Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Το Υπουργείο Μεταφορών επιστρέφει το μπαλάκι στον επιχειρηματία: Δεν έχουμε δεχθεί αίτημα για κανένα PONY

Διαψεύδει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ότι με δική του ευθύνη κωλυσιεργεί η έκδοση του αυτοκινήτου PONY στην Ελλάδα.
Ταυτόχρονα λέει ότι η κρατική ΕΒΕΤΑΜ δεν έχει πιστοποίηση.....,ενώ έχει οριστεί!!!
Πιασ' τ' αυγό και κούρεφτο,που λένε και στο χωριό μας.-
Ζείδωρον
Το πρωί στην εκπομπή του ΑΝΤ1 ο επιχειρηματίας κύριος Κοντογούρης κατήγγειλε ότι η γραφειοκρατία εμποδίζει την παραγωγή των ΡΟΝΥ στην Ελλάδα και πιστεύει ότι γίνεται σκόπιμα για να μην υπάρξει βιομηχανία στη χώρα μας.

Το Υπουργείο Μεταφορών σήκωσε το γάντι και με ανακοίνωσή του πετάει το μπαλάκι πίσω στον επιχειρηματία γράφοντας ότι:"...με δική του ευθύνη κωλυσιεργεί η έκδοση του αυτοκινήτου PONY στην Ελλάδα".

Και στη συνέχεια εξηγεί το ρόλο της "ΕΒΕΤΑΜ",που όμως ανήκει στο υπουργείο Ανάπτυξης!Αρα το κράτος γνωρίζει ότι κάποιος ζητάει έγκριση για παραγωγή αυτοκινήτων...
Βέβαια εδώ είναι Ελλάδα και κοτζάμ υπουργοί δεν μιλάνε μεταξύ τους,θα μιλήσουν οι υπηρεσίες τους;Το succes story μας μάρανε.... εκτός κι αν επρόκειτο για καναλάρχες ή τραπεζίτες,εκεί αλλάζει το πράμα,ακόμα κι ο κόκορας γεννάει ...

Σε σχετική ανακοίνωση, με αφορμή σημερινή αναφορά του κ. Κοντογούρη σε τηλεοπτική εκπομπή, για γραφειοκρατικές διατυπώσεις που εμποδίζουν την έκδοση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ή περί συμφερόντων που δεν θέλουν την ανάπτυξη του ελληνικού αυτοκινήτου, αναφέρεται ότι o συγκεκριμένος επιχειρηματίας ούτε έχει απευθυνθεί στο υπουργείο ούτε και εκκρεμεί αίτημά του.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η χορήγηση εθνικών εγκρίσεων τύπου μικρής σειράς γίνεται με την διαδικασία της Κοινοτικής Οδηγίας 2007/46, εφόσον τα οχήματα ελεγχθούν από φορείς που έχουν οριστεί ως Τεχνικές Υπηρεσίες, εφόσον προηγουμένως έχουν διαπιστευτεί από το ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης) και τονίζεται:

Η διαπίστευση βεβαιώνει ότι ο διαπιστευμένος φορέας ικανοποιεί τα προβλεπόμενα διεθνή πρότυπα και ότι έχει την επάρκεια να εκτελεί ή να εποπτεύει τις σχετικές δοκιμές που απαιτούνται.
Τέτοιες εταιρείες στην χώρα μας, έχουν οριστεί με απόφαση του υπουργείου, μετά την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών, η Dekra Automotive ServicesSrl την 14-3-2012 και η TuV Austria Automotive GmbH την 14-3-2012.

H ανώνυμη εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών Δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας A.E. με διακριτικό τίτλο «ΕΒΕΤΑΜ» λειτουργεί υπό την επίβλεψη της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Η ΕΒΕΤΑΜ δεν διέθετε σχετική διαπίστευση, το υπουργείο όμως την όρισε ως ΤΥ την 20-6-2013, για διάστημα έξι μηνών μόνο για τα ρυμουλκούμενα-ημιρυμουλκούμενα (των οποίων οι δοκιμές είναι λίγες και πιο απλές) με την προϋπόθεση στο διάστημα αυτό να προσκομίσει την αντίστοιχη διαπίστευση.

Η προνομιακή αυτή ρύθμιση αυτή έγινε αφού λάβαμε υπόψη τις ανάγκες της αγοράς διότι την εποχή ορισμού δραστηριοποιούνταν μόνο μία ΤΥ ενώ υπήρχαν ελληνικές κατασκευές ρυμουλκουμένων που ζητούσαν έγκριση και δεν μπορούσαν να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις.

Το διάστημα αυτό παρατάθηκε για δύο επιπλέον μήνες και έληξε στις αρχές του Μαΐου και στη συνέχεια για ακόμη δύο μήνες μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014.

Βέβαια, υπέβαλε έγγραφο του ΕΣΥΔ από το οποίο αποδεικνύεται ότι ο συγκεκριμένος Οργανισμός, ο οποίος σημειωτέον ελέγχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, δεν έχει ορίσει συμβούλιο για να εγκρίνει το αίτημά της.

Η Ελληνική Ένωση των Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης και Πιστοποίησης από την άλλη μεριά διαμαρτυρήθηκε για τον ορισμό της ΕΒΕΤΑΜ ως ευνοϊκή μεταχείριση.

Οι δοκιμές που απαιτούνται από την οδηγία 2007/46 είναι κρίσιμες για την ασφάλεια των οχημάτων που εγκρίνονται, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη ότι ο έλεγχος των επιβατικών αυτοκινήτων είναι πιο απαιτητικός από εκείνον των ρυμουλκουμένων.

Υπενθυμίζοντας ότι ήδη δραστηριοποιούνται δύο φορείς που ικανοποιούν τις σχετικές απαιτήσεις της ανωτέρω οδηγίες και οι οποίοι μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις της αγοράς λαμβάνοντας δε υπόψη την αρχή της ίσης μεταχείρισης το υπουργείο δεν μπορεί να ορίσει κατ’ εξαίρεση την ΕΒΕΤΑΜ ως ΤΥ χωρίς να έχει διαπιστευθεί από το ΕΣΥΔ.

Ως εκ τούτου και μέχρι η ΕΒΕΤΑΜ πιστοποιηθεί ως ΤΥ, ο κ. Κοντογούρης θα μπορούσε να απευθυνθεί σε άλλους πιστοποιημένους φορείς, ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση της εθνικής έγκρισης τύπου μικρής σειράς.

2 σχόλια:

  1. Παντελής Πορφυριάδης12 Αυγούστου 2014 στις 9:04 μ.μ.

    Σε αυτό το κράτος μας τρώει η καχυποψία. Εκτός του "PONY" , υπήρχε και στο Βόλο η ΝΙΣΣΑΝ. Οι κακές γλώσσες μιλάνε για συμφέροντα εισαγωγέων. Ενα οχημα με Ελληνική αρμολόγηση θα έριχνε τις τιμές.. Είμαστε καχύποπτοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Παντελή ποια καχυποψία όταν είναι φως φανάρι ότι οι κυβερνώντες εκτελούν εντολές αυτών που δεν θέλουν βιομηχανία στην Ελλάδα;
    Δεν σε προβληματίζει ότι κλείνουν συνεχώς εργοστάσια ή μεταναστεύουν στα βαλκάνια;
    Δεν είναι οι κακές γλώσσες που μιλάνε για συμφέροντα,αλλά η ωμή πραγματικότητα,δυστυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες