Δευτέρα 17 Αυγούστου 2015

Θρίλερ με μυστηριώδεις πτήσεις αλλά και συναλλαγές στη «λίστα Λαγκάρντ»!

Αεροσκάφος από τις Βερμούδες για τον καταζητούμενο Μεταξά και άλλον συνεργάτη του Παπασταύρου

Διαστάσεις κινηματογραφικού θρίλερ αποκτά η υπόθεση του καταζητούμενου επιχειρηματία Αγγελου Μεταξά, γόνου της παλαιάς οικογενείας ποτοποιών, αλλά περισσότερο γνωστού ως συνεταίρου του συμβούλου της Ν.Δ. (και πρώην διαπραγματευτή με την τρόικα) Σταύρου Παπασταύρου, καθώς η επενδυτική εταιρία τους ήλεγχε ή διαχειριζόταν πάνω από το 50% της «λίστας Λαγκάρντ».

Ο επιχειρηματίας καταζητείται από τις 23 Ιουνίου με διεθνές ένταλμα σύλληψης για δύο υποθέσεις φοροδιαφυγής και ξεπλύματος βρόμικου χρήματος 14.500.000 ευρώ, ενώ ο κ. Παπασταύρου έχει κληθεί να καταθέσει εντός των επόμενων ημερών ως ύποπτος για τα ίδια αδικήματα σε σχέση με λογαριασμό 5.390.000 δολαρίων που ήλεγχαν ο ίδιος, μέλη της οικογένειάς του και μια εταιρία με έδρα στις Βρετανικές Παρθένους Νήσους (BVI).

Σε συνέχεια των αποκαλύψεων της «δ» της περασμένης εβδομάδας για περίεργες αγορές και εγγυήσεις σε πολυτελή ακίνητα της Νέας Υόρκης συνολικής αξίας 65.750.000 δολαρίων από τον κ. Μεταξά, με την υποστήριξη μελών της επενδυτικής ομάδας Παπασταύρου, τα νεότερα στοιχεία φέρουν τον καταζητούμενο να προσπαθεί να αξιοποιήσει για τη διαφυγή του ιδιωτικό τζετ που ανήκει ή ανήκε σε άλλον, διαχρονικό συνεργάτη τους!

Συγκεκριμένα, ασφαλείς πηγές αναφέρουν ότι το επίμαχο αεροσκάφος είναι τύπου Hawker Beechcraft - Raytheon Premier 1, ιδιοκτησίας της εταιρίας Dipas Aviation, με αριθμό νηολόγησης VQ-BEP. Η Dipas Aviation εδρεύει από το 2009 στις Βερμούδες και εκπρόσωπός της φέρεται ότι είναι Ελληνας υπήκοος με αρχικά Δ.Π., ο οποίος εμφανίζεται στη «λίστα Λαγκάρντ» με κατάθεση 1.055.246 δολαρίων.

Ο Δ.Π. ήταν παλαιότερα κάτοικος Νέου Ψυχικού και στη συνέχεια Παλαιού Φαλήρου, αλλά μετά την αποκάλυψη της «λίστας Λαγκάρντ» δηλώνει -τυχαία ή όχι- κάτοικος Ρώμης (απ' όπου κατάγεται η Ιταλίδα σύζυγός του), αν και συνεχίζει την επαγγελματική δραστηριότητά του με εταιρίες ακινήτων στην Ελλάδα.

Οι δεσμοί των τριών!

Μεταξύ άλλων, οι κύριοι Μεταξάς και Δ.Π. ήλεγχαν επί σειρά ετών την εταιρία Fairwinds Assets Inc., με έδρα στον Παναμά, από την οποία εστάλησαν στον κ. Παπασταύρου τα 2.600.000 από τα συνολικά 5.390.000 δολάρια του λογαριασμού του στα BVI.

Κατά περίεργη «σύμπτωση», οι Αγγ. Μεταξάς και Δ.Π. έκλεισαν βιαστικά την παναμέζικη Fairwinds στις 29 Δεκεμβρίου 2014, δηλαδή τις ίδιες ημέρες που είχε αρχίσει η έρευνα του ΣΔΟΕ για τον σύμβουλο της Ν.Δ. (και τότε σύμβουλο στο Μαξίμου) και που υπήρχαν καταγγελίες για πολιτικές πιέσεις με σκοπό το βιαστικό κλείσιμο της υπόθεσης. Ο Δ.Π. εμφανίζεται, εξάλλου, σε διάφορα διοικητικά συμβούλια μαζί με τον κ. Παπασταύρου.

Κατά μία άλλη «σύμπτωση», οι Βερμούδες ήταν έδρα, εκτός της Dipas Aviation, και του επενδυτικού ομίλου των κυρίων Μεταξά και Παπασταύρου, με τον δεύτερο να ασκεί καθήκοντα αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου και τον πρώτο να συντονίζει τις δραστηριότητες άλλης συνδεόμενης εταιρίας στη Γενεύη. Ενα από τα επιχειρήματα του κ. Μεταξά προς τις ελληνικές Αρχές ήταν ότι δεν οφείλει φόρους στη χώρα μας, επειδή ήταν μόνιμος κάτοικος Γενεύης.

Περίεργη αγορά (;)

Από τον Νοέμβριο του 2014, το ιδιωτικό τζετ με νηολόγιο VQ-BEP είχε μετασταθμεύσει από το «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας σε αερολιμένα άλλης χώρας της νοτιονατολικής Μεσογείου και αργότερα στη Γερμανία, και καταβάλλονταν προσπάθειες να πωληθεί.

Ωστόσο, έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι τις τελευταίες εβδομάδες το ιδιωτικό αεροσκάφος πραγματοποίησε ξαφνικά ορισμένες περίεργες πτήσεις στην κεντρική Ευρώπη. Οι πτήσεις έγιναν (μετά την έκδοση του εντάλματος σύλληψης και την εξαφάνιση του Αγγ. Μεταξά) στις 24 Ιουλίου από τη Γενεύη προς τις Βρυξέλλες και στις 30 Ιουλίου από άγνωστο αεροδρόμιο προς το Αμστερνταμ.

Επίσης, πριν από μόλις μία εβδομάδα, τη Δευτέρα 10 Αυγούστου, το αεροσκάφος καταγράφηκε από τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της Γενεύης σε άλλη πτήση. Πάντως, δεν υπάρχει προς το παρόν βεβαιότητα ότι ο Αγγ. Μεταξάς έχει προλάβει να διαφύγει, από τα τέλη Ιουνίου έως σήμερα, στο εξωτερικό, καθώς είναι πιθανόν να κρύβεται σε παραλιακό προάστιο της Αττική με τη συνδρομή πρώην υπαλλήλων του αγνώστων, έως τώρα, στη διεξαγόμενη ανάκριση.

Η υπόθεση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από τον ισχυρισμό ελβετικής εταιρίας ότι προ ολίγων ημερών (και έπειτα από περίπου 9-10 μήνες άκαρπων προσπαθειών πώλησης του VQ-BEP) εμφανίστηκε ξαφνικά (πραγματικός ή εικονικός) αγοραστής που απέκτησε το αεροσκάφος.

Η μεσολαβήτρια εταιρία, με έδρα στη Γενεύη, δηλώνει ότι η πώληση έγινε αντί 1.575.000 δολαρίων, ενώ μέχρι πρότινος ο πωλητής ζητούσε αρκετά περισσότερα χρήματα και η ασφαλιζόμενη αξία του αεροσκάφους, προ τριετίας, ήταν 4.500.000 δολάρια.

Το πρόσθετο περίεργο στοιχείο είναι ότι τουλάχιστον έως την περασμένη Παρασκευή 14 Αυγούστου δεν είχε δηλωθεί σε κανέναν διεθνή οργανισμό και σε καμιά εθνική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας μεταβίβαση του αεροσκάφους...

Βασικός μάρτυρας (για την εξιχνίαση της υπόθεσης) ο πιλότος

Κλειδί για την εξιχνίαση της υπόθεσης του μυστηριώδους αεροσκάφους, μεταξύ Βερμούδων-Ελλάδας-Ελβετίας, είναι, κυρίως, ο ένας εκ των δύο πιλότων του πολυτελούς Raytheon Premier-1, που γνωρίζει πολλές λεπτομέρειες για τις κινήσεις των μελών της επενδυτικής ομάδας Μεταξά-Παπασταύρου, τουλάχιστον από το 2008 έως πρόσφατα.

Πρόκειται για τον Ε.Ζ, πρώην κυβερνήτη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που θεωρείται μετά βεβαιότητας ότι γνωρίζει και τον ή τους πραγματικούς ιδιοκτήτες του VQ-BEP, καθώς διατηρούσε στενή σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι έως την πρόσφατη ξαφνική εμφάνιση της μεσολαβήτριας εταιρίας της Γενεύης ήταν ο Ε.Ζ. που αποτελούσε το σημείο επαφής με τους τυχόν υποψήφιους αγοραστές. Μάλιστα, ήταν μόνον το δικό του κινητό τηλέφωνο 6949-ΧΧΧΧΧΧ (τα ακριβή στοιχεία είναι στη διάθεση της «δ») που εμφανίζονταν χωρίς άλλες λεπτομέρειες στα σχετικά ενημερωτικά έντυπα, ενώ συνήθως οι πωλητές αεροσκαφών παραθέτουν την ονομασία της εταιρίας τους (ή του μεσολαβητή) και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Ενδεικτικό δε της μυστικοπάθειας της Dipas Aviation και των ισχυρότατων ενδείξεων ότι πρόκειται για εταιρία-βιτρίνα είναι και το γεγονός ότι ως αποδέκτης των τεχνικών εγχειριδίων και των εγγράφων service από την κατασκευάστρια εταιρία του αεροσκάφους δεν ήταν τα γραφεία της στις Βερμούδες ή κάποιο παράρτημα στην Αθήνα, αλλά η διεύθυνση κατοικίας του πιλότου Ε.Ζ. στον Αλιμο.

Ο δεύτερος πιλότος του αεροσκάφους ήταν πρώην χειριστής της Πολεμικής Αεροπορίας με τα αρχικά Κ.Φ., φιλικά συνδεόμενος με άλλο μέλος της επενδυτικής ομάδας Μεταξά-Παπασταύρου. Προφανώς, θα γνωρίζει και αυτός τις κινήσεις τους στους ανά την υφήλιο φορολογικούς παραδείσους, αλλά δεν είχε άλλη ανάμειξη ως πρόσωπο επαφής της Dipas Aviation ούτε και στις προσπάθειες πώλησης του VQ-BEP.

δημοκρατία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες