Παρατηρώ την άθλια δημοσιογραφική συμπεριφορά των υπευθύνων της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» να δημοσιοποιήσουν την φωτογραφία του νεκρού Παύλου Φύσσα στην αγκαλιά της συντρόφου του. Η είδηση δεν μπορεί να υποκύπτει ποτέ σε περιορισμούς και λογοκρισίες. Αυτό θεωρείται δικαίωμα αδιαπραγμάτευτο, όσο και εάν σοκάρει μία φωτογραφία.
Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση, η απεικόνιση δεν παρέχει καμία πληροφορία και δεν αποτελεί ντοκουμέντο.
Το γεγονός ότι η ίδια εφημερίδα στην ηλεκτρονική της μορφή, επικαλείται πρωτοσέλιδα εφημερίδων από δολοφονίες και φρικαλεότητες του παρελθόντος, συνηγορεί υπέρ της άποψης ότι οι εκδότες της επέλεξαν την φωτογραφία με μοναδικό κριτήριο την αύξηση των πωλήσεων. Φλυαρούν ως εκ τούτου εκ των υστέρων προκειμένου να αμβλύνουν τις εντυπώσεις της άθλιας πράξης τους.
Σε αυτούς τους ανιστόρητους τύπους οφείλω να υπενθυμίσω ότι η δολοφονία Λαμπράκη ή οι βόμβες Ναπάλμ στο Βιετνάμ στις οποίες αναφέρονται, είναι καταστάσεις εντελώς διαφορετικές και μη συγκρίσιμες. Η φωτογραφία του δολοφονημένου Λαμπράκη χρησιμοποιήθηκε ως αποδεικτικό στοιχείο στη δίκη, όταν οι κρατούντες προσπαθούσαν να υποστηρίξουν ότι σκοτώθηκε σε τροχαίο και όχι από τα ρόπαλα των παρακρατικών.
Τι σχέση μπορεί να έχει ένα τέτοιο γεγονός με τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, όπου υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες, ο φονιάς έχει ομολογήσει την πράξη του και δεν υπάρχει η ελάχιστη αμφιβολία για ότι συνέβη; Εάν υπήρχε βίντεο της συμπλοκής είναι αυτονόητο ότι θα συνεισέφερε πολύ διαφορετικές πληροφορίες από μία φωτογραφία κατόπιν… εορτής. Οι βόμβες των Αμερικανών στο Βιετνάμ με τα τρομοκρατημένα παιδιά και τους καμένους γονείς τους, αποτελούσαν ντοκουμέντο γιατί καταδείκνυαν την αγριότητα ενός βρόμικου πολέμου σε εξέλιξη.
Λεπτομέρειες θα πουν ορισμένοι. Ε, λοιπόν όχι δεν είναι λεπτομέρεια ο διαχωρισμός της εμπορευματοποίησης και του τυχοδιωκτισμού από την πραγματική ενημέρωση και τους κανόνες που ορίζει η αισθητική και ο πολιτισμός των υποκειμένων, εκδοτών δημοσιογράφων και αναγνωστών.
Πολύ απλά είμαστε αυτόπτες μάρτυρες μίας ακόμα αθλιότητας η οποία συμπληρώνει ως κερασάκι στην τούρτα την πράξη της άγριας δολοφονίας ενός συνανθρώπου μας από τον χρυσαυγίτη δολοφόνο…
http://www.zougla.gr/
Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση, η απεικόνιση δεν παρέχει καμία πληροφορία και δεν αποτελεί ντοκουμέντο.
Το γεγονός ότι η ίδια εφημερίδα στην ηλεκτρονική της μορφή, επικαλείται πρωτοσέλιδα εφημερίδων από δολοφονίες και φρικαλεότητες του παρελθόντος, συνηγορεί υπέρ της άποψης ότι οι εκδότες της επέλεξαν την φωτογραφία με μοναδικό κριτήριο την αύξηση των πωλήσεων. Φλυαρούν ως εκ τούτου εκ των υστέρων προκειμένου να αμβλύνουν τις εντυπώσεις της άθλιας πράξης τους.
Σε αυτούς τους ανιστόρητους τύπους οφείλω να υπενθυμίσω ότι η δολοφονία Λαμπράκη ή οι βόμβες Ναπάλμ στο Βιετνάμ στις οποίες αναφέρονται, είναι καταστάσεις εντελώς διαφορετικές και μη συγκρίσιμες. Η φωτογραφία του δολοφονημένου Λαμπράκη χρησιμοποιήθηκε ως αποδεικτικό στοιχείο στη δίκη, όταν οι κρατούντες προσπαθούσαν να υποστηρίξουν ότι σκοτώθηκε σε τροχαίο και όχι από τα ρόπαλα των παρακρατικών.
Τι σχέση μπορεί να έχει ένα τέτοιο γεγονός με τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, όπου υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες, ο φονιάς έχει ομολογήσει την πράξη του και δεν υπάρχει η ελάχιστη αμφιβολία για ότι συνέβη; Εάν υπήρχε βίντεο της συμπλοκής είναι αυτονόητο ότι θα συνεισέφερε πολύ διαφορετικές πληροφορίες από μία φωτογραφία κατόπιν… εορτής. Οι βόμβες των Αμερικανών στο Βιετνάμ με τα τρομοκρατημένα παιδιά και τους καμένους γονείς τους, αποτελούσαν ντοκουμέντο γιατί καταδείκνυαν την αγριότητα ενός βρόμικου πολέμου σε εξέλιξη.
Λεπτομέρειες θα πουν ορισμένοι. Ε, λοιπόν όχι δεν είναι λεπτομέρεια ο διαχωρισμός της εμπορευματοποίησης και του τυχοδιωκτισμού από την πραγματική ενημέρωση και τους κανόνες που ορίζει η αισθητική και ο πολιτισμός των υποκειμένων, εκδοτών δημοσιογράφων και αναγνωστών.
Πολύ απλά είμαστε αυτόπτες μάρτυρες μίας ακόμα αθλιότητας η οποία συμπληρώνει ως κερασάκι στην τούρτα την πράξη της άγριας δολοφονίας ενός συνανθρώπου μας από τον χρυσαυγίτη δολοφόνο…
http://www.zougla.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες