«ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σε αυτήν τη δύσκολη εποχή που διανύει η χώρα υπάρχουν άνθρωποι που ξεχωρίζουν για την κοινωνική τους προσφορά, το ανοιχτό τους μυαλό και την αγάπη τους για τη νέα γενιά.
Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο διευθυντής του 2ου Δημοτικού σχολείου Ζωγράφου, ο οποίος μαζί με τους υπόλοιπους δασκάλους έχει μετατρέψει το σχολείο σε μια όαση μέσα στην πόλη. Ενα δημόσιο σχολείο με εργαστήρια, βιβλιοθήκες, κήπους, χωράφι για να φυτεύουν τα παιδιά και, πάνω απ' όλα, ένα σχολείο που δεν προσφέρει στα παιδιά μόνο γνώσεις αλλά και οτιδήποτε άλλο τους έχει στερήσει η οικονομική κρίση. Τρόφιμα, ρούχα, παιχνίδια, ψυχολογική υποστήριξη.
Οπως συμβαίνει πλέον σε όλα τα σχολεία της χώρας, και στου Ζωγράφου μικροί μαθητές αντιμετωπίζουν προβλήματα σίτισης τα οποία οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, με προτροπή του διευθυντή, προσπαθούν με τον πλέον διακριτικό τρόπο ν΄ αντιμετωπίσουν ώστε να μη νιώσουν δύσκολα τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς τους, αφού, όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο διευθυντής του σχολείου, «όλοι είναι περήφανοι άνθρωποι και δεν θέλουν ελεημοσύνη».
Η προσπάθεια των δασκάλων να βοηθήσουν τα παιδιά είναι πραγματικά συγκινητική. Από τη στιγμή που κατάλαβαν ότι πάνω από 25 Ελληνες και αλλοδαποί μαθητές έχουν πρόβλημα, δεν είχαν ρούχα και δεν έπαιρναν τρόφιμα από το σχολικό κυλικείο, αποφάσισαν να επέμβουν.
Και αφού η Πολιτεία δεν υπήρχε περίπτωση να τους συνδράμει, ανέλαβαν μόνοι τους πρωτοβουλίες. Ζήτησαν από την τοπική κοινωνία, τους φορείς και τις επιχειρήσεις τρόφιμα, ρούχα και ό,τι άλλο χρειαζόταν.
Τα καταστήματα πρόθυμα προσέφεραν τρόφιμα, τα οποία οι εκπαιδευτικοί τα έδιναν στο κυλικείο για να τα δίνουν -φυσικά- δωρεάν σε όλα τα παιδιά.
«Ο λαός μας έχει αξιοπρέπεια και με πολλή δυσκολία παραδέχεται κάποιος ότι έχει πρόβλημα. Για τον λόγο αυτόν απευθυνθήκαμε και στους γονείς με πολύ προσωπικό τρόπο, προκειμένου να δεχτούν τη βοήθειά μας», τόνισε στο «Εθνος» ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιώργος Καππής.
Η συνεισφορά του σχολείου, όμως, δεν σταμάτησε σ΄ αυτό. Οι εκπαιδευτικοί φρόντισαν να πάνε κοινωνικοί λειτουργοί στα σπίτια, ζήτησαν βοήθεια από κοινωνικά ιατρεία, από φροντιστήρια, από συναδέλφους τους και όλοι προσέφεραν ό,τι μπορούσαν στις οικογένειες και στα παιδιά που έχουν ανάγκη.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ-ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ
«Να λειτουργήσει η κοινωνία από κάτω»
«Να λειτουργήσει η κοινωνία από κάτω»
«Το σχολείο μπορεί και πρέπει να αποτελεί κύτταρο κοινωνικής αλληλεγγύης και να διαμορφώνει πολιτισμό. Για να ξεπεράσουμε τα πέτρινα χρόνια που ζούμε, οφείλουμε να υιοθετήσουμε νέες δράσεις και τρόπους επικοινωνίας. Να λειτουργήσει η κοινωνία από κάτω. Ετσι μόνο θα αλλάξουν τα πράγματα. Αυτά θα είναι το αντίδοτο στην κατάθλιψή μας», υπογραμμίζει στο «Εθνος» ο διευθυντής του σχολείου που στα 6 χρόνια που υπηρετεί σε αυτή τη μονάδα έχει κάνει στην κυριολεξία «θαύματα» προς όφελος των μαθητών του, πάντα με τη βοήθεια των συναδέλφων του που κατανοούν πλήρως τις νέες κοινωνικές ανάγκες και στέκονται στο πλευρό των παιδιών.
Τον προηγούμενο μήνα, πάλι με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, διοργανώθηκε στο σχολείο στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλεγγύης και δράσης που αναπτύσσει το σχολείο, εκδήλωση με θέμα «Παρασκευάζοντας μουσταλευριά με παραδοσιακό τρόπο», σε συνεργασία με τον Σύλλογο Κρητών Ζωγράφου, όπου τα παιδιά έμαθαν πώς γίνεται το συγκεκριμένο γλύκισμα και φυσικά έφαγαν με την ψυχή τους. Την ίδια μέρα ο Σύλλογος των Γονέων διοργάνωσε στο προαύλιο του σχολείου γλέντι με παραδοσιακή μουσική και φαγητά. Παράλληλα, διοργανώθηκε και ανταλλακτικό παζάρι, το οποίο λειτούργησε -όπως λένε οι εκπαιδευτικοί-, τα παιδιά έφεραν αλλά και πήραν κάτι και όχι μόνο αυτά που είχαν ανάγκη.
το σχολειο που παω!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή