Η Κυβέρνηση οργίστηκε για την διαρροή της νέας λίστας Βαρουφάκη κι όχι για τα μέτρα που της επιβάλλουν να πάρει
- Τον τρόπο με τον οποίο θα δοθεί λύση στις διαπραγματεύσεις με τους εταίρους περιέγραψε ο Γιάνης Βαρουφάκης- Θα υπάρξει τελικά μια... "αρθρωτή" ή "σπονδυλωτή" λύση εντός του Απριλίου
- Δεν πρόκειται να υπογράψω αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά, είπε ο υπουργός Οικονομικών
- Αποστάσεις από το θέμα από τη Νάντια Βαλαβάνη
Τον τρόπο με τον οποίο θα δοθεί λύση έως το τέλος του μήνα στις
διαπραγματεύσεις της Ελλάδας με τους εταίρους, περιέγραψε στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάνης Βαρουφάκης ενημερώνοντάς τους. Μάλιστα εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα υπάρξει ξεμπλοκάρισμα στις διαπραγματεύσεις με τους εταίρους και δανειστές.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Μέγαρο Μαξίμου και το οικονομικό επιτελείο ευελπιστούν ότι θα υπάρξει τελικά μια... "αρθρωτή" ή "σπονδυλωτή" λύση εντός του Απριλίου, δηλαδή σε κάθε "κομμάτι" της λίστας που θα υπάρχει συμφωνία θα ανοίγει ανάλογα και η κάνουλα της χρηματόδοτησης.
Παράλληλα η Αθήνα αναμένει κινήσεις από την ΕΚΤ, κατόπιν αποφάσεων του Eurogroup, δηλαδή
- την επαναγορά ελληνικών ομολόγων
- το "πράσινο φως" στις τράπεζες να εισέλθουν στην αγορά εντόκων γραμματίων,
- την επιστροφή του 1,9 δισ. ευρώ από τα κέρδη των κεντρικών τραπεζών από τα ελληνικά ομόλογα.
Με βάση την ενημέρωση του κ. Βαρουφάκη στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ το κλίμα χθες στη συνεδρίαση του EuroWorking Group ήταν καλύτερο από το αναμενόμενο, ενώ σημείωναν ότι ποτέ δεν λαμβάνονται αποφάσεις σε αυτό το επίπεδο, συνεπώς δεν υπήρχε θέμα εξεύρεσης λύσης.
Επίσης ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι τα περισσότερα εμπόδια τίθενται από τους χαμηλόβαθμους τεχνοκράτες, τα μέλη δηλαδή των τεχνικών κλιμακίων, που επηρεάζονται από το Βερολίνο, με το κλίμα αντιθέτως να είναι πολύ καλύτερο στα ηγετικά κλιμάκια της ευρωζώνης.
Στην συνεδρίαση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ έχουν πάρει το λόγο και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης και ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Λαφαζάνης οι οποίοι ενημέρωσα γα τα πρόσφατα ταξίδι του σε Πεκίνο και Μόσχα.
Νωρίτερα μιλώντας στην Βουλή ο κ. Βαρουφάκης είχε δηλώσει: «Το υπουργείο Οικονομικών καταβάλλει μεγάλο αγώνα και υπό πολύ δύσκολες συνθήκες αλλά πιστεύω ότι ο αγώνας αυτός θα πετύχει». Είπε ότι δεν πρόκειται να υπογράψει αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά και ότι ισχύει η δέσμευση της κυβέρνησης για επαναφορά του αφορολόγητου στα εισοδήματα του 2015 που θα δηλωθούν το 2016. Ο κ. Βαρουφάκης ανέφερε επίσης ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι μόλις τελειώσουν οι διαπραγματεύσεις να τελειώσει και η έκτακτη εισφορά, μια εισφορά που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και «εξευτέλισε την έννοια της αλληλεγγύης».
Η Κυβέρνηση οργίστηκε για την διαρροή της νέας λίστας Βαρουφάκη κι όχι για τα μέτρα που της επιβάλλουν να πάρει
- «Δεν είναι συμφωνία! Είναι κείμενο εργασίας!», λέει το Μαξίμου
- Την ενόχλησή της για την διαρροή του «κειμένου εργασίας» όπως το ονομάζει σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις, εκφράζει η κυβέρνηση
- Ισχυρίζονται ότι έβαλαν μεγαλύτερο στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα για να το αποδώσουν στους μη έχοντες
- Το δεύτερο εξάμηνο του 2015 θα έλθει στη Βουλή ο νέος φορολογικός νόμος που θα περιλαμβάνει το αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ
Όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές, η διαρροή της νέας λίστας μεταρρυθμίσεων του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία δεν έγινε από την ελληνική πλευρά, διαβάζεται επιλεκτικά με αποτέλεσμα να παρερμηνεύονται οι δημοσιονομικοί στόχοι που θέτει η κυβέρνηση. Σημειώνουν μάλιστα ότι η όποια λίστα αποτελεί «κείμενο εργασίας» και όχι συμφωνία.
Αναφέρουν επίσης ότι:
1.Η πρόβλεψη του Υπουργείου Οικονομικών για ανάπτυξη είναι 1,4% του ΑΕΠ για το 2015 και 2,9% για το 2016.
2.Τα όποια μέτρα συμφωνηθούν δεν θα είναι υφεσιακά και θα αποσκοπούν στην διεύρυνση της φορολογικής βάσης, προκειμένου να σταματήσουν να πέφτουν τα βάρη σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και γενικότερα τη μεσαία τάξη.
3. Στη λίστα του Υπουργείου Οικονομικών, που επαναλαμβάνεται είναι «κείμενο εργασίας», εκτιμάται ότι τα νέα μέτρα, αν εφαρμοστούν επιτυχώς όλα, μπορούν να δώσουν δημοσιονομικό όφελος από 4,7 δισ. έως και 6,1 δισ. ευρώ. Πότε, όμως, κανένα μέτρο δεν αποδίδει πλήρως, ενώ, αν υπάρχει πλεόνασμα πάνω από 1,5%, προφανώς και δεν θα πάει στη μαύρη τρύπα του χρέους, αφού η απόφαση του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου ήταν σαφέστατη: η υποχρέωση για υπερβολικά υψηλά πλεονάσματα αποτελεί πλέον παρελθόν. Έτσι, εφόσον καταφέρουμε μεγαλύτερα από τη δέσμευση [1,2% έως 1,5%] πλεονάσματα, αυτά θα επιστραφούν σε κοινωνικές ομάδες που βιώνουν τραγικά τις συνέπειες της κρίσης, μέσα από την υλοποίηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης [π.χ. κοινωνική πολιτική, φοροαπαλλαγές, κλπ]
4. Το βασικό σενάριο, λοιπόν, είναι πρωτογενές πλεόνασμα 1,2% με 1,5% του ΑΕΠ και αν τα μέτρα αποδώσουν, το επιπλέον πλεόνασμα θα κατευθυνθεί σε κοινωνικές δράσεις. «Το Πρόγραμμα είναι επεξεργασμένο και κοστολογημένο, προβλέποντας για το 2015 πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ», σημειώναμε και σε non paper της 27.03.2015, ενώ προβλέπονται έσοδα 3 δισ. ευρώ που δεν θα προέρχονται από περικοπές μισθών, συντάξεων ή εφάπαξ.
5. Ο ΕΝΦΙΑ θα καταργηθεί μέσα στο 2015 και θα αντικατασταθεί από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.
6.Το δεύτερο εξάμηνο του 2015 θα έλθει στη Βουλή ο νέος φορολογικός νόμος που θα περιλαμβάνει το αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ για τα εισοδήματα του 2015, τα οποία θα δηλωθούν το 2016.
ΥΠΟΙΚ: Ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα παραμένει στο 1,2% του ΑΕΠ
Εκτός από το Μαξίμου και το υπουργείο Οικονομικών με ανακοίνωσή του διευκρινίζει ότι ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα παραμένει 1,2% του ΑΕΠ και προσθέτει αν συγκεντρωθούν περισσότερα έσοδα θα αυξηθούν οι δαπάνες για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Αναλυτικά το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει: «Κάποιοι έσπευσαν να αναφέρουν και να σχολιάσουν ότι η Ελληνική Κυβέρνηση προσβλέπει σε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους πάνω από 3% του ΑΕΠ μέσω της εφαρμογής των προτεινόμενων μεταρρυθμίσεων.
Το Υπουργείο Οικονομικών θα ήθελε να καταστήσει σαφές, για ακόμη μια φορά, ότι παραμένει σταθερό στο στόχο του 1,2%, καθώς αυτό το ποσοστό είναι κοντά στην ελάχιστη τιμή των προβλέψεών του και όχι στη μέγιστη, την οποία χρησιμοποίησαν εκείνοι που μίλησαν για ποσοστό πάνω από 3%.
Αν, τελικώς, επιτευχθούν τα υψηλότερα επίπεδα των προβλεπόμενων στόχων εσόδων (στους οποίους το Υπουργείο δεν βασίζεται) τότε θα αυξηθούν ανάλογα οι (πολύ χαμηλές) δημόσιες δαπάνες και, βεβαίως, οι δαπάνες για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα σε μια περίοδο κρίσης υπονομεύουν την ανάκαμψη και, προφανώς, δεν αποτελούν μέρος του σχεδιασμού του Υπουργείου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες