Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Το απόλυτο ξεκαθάρισμα στον χώρο των κατασκευών, έφερε η κρίση στην Ελλάδα. Τα σκήπτρα πλέον ανήκουν σε τέσσερις μεγάλους εργολήπτες που έχουν απορροφήσει τις μικρότερες εταιρείες, αφήνοντας τις υπόλοιπες να μοιάζουν ανίσχυρες ώστε να διεκδικήσουν έργα στην χώρα μας.
Από την δεκαετία του 90 όπου τα έργα μοιραζόταν μεταξύ δεκάδων εργολάβων μέχρι τις συγχωνεύσεις του 2001-2002 που δημιούργησαν τους πρώτους ισχυρούς ομίλους κι από την μεγάλη πίτα των Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι σήμερα, πολλά άλλαξαν.
Οι παλιοί ισχυροί πλέον είναι πανίσχυροι και οι μικρότεροι προσπαθούν να πάρουν πολλά μικρά έργα ή υπεργολαβίες, εξαρτημένες πλήρως από τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες.
Πρώτος είναι ο Όμιλος Ελάκτωρ, συμφερόντων Μπόμπολα ο οποίος συμμετέχει στα μισά από τα έργα που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στη χώρα, με αιχμή την Ολυμπία Οδό. Συνολικά συμμετέχει σε 14 έργα και αν προσθέσουμε και τα 5 έργα της ΑΕΓΕΚ την οποία ελέγχει πλέον ο Όμιλος, τότε τα έργα φτάνουν στα 21. Μέσα σε αυτά και το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Ο Όμιλος έχει επίσης ένα μεγάλο ποσοστό στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και ελέγχει πλήρως τον άξονα Κόρινθος – Καλαμάτα. Επίσης, ο Όμιλος είναι ο «βασιλιάς» των υφιστάμενων έργων αφού ελέγχει την Αττική Οδό και μαζί με τον γαλλικό κολοσσό της Vinci και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Επίσης, διεκδικεί μεταξύ άλλων, τα έργα ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα, το ένα απο τα δυο πακέτα των περιφερειακών αεροδρομίων ενώ αναμένεται να εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το Καστέλλι.
Ο δεύτερος ισχυρός όμιλος είναι αυτός της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, συμφερόντων Περιστέρη. Ο Όμιλος συμμετέχει σε 8 έργα, μεταξύ των οποίων η Ιόνια Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας. Επίσης, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ διεκδικεί και τα ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα, όπου έχει αναλάβει ήδη την μονάδα της Πελοποννήσου, καθώς και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Ακολουθεί η J&P ΑΒΑΞ, των επιχειρηματιών Ιωάννου και Δαυίδ η οποία συμμετέχει σε 7 έργα. Η εταιρεία συμμετέχει με ποσοστά στην Ολυμπία Οδό και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ενώ κατασκευάζει τη μεγάλη επέκταση του Μετρό απο το Χαιδάρι έως τον Πειραιά. Κι αυτή διεκδικεί τους διαγωνισμούς για τα απορρίμματα και τα αεροδρόμια. Ομοίως και η Intrakat, συμφερόντων Κόκκαλη που συμπληρώνει την τετράδα των ισχυρών, συμμετέχοντας σε 7 έργα.
http://www.rizopoulospost.com/
Το απόλυτο ξεκαθάρισμα στον χώρο των κατασκευών, έφερε η κρίση στην Ελλάδα. Τα σκήπτρα πλέον ανήκουν σε τέσσερις μεγάλους εργολήπτες που έχουν απορροφήσει τις μικρότερες εταιρείες, αφήνοντας τις υπόλοιπες να μοιάζουν ανίσχυρες ώστε να διεκδικήσουν έργα στην χώρα μας.
Από την δεκαετία του 90 όπου τα έργα μοιραζόταν μεταξύ δεκάδων εργολάβων μέχρι τις συγχωνεύσεις του 2001-2002 που δημιούργησαν τους πρώτους ισχυρούς ομίλους κι από την μεγάλη πίτα των Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι σήμερα, πολλά άλλαξαν.
Οι παλιοί ισχυροί πλέον είναι πανίσχυροι και οι μικρότεροι προσπαθούν να πάρουν πολλά μικρά έργα ή υπεργολαβίες, εξαρτημένες πλήρως από τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες.
Πρώτος είναι ο Όμιλος Ελάκτωρ, συμφερόντων Μπόμπολα ο οποίος συμμετέχει στα μισά από τα έργα που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στη χώρα, με αιχμή την Ολυμπία Οδό. Συνολικά συμμετέχει σε 14 έργα και αν προσθέσουμε και τα 5 έργα της ΑΕΓΕΚ την οποία ελέγχει πλέον ο Όμιλος, τότε τα έργα φτάνουν στα 21. Μέσα σε αυτά και το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Ο Όμιλος έχει επίσης ένα μεγάλο ποσοστό στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και ελέγχει πλήρως τον άξονα Κόρινθος – Καλαμάτα. Επίσης, ο Όμιλος είναι ο «βασιλιάς» των υφιστάμενων έργων αφού ελέγχει την Αττική Οδό και μαζί με τον γαλλικό κολοσσό της Vinci και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Επίσης, διεκδικεί μεταξύ άλλων, τα έργα ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα, το ένα απο τα δυο πακέτα των περιφερειακών αεροδρομίων ενώ αναμένεται να εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το Καστέλλι.
Ο δεύτερος ισχυρός όμιλος είναι αυτός της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, συμφερόντων Περιστέρη. Ο Όμιλος συμμετέχει σε 8 έργα, μεταξύ των οποίων η Ιόνια Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας. Επίσης, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ διεκδικεί και τα ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα, όπου έχει αναλάβει ήδη την μονάδα της Πελοποννήσου, καθώς και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Ακολουθεί η J&P ΑΒΑΞ, των επιχειρηματιών Ιωάννου και Δαυίδ η οποία συμμετέχει σε 7 έργα. Η εταιρεία συμμετέχει με ποσοστά στην Ολυμπία Οδό και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ενώ κατασκευάζει τη μεγάλη επέκταση του Μετρό απο το Χαιδάρι έως τον Πειραιά. Κι αυτή διεκδικεί τους διαγωνισμούς για τα απορρίμματα και τα αεροδρόμια. Ομοίως και η Intrakat, συμφερόντων Κόκκαλη που συμπληρώνει την τετράδα των ισχυρών, συμμετέχοντας σε 7 έργα.
http://www.rizopoulospost.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες