και εισηγήθηκε ουσιαστικά τη σύλληψη των λαθρεπιβατών,σήμερα κατά την ακρόασή του για το Πολυνομοσχέδιο στην Επιτροπή της Βουλής και δεν κουνήθηκε φύλλο!
Ο κ. Δημητριάδης μιλώντας στην Επιτροπή, ζήτησε επί της ουσίας να συλλαμβάνονται όσοι πιάνονται χωρίς εισιτήριο στα Μέσα Μεταφοράς. Η πρόταση, αυτή του κ. Γρηγόρη Δημητριάδη όταν ακούστηκε δεν προκάλεσε καμία απολύτως αντίδραση, ακόμα και από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που άλλοτε έχυναν αγωνιστικό αίμα… για δωρεάν μετακινήσεις χωρίς εισιτήρια και στα κινήματα του «Δεν πληρώνω».
Χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, αυτό που πρότεινε για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, ήταν «οι παραβάτες να μην τιμωρούνται σε επίπεδο πταίσματος αλλά σε βαθμό πλημμελήματος»!
Ποια η διαφορά μεταξύ πταίσματος και πλημμελήματος, για κάποιον που θα πιαστεί χωρίς να έχει «κόψει» εισιτήριο;
Σύμφωνα με νομικούς:
Πταίσμα: Προβλέπει ως ποινή την κράτηση ή την επιβολή προστίμου. Η διάρκεια της κράτησης κυμαίνεται από μία ημέρα ως ένα μήνα. Σήμερα ο νόμος κατά της λαθρεπιβίβασης του ΟΑΣΑ προβλέπει μόνο την επιβολή προστίμου, περίπου 60πλάσιο του κομίστρου.
Πλημμέλημα: Ο ένοχος θα τιμωρείται με φυλάκιση από τρία έως πέντε έτη. Ο παραβάτης είτε θα οδηγείται στο Αυτόφωρο είτε θα δικάζεται με τακτική δικάσιμο από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο. Εάν ο κατηγορούμενος θελήσει να κάνει έφεση της πρωτόδικης απόφασης αυτή θα δικαστεί στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο. Ο παραβάτης για να κριθεί ένοχος για πλημμέλημα, απαιτείται να έχει δόλο (πρόθεση), εκτός κι αν ο νόμος θα προβλέπει να τιμωρείται ρητώς και η αμέλεια.
Σπίρτζης για «τζαμπατζήδες» ΜΜΜ: Μήπως να τους εκτελούμε κιόλας;
Σχετικά με την πρόταση του προέδρου του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη να μετατραπεί η παράνομη επιβίβαση από πταίσμα σε πλημμέλημα, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε πως το αποτέλεσμα θα είναι να συλλαμβάνονται οι παραβάτες. «Δεν μπορώ να το καταλάβω. Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας», είπε ειρωνικά ο κ. Σπίρτζης και τόνισε: «Αυτά τα λένε άνθρωποι που έχουν ευθύνη για την κατάσταση. Έχουν ευθύνη και αυτοί που τους έβαλαν και εμείς που τους έχουμε ακόμη εκεί και για τους γνωστούς λόγους δεν τους έχουμε αλλάξει. Αυτή ήταν η αρχική πρόταση που μας είχαν κάνει οι θεσμοί, να αλλάξουμε τον ποινικό κώδικα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες