Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

ΚΡΗΤΗ:Τα "χάρτινα" έργα στον ΒΟΑΚ για τα οποία ουδείς λογοδότησε! (φωτο και βίντεο)

Ειδικοί επισημαίνουν την εγκληματική αμέλεια σε νέες κατασκευές που θα μπορούσαν να κοστίσουν ζωές

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι το πιο χρονοβόρο, δαπανηρό, αλλά, κυρίως, «αιμοβόρο» έργο του νησιού. Δεκαετίες ολόκληρες, από την εποχή της χούντας, κατασκευάζεται και ολοκλήρωση δεν έχει. Το χρήμα που έχει δαπανηθεί το κατατάσσουν στις πιο ακριβές κατασκευές όλων των εποχών.
Την ίδια ώρα, σχεδόν καθημερινά, άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους
ή τραυματίζονται σε ένα δρόμο που έχει δεκάδες επικίνδυνα σημεία και στο μεγαλύτερο μήκος του είναι χωρίς διαχωριστικό.
Πριν από 2 ημέρες παρουσιάσαμε στοιχεία για το πώς δαπανώνται (ή σπαταλώνται) τα χρήματα, ακόμα και δε έργα που ουδέποτε έγιναν (ΕΔΩ: Δείτε πώς "χάνονται" τα χρήματα στον αμαρτωλό ΒΟΑΚ: Πώς πληρώθηκαν 367.000 € για εργασίες που δεν έγιναν!).
Σήμερα θα παρουσιάσουμε ένα άλλο θέμα που αφορά στο κατασκευαστικό κομμάτι και στην εγκληματική αμέλεια που έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι στην υλοποίηση μερικών τμημάτων του.
Στις 10 Μαρτίου 2015 σημειώθηκαν έντονες βροχοπτώσεις σε όλη την Κρήτη. Στην περιοχή του δήμου Πλατανιά, στα Χανιά, οι καταστροφές ήταν τεράστιες αλλά όχι ανεξήγητες (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ). Γέφυρα που είχε κατασκευαστεί πριν μερικούς μήνες παρασύρθηκε, δρόμοι εξαφανίστηκαν, διαλύθηκαν δίκτυα του βιολογικού καθαρισμού. Όλα αυτά κατάγραφηκαν από το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ και οι αρμόδιοι έκαναν δηλώσεις και αυτοψίες, ώστε να υποσχεθούν αποκατάσταση των ζημιών.
Το βασικό ερώτημα όμως δεν τέθηκε ή δεν τέθηκε για να αναζητηθούν ουσιαστικές απαντήσεις. Γιατί έγιναν όλες αυτές οι καταστροφές; Πώς, για παράδειγμα, παρασύρεται ένας δρόμος ή μια γέφυρα; Πώς εξαφανίζεται η γέφυρα ή το οδόστρωμα;
Το Candianews αναζήτησε αυτές τις απαντήσεις, με τη βοήθεια ειδικών τεχνικών επιστημόνων και με βάση ένα εξαιρετικά διαφωτιστικό βίντεο που παρουσίασε εκείνη την ημέρα στο δελτίο ειδήσεων η Νέα Τηλεόραση. Η εικόνα που εξέτασαν οι ειδικοί επιστήμονες δείχνει, για παράδειγμα, ότι στη γέφυρα δεν υπήρχαν καθόλου σίδερα ή θεμέλια! Η ασφαλτόστρωση έγινε χωρίς την κατασκευή των απαιτούμενων στρωμάτων βάσης και υπόβασης, αλλά πάνω στο σαθρό υπόστρωμα φερτών και αμμωδών εδαφών!
Χάρτινα έργα! Τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές ανθρώπων, αφού προηγουμένως γι αυτά έχουν δαπανηθεί τόσα χρήματα…
-Ποιοι άραγε μπορεί να έχουν εμπλακεί σε τέτοια έργα εγκληματικής αμέλειας; Ποιοι μελέτησαν, ποιοι ενέκριναν τις μελέτες;
-Ποιοι έδωσαν τις άδειες;
-Ποιοι έκαναν κατασκευές δημοσίων έργων με τέτοιους όρους;
-Για όλα αυτά και το δημόσιο χρήμα που χάθηκε για έργα στον «αέρα» ποιος θα λογοδοτήσει; Και με ποια χρήματα θα αποκατασταθούν;
-Ποιοι θα δώσουν αυτές τις εξηγήσεις, ως αρμόδιοι αυτών των έργων;
-Άραγε, η Δικαιοσύνη δεν πρέπει να αναζητήσει ευθύνες μετά από μια τέτοια καταστροφή, που υπολογίστηκε σε χρήμα γύρω στα 5 εκατ. ευρώ; Και μόνο από την καταγραφή του τηλεοπτικού φακού στα χάρτινα έργα, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής η εγκληματική αμέλεια.
Ας δούμε το βίντεο εκείνου του ρεπορτάζ και στη συνέχεια ας δούμε τις περιπτώσεις των καταστροφών, χρησιμοποιώντας τις χαρακτηριστικές εικόνες από το ίδιο βίντεο.

Ας δούμε μερικές από τις περιπτώσεις καταστροφών, μέσω των εκτιμήσεων που κάνουν οι ειδικοί επιστήμονες.
  1. Μια καινούργια γέφυρα χωρίς σίδερα και θεμέλια!
Γέφυρα #1
Η γέφυρα του παράδρομου της εθνικής οδού στον Σκουτελώνα διαλύθηκε και παρασύρθηκε από τον ποταμό! Είχε παραδοθεί μόλις πριν λίγους μήνες, αλλά είναι φανερό ότι δεν είχε καθόλου σίδερα, παρά μόνο μπετόν, και δεν υπήρχαν θεμέλια. Σε τέτοια σημεία, όπως λένε οι μηχανικοί, η θεμελίωση γίνεται συνήθως με πασσάλους ή επί σταθερού υποβάθρου, όχι πάνω στα σαθρά και ασταθή φερτά υλικά της κοίτης ή της όχθης.
Ευτυχώς, η φύση κατέστρεψε την θανάσιμη παγίδα, αφού η γέφυρα θα κατέρρεε κάποια στιγμή υπό το βάρος κάποιου “τυχερού” οχήματος…
  1. Ο δρόμος προς παραλία
Δρόμος #1Δρόμος #2Δρόμος #4Δρόμος #3
Δρόμος #5
Ο δρόμος προς παραλία παρασύρθηκε από τη ροή του ποταμού ο οποίος πλημμύρισε. Στην πραγματικότητα ήταν ένας παρόχθιος δρόμος χωρίς καμία προστασία των πρανών του.
Έχει οριοθετηθεί το ρέμα; Αν όχι πως επετράπη η κατασκευή τοιχίου αλλά και κτισμάτων σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από την όχθη; Ποιός αδειοδότησε τον παρόχθιο δρόμο και τον έθεσε σε δημόσια κυκλοφορία χωρίς προδιαγραφές; Από τις εικόνες είναι φανερό ότι έχει γίνει απλώς μια ασφαλτόστρωση, χωρίς την κατασκευή των απαιτούμενων στρωμάτων βάσης και υπόβασης, αλλά πάνω στο σαθρό υπόστρωμα φερτών και αμμωδών εδαφών; 
  1. Καταστροφές στο αποχετευτικό δίκτυο της ΔΕΥΑΒΑ.
Αποχετευτικοί Αγωγοί και Παραλία #1Αποχετευτικοί Αγωγοί #2Αποχετευτικοί Αγωγοί #1
Οι κύριοι αποχετευτικοί αγωγοί φαίνεται να έχουν «εγκιβωτιστεί» στα πρανή ή πολύ κοντά στην όχθη του Σπηλιανού με μια υποτυπώδη αγκύρωση με μπετόν. Άραγε,  υπάρχει μελέτη προστασίας ή μόνο ένα «τοπογραφικό» όδευση; Εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι ή οριοθέτηση του ρέματος; 
Ο αγωγός που εμφανίζεται πλησίον της ακτής και η διατομή του οδηγεί στο συμπέρασμα ότι αποτελεί την εκροή του Βιολογικού Καθαρισμού (επεξεργασμένων λυμάτων;) που, από όσα δηλώνει ο εκπρόσωπος  της ΔΕΥΑΒΑ, αποτελεί τον αγωγό bypass, ο οποίος σε περίπτωση ανάγκης ή βλάβης οδηγεί τα ανεπεξέργαστα ή μερικώς επεξεργασμένα λύματα στη θάλασσα. Δεν γνωρίζουμε αν ο αγωγός αυτός εκβάλλει σε κάποιο βάθος και σε κάποια απόσταση από την ακτή.
Στο ρεπορτάζ αναφέρθηκε επίσης ότι στο Βιολογικό Καθαρισμό εισρέουν όχι λύματα αλλά όμβρια. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σημαντικό πρόβλημα στο δίκτυο, που είτε δεν είναι χωριστικό είτε είναι κακοκατασκευασμένο είτε έχει υποστεί μεγάλες ζημιές από τις πλημμύρες ή άλλους λόγους.
Το έργο αυτό έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί από τον ΟΑΔΥΚ και η λειτουργία και συντήρησή του γίνεται με Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ ΔΕΥΑΒΑ και ΟΑΔΥΚ και τώρα με ΟΑΚ.
  1. Παραλία Σκουτελώνα 
Παραλία #1Παραλία #2
Οι πλημμυρισμένες παραποτάμιες περιοχές δεν προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση, αφού αποτελούν φυσικό επακόλουθο ακραίων φαινομένων. Βεβαίως, όπως δηλώνουν και οι κάτοικοι , οι ανθρωπογενείς παρεμβάσεις επιτείνουν και μεγεθύνουν τα προβλήματα και επηρεάζουν ιδιοκτησίες και κυρίως κατοικίες, που συνήθως κτίζονται αυθαίρετα ή/και κατά παράβαση των οικοδομικών τους αδειών. Η επίλυση αυτών των προβλημάτων απαιτεί μελέτες, οριοθετήσεις, πολεοδομικό σχέδιο και βεβαίως τους απαραίτητους πόρους. Αλλά είναι κάτι αντιμετωπίσιμο!
Σε ό,τι αφορά την παραλία και τη διάβρωσή της από την πλημμυρική παροχή του ρέματος, είναι πάλι ένα αναμενόμενο φαινόμενο. Οι εκβολές των ρεμάτων πρέπει να παραμένουν ανοικτές, καθαρές από μπάζα και άλλα εμπόδια και να μην περιορίζονται από έργα, όπως ο δρόμος, που έχει υποστεί και αυτός σοβαρές ζημιές. Το κατακριτέο,  επιλήψιμο και αυτό που χρήζει διόρθωσης και πιθανής απόδοσης ευθυνών είναι ότι ο παρόχθιος και εν συνεχεία παραλιακός δρόμος ΔΕΝ είναι κατασκευασμένος με κανενός είδους προδιαγραφές οδοποιίας. Από τις «τομές» που έχουν δημιουργήσει τα ορμητικά νερά είναι εμφανές ότι κάποια εκατοστά ασφάλτου έχουν στρωθεί επί του εδάφους της όχθης και επί της άμμου της παραλίας. Δεν υπάρχει ίχνος υπόβασης, βάσης ή έστω συμπύκνωσης (και πώς βεβαίως μπορεί αυτό να γίνει στην άμμο;) και το θέμα είναι πώς άραγε έγινε αυτή η εργολαβία, πόσο κόστισε, ποιος την επέβλεψε και ποιος την παρέλαβε;
  1. Κατολισθήσεις στο ΒΟΑΚ – Κόμβος Κολυμπαρίου 
Κόμβος Κολυμπαρίου #1Κόμβος Κολυμπαρίου #2
Φαίνεται ότι υπάρχει σοβαρή αστοχία στην μελέτη και κυρίως στα γεωλογικά-γεωτεχνικά, όπως συμβαίνει σε πάμπολλες άλλες περιπτώσεις, σε όλο σχεδόν το μήκος και σε όλες τις κατηγορίες οδοποιίας.
  1. Καθιζήσεις στον Επαρχιακό δρόμο από Δρακώνα σε Δελιανά.
Δρόμος Δρακώνα-Δελιανά #1Δρόμος Δρακώνα-Δελιανά #2
Και πάλι τα σοβαρά αυτά γεωλογικά φαινόμενα αποτελούν αστοχίες, παραλείψεις μελετών αλλά και κακοτεχνίες στην κατασκευή των έργων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες