Το μάθαμε κι αυτό. Είμαστε πολύ τυχεροί που διαθέτουμε τέτοιους φωστήρες. Τι θα κάναμε χωρίς αυτούς; Ποιος θα μας ενημέρωνε, πάντοτε αντικειμενικά, έστω υπεύθυνα, για τα αθλητικά τεκταινόμενα; Και ειδικά για εκείνα που δεν τα πιάνει εύκολα το μάτι και πρέπει να είσαι χωμένος μέσα στα πράγματα για να γνωρίζεις την αλήθεια.
Γράφει ο Κάνθαρος
Ο Αστέρας Τρίπολης, λοιπόν, και η Ξάνθη είναι υπεύθυνοι για την κατρακύλα της Ελλάδας στην κατάταξη της Ουέφα. Συμφωνούμε, πιστεύω, όλοι. Μηδενός εξαιρουμένου. Κι αφού βρήκαμε τους μοναδικούς υπαίτιους, προτείνω να τους στείλουμε στο εκτελεστικό απόσπασμα. Έτσι, για παραδειγματισμό.
Για να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα. Το γεγονός ότι τέτοιες απόψεις προέρχονται από δημοσιογράφους που υποστηρίζουν τον Ολυμπιακό, είναι αγνή σύμπτωση. Δεν θέλω κουταμάρες. Και καλά, δηλαδή, ότι ο Ολυμπιακός, λόγω της διαφαινόμενης πτώσης της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή κατάταξη, κινδυνεύει να χάσει τα 25 εκατομμύρια που παίρνει γκαραντί ως ισόβιος πρωταθλητής. Αυτά είναι κακοήθειες.Ο Ολυμπιακός, όπως και οι φίλα προσκείμενοι δημοσιογράφοι, έχει αποδείξει πολλάκις, και μάλιστα ποικιλοτρόπως, ότι σκέφτεται αποκλειστικά το συμφέρον του ελληνικού ποδοσφαίρου.
Για να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα. Το γεγονός ότι τέτοιες απόψεις προέρχονται από δημοσιογράφους που υποστηρίζουν τον Ολυμπιακό, είναι αγνή σύμπτωση. Δεν θέλω κουταμάρες. Και καλά, δηλαδή, ότι ο Ολυμπιακός, λόγω της διαφαινόμενης πτώσης της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή κατάταξη, κινδυνεύει να χάσει τα 25 εκατομμύρια που παίρνει γκαραντί ως ισόβιος πρωταθλητής. Αυτά είναι κακοήθειες.Ο Ολυμπιακός, όπως και οι φίλα προσκείμενοι δημοσιογράφοι, έχει αποδείξει πολλάκις, και μάλιστα ποικιλοτρόπως, ότι σκέφτεται αποκλειστικά το συμφέρον του ελληνικού ποδοσφαίρου.
Ας γίνω, όμως, και λίγο κυνικός. Εδώ ο κόσμος καίγεται κι εμείς ασχολούμαστε με το αν θα βγάζουμε τέσσερις, πέντε ή έξι ομάδες στην Ευρώπη; Σιγά τα ωά. Χέστηκε η φοράδα στο αλώνι. Επικρατούν πιο άμεσες προτεραιότητες. Αλλά το να μην παίρνει τα 25 εκατομμύρια ο Ολυμπιακός και να τα βάζει απευθείας στην τσέπη, συνιστά έγκλημα κατά της Ελλάδας (sic!) και δεν γίνεται να περάσει έτσι απλά. Καταραμένα προκριματικά! Έστω κι αν σε αυτά θα αντιμετωπίζει υποδεέστερη ομάδα και σε περίπτωση αποκλεισμού θα είναι άξιος της μοίρας του. Όπως άξιοι της μοίρας είμαστε όλοι εμείς, συμπεριλαμβανομένου εμού του ιδίου, που ασχολούμαστε με ένα μίζερο προϊόν το οποίο διέπεται από μια νοσηρή νοοτροπία. Το ελληνικό ποδόσφαιρο.
Υ.Γ.1 Από τον Κώστα Καίσαρη: «Επαφές έχει ο Ευάγγελος Βενιζέλος µε Σηµίτη και Παπανδρέου για να δώσουνε το παρών» και να µιλήσουνε στην εκδήλωση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για την 3η Σεπτεµβρίου. Να πούνε δηλαδή τι; Οτι η µεγάλη δηµοκρατική παράταξη έρχεται από πολύ µακριά και πάει πολύ µακριά; Και ποιος τους ακούει; Ποιος τους παίρνει στα σοβαρά; Το ΠΑ.ΣΟ.Κ., που υπάρχει σήµερα, δεν είναι ΠΑ.ΣΟ.Κ. Η σφραγίδα έχει µείνει και ο τίτλος. Σαν να κάνει δηλαδή αύριο γιορτή στον Παναθηναϊκό ο Αλαφούζος και να φωνάξει τα δύο µεγάλα σύµβολα της πολυµετοχικότητας: Τον Βγενόπουλο και τον Βαρδινογιάννη»!!!
Υ.Γ.2 Ο τουρισμός, όπως η ίδια η Ελλάδα, διαθέτει δυο όψεις: μία καλή και μία κακή. Η καλή συνοψίζεται στο ότι -μαζί με την ναυτιλία- αποτελεί την βαριά βιομηχανία της χώρας. Και φέτος το καλοκαίρι η Ελλάδα έχει ''βουλιάξει'' από (αλλοδαπούς) τουρίστες. Η κακή έγκειται στο ότι έχουμε μείνει -ακόμα!-στον τουρισμό του 1960-1970. Με τη χώρα να διαφημίζει τα 3 S: sea, sun, sand. Αν και για κάποιους προστίθεται και ένα τέταρτο, το sex. Τέλος πάντων. Εν έτει, λοιπόν, 2013 δεν βρισκόμαστε σε ικανή θέση να επενδύσουμε ουσιαστικά πάνω στον τουρισμό. Κι αυτό το μοτίβο ισχύει από τις διαφημιστικές καμπάνιες της χώρας στο εξωτερικό μέχρι τις συμπεριφορές ορισμένων Ελλήνων (π.χ. καταστηματάρχες, ταξιτζήδες, υπάλληλοι αρχαιολογικών χώρων) που η μόνη ξένη γλώσσα που γνωρίζουν είναι αυτή της κουτοπονηριάς. Εκτός αν θεωρούμε σωστό και θεμιτό, π.χ., να έρχονται τουρίστες, κυρίως αλλοδαποί αλλά και ημεδαποί, σε αρχαιολογικούς χώρους και να τους βρίσκουν κλειστούς. Οι λόγοι προσδιορίζονται στο ομολογουμένως αξιοπερίεργο ωράριο και στις λαμπρές απεργίες. Όπως έχει συμβεί αρκετές φορές στην Ακρόπολη, με ένα πανό του ΠΑ.ΜΕ. να στολίζει τον Ιερό Βράχο. Τζάμπα τα χιλιάδες χιλιόμετρα των Κινέζων και των Ιαπώνων. Πρωτοφανή πράγματα. Μιλάμε για ένα πρωτόγονο είδος τουρισμού. Το θέμα, επομένως, δεν εξαντλείται στην έλευση του τουρίστα. Αυτό είναι το εύκολο. Πάντοτε θα έρχονται τουρίστες. Ανεξαρτήτως ποιος είναι Υπουργός Τουρισμού και πόσα λεφτά ρίξαμε στην διαφημιστική καμπάνια. Η εγγενής αξία της Ελλάδα το εξασφαλίζει. Το θέμα είναι ο ίδιος τουρίστας να ξανάρθει. Να μείνει ικανοποιημένος και να προτιμήσει εκ νέου τη χώρα μας. Αυτό είναι το δύσκολο.
Υ.Γ.1 Από τον Κώστα Καίσαρη: «Επαφές έχει ο Ευάγγελος Βενιζέλος µε Σηµίτη και Παπανδρέου για να δώσουνε το παρών» και να µιλήσουνε στην εκδήλωση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για την 3η Σεπτεµβρίου. Να πούνε δηλαδή τι; Οτι η µεγάλη δηµοκρατική παράταξη έρχεται από πολύ µακριά και πάει πολύ µακριά; Και ποιος τους ακούει; Ποιος τους παίρνει στα σοβαρά; Το ΠΑ.ΣΟ.Κ., που υπάρχει σήµερα, δεν είναι ΠΑ.ΣΟ.Κ. Η σφραγίδα έχει µείνει και ο τίτλος. Σαν να κάνει δηλαδή αύριο γιορτή στον Παναθηναϊκό ο Αλαφούζος και να φωνάξει τα δύο µεγάλα σύµβολα της πολυµετοχικότητας: Τον Βγενόπουλο και τον Βαρδινογιάννη»!!!
Υ.Γ.2 Ο τουρισμός, όπως η ίδια η Ελλάδα, διαθέτει δυο όψεις: μία καλή και μία κακή. Η καλή συνοψίζεται στο ότι -μαζί με την ναυτιλία- αποτελεί την βαριά βιομηχανία της χώρας. Και φέτος το καλοκαίρι η Ελλάδα έχει ''βουλιάξει'' από (αλλοδαπούς) τουρίστες. Η κακή έγκειται στο ότι έχουμε μείνει -ακόμα!-στον τουρισμό του 1960-1970. Με τη χώρα να διαφημίζει τα 3 S: sea, sun, sand. Αν και για κάποιους προστίθεται και ένα τέταρτο, το sex. Τέλος πάντων. Εν έτει, λοιπόν, 2013 δεν βρισκόμαστε σε ικανή θέση να επενδύσουμε ουσιαστικά πάνω στον τουρισμό. Κι αυτό το μοτίβο ισχύει από τις διαφημιστικές καμπάνιες της χώρας στο εξωτερικό μέχρι τις συμπεριφορές ορισμένων Ελλήνων (π.χ. καταστηματάρχες, ταξιτζήδες, υπάλληλοι αρχαιολογικών χώρων) που η μόνη ξένη γλώσσα που γνωρίζουν είναι αυτή της κουτοπονηριάς. Εκτός αν θεωρούμε σωστό και θεμιτό, π.χ., να έρχονται τουρίστες, κυρίως αλλοδαποί αλλά και ημεδαποί, σε αρχαιολογικούς χώρους και να τους βρίσκουν κλειστούς. Οι λόγοι προσδιορίζονται στο ομολογουμένως αξιοπερίεργο ωράριο και στις λαμπρές απεργίες. Όπως έχει συμβεί αρκετές φορές στην Ακρόπολη, με ένα πανό του ΠΑ.ΜΕ. να στολίζει τον Ιερό Βράχο. Τζάμπα τα χιλιάδες χιλιόμετρα των Κινέζων και των Ιαπώνων. Πρωτοφανή πράγματα. Μιλάμε για ένα πρωτόγονο είδος τουρισμού. Το θέμα, επομένως, δεν εξαντλείται στην έλευση του τουρίστα. Αυτό είναι το εύκολο. Πάντοτε θα έρχονται τουρίστες. Ανεξαρτήτως ποιος είναι Υπουργός Τουρισμού και πόσα λεφτά ρίξαμε στην διαφημιστική καμπάνια. Η εγγενής αξία της Ελλάδα το εξασφαλίζει. Το θέμα είναι ο ίδιος τουρίστας να ξανάρθει. Να μείνει ικανοποιημένος και να προτιμήσει εκ νέου τη χώρα μας. Αυτό είναι το δύσκολο.
Δεν πειράζει, όμως. Θα τα φτιάξει όλα η Όλγα (γυναικάρα!).
Υ.Γ.3 Δεν ξέρω πόσοι από εσάς ακούσατε το παρακάτω περιστατικό. Ένας νεαρός, 18 χρονών, ανέβηκε στο τρόλεϊ. Κάποια στιγμή μπουκάρει ένας ελεγκτής και του ζητάει το εισιτήριο. Ο νεαρός δεν είχε. Και τι έκανε; Άνοιξε βίαια την πόρτα του τρόλεϊ και πήδηξε! Με το όχημα εν κινήσει! Και το μοιραίο έγινε. Μιλάμε για την απερισκεψία του αιώνα. Τα θέματα που ανατέλλουν είναι αρκετά. Ας εξετάσουμε μερικά. Πρώτον, αν δεν είχε εισιτήριο, έστω χρήματα για την αγορά αυτού, γιατί ανέβηκε στο τρόλεϊ; Είναι προφανές ότι η επιβίβασή του ήταν συνειδητή. Δεύτερον, μόλις ο ελεγκτής του ζήτησε το εισιτήριο, αυτός ζύγισε τις επιλογές του και σκέφτηκε ότι η βέλτιστη λύση είναι να πηδήξει από το κινούμενο όχημα; Όσο άκομψος, αγενής ή σκληρός και να ήταν ο ελεγκτής, τέτοιο πράγμα δεν κάνεις. Αν δεν ήθελε να πληρώσει συνειδητά το κόστος του εισιτηρίου, παίρνοντας το ρίσκο του ελέγχου, δηλαδή την αποδοχή της ποινής που ορίζει ο νόμος, γιατί επέλεξε τον συγκεκριμένο τρόπο μεταφοράς; Τρίτον, γιατί συνέλαβαν τον οδηγό και τον ελεγκτή; Τι ευθύνες φέρουν αυτοί, που ο νεαρός δεν είχε μυαλό στο κεφάλι του; Εξ αμελείας και κουταμάρες. Γιατί πρέπει να μεταθέτουμε πάντα τις ευθύνες; Τέταρτον, το ότι κάποιος δεν έχει λεφτά, ή δεν θέλει να δώσει λεφτά, δεν σημαίνει ότι η παρανομία νομιμοποιείται. Δεν υπάρχει τέτοιο επιχείρημα. Ούτε άλλοθι. Όταν παρανομείς, οφείλεις να υποστείς τις προβλεπόμενες κυρώσεις. Τι σημαίνει ότι κάποιοι είναι θιασώτες του αντιεξουσιαστικού κινήματος; Πέμπτον, και τελευταίο, είμαι από τους πρώτους που ουρλιάζουν ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι εξωφρενικά υψηλές. Αλλά, και πάλι, δεν αποτελεί δικαιολογία για την πράξη του. Νταξ, κρίμα, πραγματικά κρίμα που ένας νέος άνθρωπος έχασε, και μάλιστα με τέτοιο τρόπο, τη ζωή του, αλλά, σας παρακαλώ, μην καταργήσουμε ολοκληρωτικά τη λογική. Είναι ένα από τα λίγα εφόδια που επιβάλλεται να διατηρήσουμε.
Υ.Γ.4 Δεν έχει σημασία που ο Π.Α.Ο.Κ. χρειάστηκε την επιστράτευση αγνών συγκυριών για να συμμετάσχει (;) στα play off του τσου λου. Θεωρώ ότι η ομάδα δεν είναι έτοιμη για τέτοιο επίπεδο, αλλά θα χαρώ αφάνταστα αν καταφέρει να περάσει το δύσκολο εμπόδιο της Σάλκε. Αυτός που δεν (πρέπει να) χάρηκε ιδιαίτερα, πάντως, είναι ο Μαρινάκης.
Υ.Γ.5 Ξεκινάει το ελληνικό πρωτάθλημα. Και τι πρωτάθλημα! Το πιο cult πρωτάθλημα της Ευρώπης!
Υ.Γ.3 Δεν ξέρω πόσοι από εσάς ακούσατε το παρακάτω περιστατικό. Ένας νεαρός, 18 χρονών, ανέβηκε στο τρόλεϊ. Κάποια στιγμή μπουκάρει ένας ελεγκτής και του ζητάει το εισιτήριο. Ο νεαρός δεν είχε. Και τι έκανε; Άνοιξε βίαια την πόρτα του τρόλεϊ και πήδηξε! Με το όχημα εν κινήσει! Και το μοιραίο έγινε. Μιλάμε για την απερισκεψία του αιώνα. Τα θέματα που ανατέλλουν είναι αρκετά. Ας εξετάσουμε μερικά. Πρώτον, αν δεν είχε εισιτήριο, έστω χρήματα για την αγορά αυτού, γιατί ανέβηκε στο τρόλεϊ; Είναι προφανές ότι η επιβίβασή του ήταν συνειδητή. Δεύτερον, μόλις ο ελεγκτής του ζήτησε το εισιτήριο, αυτός ζύγισε τις επιλογές του και σκέφτηκε ότι η βέλτιστη λύση είναι να πηδήξει από το κινούμενο όχημα; Όσο άκομψος, αγενής ή σκληρός και να ήταν ο ελεγκτής, τέτοιο πράγμα δεν κάνεις. Αν δεν ήθελε να πληρώσει συνειδητά το κόστος του εισιτηρίου, παίρνοντας το ρίσκο του ελέγχου, δηλαδή την αποδοχή της ποινής που ορίζει ο νόμος, γιατί επέλεξε τον συγκεκριμένο τρόπο μεταφοράς; Τρίτον, γιατί συνέλαβαν τον οδηγό και τον ελεγκτή; Τι ευθύνες φέρουν αυτοί, που ο νεαρός δεν είχε μυαλό στο κεφάλι του; Εξ αμελείας και κουταμάρες. Γιατί πρέπει να μεταθέτουμε πάντα τις ευθύνες; Τέταρτον, το ότι κάποιος δεν έχει λεφτά, ή δεν θέλει να δώσει λεφτά, δεν σημαίνει ότι η παρανομία νομιμοποιείται. Δεν υπάρχει τέτοιο επιχείρημα. Ούτε άλλοθι. Όταν παρανομείς, οφείλεις να υποστείς τις προβλεπόμενες κυρώσεις. Τι σημαίνει ότι κάποιοι είναι θιασώτες του αντιεξουσιαστικού κινήματος; Πέμπτον, και τελευταίο, είμαι από τους πρώτους που ουρλιάζουν ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι εξωφρενικά υψηλές. Αλλά, και πάλι, δεν αποτελεί δικαιολογία για την πράξη του. Νταξ, κρίμα, πραγματικά κρίμα που ένας νέος άνθρωπος έχασε, και μάλιστα με τέτοιο τρόπο, τη ζωή του, αλλά, σας παρακαλώ, μην καταργήσουμε ολοκληρωτικά τη λογική. Είναι ένα από τα λίγα εφόδια που επιβάλλεται να διατηρήσουμε.
Υ.Γ.4 Δεν έχει σημασία που ο Π.Α.Ο.Κ. χρειάστηκε την επιστράτευση αγνών συγκυριών για να συμμετάσχει (;) στα play off του τσου λου. Θεωρώ ότι η ομάδα δεν είναι έτοιμη για τέτοιο επίπεδο, αλλά θα χαρώ αφάνταστα αν καταφέρει να περάσει το δύσκολο εμπόδιο της Σάλκε. Αυτός που δεν (πρέπει να) χάρηκε ιδιαίτερα, πάντως, είναι ο Μαρινάκης.
Υ.Γ.5 Ξεκινάει το ελληνικό πρωτάθλημα. Και τι πρωτάθλημα! Το πιο cult πρωτάθλημα της Ευρώπης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες