Ό,τι είναι δυνατόν φαίνεται πως κάνει η δημοτική αρχή της Αντιπάρου, προκειμένου να ανακόψει το τουριστικό ρεύμα στο νησί και μάλιστα στο πιο υψηλό οικονομικό πακέτο των παραθεριστών που δέχεται.
Με μία αλλόκοτη απόφαση που πάρθηκε με ευθύνη του δημάρχου, όποιος χρησιμοποιεί το ελικοδρόμιο της Αντιπάρου πρέπει να καταβάλλει το ποσό των 150 ευρώ! Την ίδια στιγμή στο αεροδρόμιο της Μυκόνου για να προσγειωθεί ένα ελικόπτερο πληρώνει 4,5 (!) ευρώ, ενώ στο αεροδρόμιο της Πάρου πληρώνει 0 (ολογράφως ΜΗΔΕΝ ΕΥΡΩ).
Παρόμοια τακτική είχε ακολουθήσει πριν δύο χρόνια και ο Δήμος Σίφνου ζητώντας 50 ευρώ για κάθε προσγείωση ελικοπτέρου. Η αναστάτωση που ακολούθησε και οι κραυγές αγωνίας των επαγγελματιών ανάγκασαν τότε, άρον - άρον τον Δήμο Σίφνου, να αποσύρει το μέτρο.
Παρόμοια απόφαση με τον Δήμο Αντιπάρου πήρε και ο Δήμος Άνδρου, δίχως όμως ποτέ έως σήμερα να υλοποιήσει το μέτρο. Τέλος, σημειώνουμε ότι η πιο ακριβή προσγείωση ελαφρού πτητικού μέσου (έως την περίπτωση της Αντιπάρου) είναι σήμερα στον ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου τα τέλη χρήσης είναι 90 ευρώ. (Υπολείπεται δηλαδή πολύ και από το ελικοδρόμιο της Αντιπάρου).
Τα παράλογα
Το ελικοδρόμιο Αντιπάρου δέχθηκε πέρσι 560 δρομολόγια ελικοπτέρων. Μεταξύ αυτών που ήρθαν στο νησί με ελικόπτερο είναι μερικοί από τους πιο διάσημους σταρ που έκαναν την Αντίπαρο γνωστή στα πέρατα της οικουμένης. Οι επιβάτες των ελικοπτέρων είναι αυτοί που με το υψηλό τους εισόδημα, δίνουν μία πραγματικά μεγάλη ώθηση στους επαγγελματίες του νησιού.Στη χώρα μας λειτουργούν 67 ελικοδρόμια. Όλα αυτά έχουν κατασκευαστεί με κρατικές δαπάνες και επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η εποπτεία των ελικοδρομίων δόθηκε στους Δήμους και τις Κοινότητες. Σε κανένα απ' αυτά τα ελικοδρόμια δεν υπάρχουν τέλη προσγείωσης.
Μέχρι και τα τέλη Μαρτίου υπήρχε ένα τέλος (π.χ. στο αεροδρόμιο Πάρου με 0,74 ευρώ). Αυτή η χρέωση σταμάτησε να υπάρχει από 1η Απριλίου προκειμένου να συμβάλει ακόμα περισσότερο στην αύξηση του τουρισμού.
Στην Αντίπαρο μέχρι και πριν λίγο καιρό υπήρχε ένας υπάλληλος που ήταν «on call» και όποτε πήγαινε ένα ελικόπτερο στην Αντίπαρο τον έπαιρναν τηλέφωνο προκειμένου να πάει να ανοίξει την πόρτα.
Ο υπάλληλος όπως λέγουν οι χειριστές ελικοπτέρων και συγκεκριμένα ο κ. Δημήτρης Βερβερέλης επαγγελματίας πιλότος και εκπαιδευτής, που μιλήσαμε μαζί του, «ήταν εξαιρετικός και πολλή συνεργάσιμος. Έφερνε και το δικό του αυτοκίνητο προκειμένου να μας εξυπηρετήσει σε οτιδήποτε του ζητούσαμε» μας είπε.
Όπως μας εξήγησε ο κ. Βερβερέλης «για αυτή την εξυπηρέτηση οι πιλότοι του έδιναν ένα χαρτζιλίκι».Σημειώνουμε πάντως, ότι αυτός ο υπάλληλος, όπως μας είπαν στην Αντίπαρο, ο Δήμος τον άλλαξε για να βάλει κάποιον άλλο στη θέση του, παρόλο που είχε οικονομικό πρόβλημα και αυτό ήταν γνωστό. Όπως ακούγεται μάλιστα, στην Αντίπαρο, προτιμήθηκε κάποιος άλλος που ήταν πολιτικός φίλος του κ. Λεβεντάκη.
Ακόμα, πρέπει να σημειώσουμε ότι για τη λειτουργία του ελικοδρόμιου της Αντιπάρου ο Δήμος λαμβάνει 5.700 ευρώ ετησίως από το Υπουργείο Μεταφορών.
Ένα άλλο ενδιαφέρον ερώτημα που υπάρχει (μετά την απόφαση του Δήμου Αντιπάρου) είναι για το αν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας για τις εισπράξεις των 150 ευρώ, αφού αυτό το τέλος πρέπει να είναι ανταποδοτικό.
Σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν τις καταστάσεις, η λήψη της αλλοπρόσαλλης απόφασης για τα 150 ευρώ στηρίχθηκε στη λογική «να τα πάρουμε και απ' αυτούς».Όπου «αυτοί» ήταν οι πλούσιοι επισκέπτες του νησιού...
Οι αλλόκοτες αποφάσεις βέβαια του Δήμου Αντιπάρου δεν σταματούν εδώ, καθώς αποφασίστηκε και τέλος 150 ευρώ για τους πολιτικούς γάμους!
Με λίγα λόγια, η πλειοψηφία του Δήμου Αντιπάρου όπου «μυρίζεται» χρήμα αυξάνει τις τιμές πιστεύοντας ότι όλοι οι άλλοι είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν γιατί τους έχουν ανάγκη...
Επί της ουσίας
Τα παραπάνω παιδιαρίσματα στην τιμολογιακή πολιτική δεν έχουν κανένα κέρδος.
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι οι ελικοπτεράδες που έβαλαν σε εμπάργκο την Αντίπαρο μπορούν να προσγειωθούν όπου υπάρχει χώρος, εφόσον δεν ενοχλούν και δεν υπάρχει κίνδυνος.
Έτσι, την προηγούμενη εβδομάδα οι λίγες προσγειώσεις ελικοπτέρων που έγιναν στην Αντίπαρο, έγιναν σε χώρους που διαθέτουν οι βίλες στο νησί. Τόσο απλά. Η άλλη σκέψη που υπάρχει στους ελικοπτεράδες είναι ότι όταν επιμένει ο πελάτης τους να πάει στην Αντίπαρο, αυτοί θα τον πηγαίνουν στην Πούντα ή στο Βουτάκο της Πάρου και στη συνέχεια θα τον περνούν με το φέρι - μπόουτ στην Αντίπαρο.
Όπως μας είπε ένας πιλότος «εγώ έχει τύχει να έρθω στην Αντίπαρο μέσα σε μία μέρα 3 φορές. Πρέπει λοιπόν να πληρώσω 450 ευρώ;». Το πόσο λαθεμένη είναι η απόφαση του Δήμου Αντιπάρου αποδεικνύεται από το εξής. Η δαπάνη για καύσιμα ενός ελαφρύ ελικοπτέρου - σαν αυτά που έρχονται στην Αντίπαρο - είναι 80 ευρώ. Για τα μεγαλύτερα VIP ελικόπτερα η δαπάνη για καύσιμα είναι περίπου 170 ευρώ. Αν λοιπόν κάποιος θέλει 80 ευρώ για καύσιμα με ποια λογική θα πληρώσει 150 ευρώ τέλος προσγείωσης;
Το εμπάργκο
Ο πόλεμος που ξεκίνησε με τις εταιρείες ιδιοκτησίας ελικοπτέρων είναι άνισος για τον Δήμο Αντιπάρου. Και αυτό διότι, εκείνοι (εταιρείες ελικοπτέρων) είναι αυτοί που ελέγχουν τα πράγματα στον τουρισμό από αέρος και όχι οι σύμβουλοι που θέλουν να τα πάρουν «από αυτούς».
Όπως μας είπε ο κ. Δημήτρης Βερβερέλης έχουν στείλει επιστολή διαμαρτυρίας στον Δήμο Αντιπάρου. Η επιστολή πάντως στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο την περασμένη εβδομάδα δεν αναγνώστηκε στο σώμα, όπως μας είπαν δημοτικοί σύμβουλοι. Πιθανόν βέβαια, η επιστολή να μην είχε φθάσει ακόμα. Αυτό θα αποδειχθεί ΅ε την απόδειξη παράδοσης. Πάντως, στην πλέον εξειδικευμένη σελίδα για τους πιλότους ελικοπτέρων (greekhelicopters.gr), το κείμενο με τίτλο «ανεπιθύμητα τα ελικόπτερα στην Αντίπαρο έχει ως εξής:
«Εδώ και λίγες μέρες το αποφάσισε να επιβάλει τέλη προσγείωσης στο ελικοδρόμιο του νησιού, 150 ευρώ. Είναι πρωτοφανής και απίστευτη απόφαση, τόσο για το καθεαυτή ύπαρξη τέλους προσγείωσης αλλά πολύ περισσότερο για το ύψος του τέλους.
Η Σίφνος πριν από δυο χρόνια είχε μια ανάλογη σκέψη να επιβάλει τέλη προσγείωσης στο δικό της ελικοδρόμιο 50 ευρώ, κάτι όμως που προς τιμήν της δεν πραγματοποίησε κατανοώντας το άτοπο της υπόθεσης.
Σε μια εξαιρετικά δύσκολη εποχή που η Αεροπορία προσπαθεί να κρατηθεί στον αέρα, με τις εταιρείες ελικοπτέρων, να προσπαθούν να επιβιώσουν με κάθε τρόπο, και τα ιδιωτικά μικρά ελικόπτερα να μειώνονται χρόνο με το χρόνο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση της Αντιπάρου πήρε μια απόφαση που τελικά θα πλήξει το ίδιο το νησί και τις τοπικές επιχειρήσεις περισσότερο από τα ελικόπτερα.
Ίσως να μην έχουμε διαφωνία στο να υπάρχει ένα ενδεικτικό τέλος προσγείωσης. Στα αεροδρόμια τα τέλη προσγείωσης είναι από 3 ευρώ μέχρι 5 ευρώ, περιλαμβάνοντας δε, παροχές πύργου, πυροσβεστικής, φύλαξης του ελικοπτέρου κτλ. Ακόμα και το handling και η μεταφορά με λεωφορείο δεν ξεπερνάει για τα ΅έλη της AOPA τα 25 ευρώ Αλλά, 150 ευρώ!!!
Ποιος ιθύνον νους σκέφτηκε αυτό το ποσό και με ποιά λογική. Ακόμα και η ΥΠΑ, που δεν έχει αρμοδιότητα, θεώρησε το αντίτιμο εξαιρετικά μεγάλο και από πληροφορίες που έχουμε θα προτείνει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μείωσή του.
Έτσι για την ιστορία και αν κάνουμε λάθος και έχει αλλάξει κάτι τα τελευταία χρόνια, ας μας διορθώσει κάποιος, ότι τα ελικοδρόμια έγιναν με κρατικές δαπάνες συνχρηματοδοτούμενες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η εποπτεία τους δόθηκε στους κατά τόπους Δήμους και Κοινότητες. Επίσης επιδοτούμενο είναι και το ετήσιο κόστος συντήρησης.
Κάθε ελικόπτερο που προσγειώνεται στο κατά τ' άλλα πανέμορφο νησί, αφήνει επιβάτες που μάλλον θα ξοδέψουν αρκετά χρήματα στο νησί. Η υποδοχή τους είναι ιδιαίτερα προκλητική με τον τρόπο αυτό.
Ίσως όμως η Αντίπαρος δεν θέλει τέτοιους τουρίστες και προτιμάει αυτούς που έρχονται με σακίδιο. Μπορεί να ενοχλεί και ο θόρυβος και να μην θέλουν καθόλου ελικόπτερα. Ίσως να είναι ένας έμμεσος τρόπος να κρατήσουν τα ελικόπτερα μακριά.
Προτείνουμε να επισκεφθείτε ένα από τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου που η υποδοχή των ελικοπτέρων στους χώρους προσγείωσης που διαθέτουν είναι ιδιαίτερα θερμή και φιλόξενη. Θα αναφέρουμε ενδεικτικά τη Σκόπελο, την Αλόννησο, τα Κουφονήσια, την Αμοργό και τόσα άλλα.
Χαρακτηριστικά στην Σκόπελο, ο Κώστας, υπεύθυνος του ελικοδρομίου, είναι πάντα πρόθυμος να εξυπηρετήσει επιβάτες, αλλά και πληρώματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις φιλοξενίας αφού όπως λέει είναι χαρά των κατοίκων του νησιού να κατεβαίνουν ελικόπτερα και μεγαλύτερη δική του που δίνει το πρώτο καλωσόρισμα. Και αυτό με ένα μεγάλο χαμόγελο και όχι με ένα μπλοκ αποδείξεων (;;;) του Δήμου».
Σημειώνουμε ότι τα σχόλια που γίνονται στο δημοσίευμα από άλλους πιλότους είναι χαρακτηριστικά της κατάστασης που έχει προκαλέσει η απόφαση του δημάρχου Αντιπάρου. Σημειώνουμε μερικά:
1. «Δυστυχώς σήμερα είχα και εγώ την εμπειρία από το ελικοδρόμιο της Αντιπάρου καθώς μετά από επικοινωνία μαζί τους, εννοείται ότι δεν προσγειωθήκαμε εκεί και αποφασίσαμε να πάμε στο ελικοδρόμιο της Φολεγάνδρου, εν συνεχεία στο ελικοδρόμιο Σχοινούσας, που είναι δωρεάν και όπως αναφέρατε σε περιμένουν χαρούμενοι άνθρωποι, άσε που από ότι γνωρίζω οι επιβάτες μου άφησαν περισσότερα από 150 ευρώ στα νησιά αυτά και τέλος στο αεροδρόμιο Σαντορίνης όπου μετά από χρήση των καυσίμων του αεροδρομίου και της Olympic Handling μας χρέωσαν 45 ολόκληρα ευρώ!
Για να μην σας κουράζω άλλο οι οδηγίες που πήρα από τον Δήμο είναι:
1: Εάν δεν σας αρέσει φέρτε σκάλα και πηδήξτε την μάντρα.
2: Εάν δεν σας αρέσει πηγαίνετε αλλού (όπως και έκανα).
3: Εάν δεν σας αρέσει πηγαίνετε σε κάποιο χωράφι.
4: Δεχόμαστε μόνο μετρητά, δεν δίνουμε τιμολόγιο, μόνο κάποια παροχή υπηρεσιών. (άνοιγμα πόρτας δηλαδή).
Ενημερωτικά πέρυσι η Αντίπαρος είχε κοντά στις 600 προσγειώσεις ελικοπτέρων. Φέτος καμιά δεκαριά και μετά την ταφόπλακα που έβαλαν δεν το βλέπω να περνούν τις είκοσι».
2. «Είναι απαράδεκτο σε μία τέτοια δύσκολη εποχή, να ξεκινάει η καλοκαιρινή περίοδος με μια προσπάθεια να δοθεί ακόμη μία χαριστική βολή στην ελληνική πολιτική αεροπορία και όχι μόνον.
Αν οι αρχές της Αντιπάρου ήθελαν να διαφημίσουν έστω και αρνητικά το νησί τους σίγουρα το κατάφεραν. Κατάφεραν να τους συζητάει αρνητικά όλη η πολιτική αεροπορία και ένα κομμάτι των κατοίκων του νησιού που πλήγεται άμεσα με την μείωση των επισκεπτών στο νησί. Θέλω να πιστεύω ότι θα επανεξεταστεί το ύψος των τελών προσγείωσης στο ελικοδρόμιο του νησιού και θα επανέλθουν με πιο λογική τιμή αν όχι με πλήρη ακύρωση του τέλους».
3. «Κάποτε στην Ελλάδα όταν κατασκευάστηκαν τα ελικοδρόμια στα νησιά μας, παραδόθηκαν από μια ρομαντική υπουργό στους δήμους που ανήκαν αντί να τα ελέγξει όπως έπρεπε η ΥΠΑ. Ο λόγος ήταν διότι πίστευε ότι η δημοτική αρχή θα τα πρόσεχε σαν κόρη οφθαλμού καθότι θα ήταν η μόνη πόρτα για αεροδιακομιδές των πολιτών τους την νύκτα και για την αναβάθμιση του τουρισμού αυτών των νησιών.
Δυστυχώς από το 1992 που πετώ με τα ελικόπτερα αρχικά της πολεμικής αεροπορίας και στο πέρασμα του χρόνου έβλεπες παρατημένα ελικοδρόμια, περιφράξεις κατεστραμμένες, λουκέτα μαϊμού, τσαμπουκάδες ασύλληπτους από δημοτικούς άρχοντες και το αποκορύφωμα το τελευταίο που μου συνέβη στην Αντίπαρο.
Μας απαίτησαν να πληρώνουμε 150 ευρώ για κάθε προσγείωση και σαν τραμπούκοι με αυταρχισμό να μου λένε εάν δεν πληρώσεις να ανέβουν οι πελάτες σου με σκάλα... Σε ένα ελικοδρόμιο που φτιάχτηκε και με τα λεφτά μου γιατί είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Δεν τα κατασκεύασε κανένας δήμος... Αλλά τι διαφορετικό να περιμένεις από πολιτικούς νάνους είτε αυτοί είναι στην τοπική αυτοδιοίκηση είτε στην βουλή».
Το κείμενο αποτέλεσε το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ Πάρου - Αντιπάρου στις 7 Ιουλίου 2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες