του Δημήτρη Παπαδάκη
Στην εποχή της στυγνής λιτότητας ζήσαμε πάρα πολλές οριζόντιες περικοπές, καταγεγραμμένες στη συνείδηση των περισσότερων ως άδικες… παρ΄ όλο που όλοι ευαγγελίζονταν την αποκατάσταση των αδικιών…
Σήμερα με την κατάσταση, όπως φτιασιδώνεται από την επικοινωνιακή πολιτική, να είναι κάπως σταθερή, όλοι μιλούν για επιστροφή στην παραγωγή, στις επενδύσεις, στην εξωστρέφεια, στην εκμετάλλευση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων.
Κι όμως! Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει το κλείσιμο του
τελωνείου του Αστακού που εξυπηρετεί το λιμάνι του Πλατυγιαλιού. Αυτή η ενέργεια, αν προχωρήσει, στο μοναδικό ιδιωτικό λιμάνι στη χώρα που διαθέτει ελεύθερη εμπορευματική ζώνη, αναιρεί κάθε εξαγγελία για εξωστρέφεια και επενδύσεις. Είναι αδύνατο η κοινή λογική να δεχθεί το κλείσιμο και την υποβάθμιση του τελωνείου Αστακού! Ακριβώς επειδή συνδυάζεται με την μεγάλη επένδυση που αποτελεί για την περιοχή μας το λιμάνι του Πλατυγιαλιού!
Είναι δε μνημειώδης η αθλιότητα μίας τέτοιας σκέψης για κλείσιμο του τελωνείου του Αστακού μιας και η επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου από τη λειτουργία του είναι ελάχιστη, αφού επιβαρύνεται μόνο με τα τηλεφωνικά έξοδα, ενώ τα λοιπά λειτουργικά έξοδα (κτιριακή υποδομή, ΔΕΗ, καθαρισμός, συντήρηση εγκαταστάσεων, τεχνική υποστήριξη, κλπ.) παρέχονται δωρεάν από την ΑΚΑΠΟΡΤ Α.Ε., που διαχειρίζεται τη ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού.
Και βέβαια όλα αυτά για μια μεγάλη υποδομή, όπως το λιμάνι του Πλατυγιαλιού, που κατασκευάστηκε με δημόσιο χρήμα πέρασε στα χέρια ιδιωτών και κατέληξε τα τελευταία χρόνια στα χέρια των Τραπεζών, που το κρατάνε ανεκμετάλλευτο… κόντρα στα όσα επιτάσσει ο καπιταλισμός, ότι δηλαδή ο ιδιώτης να επιδιώκει το κέρδος.
Έχουμε δηλαδή τους ιδιώτες ιδιοκτήτες τα τελευταία χρόνια να μην έχουν παρουσιάσει κάποιο σοβαρό σχέδιο για την ανάπτυξη του λιμανιού και το κράτος με τη σειρά του να βάζει εμπόδια στην ανάπτυξή του, είτε με την καθυστέρηση συνοδών υποδομών (οδική σύνδεση λιμανιού κ.α) είτε τώρα με την διαφαινόμενη κατάργηση του τελωνείου. Του τελωνείου που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε εισπράξεις στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Όλα αυτά δεν σηματοδοτούν ότι έχουμε ξεπεράσει τα όρια της κοινής λογικής και πως βαδίζουμε στην αυτοκαταστροφή;
http://www.agrinioculture.gr/
Στην εποχή της στυγνής λιτότητας ζήσαμε πάρα πολλές οριζόντιες περικοπές, καταγεγραμμένες στη συνείδηση των περισσότερων ως άδικες… παρ΄ όλο που όλοι ευαγγελίζονταν την αποκατάσταση των αδικιών…
Σήμερα με την κατάσταση, όπως φτιασιδώνεται από την επικοινωνιακή πολιτική, να είναι κάπως σταθερή, όλοι μιλούν για επιστροφή στην παραγωγή, στις επενδύσεις, στην εξωστρέφεια, στην εκμετάλλευση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων.
Κι όμως! Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει το κλείσιμο του
τελωνείου του Αστακού που εξυπηρετεί το λιμάνι του Πλατυγιαλιού. Αυτή η ενέργεια, αν προχωρήσει, στο μοναδικό ιδιωτικό λιμάνι στη χώρα που διαθέτει ελεύθερη εμπορευματική ζώνη, αναιρεί κάθε εξαγγελία για εξωστρέφεια και επενδύσεις. Είναι αδύνατο η κοινή λογική να δεχθεί το κλείσιμο και την υποβάθμιση του τελωνείου Αστακού! Ακριβώς επειδή συνδυάζεται με την μεγάλη επένδυση που αποτελεί για την περιοχή μας το λιμάνι του Πλατυγιαλιού!
Είναι δε μνημειώδης η αθλιότητα μίας τέτοιας σκέψης για κλείσιμο του τελωνείου του Αστακού μιας και η επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου από τη λειτουργία του είναι ελάχιστη, αφού επιβαρύνεται μόνο με τα τηλεφωνικά έξοδα, ενώ τα λοιπά λειτουργικά έξοδα (κτιριακή υποδομή, ΔΕΗ, καθαρισμός, συντήρηση εγκαταστάσεων, τεχνική υποστήριξη, κλπ.) παρέχονται δωρεάν από την ΑΚΑΠΟΡΤ Α.Ε., που διαχειρίζεται τη ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού.
Και βέβαια όλα αυτά για μια μεγάλη υποδομή, όπως το λιμάνι του Πλατυγιαλιού, που κατασκευάστηκε με δημόσιο χρήμα πέρασε στα χέρια ιδιωτών και κατέληξε τα τελευταία χρόνια στα χέρια των Τραπεζών, που το κρατάνε ανεκμετάλλευτο… κόντρα στα όσα επιτάσσει ο καπιταλισμός, ότι δηλαδή ο ιδιώτης να επιδιώκει το κέρδος.
Έχουμε δηλαδή τους ιδιώτες ιδιοκτήτες τα τελευταία χρόνια να μην έχουν παρουσιάσει κάποιο σοβαρό σχέδιο για την ανάπτυξη του λιμανιού και το κράτος με τη σειρά του να βάζει εμπόδια στην ανάπτυξή του, είτε με την καθυστέρηση συνοδών υποδομών (οδική σύνδεση λιμανιού κ.α) είτε τώρα με την διαφαινόμενη κατάργηση του τελωνείου. Του τελωνείου που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε εισπράξεις στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Όλα αυτά δεν σηματοδοτούν ότι έχουμε ξεπεράσει τα όρια της κοινής λογικής και πως βαδίζουμε στην αυτοκαταστροφή;
http://www.agrinioculture.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες